Crònica #LesDolomites&+

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Kinder » dc. jul. 13, 2022 7:34 pm

Després de tot el que hem passat, ja toca poder tornar a la "normalitat", i alguns i algunes estant de vacances permanents, però personalment només tinc unes setmanes i ja han arribat!!! :-), així doncs aquest divendres La Padrina i jo farem Les Dolomites i quelcom més, aquest és el resultat d'escoltar a un i a l'altre, i intentar fer cas de tots els consells i llocs per visitar, però n'hi hauran que ens deixarem pel camí, es que no es pot fer tot amb 15 dies!!!

Després de donar algunes voltes i modificar els destins, al final ens han quedat aquestes rutes:

01-15 La Jonquera - Grenoble



02-16 Grenoble - Hotel Le Cordonant



03-17 Le Cordonant - Hotel Backpackers Interlaken



04-18 Hotel Backpackers Interlaken - Ibis Chur Cuera



05-19 Hotel Ibis Chur - AirBnB (Sankt Moritz)



06-20 AirBnB (Sankt Moritz) - Hotel Al Ponte (Pergine Valsugana)



07-21 Hotel Al Ponte (Pergine Valsugana) - Corvara in Badia



08-22 Corvara in Badia - Hotel Sorapis (Misurina)



09-23 Hotel Sorapis (Misurina) - Comeglians



10-24 Comeglians - Predazzo



11-25 Predazzo - Grand Hotel Riva (Lago di Garda)



12-26 Grand Hotel Riva (Lago di Garda) - Lago di Como



13-27 Hotel Sole (Lago di Como) - Restaurant du Stand (Martigny-Bourg)



14-28 Hotel du Stand (Martigny-Bourg) - Briançon



15-29 Briançon - Leucate · L'Aquarium



Aquestes són les intencions en plena onada de calor, a veure si trobem una mica de fresca, ja us anirem explicant

Si divendres 29 algú pot/vol escapar-se a fer unes ostres a Leucate... benvingut serà!!

Avatar de l’usuari
Xaviersa
Presentats
Entrades: 316
Membre des de: dc. des. 02, 2015 12:25 am
Ubicació: Manresa
Contacta:

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Xaviersa » dc. jul. 13, 2022 11:03 pm

BRUTAL
Àngels i Xavier :senyera
Manresa

Avatar de l’usuari
Jordi Pons
Presentats
Entrades: 713
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Jordi Pons » dj. jul. 14, 2022 7:19 am

Deu ni do, prec bona nota dels recorreguts pel meu viatge a finals d'agost.
Només un però, quan arribeu u abans de marxar de St. Moritz aneu a fer el Maloja, que veig que us l'heu saltat, es quelcom d'espectacular.

Salut i milles, gaudiu-lo força :senyera :catBirra

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Kinder » dj. jul. 14, 2022 7:42 am

Jordi Pons ha escrit:
dj. jul. 14, 2022 7:19 am
Deu ni do, prec bona nota dels recorreguts pel meu viatge a finals d'agost.
Només un però, quan arribeu u abans de marxar de St. Moritz aneu a fer el Maloja, que veig que us l'heu saltat, es quelcom d'espectacular.

Salut i milles, gaudiu-lo força :senyera :catBirra

Gràcies per la info Jordi, ens ho apuntem per anar-hi!!!!

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 856
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Airald » dj. jul. 14, 2022 4:59 pm

Déu n'hi do amb el viatget...

Passeu-ho molt bé.

Salut.

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2030
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Sergibuda » dj. jul. 14, 2022 9:21 pm

Estic mirant de quadrar-ho per anar a dinar, eh!
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7588
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. jul. 14, 2022 9:38 pm

Una bona volteta...

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Kinder » dv. jul. 15, 2022 8:09 pm

Divendres 15 d’agost

En Mon, el meu gat de casi 3 mesos, avui ha decidit despertar-me a les 4 de la matinada, i després d’intentar convence’l que havíem de dormir… a les 6 m’he aixecat del llit!!
Havia quedat amb La Padrina a les 9 h a La Jonquera, anava amb molt de temps, però no havia previst que les bosses interiors de les maletes laterals que havia comprat i deixat preparades… no permetien tancar la maleta!! Cas pràctic: canviar les bosses per les Decatlhon que sempre he fet servir i les maletes han tancat perfectament.
A un quart de 8 em despedeixo del Mon i li dic que es porti molt bé amb els okupes que vindran a cuidar-lo, els meus pares i mon germà.

Imatge

No crec que arribi a La Jonquera amb la benzina que porto, així que em paro a l’àrea de servei de l’Empordà, avui toca autopista i manta fins a Grenoble.
Sorpresa la meva quant vaig a arrencar i em trobo La Padrina, són quarts de 9, diu que s’ha parat a fer un cafè, doncs fent-lo juntes amb un entrepà de pernil ibèric i així ja anirem amb l’estomac ple.

Imatge

Autopista i manta, i calor (màxima 40º), i autopista i manta i calor, parem només per posar benzina i remullar les jaquetes amb aigua per anar més fresquetes.

Imatge

A Valence sortim de l’autopista, ja portem pagats 40€, direcció a Vercors però per la general, almenys alguna curva farem, i a l’alçada de Saint Quentin-Sur-Isere, ens hem trobat la carretera tallada per la Gendarmeria, el Tour de França havia de passar, però 5’ d’espera i sense veure el Tour ja ens han deixat passar.

Continuem per la nacional, i cap a quarts de 4 arribem al Hotel Kyrian de Grenoble.

Imatge

Intentem fer el cheking, però la noia de la recepció parla molt i molt ràpid i per molt que li diem que parli poc a poc, ella posa la directa.
Per fi ja tenim l’habitació preparada i la clau a la butxaca, així que dutxa ràpida i busquem un Mcdonalds per poder dinar, berenar i sopar alguna cosa, anem caminant així estirem les cames una mica, són 15’ d’anar i 15’ de tornar.

Imatge

Tornem al hotel, ens apalanquem a la terrassa, i a dormir falta gent

Imatge

Demà més i millor

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Cabirol » dv. jul. 15, 2022 9:43 pm

Un viatge molt xulu..
A pasar.ho be... feu moltes curves... ahhh i guardeu-se de la calorada...

Avatar de l’usuari
Jordi Pons
Presentats
Entrades: 713
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Jordi Pons » dv. jul. 15, 2022 9:47 pm

Deu n'hi do la matada d'autopista sota aquesta calor, diumenge passat ho vaig sofrir jo baixant de la Stella Alpina, vaig arribar a casa bastant fós.
Demà estareu com a noves. Salut i milles 👍 :aplaudiment

Avatar de l’usuari
Piolin
Presentats
Entrades: 7
Membre des de: dv. oct. 29, 2021 8:19 am
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Piolin » ds. jul. 16, 2022 12:23 am

Deu nido, només de llegir la crònica ja estic esgotat.
Disfruteu del viatge i les aventures que teniu de viure.
Una abraçada Kinder i Madrina

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Kinder » ds. jul. 16, 2022 10:14 pm

(En aquest hotel no hi ha wifi, i el 4G per pujar les fotos va molt lent i no les carrega, a veure si demà tenim wifi i adjunto les fotos d’avui)

Dissabte 16 d’agost

A les 8 h La Padrina es desperta, jo ja fa un parell d’hores que estic donant voltes pel llit. Recollim i carreguem motos, sortim tal com teníem previst, a les 9 h i uns minuts, el meu gps ha fet el tonto i no carregava la ruta bé.

Imatge

Ens posem en marxa, la temperatura és força agradable 22º, voltegem Grenoble i fem la primera parada al Llac de Grand Maison, on ens hem trobat molts ciclistes, tant per la carretera com parats allà.

Imatge

Continuem cap al primer coll: Col du Glandon, amb forces autocaravanes i més ciclistes.

Imatge


Tornem menys d’1 km enrera per agafar la carretera cap al Coll de la Croix de Fer, allà ens em trobat als Pompiers i la Polize Municipal, no ens han deixat parar davant el cartell del coll, així que parada al parking i 4 fotos per poder continuar cap Col du Mollard, on també hi havien ciclistes i em vist com agafaven aigua d’una espècie de font, nosaltres també em carregat el termo, mentre la Mercè anava xerrant per telèfon. Arranquem i entre el Track de la ruta i jo que no se llegir una mica més i ens posem a l’autopista, girem cua per no haver de pagar i busquem carretera alternativa fins arribar a Saint-Avre on hem trobat un Intermarche i per 13,43 € tenim 2 amanides, unes Pringles i de postres pannacota amb Maracuya, el dinar perfecte per pujar cap al Coll de la Madeleine i menjar-ho a 2000 mts d’alçada

Fem cafetó sota les umbreles del xiringuito, per 4,50€, i ens tornem a posar en marxa. Baixant per la Madeleine tenim una carretera que em fa xal•lar bastant, fins arribar a les Gorgues de l’Arly on hem trobat un grup de moturistes francesos i una mica més de trànsit, però ha estat una bona molt bona ruta.

Arribem a Cordon a quarts de 6, amb un paissatge espectacular, el Montblanc de fons, habitació genial i terrassa amb jardí amb vistes, demanem unes cocacoles, prenem la fresca, ens dutxem i a veure que ens donen per sopar, tenim temps fins les 21 h al mateix hotel.

Amb tota tranquilitat, cap a quarts de 8 pugem a sopar, ens espera un menú de 30€ que fa bona pinta i està molt bo, el principal problema ha estat que hem anat amb pantalons curts, xancletes i màniga curta, quin fred!!!! 22º
A la taula del costat tenim una parella de Banyoles que han vingut a la zona a caminar, xerrem una estona després de posar-me pantalons llargs, bambes i màniga llarga!!!
El cambrer, un noi jove amb rínxols rossos, xaporreja el castellà, ens diu que està de futbolista a Fuerteventura, i per vacances treballa aquí a la zona.
Acabem el sopar amb un coulant de xocolata, ara ja podem anar cap a l’habitació a dormir.



Demà més i millor
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Kinder » dg. jul. 17, 2022 9:04 pm

Diumenge 17 d’agost


Avui els llençols s’ens han enganxat una mica o bé ens hem entretingut amb el check out, o potser tot plegat!!
Sortíem de Le Cordonant a un quart tocat de 10, comencem pel Col des Montets, on ja comencem a trobar trànsit, no se si és la zona o bé per que avui és diumenge, continuem cap a Chamonix, aquí si que hi havia molt de trànsit i molta gent.

Creuem la frontera amb Suïssa, sense ningú, no tenim intencions de comprar la vinyeta, així que tirem milles i pugem cap al primer coll del país: el Forclaz, a 1527 mts, tinc una mica de fresqueta, però soportable, tot baixant ens envolten les vinyes a banda i banda de la carretera, al mig de la montanya, i al arribar a la ciutat dubtem si la ruta ens porta per autopista, sembla que si, però ja hi som a dins, passem per un túnel, a la primera sortida sortim seguint la ruta, i després d’uns quants kms ens enfilem cap al Coll de la Croix, on fem parada per fer un beure.

No hi han taules disponibles però un home que va sol ens deixa seure a la seva taula, ell és de Fribour i xerrem una estoneta amb ell, s’acaba la cocacola i s’en va, al xiringuito treuen unes tartes casolanes que decidim provar, una d’albarcocs i l’altre que no em entès i no em sapigut identificar de qué era, però ens les hem menjat, i també pagat!! Les dues cocacoles i les dues tartes 20€

Baixem el coll, ens envolta un paissatge espectacular, increïble, fem alguna foto dalt la moto. Arribem a Les Diablerets i passem per Gstar, la crem de la crem, però no parem fins arribar a pocs kms d’Interlaken, a Faulensee on deixem les motos, ens remullem els peus i ens acabem les Pringles d’ahir.

Arribem al Hotel d’Interlaken cap a les 16 h, aquí ja no parlen francès, i el nostre anglès no es gaire alt, però ens fem entendre, ens donen la targeta de l’habitació i una targeta pass on tenim gratis el transport públic i diferents punts de la ciutat, com el Harder Kulm, un funicular per gaudir del paissatge.
Pugem a l’habitació per dutxar os i aprofitar al màxim aquests serveis gratis que ens han ofert, m’en dono compte que m’he deixat el cable del movil i l’adaptador al Hotel de Cordon, em dutxo i baixo corrents a recepció per si tenen una solució: em deixen el cable i l’adaptador, però demà l’haig de tornar, em diuen que avui és tot tancat que demà podré comprar a les botigues.
Decidim aprofitar aquest passi que ens ha oferit l’hotel i anar al funicular, agafem l’autobús de franc, però al arribar al funicular veiem que tenim un descompte però que no és gratis, s’ha de pagar 30 francs suïssos per pujar i baixar, el preu sense descompte és de 40, la conversió en euros és bastant similar, no pugem i anem direcció cap al centre, i entrem a l’Hotel Victòria Jungfrau, m’esperava molt més, sortim tal i com hem entrat i mirem per sopar, són quarts de 7, anem amb horari local.

Fem unes pizzes amb vistes al Jungfrau, i ens retirem cap a l’hotel

Demà Chur ens espera


Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Mon&mon
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: dg. març 01, 2015 9:19 am
Ubicació: Sant Julià de Lòria

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Mon&mon » dl. jul. 18, 2022 9:04 pm

Hola

Estem seguint amb atenció la crònica del vostre viatge i de pas, amb el vostre permís, prenent bona nota per a propers viatges.
Montse i Ramon

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Kinder » dl. jul. 18, 2022 9:42 pm

Dilluns 18 de juliol

Avui ens hem llevat d’hora, tenim esmorzar inclòs a l’hotel: pa, mermelada, mantega, formatge, nutella, però res d’embotits.

Després d’esmorzar toca engrasar cadena, pim pam, fem el checkout i anem cap al centre d’Interlaken a comprar un cable per carregar el mòbil, trobem un Inter Discount, sort que és Discount!!! 29,30€!!!
Ara ja ens podem posar en marxa cap a la ruta del 9!!

Comencem vorejant el llac Brienzersee, i fent parades de postureig, ens trobem un parell de motos d’Espanya, però la resta són majoritàriament de Suïssa.
Arribem a Sustenpass, avui no hem posat benzina, i a mi ja m’ha saltat la reserva, aquí mirem benzineres més properes, només tinc 20 kms calculats mentalment per continuar, fem tota la baixada fins a Wassen sense gas i gaudint al 100% del paissatge, no sigui que no arribem a la benzinera!!!! Salvada!!! Arribem a la benzinera sanes i salves!! El dipòsit és de 18l, omplo 16,50 l!!!

Ara ja podem continuar sense problemes i gas a fons cap a Furkapass, la temperatura a partir de 1.500 mts és molt i molt agradable, uns 20 ó 21º, però si baixem d’aquests metres… ens ofeguem i casi arribem als 30º
Fem fotos i gaudim del paissatge, em recorda la Vall d’Incles d’Andorra però a un nivell molt superior. Belvédère i Grimsel sobrepassem els 2000 mts. Increïbles els paissatges i com ho tenen cuidat.

Arribem a Urichen on les cases son de fusta que sembla que vagin a caure, i em distrec, em passo de llarg el trencall cap a Passo della Novena, girem, agafem el trencall i a Urichen trobem un supermercat Volg, on per 18€ comprem: pa, embotit i beguda, i al Passo della Novena ja ens ho menjarem a la fresqueta i molt fresqueta i vent!!!

Amb l’estòmac ple continuem cap al Motto Bartola, on ens trobem la carretera adoquinada, i el Tremola fins arribar al Llac della Piazza (on trobem un monolit en record a uns aviadors) i el Passo de San Gotardo a 2108 mts.

Continuem cap a Oberalpass, on ens trobem un far que no tenim clar quin és el seu significat a 2046 mts d’alçada, igualment els paissatges continuen sent increïbles, amb alguns molins de vent.
Anem baixant, ja són les 17 h, tenim ganes d’arribar a Chur on farem nit avui, però pel camí ens continuem trobant paissatges espectaculars!!

Arribem al Ibis de Chur cap a quarts de 6, aparquem motos, descarreguem, fem dutxa i cap a buscar un Happy Meal del Mcdonalds (de regal tenim un Minion, però ens ha decepcionat ens pensàvem que seria minion minion, però era més gran i de paper, li donem a un nen que està al nostre costat)

Demà toca Stelvio, així que ha descansar i carregar piles per dormir a Saint Moritz


Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2030
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Sergibuda » dl. jul. 18, 2022 11:21 pm

Espectacular!
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Kinder » dl. jul. 18, 2022 11:30 pm

Mon&mon ha escrit:
dl. jul. 18, 2022 9:04 pm
Hola

Estem seguint amb atenció la crònica del vostre viatge i de pas, amb el vostre permís, prenent bona nota per a propers viatges.
Ja us passarem la factura :catsalt

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Kinder » dl. jul. 18, 2022 11:30 pm

Sergibuda ha escrit:
dl. jul. 18, 2022 11:21 pm
Espectacular!
I el que encara ens queda!!! 😜

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 856
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Airald » dt. jul. 19, 2022 7:01 am

Aquest cop ja deus dur la clau per afluixar la roda de darrera, oi?


Salut!

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Crònica #LesDolomites&+

Entrada Autor: Kinder » dt. jul. 19, 2022 10:49 pm

Dimarts 19 de juliol


El cacaolat i el pa de llet amb xocolata que encara tenim ens ha servit per fer l’esmorzar a la petita terrasa de l’habitació del Ibis Chur, les vistes no gaire agradables però si la temperatura.
Posem benzina abans de marxar, no sigui que ens passi com ahir, i decidim anar a veure la Heidi (seguint recomenacions), al arribar ens trobem que la Heidi i el Pedro han anat a pasturar, i ens conformem en saludar les seves reproduccions. Allà mateix ens trobem a una parella que ell és de Navarra (l’accent el delata moltíssim) i ella de Madrid, intercanviem alguns llocs i recomenacions amb ells, i tornem enrera per rependre la ruta programada cap a Davos, on ens parem al llac, després continuem cap a Flüelapass, els paissatges espectaculars ens cotinuen envoltant, fem el Pass dal Fuorn que no el teníem controlat, i continuem amb ganes d’arribar al Stelvio, però primer hem de passar la frontera amb Itàlia (per fi entro al país sense passar per autopista!!). Passem pel mig de Glorenza on decidim parar-nos a fer un plat d’spaguettis a la carbonara per agafar forces i fer l’Stelvio.
Són gairebé les 16 h quant comencem a enfilar-nos cap a l’Stelvio, amb les seves tornantes i la carretera estreta, però paga la pena fer totes les tornantes!!! Ens creuem en varies motos avall i cap amunt, la pujada és lenta però satisfactòria quant arribem als 2.758 mts, ple de motos i botiguetes de souvenirs. Després d’aparcar les motos, voltem i gaudim del paissatge, ens han recomenat fer salxitxa i cervessa, però els spaguettis ens han deixat ben tipes!!
Ens hem de posar les piles i anar tirant, encara ens queden kms per arribar a Saint Moritz, posem la directa cap al Passo de Foscagno i el Passo Eira, on passem la frontera a Livigno que correspon a Itàlia però és duty free, i la benzina a 1,63€/l, així que omplim!!!
A partir d’aquest punt em comença a agafar fred, estem a uns 20º i uns núvols tapen el sol, em poso l’hermilla, i posem la directa cap a Forcola di Livigno i el
Passo del Bernina, per arribar a Saint Moritz cap a quarts de 8, el poble està desèrtic, trobem lloc per aparcar les motos al costat de la policia, avui dormim en una habitació de Airb&b on ja ens esperen els anfitrions i ens acomodem a l’habitació. Dutxa i decidim no sortir, per sopar tenim salami i pa que vem comprar ahir.
Demà al matí anirem cap el Pass Maloja i després farem la ruta programada per fer nit a Pergine Valsugana (Itàlia)



Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”