Arbres Monumentals

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Arbres Monumentals

Entrada Autor: Atramuntanat » dj. gen. 18, 2007 9:18 am

Un dia d'aquests que vaig a veure la familia a Castellar del Vallès, vaig fer aquesta foto a un magnific exemplar d'alzina que hi ha tot just sortint de Sentmenat en direccio a Castellar

Com que ara en terraxaman deu ser tot ell un camp de batalla entre germens patogens i els milers de actimels que es deu haver cardat, li dedico aquestes fotos pensant en els seus temes d'arbres monumentals, i dessitjant-li que es recuperi

Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dj. gen. 18, 2007 12:55 pm

Doncs apa...també dedicat al company Terraxaman!!!
Es tracta d'una olivera de 1200 anys aproximadament, i que es trova a l'illa de Còrssega, resguardant un grup de menhirs al jaciment arqueològic de Filitosa. Les fotos les vem fer aquest estiu mentre rutejavem per l'illa.

Imatge

Imatge

Apa Terraxaman...Espero que això t'ajudi a que acabis de tenir una bona recuperació!!! :wink: :wink: :wink:
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dj. gen. 18, 2007 1:07 pm

Un altre arbre monumental...no et queixaràs eh Terraxaman??? :wink: :wink: :wink:
Una alzina per un camí de Cantàbria mentre feiem una excursió...sense moto!!! :shock: :shock: :shock:

Imatge
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dj. gen. 18, 2007 3:45 pm

Hola nois:


Gràcies per les fotos... i per enrrecordar-vos de la meva predilecció i estima per aquestes mostres de la bellesa, exuberància i potència de la Mare Terra...
L'alzina de Castellar que assenyales atramuntanat, em sembla... em sembla que ja la coneixía, vas fixar-te si hi ha alguna placa del registre d'arbres monumentals????

en quan a aquesta foto Xavi,

Imatge

tu mateix podràs veure que es tracta d'un magnífic exemplar de castanyer... mmmm... a més l'asociació entre monuments naturals -els arbres- i monuments megalítics com el que ens ensenyas a l'altre foto, es per a mi una barreja irresistible...

Un parell de roures fantàstics prop del Vall d'Irati (lloc que hauriem d'anar a visitar plegats....

Imatge



algun dia... algun dia... bé... deixem'ho que no vull fer-me més pessat...
En quan al camp de batalla, afortunadament els indis -per descomptat els bons- han derrotat els dolents -el 7é. de cavalleria-... ja vaig a treballar :evil: ...
Tinc un mono de moto!...

V'sssssssssssssss

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dj. gen. 18, 2007 5:51 pm

Terraxaman ha escrit: en quan a aquesta foto Xavi,
tu mateix podràs veure que es tracta d'un magnífic exemplar de castanyer
Upssss!!! :oops: :oops: :oops:
Perdó mestre... :oops: :oops: :oops:
El que conta però és la intenció...oi??? :oops: :oops: :oops: :wink:
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dj. gen. 18, 2007 6:38 pm

Hola nois:

Xavitiger ha escrit: El que conta però és la intenció...oi??? :oops: :oops: :oops: :wink:
Home i tant! si sabesis la quantitat de vegades que confonc les espècies d'arbres, fins i tot d'animals...
M'imaginava que la meva resposta podria donar la sensació de llepafils sabelotodo i he estat a punt de callar, però com sé que ets una persona de ment oberta t'ho he dit, per si... fas, com faig jo que intento - i no aconsegueixo- ordenar les coses, es a dir que l'entropia s'impossi al Kaos...

I perquè vegis la meva intenció:

Imatge

V'sssssssssssss

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dj. gen. 18, 2007 7:20 pm

Terraxaman ha escrit:




Imatge
Si portar 4 jarres a cada mà ja es prou dificil.
Com pot portar 2 jarres al mà dreta i 6 a l'esquerra. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: ?


Ah!!!! perdoneu però d'arbre no n'he trobat cap encara. Estic buscant :? :? :? :?
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dj. gen. 18, 2007 7:21 pm

Terraxaman ha escrit: I perquè vegis la meva intenció:

Imatge
Doncs tot i que no veus...aquí una de les meves a la teva salut!!!

Imatge
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Pere
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
Ubicació: Lliçà d'amunt

Entrada Autor: Pere » dj. gen. 18, 2007 7:26 pm

Molt bona aquesta TIGER i ames pel que es veu, molt molt i molt fresca, um quines ganes de fer-ne una........

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dv. gen. 19, 2007 1:43 am

tonet ha escrit:Imatge
Si portar 4 gerres a cada mà ja és prou difícil.
Com pot portar 2 gerres a la mà dreta i 6 a l'esquerra?
Per què n'estampeix tres contra la pitrera??? :P :P :P :P :P
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dl. abr. 23, 2007 3:08 pm

No es d'els Monumentals ja que no te cap placa, però si és el més gran que jo conec, es anomenat "el pi de cal Gallaret" aquí a les Gabarres.
Imatge
Imatge
Per fer-li la mesura he necessitat dos cintes métriques, la de 3m totalment estirada.
Imatge
I l'altre fins aquí : total 4m 25cm.
Imatge
al costat d'un rierol
Imatge
que el meu gos ha sabut aprofitar.
Imatge
Siono1000 l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 23, 2007 9:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dl. abr. 23, 2007 5:36 pm

Hola nois/es:


Stiiaassss! quin arbre més impresionant...
Imatge

sovint passem al costat de criatures fantàstiques testimonis impertorbables de la nostre imbecilitat sense adonar-nos, és per aixó que m'agraden quan sé que n'hi ha un d'aquests exemplars tracto d'anar a visitar-lo i fer-li un petit homenatge.
Un dia vaig llegir que oferir-lis una mica de sal (una pesigadeta) i esparcir-la al voltant de la soca els agrada molt i tracto de fer-ho.

Gracies per pensar-hi.

V'ssssssssssss

Pd. ara que veig la foto del teu gos nedant al rierol, me'n recordo de la meva que no hi ha manera de dutxar-la -l'haig de lligar- peró quan veu un bassal o un rierol s'hi fot vulguis o no vulguis... Ells si que savent!.
Terraxaman l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 23, 2007 5:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. abr. 23, 2007 5:38 pm

Terraxaman ha escrit:Hola nois/es:


Stiiaassss! quin arbre més impresionant...
Imatge

sovint passem al costat de criatures fantàstiques testimonis impertorbables de la nostre imbecilitat sense adonar-nos, és per aixó que m'agraden quan sé que n'hi ha un d'aquests exemplars tracto d'anar a visitar-lo i fer-li un petit homenatge.
Un dia vaig llegir que oferir-lis una mica de sal (una pesigadeta) i esparcir-la al voltant de la soca els agrada molt i tracto de fer-ho.

Gracies per pensar-hi.

V'ssssssssssss
I ja has anat a veure les oliveres milenaries de la senia? N´hi ha una que diuen que es l´arbre mes antic de la peninsula (ara no se si te 1000 o 2000 anys)

Vs
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dl. abr. 23, 2007 9:53 pm

Terraxaman, ja que t'agrada em compromet-ho a posar-te en un plaç curt de temps la foto d'un arboç ( "l'arboç de can Janoher") força incleible i "el suru de can Masseller"(diría sensa mesurar-l'ho uns 4m, demá veuré si el meu ull es prou equilibrat) Demá si puc, com avui, abans de dinar faré una escapadeta per fotografial. Les fotos que tinc les tindría que escanejar però l'aparell es força dolent i la qualitat resultant pèsima.

Dolmen "Dels Tres Peus" a Fitor (Gabarres).

Imatge
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. abr. 23, 2007 10:22 pm

Terraxaman ha escrit:I perquè vegis la meva intenció:

Imatge

Eduard, que haig de fer perque em convidis aixi tambe ? :D :D


V'ssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dt. abr. 24, 2007 2:55 pm

Avui he fet un altra volta i m'he deprimit...dos dels arbres més grans que coneixia han desaparegut.
El suru de can Massaller l'han tallat i només en queda la soca arran de terra i "L'alsina Gran" ha mort... fa tres anys en una tempesta es va partir, la gran branca del sud d'uns (a cop d'ull) 20m d'allargada va caure i va esqueixar un tros de soca...aquest any s'ha mort :cry: l'he messurat i faltan-l'hi un tros feia 3m 20cm.
He decidit anar al segon suru que coneix-ho que després de messural igual era més gran que l'anterior, aixís que m'he animat. :wink:
Te una forma força estranya, plena de bonys per això no semblaba tan gran. Unes fotos per la colecció d'en Terraxaman.
Les fotos no son molt bones perqué la batería estaba esgotada però engegant la máquina repetidament n'han sortit aquestes.


Imatge
Imatge
la prova final.......
Imatge
Recordeu que les cintes son dues de 3m aixís 3m+2m=5m
Aquest crec que no te nom, és al camí de Can Font de Muntanya per "el molí d'en Frigola- font de Cantagalls. Aquest camí travessa tres cops el Daró i quatre cops la riera de Cantagalls.
Imatge
Ara només resta "L'arboç de can Janoher" d'arbres que jo en diría espectaculars de la meva zona (que jo conegui).
Salutacions.
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dt. abr. 24, 2007 3:11 pm

Hola nois:
James_Bond ha escrit:
Terraxaman ha escrit:I perquè vegis la meva intenció:

Imatge

Eduard, que haig de fer perque em convidis aixi tambe ? :D :D


V'ssssss
007
Es questió d'anar a la festa de la cervessa que es fa a Minich el dia de la seva festa nacional...
El que no puc garantir es que trobis la rubiales aquesta... però de segur que en Bond, James Bond troba la manera de distreure's una miqueta.
Ara bé ( comentari masclista i missògen, noies absteniu-vos), ara que has descobert la pau i la serenitat no et recomenaria que et tornesis a embolicar amb un follón d'aquests... (Tu ja m'entens, oi?)

V'ssssssssssss

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » ds. abr. 28, 2007 3:13 pm

Hola:

Per a tots els qui gaudiu del Montseny he vist que ha sortit un llibre que es diu:"Plantes, remeis i cultura popular del Montseny" de Brau Edicions.

És un estudi minuciós de la relació de l'home amb les plantes del massís del Montseny. També és catàleg etnobotànic. Molt complert vaja!

Arreveure!
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » ds. maig 05, 2007 1:49 am

El roure del Bac de Collsacabra està situat al Terme de Rupit Pruit.

A uns 100 metres de la carretera Vic-Olot, a l'altre costat de mas del Bac
És un arbre catalogat, les branques de sota son a l'alçada que les vaques que pasturen als prats
no poden rosegar, le meva Vstrom sembla una motofever



Imatge
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

Entrada Autor: Gandalfgs » ds. maig 05, 2007 10:34 am

Ospes!!! Birrrrrrrrraaaaaaaa, sisi jo també hi he estat a l'oktoberfest! Eins Prozi, eins prozi... ja se que va d'arbres, pero com que heu tret la foto, snif ja tinc enyorança de l'any passat! quins dies, quins dies!!! en ma vida he vegut tanta birra, recordo les carpes enormes, el companyerisme alcoholic.
Vaig estar 16 hores dintre una carpa amb uns italians que s'havien assentat al banc on estava jo, tastant el seu parmessano, litres i litres de birra (m'en vaig fotre 8 ), cantant les cançons que anaven tocant, alucinant amb la borratxera que portaven els altres, bé la meva jo no me la veia només us dic que aquest any hi vull tornar, i de pasada veire munich, doncs com que vaig estar a la oktobertfest va esser una de les ciutats que no vaig visitar. :D :D :cerv :cerv :castell

Si algú s'hi apunta un servidor hi anirà aquest any, per a més informació : http://www.oktoberfest.de/en/index.php


Birra la font de la vida!

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”