Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.(I)

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.(I)

Entrada Autor: Llagasta » dc. abr. 18, 2007 11:27 am

Avui potser m´agafat una mica la vena mel.lancólica i m´agradaria explicar-vos alguna vivéncia de les meves ja llargues sensacions damunt de una moto.

Recordo una vegada cap al mes de Maig del 77 ,que anava sol cap a Madrid al Jarama amb una Norton Commando 828 que llavors tenía, les Norton eran unes motos una mica delicades amb el tema de l´encés doncs un tal senyor Lucas de fabricaba les "centraletes" el "demarreur" que s´en deia llavors o motor d´arranc ? que s´en diu ara, o sigui que quasi mai anava bé i l´havies d´engegar amb la clàsica patada.

Ara no ho re cordo massa bé, però els mes joves potser no saben que aquell temps excepte les japoneses ( les poques que hi havien) i les alemanes,totes les altres(italianes) portaven el canvi a la dreta i el fré a l´esquerra, primera amunt i les altres avall.

Bé doncs tal com un deia anava cap a Madrid per la carretera N2 ( a mi no m´agradat mai agafar massa les autopistes amb moto ) i cap al cantó de Bujaraloz anava a uns 160 Km/h ( velocitat aquell temps bastant frecuent ) quant em va parar la Guardia Civil amb les Sanglas 400 parades a peu de carretera:

Buenas tardes:
Hola muy Buenas.

Que dando un paseito por aqui los de Barcelona ?
Pués si señor voy para Madrid a ver las carreras.
( Sense mirar a darrere, sabien que era de barcelona per la matricula al parafang de devant)


Bien, Bien, andáte con cuidado y vigila con los camiones,por cierto que tal va la Norton?

Pués hace bien los 220 , eso si aplanado.

Pues en menos de dos horas te presentas en el Jarama!!.
Eso espero

Un cigarrito?
Venga gracias.

I Vàrem estar xerrant una estoneta acabant el cigarro.

Després vaig anar continuant i al anar-se fent fosc cap a aquelles rectes de Guadalajara, vaig parar a fer un cigarret i recordo una de les postes de sol mes maques de la meva vida, el sol a l´horitzó, jo assegut a terra amb el cap arrepenjat al genolls i fumant-me un Marlboro i als fons la silueta del toro d´osborne....., la silueta de la Norton amb el seu manillar de cinc peces Cuppini....els rellotges una mica aixecats i que desviaban una mica l´aire de la cara de la carretera, els seus colectors d´escape vermells encara....(perqué es possavan vermells eh? .... una imatge digna d´una pel.licula del Bigas Luna.... o del Sam Pekinpah

Penseu que llavors el tema de correr tant en cotxe com en moto, no era com ara, socialment mal vist , al contrari, aqui i al extranger . Es sabia correr i s´entenia de mecanica. i no hi havia rotllos raros.

Bé un altre dia us explicaré les meves aventures amb una Ducati 250 24 hores l´any 1974 de tornada cap al Paul Ricard a veure les 200 millles i al .......si voleu.....
:roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 04, 2021 4:50 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dc. abr. 18, 2007 12:02 pm

Quins records més fantàstics !!!! :wink: :wink: :wink:

Al maig del 77 jo estava a la panxa de la meva mare, i la veritat és que les primeres
experiències amb la carretera les he començat a viure fa poc temps... :P :P
Així que gaudeixo molt llegint les dels damés... :D :D :D

A mi personalment m’encantaria que ens seguissis explicant anècdotes, i si alguna
la pots acompanyar d’alguna fotografia molt millor... :wink: :wink:

Moltes gràcies...

:!: i Vvvssss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino


Vvvvvvssss

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. abr. 18, 2007 5:20 pm

Caram, Albert!!!! :D

Ja pots continuar explicant històries d'aquestes, que als "joves" ens agraden molt. Mira que arriba a ser curiós això de xerrar amb el Guardia Civil i dir-te que en dues hores et plantes al Jarama. :shock:

P. D : Dissabte tarda estaré per casa. Si toca Moritz, ja ho saps.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dc. abr. 18, 2007 6:07 pm

Quins temps aquells.
Fent memòria del que feia jo pel 77 m’adono que tenia 14 anys que es quan vaig començar a agafar-li el Vespino a la meva germana per anar a voltar pels camins del poble. Això si, quan veia la Guardia Civil cames a amagar-me dons en aquella època no donaven el premis de ciclomotor fins als 16 anys, ara ja m’he perdut amb tants canvis de normativa.
Evidentment era un altre època.

Salutacions.
Salutacions moteres.

Avatar de l’usuari
Rutilo
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:02 am
Ubicació: Alboraia (Valencia)

Entrada Autor: Rutilo » dc. abr. 18, 2007 6:42 pm

Bueeennnaaasss....

Conta, conta, que esta molt be tot aixo del anys 70-80-90 .......

:lol: :lol: :lol:

Jo no tenia moto, ni cuartos per comprar cap tipus de maquina.

Vinga, adeuuu

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Re: Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.

Entrada Autor: Tonet » dc. abr. 18, 2007 7:50 pm

gs12 red ha escrit:
......si voleu.....
:roll: :roll:
I tant que si home Marlboro. Vinga. Ja tardes... :wink: :wink: :wink:
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Mckinley
Presentats
Entrades: 347
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 9:38 pm
Ubicació: Calella

Entrada Autor: Mckinley » dc. abr. 18, 2007 8:07 pm

I tant que si home que pots continuar explicant histories :pc :pc
Vinga que ja tardes.
Imatge
UN BON OFF-RIDER NO RECULA MAI!. DONA MITJA VOLTA I CONTINUA.

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. abr. 18, 2007 8:42 pm

Son els reportatges que llavors llegia a les revistes i els que en feien somiar.
Alguns d'aquests somnis els vaig realitzan ara.
Jo a l'any 77 vaig comprar la segona moto, una Cota 74 que encara tinc.

Conta, conta que això ens agrada...¡¡¡ :lol:
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dc. abr. 18, 2007 8:49 pm

Bones!!!

Com m'agrada també llegir/escoltar aquestes anècdotes moteres, vosaltres que podeu... perquè jo al 77 no estava ni en projecte...

Seguiu contant històries, que sempre s'aprén algo. :wink: :wink:

Fins aviat!
Imatge

joanen
Presentats
Entrades: 12
Membre des de: dv. abr. 27, 2007 7:11 pm
Ubicació: Sabadellenc resident a Manresa.
Contacta:

Quan passat era mes ben parit, en dues i en quatre rodes.

Entrada Autor: joanen » dv. abr. 27, 2007 10:47 pm

Hola nois.
Jo soc nou en el mon de la moto, tinc el carnet desde desembre i 38 anys al damunt; m'estreno amb una modesta Marauder 250 per aprendre'n.
El tema es que jo vinc dels cotxes, dels rallyes concretament (he estat copil.lot) i també allá en som molts de nostàlgics que parlem amb nostálgia del passat; quan hi habia molt bon rotllo, quan els rallyes eren rallyes, no com ara, i que, al igual que el company forista que ens explica que anava al Jarama a veure les motos, nosaltres ho feiem per seguir els rallyes i es ben veritat que, amb la Guardia Civil hi habia un taranná molt diferent del que hi ha ara amb els Mossos.
Haviem fet coses per les quals, avui dia, seriem noticia als diaris; habiem disfrutat amb les nostres máquines i, lo mes important, no erem senyalats amb el dit per agradar-nos el fet d'anar una mica depressa sobre una máquina, independentment del seu número de rodes.
Salutacions a tots/es.
V'ssss

Avatar de l’usuari
lemansotarres
Presentats
Entrades: 119
Membre des de: dl. gen. 22, 2007 8:58 am
Ubicació: Castellví de Rosanes

Entrada Autor: lemansotarres » ds. juny 23, 2007 6:39 pm

Osti nano. Hi ha qui no té sang sinó petroli a les venes, sembla.
Quina colla de bandarres soleu ser els més veterans. I això per norma.

De la meva part tinc aquesta.
L'any 77 en tenia 14. Però dos anys després (currant com un tonto i amb el meu primer sou) vaig poder arribar a adquirir-me un primer ferro, que era una Hondita 49. Pistó horitzontal, quatre temps i tres marxes a la ma. Amb un dipost central (i no pas sota al seient, com en les majoritaries, tot pintades de carbassa) que, per cert, la importava la marca Lambretta. No n'he vist mai més cap més... (a veure qui em troba una foto del bitxo en qüestió) :oops: .

Doncs amb aquesta petita fera atronadora (que feia un petar com les grosses, es clar, no com altres mindundícies de 2 temps) vaig començar a anar a fer "raids aeris".
Per sempre recordaré que el primer viatge "llarg" (i en solitari) que vaig fer va ser anar a Molins de Rei; ...però des de l'Hospitalet, que és d'on sóc originari.
No us podeu imaginar, ...quina escapada!!
Si, amics meus, allò va ser com estar a la Patagònia sense mapa.

I, el mateix d'en gs12red: posta de sol i unes calades insuperables d'un bon "bisonte".

No m'extenc. Només dir-vos que això Si va ser un "viatge". Motes coses que ara fem, amb unes maquines que hom pot dir que són com un Volvo serrat pel mig, no em reporten, ni en pintura, la part més indescriptible d'aquella primera travesa d'un gran desert com ho fou per a aquell nano el sempre més superpoblat Baix Llobregat.

Ja veus, tu, quin episodi més tronat.
Però què lluny de casa que era, valga'm Déu.
I els meus pares no ho sabien;
...que és on deu raure la gràcia, si més no.
Suc al ferro.

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.

Entrada Autor: Llagasta » dv. feb. 06, 2015 10:07 am

Avui estic mel.lancòlic, ( dèu ser que em faig vell ) i m´agradat pujar aquest altre escrit de l´any 2007... o vist el que es cuina ara, o es que qualsevol temps passat era millor ????

-dots

Imatge

la Norton 828 era com aquesta , però amb manillar baix de 5 peces Cuppini ( ojalà la hagués guardat ! )
Imatge

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.(I)

Entrada Autor: Xavier » dv. feb. 06, 2015 11:32 am

Gràcies Llagasta per reviure aquest fil.

Aquest tros el trobo una meravella:

Bé doncs tal com un deia anava cap a Madrid per la carretera N2 ( a mi no m´agradat mai agafar massa les autopistes amb moto ) i cap al cantó de Bujaraloz anava a uns 160 Km/h ( velocitat aquell temps bastant frecuent ) quant em va parar la Guardia Civil amb les Sanglas 400 parades a peu de carretera:

Buenas tardes:
Hola muy Buenas.

Que dando un paseito por aqui los de Barcelona ?
Pués si señor voy para Madrid a ver las carreras.
( Sense mirar a darrere, sabien que era de barcelona per la matricula al parafang de devant)


Bien, Bien, andáte con cuidado y vigila con los camiones,por cierto que tal va la Norton?

Pués hace bien los 220 , eso si aplanado.

Pues en menos de dos horas te presentas en el Jarama!!.
Eso espero

Un cigarrito?
Venga gracias.

I Vàrem estar xerrant una estoneta acabant el cigarro.

La NORTON, preciosa.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.(I)

Entrada Autor: CMB » dv. feb. 06, 2015 8:40 pm

Doncs, si fa més de 7 anys d'aquest post...

Jo en tenia 7 només d'anys quan et feies amic de la GC.

Salut

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.(I)

Entrada Autor: Kike Esteban » ds. feb. 07, 2015 12:57 am

Any 1974. Era diumenge i tornàvem de visitar un company que feia la mili a Madrit. La Ducati 250 De Luxe ens portava a pilot i acompanyant i també dos motxilots enormes instal.lats en horitzontal , un damunt de l’altre, i lligats per quatre pops al porta-paquets. Per acomodar correctament els motxilots, vaig fer servir un llistó de fusta de 60 cm de llargada per uns 10 cm. d’amplada i el gruix de 2 ó 3 cm. D’aquesta manera l’equipatge es mantenía horitzontal.
Aquesta màquina, la Ducati 250 De Luxe, era molt utilitzada per la Guàrdia Urbana de Barcelona, i entre d’altres defectes, que en tenia molts, els “platinos” eren el preferit. En qualsevol moment quedàven desajustats i, en consequència, el motor es parava.
En un moment del viatge, prop de l’Almunia de Doña Godina, en una baixada, el motor es va parar, típica avaria dels platinos. Com que era baixada, vaig optar per continuar en “punt mort” per tal d’apropar-me el màxim a l’Almunia.
En plena baixada, vet aquí que, en sentit contrari, apareix un Land Rover de “atestados” de la Guàrcia Civil. Vaig sospitar que havien vist que baixàvem amb el motor parat. Finalitzada la baixada vaig parar i vam baixar de la moto pensant en com resoldre l’avaria (auto-stop fins l’Almunia, localització d’un taller, suplicar en diumenge una ràpira intervenció…) i en aquell moment apareix darrera nostre el Land Rover de la Guàrdia Civil que ens haviem creuat a la baixada. El meu primer pensament, lògic, va ser “ens multaràn per anar en baixada amb el motor parat” que crec que està o estava prohibit.
Del Land Rover baixen els dos guàrdies i ens pregunten ¿Qué les sucede, algún problema?
La pregunta no sonava malament i vaig explicar la posible avaria dels platinos. Inmediatament ens diuen “tranquilos que esto se arregla rápido” i vem quedar flipats. Van moure el Land Rover i el van possar just davant de la moto. Baixen tots dos agents, agafen la moto pel manillar i forquilla i pugen la moto al cotxe. Amb dos collons i sense deixar-nos participar. Al meu acompanyant el van instal.lar al davant i a mi em van instal.lar al costat de la moto, en un seient individual molt incómode perqué la seva arma reglamentària, un subfusell nosequé que després vaig conèixer a la meva mili, penjant d’un ganxo a la part alta del vehícle, m’anava fent copets amb el moviment propi del trajecte.
Arrivem a l’Almunia de Doña Godina i parem davant d’un taller de motos. (Es diumenge..!!)
L’Agent més espabilat baixa del vehícle i truca un timbre. D’una finestra damunt del Taller pregunten qui és. El guardia: “ Manolo baja que tenemos un asunto”. El del taller: “Joder, es domingo”. El guardia: “que bajes, coño”.
En dos minuts el mecànic desmonta es platinos, els ajusta, ho comprova i llestos! No ens va cobrar ni un duro!!.
La cara que debiem posar nosaltres sería un cromo. Vaig donar les gràcies al mecànic i em vaig disculpar per ser la causa de l’enrenou.
El mecànic desapareix dins casa seva i, de cop, l’agent espabilat em demana: “ A ver, la documentación”. En aquell moment vaig fer un reset (aquesta paraula no existía l’any 74 del segle passat) Vaig pensar que era el moment de possar-nos la multa per circular en baixada amb el motor parat.
Per la cara que vaig possar, el guardia em diu: “ tranquilo, sólo es para cumplimentar el formulario del servicio”.
I efectivament, omple el formulari explicant el servei que havíen fet, ens dona la mà a tots dos i ens desitja un bon viatge. Ens vem despedir dels dos agents com si ho fessim de dos amics, una extranya sensació, molt extranya però real.
He de dir que des d’ aleshores no he tingut mai més la sensació de sentir-me un ciutadà al qual la policía ha ajudat en un moment crític. Tal qual.
Salut.
Kike

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.(I)

Entrada Autor: Llagasta » ds. feb. 07, 2015 8:45 am

Kike Esteban ha escrit:Any 1974. Era diumenge i tornàvem de visitar un company que feia la mili a Madrit. La Ducati 250 De Luxe ens portava a pilot i acompanyant i també dos motxilots enormes instal.lats en horitzontal , un damunt de l’altre, i lligats per quatre pops al porta-paquets. Per acomodar correctament els motxilots, vaig fer servir un llistó de fusta de 60 cm de llargada per uns 10 cm. d’amplada i el gruix de 2 ó 3 cm. D’aquesta manera l’equipatge es mantenía horitzontal.
Aquesta màquina, la Ducati 250 De Luxe, era molt utilitzada per la Guàrdia Urbana de Barcelona, i entre d’altres defectes, que en tenia molts, els “platinos” eren el preferit. En qualsevol moment quedàven desajustats i, en consequència, el motor es parava.
En un moment del viatge, prop de l’Almunia de Doña Godina, en una baixada, el motor es va parar, típica avaria dels platinos. Com que era baixada, vaig optar per continuar en “punt mort” per tal d’apropar-me el màxim a l’Almunia.
En plena baixada, vet aquí que, en sentit contrari, apareix un Land Rover de “atestados” de la Guàrcia Civil. Vaig sospitar que havien vist que baixàvem amb el motor parat. Finalitzada la baixada vaig parar i vam baixar de la moto pensant en com resoldre l’avaria (auto-stop fins l’Almunia, localització d’un taller, suplicar en diumenge una ràpira intervenció…) i en aquell moment apareix darrera nostre el Land Rover de la Guàrdia Civil que ens haviem creuat a la baixada. El meu primer pensament, lògic, va ser “ens multaràn per anar en baixada amb el motor parat” que crec que està o estava prohibit.
Del Land Rover baixen els dos guàrdies i ens pregunten ¿Qué les sucede, algún problema?
La pregunta no sonava malament i vaig explicar la posible avaria dels platinos. Inmediatament ens diuen “tranquilos que esto se arregla rápido” i vem quedar flipats. Van moure el Land Rover i el van possar just davant de la moto. Baixen tots dos agents, agafen la moto pel manillar i forquilla i pugen la moto al cotxe. Amb dos collons i sense deixar-nos participar. Al meu acompanyant el van instal.lar al davant i a mi em van instal.lar al costat de la moto, en un seient individual molt incómode perqué la seva arma reglamentària, un subfusell nosequé que després vaig conèixer a la meva mili, penjant d’un ganxo a la part alta del vehícle, m’anava fent copets amb el moviment propi del trajecte.
Arrivem a l’Almunia de Doña Godina i parem davant d’un taller de motos. (Es diumenge..!!)
L’Agent més espabilat baixa del vehícle i truca un timbre. D’una finestra damunt del Taller pregunten qui és. El guardia: “ Manolo baja que tenemos un asunto”. El del taller: “Joder, es domingo”. El guardia: “que bajes, coño”.
En dos minuts el mecànic desmonta es platinos, els ajusta, ho comprova i llestos! No ens va cobrar ni un duro!!.
La cara que debiem posar nosaltres sería un cromo. Vaig donar les gràcies al mecànic i em vaig disculpar per ser la causa de l’enrenou.
El mecànic desapareix dins casa seva i, de cop, l’agent espabilat em demana: “ A ver, la documentación”. En aquell moment vaig fer un reset (aquesta paraula no existía l’any 74 del segle passat) Vaig pensar que era el moment de possar-nos la multa per circular en baixada amb el motor parat.
Per la cara que vaig possar, el guardia em diu: “ tranquilo, sólo es para cumplimentar el formulario del servicio”.
I efectivament, omple el formulari explicant el servei que havíen fet, ens dona la mà a tots dos i ens desitja un bon viatge. Ens vem despedir dels dos agents com si ho fessim de dos amics, una extranya sensació, molt extranya però real.
He de dir que des d’ aleshores no he tingut mai més la sensació de sentir-me un ciutadà al qual la policía ha ajudat en un moment crític. Tal qual.
Salut.
Kike
Havies de portar un joc de platinos a la butxaca home !!!! quan hi agafaves el traç al final es canviaven en 10 minuts !!! ja,ja,ja,
( Sort que cap a l´any 1978/79 les poques Ducati Monocilindriques que sortien de Mototrans, ja muntaven FEMSATRONIC ) -tongue
Imatge

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.(I)

Entrada Autor: Kike Esteban » dg. feb. 08, 2015 2:17 am

Després vaig passar a Morini 350 Sport i ja no vaig tenir problemes d'aquests. Peròo això és un altre història...
Salut. :cathola
Kike,

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”