SETMANA SANTA 2007 - RUTES A LA VALLDIGNA - 1800 KM (PART 2)

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

SETMANA SANTA 2007 - RUTES A LA VALLDIGNA - 1800 KM (PART 2)

Entrada Autor: Burruktala » dj. abr. 12, 2007 7:37 am

Segona part de la ruta.
La primera la trobareu a:
SETMANA SANTA 2007 - RUTES A LA VALLDIGNA - 1800 KM (PART 1)

Diumenge 8 d’abril de 2007
SALTANT PER LES VALLS (d'Albaida, d'Alcalà, Gallinera i la Valldigna)


La nit va passar també ràpida aquesta vegada. L’ovípar sopar, fou mereixedor d’una sobretaula que pel matí vàrem notar a l’hora de llevar-nos.
Desprès de fer algunes filigranes, ja que la mestressa de l’hostal també va estar de festa i es va adormir, ens donen d’esmorzar.

Imatge

Puntuals, en Jordi i en Tonet, ens venen a buscar. Nosaltres, a punt de marxa. En atrevim a anar sense roba d’aigua. Ahir la pluja va ser poca, avui tenim l’esperança que s’aguanti.

Imatge

Imatge

La ruta que emprenem, és de uns 200 km. Una matinal per pistes asfaltades i carreteres estretes que s’afilen contínuament i baixen saltant les valls.
No podem fer tard, ja que ens han convidat a dinar.......a casa del Tonet i l’Araceli.
Imatge Imatge

Imatge Imatge

Imatge

El croquis de la sortida és aquest. Si el cliques s’ampliarà i el podràs veure bé.

Imatge

Iniciem el recorregut. Sortim de la Drova per la CV 675 direcció Gandia....

Imatge

per agafar de seguit un camí d’horta que es passeja entre camps de tarongers. Aquesta ens porta a la CV60 que la prenem a la dreta, direcció Xativa.

Imatge

ImatgeVIDEO


A l’alçada de Terrateig la deixem, i agafem una petita carretera, la CV-619 cap a Castelló de Rugat o prenem la costeruda i revolada carretera CV- 705 cap a Beniarres.

Imatge

Imatge

Tot pujant admirem la fabulosa mole del Benicadell.

Imatge

A Beniarres prenem la CV-711 que ens fa passar per l’embassament de Beniarres, i d’aquí, fins el pobla de Planes. La carretera és un continu puja i baixa amb desnivells molt pronunciats i carreteres de tots colors, mides i estats.

Imatge

Imatge

Imatge

De planes anem cap a Benialfaqui i Almudaina per la CV-708. En trobar la CV-710 anem cap a Gorga, de baixada, i una vegada allà, tornem a pujar, ara per la CV-720 cap a Balones, Benimassot i Tollos, on prenem direcció a Beniaia per la CV-713 i d’aquí a Alcala de la Jovada per la CV-712.

Imatge

Imatge

Imatge

Prenem passats uns quilometres, una pista forestal asfaltada, que passa per sobra d’uns cingles. Estem a 650 m d’alçada, i per sota els nostres peus, la Vall de la Gallinera amb pobles de Beniali o Alpatro de tan sols 230m.sobre el nivell del mar. El precipici és magnífic...

Imatge

Aprofitem per fer una foto de grup.

Imatge

Imatge

Ara la carretera baixa de cop amb pendents pronunciades, que ens porten de pet a la CV-700, i per aquesta passem per pobles com Beniali (el que veiem d’allà dalt), Benitaia, La Carrotja i Alpatró.

Imatge

ImatgeVIDEO

ImatgeVIDEO


D’aquest últim poble agafem altra pista forestal asfaltada que ens porta a Lorxa, i allà prenem la CV-701 fins al ja conegut poble de Beniarres.

ImatgeVIDEO

Tornem enrera per on en vingut fins a trobar la CV60 que ens portarà fins a trobar la CV-611 cap a Benigamin, que deixem enrera per agafar la CV-610 i desprès la CV 575 fins a Llocnou d’en Fenoller.
D’allà prenem la CV-600, que ens porta a Simat i a Benifairó. Tornant a entrar a la Valldigna, ja sentim la olor a taronges altre cop.

Imatge

Imatge

En arribar a casa d’en Tonet i l’Araceli, surt el sol...... un sol gran i ple d’arròs, i garrofons, i mongeta, pebrot, gambes, mandonguilles.....
Una magnifica paella Valenciana.

Imatge

Imatge

Imatge

En donem compta sense pensar-nos-ho gaire.

Imatge

Imatge

Que bona!!!!!!! Però el millor de tot és la companyia.

Les postres és una menja típica del país, feta per l’Araceli i que porta, moltes coses que segurament estan prohibides pels metges..... (Araceli, espero que posis el nom i la recepta.......)

Imatge

Per si no fos poc, la Mar i l’Araceli en regalen un pastis de Tiramisu, fet per elles mateixes i que esta de “rechupete”.

Imatge

Estem que no podem. Contents, feliços, agraïts i tips. Quina ruta, quin dinar, QUIN DIA!!!!

La sobretaula, ens marquem un Karaoke amb la PS2 i ens fem un fart de riure.
(si voleu sentir cantar de veritat, no us perdeu el vídeo)

Imatge

ImatgeVIDEO

Imatge

Desprès una engreixada a les cadenes de les motos i una foto del pilots feta per l’Anna, la filla petita del Tonet i l’Araceli.

Imatge

Imatge

Com que havíem menjat poc i havíem quedat amb gana, demanem de sopar,
I ens en donen, tu!!!!!

Imatge Imatge

Sense paraules!!!! Ens acomiadem ja de la família... demà tornem cap a casa i ja no ens veurem més....fins la propera. Una llambregada a la ruta que seguirem demà i a dormir.

Imatge



Dilluns 9 d’abril de 2007
DE RUTA CAP A CASA.


Hem triat una ruta alternativa a l’Autopasta, però lo suficient ràpida i divertida.

El Tonet ens fará de guia fins a la sortida de Valencia, ja que ens vol fer una mica de guia turistic per la ciutat, i aprofitar per passar per l’Albufera. D’aquí, anirem per autovia cap a Castelló, fins a la Pobla de Tornesa, Sant Mateu i Morella. Pararem a dinar a Monroyo, i baixarem per la carretera fina a Valdetormo i Calaceite. D’allà, a Gandesa i cap a Asco i Fix. Maials i Lleida on agafarem l’autovia cap a casa.
600 quilometres ens separaven.

Iniciem la ruta desprès d’esmorzar, com sempre. La sorpresa és que tota la nit ha estat plovent, i tenim que enfundar-nos de nou en plàstics.
El Tonet ens fa de guia.
Marxem tristos com el dia per deixar tant maques contrades i tant magnifica gent.

Imatge

Imatge

Imatge

Agafem una carretera secundaria, la CV605 fins a Cullera

Imatge

i d’allà la CV500 que passa per l’Albufera

Imatge

Imatge

Entrem a Valencia i fem una visita turistica a cop de moto, per la ciutat de les Ciencies de Valencia.

Imatge

Imatge

Imatge

Arriba el moment...ens acomiadem del que durant quatre dies ha estat el nostre guia i amfitrió. En Tonet.

Imatge

Ara enfilem rapidament per l’A7 i despres per la CV10 fins a Sant Mateu, on prenem la N232 cap a Morella

Imatge

Imatge

Imatge
Passem per Morella, records de la segona KDD de mototurisme ens venen all cap

Imatge

i parem al mateix lloc que vàrem fer-ho llavors, per “canviar l’aigua de les olives”

Imatge

Desprès continuem fins a Monroyo on dinem un entrepà ràpid.i ens trèiem tots els plàstics de pluja. Decidim que ja nio ens plourà més.

Imatge

Traient xispes baixem per les carreteres aquelles...

Imatge

Imatge


I ha Ascó parem a fer gasolina, moment en que provo de robar la moto d’en Ramon.

Imatge

A Maials intentem trobar sense èxit un bar obert per fer el cafè,

Imatge

Agafem l’Autovia a Lleida i veiem un arc de Sant Martí

Imatge

A Cervera, fem una cervesa i ens acomiadem i fem l’hora dels adeus. Uns per la C25 i els altres per l’A2.

Imatge

Han estat quatre dies intensos.
Han estat 1800km de ruta.
Ens ho hem passat i sentit molt bé amb l'hospitalitat del Tonet i l’Araceli i en Jordi i la Julia.
Hens ho hem passat molt bé anant a roda del Xavi i la Ceci, del Ramon, del Jordi o en Tonet
Volem repetir-ho JA!!!!!

Gràcies companys per regalar-nos aquests quatre dies amb tots vosaltres.
Gràcies a la meva copi Carme, que està fent un veritable esforç per superar la por desprès de la caiguda i torna a fer aquestes magnifiques fotos i video en marxa. Sensa ella aquests reportatges no serian possibles. :!: :!: :!: :!:

Espero que us hagin agradat les fotos i la crònica.

Miquel i Carme :!:
Burruktala l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 12, 2007 4:22 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dj. abr. 12, 2007 8:02 am

Quina enveja sana, m'en alegro molt que us hagi anat tant bé....


Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Re: SETMANA SANTA 2007 - RUTES A LA VALLDIGNA - 1800 KM (PAR

Entrada Autor: QSC » dj. abr. 12, 2007 12:11 pm

burruktala ha escrit: Ens ho hem passat i sentit molt bé amb l'hospitalitat del Tonet i l’Araceli i en Jordi i la Julia.
Hens ho hem passat molt bé anant a roda del Xavi i la Ceci, del Ramon, del Jordi o en Tonet
Volem repetir-ho JA!!!!!
Miquel, anem a pams. L'apartat d'hospitalitat deixa'l per Toni i Araceli, perquè a la fi i al cap la varem gaudir-ne també nosaltres (Com cada vegada que baixem a Benifairó).

I per altra part, no mes dir, que el plaer a estat meu per rodar junts i compartir aquests dies amb vosaltres. perquè si com a motarres sou del que no hi ha... com a persones no cal dir-ho.

FINS LA PROPERA COMPANYS !!!! ..... i que no tardi massa !!!!


Per cert, aqui falta una foto

Imatge

La d'en Tonet ensinistrant la GS, dient-li "JAU...JAU" :lol: :lol: :lol: :lol: de bon rollo ehhhhh

V'sssssssss

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. abr. 12, 2007 2:36 pm

Fa goig veure aquestes cròniques, la veritat. :D

I m'agradat el detall del Tonet i l'Araceli, de convidar-vos a casa..... :wink: Chapeau, parella. :!:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
roger
Presentats
Entrades: 345
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 2:59 pm
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: roger » dj. abr. 12, 2007 3:01 pm

Com m'agrada veure croniques :D :D :D

Molt guapes les fotos
Roger
VStrom dl650 k7

Imatge

Avatar de l’usuari
JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dj. abr. 12, 2007 6:03 pm

Crònica molt complerta, si senyor.
Que maques les fotos.
Digues-me exigent, però el vídeo amb música queda més be.
:666 :666 :666 :666
Gràcies per compartir-ho amb nosaltres.

:form :form :form :form :form :form

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dj. abr. 12, 2007 8:05 pm

Quina sortida més maca! Si senyors. Feu molta enveja, de debò!!! (enveja sana, eh?) :)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2517
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dj. abr. 12, 2007 8:42 pm

Molt bona segona part, Si senyor.

Fora una mica més interessant si no haguesiu deixat soles a la Cecitiger i la Carme amb el Karaoque, una veu d'home tampoc hi hagues sobrat. La cançó ho permetia.

¿es que sou vergonyosos els homes?
¿es que encara esteu esperant el to per entrar sense desafinar? :roll:


Molt malament:
-Noies.......10 points
-Nois......... 0 points
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Júlia
Presentats
Entrades: 19
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:09 pm
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Júlia » dj. abr. 12, 2007 8:47 pm

Hola, companys i companyes!!!

Enhorabona, en Miquel i la Carme, pel reportatge tan i tan bonic.....la veritat que València també te paisatges molt macos....

Bé..("dicho lo dicho").....Jo, també us vull agrair la vostra estada aquests dies al meu poble...malgrat que la meva germana i jo, no hagem compartit ruta, si hem compartit "mesa y mantel". Som així, a casa els nostres pares la porta sempre ha estat oberta i la paella preparada per aquell que ens ha visitat...la meva germana i en Tonet (el meu germanet) segueixen la tradició.

Aquest cop heu estat vosaltres, Ramon, Miquel, Carme, Ceci, Xavi....en altra ocasió seran uns altres companys, amics, coneguts...bons jans, que també ens faran gaudir de bons moments...I acabo amb una dita de poble: recollim el que sembrem.....(per cert, som filles de pagès i mestressa)

Bon profit a tothom!!!!!!!

PD. Miquel....m'ha encantat la comparació de la paella amb el sol....el postre cassola es diu ARNADÍ....

PD. Xavi..ja saps que jo no sòc motarre!!!

Avatar de l’usuari
Rutilo
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:02 am
Ubicació: Alboraia (Valencia)

Entrada Autor: Rutilo » dj. abr. 12, 2007 9:34 pm

Buueeennnaaaassss....

Bon viatge, bones carreteres, millors vistes, una companya inmillorable, i a sobre de tot, la paelleta de l'Araceli, recalco lo de ARACELI perque el Tonet sempre surt a la foto portant la paella. ¡¡¡¡¡Quin paio!!!!

:crys :crys :crys :crys :crys

I jo a Osca, pero aixi son les coses.

M'agradat molt el reportaje, a mes cuant jo tambe transite de tant en tant per les rodalies de La Valdigna.

En hora bona i espero que en una propera ocassio poder compartir les rutes am totos vosaltres.

Adeeeuuuu

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dj. abr. 12, 2007 10:05 pm

Que t'haig de dir! més del mateix. Enhorabona per l'exposició i originalitat a l'hora de plantejar el reportatge. Llàstima del mal temps que tinguerem, i que ens va privar de vistes tan fantàstiques com aquestes altres que he pres jo altres dies amb el sol fora...

Imatge

en conter d'aquesta

Imatge

o aquesta
Imatge

en conter d'aquesta...

Imatge

o aquesta altra...

Imatge

en conter d'aquestes...

Imatge


Imatge

Imatge

La resta de fotos com que també son una mica estàtiques no les posaré.
Gràcies per regalar-nos aquest reportatge que recordarem per molt, molt tems.
P.S. L'arnadi, no té res de dolent ni pels metges... És una recepta d'origen àrab i solament porta moniato, sucre, corfa de llima, castanyes, ametlles i nous. Ho poses al forn un parell d'horetes i "voilá".
L'any vinent més.
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dv. abr. 13, 2007 10:06 am

Júlia ha escrit: Som així, a casa els nostres pares la porta sempre ha estat oberta i la paella preparada per aquell que ens ha visitat...la meva germana i en Tonet (el meu germanet) segueixen la tradició.

Aquest cop heu estat vosaltres, Ramon, Miquel, Carme, Ceci, Xavi....en altra ocasió seran uns altres companys, amics, coneguts...bons jans, que també ens faran gaudir de bons moments...I acabo amb una dita de poble: recollim el que sembrem.....(per cert, som filles de pagès i mestressa)
Que bonic que és el que acabes de dir, jo recordo que a casa la meva avia era també així... :D :D :D

La veritat és que amb els temps que corren sorprèn molt trobar persones com vosaltres,
i en Gerard i jo esperem algun dia poder provar un “Sol Valencià” amb la vostra companya... :wink: :wink:

:!: i Vvvvsss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino


Vvvvvvssss

Avatar de l’usuari
Cecitiger
Presentats
Entrades: 93
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:18 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Cecitiger » dv. abr. 13, 2007 9:24 pm

Imatge

Os_ _a!!! :oops:
Ai, ai, ai!!!
Té raó el Miquel Pericas, que faltava sentir a cantar veus masculines :wink: :wink:
De totes maneres aquesta segona part de la crònica per a mí ha sigut un èxit.
Salut i a reveure.
Imatge

Avatar de l’usuari
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » dv. abr. 13, 2007 9:34 pm

MIRA!!!!! Perque no es digui...... aquesta és inedita....

Imatge


La llastima és que no hi ha constancia sonora!!!!!! QUINA PENAAAAAAAA

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » ds. abr. 14, 2007 1:45 am

Holaaaaa,

Miquel i Krme un reportatge a l’alçada dels que ens esteu acostumant, i com no podia ser d’altra manera vistes les bones companyies i les precioses rutes que vareu fer.
Krme me’n alegro especialment de que vagis recuperant les bones sensacions, de tot cor enhorabona!!! :!:
I a la resta: sana enveja que ens doneu, gràcies per compartir-ho.


:D :D :D

Tonet, quines invasions que pot patir casa teva!!!! :wink:
Sort,

Avatar de l’usuari
JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » ds. abr. 14, 2007 8:42 am

Ostres Ceci i Carme. Teniu que dedicar-hi més hores al caraoke, perque sinó no harrivareu a eurovisió.
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Avatar de l’usuari
Pere
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
Ubicació: Lliçà d'amunt

Entrada Autor: Pere » ds. abr. 14, 2007 9:09 am

Una fantastica sortida, gracies per compartirla, molt bonic tot.

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » ds. abr. 14, 2007 6:46 pm

Bona també aquesta segona part Miquel i Carme!!!
I parlant de la Carme...Certifico que les seves pors ja estan del tot superades.
Felicitats xavaleta!!! :wink: :wink: :wink:
siono1000 ha escrit: Fora una mica més interessant si no haguesiu deixat soles a la Cecitiger i la Carme amb el Karaoque, una veu d'home tampoc hi hagues sobrat. La cançó ho permetia.
Tens raó Siono, però el cas és que nosaltres ja vem donar prou la nota a la resta de la jornada...
Júlia ha escrit: Xavi..ja saps que jo no sòc motarre!!!
Júlia, en trobades com aquesta, això és el de menys!!! :wink: :wink: :wink:

A part d'això, i com a anècdota, comentar l'altíssim nivell demostrat per en J. Bond i per en Tonet en l'improvitzat concurs de "llançament de moto", amb un resultat final d'empat!!! :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :wink:
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dg. abr. 15, 2007 12:56 am

Xavitiger ha escrit:
A part d'això, i com a anècdota, comentar l'altíssim nivell demostrat per en J. Bond i per en Tonet en l'improvitzat concurs de "llançament de moto", amb un resultat final d'empat!!! :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Així és com agraeixes tu la nostra hospitalitat. :shock: :shock: :shock: Per una vegada que el QSC està contingut i recatadet; ara surts tu espolsant els draps bruts en public. :twisted: :twisted: :twisted:
Mal amic :b9 :b9 :b9 :!: :!:
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dg. abr. 15, 2007 10:11 am

A veure a veure..... :D :D :D

Que aquí no ho expliqueu tot.... aneu deixant anar cosetes, però l’historia no està
clara... :twisted: :twisted: :twisted:

M’ha semblat entendre, que La Grogueta, que ja està molt entrenada, va decidir
treure’s ella sola la pota de cabra, i va jeure a dormir una estona... :b9 :b9 :b9
S’ha de reconèixer que la punyetera cada vegada hi té més gràcia
pel que es veu.... :twisted: :twisted: :twisted:

Ara el que m’ha deixat de pedra és que la moto d’en James Bond acceptés
entrà en aquest joc i s’apuntés a la moda... James, no li donis corda, que mira La Grogueta,
s’hi està acostumant :wink: :wink: .... jo la castigaria, fes-la anar 1.000 Km
per autopista a 100 km/H
i ja veuràs com no t’ho torna a fer... :b9 :b9 :b9

Conyes a part, per la manera que teniu de comentar-ho entenc que va
quedar només en un ensurt i que cap de vosaltres n'hi les motos vàreu pendre mal,
no ????


:!: :!: :!: i Vvvvss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino


Vvvvvvssss

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”