Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.(I)

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.(I)

Entrada Autor: Llagasta » ds. feb. 07, 2015 8:45 am

Kike Esteban ha escrit:Any 1974. Era diumenge i tornàvem de visitar un company que feia la mili a Madrit. La Ducati 250 De Luxe ens portava a pilot i acompanyant i també dos motxilots enormes instal.lats en horitzontal , un damunt de l’altre, i lligats per quatre pops al porta-paquets. Per acomodar correctament els motxilots, vaig fer servir un llistó de fusta de 60 cm de llargada per uns 10 cm. d’amplada i el gruix de 2 ó 3 cm. D’aquesta manera l’equipatge es mantenía horitzontal.
Aquesta màquina, la Ducati 250 De Luxe, era molt utilitzada per la Guàrdia Urbana de Barcelona, i entre d’altres defectes, que en tenia molts, els “platinos” eren el preferit. En qualsevol moment quedàven desajustats i, en consequència, el motor es parava.
En un moment del viatge, prop de l’Almunia de Doña Godina, en una baixada, el motor es va parar, típica avaria dels platinos. Com que era baixada, vaig optar per continuar en “punt mort” per tal d’apropar-me el màxim a l’Almunia.
En plena baixada, vet aquí que, en sentit contrari, apareix un Land Rover de “atestados” de la Guàrcia Civil. Vaig sospitar que havien vist que baixàvem amb el motor parat. Finalitzada la baixada vaig parar i vam baixar de la moto pensant en com resoldre l’avaria (auto-stop fins l’Almunia, localització d’un taller, suplicar en diumenge una ràpira intervenció…) i en aquell moment apareix darrera nostre el Land Rover de la Guàrdia Civil que ens haviem creuat a la baixada. El meu primer pensament, lògic, va ser “ens multaràn per anar en baixada amb el motor parat” que crec que està o estava prohibit.
Del Land Rover baixen els dos guàrdies i ens pregunten ¿Qué les sucede, algún problema?
La pregunta no sonava malament i vaig explicar la posible avaria dels platinos. Inmediatament ens diuen “tranquilos que esto se arregla rápido” i vem quedar flipats. Van moure el Land Rover i el van possar just davant de la moto. Baixen tots dos agents, agafen la moto pel manillar i forquilla i pugen la moto al cotxe. Amb dos collons i sense deixar-nos participar. Al meu acompanyant el van instal.lar al davant i a mi em van instal.lar al costat de la moto, en un seient individual molt incómode perqué la seva arma reglamentària, un subfusell nosequé que després vaig conèixer a la meva mili, penjant d’un ganxo a la part alta del vehícle, m’anava fent copets amb el moviment propi del trajecte.
Arrivem a l’Almunia de Doña Godina i parem davant d’un taller de motos. (Es diumenge..!!)
L’Agent més espabilat baixa del vehícle i truca un timbre. D’una finestra damunt del Taller pregunten qui és. El guardia: “ Manolo baja que tenemos un asunto”. El del taller: “Joder, es domingo”. El guardia: “que bajes, coño”.
En dos minuts el mecànic desmonta es platinos, els ajusta, ho comprova i llestos! No ens va cobrar ni un duro!!.
La cara que debiem posar nosaltres sería un cromo. Vaig donar les gràcies al mecànic i em vaig disculpar per ser la causa de l’enrenou.
El mecànic desapareix dins casa seva i, de cop, l’agent espabilat em demana: “ A ver, la documentación”. En aquell moment vaig fer un reset (aquesta paraula no existía l’any 74 del segle passat) Vaig pensar que era el moment de possar-nos la multa per circular en baixada amb el motor parat.
Per la cara que vaig possar, el guardia em diu: “ tranquilo, sólo es para cumplimentar el formulario del servicio”.
I efectivament, omple el formulari explicant el servei que havíen fet, ens dona la mà a tots dos i ens desitja un bon viatge. Ens vem despedir dels dos agents com si ho fessim de dos amics, una extranya sensació, molt extranya però real.
He de dir que des d’ aleshores no he tingut mai més la sensació de sentir-me un ciutadà al qual la policía ha ajudat en un moment crític. Tal qual.
Salut.
Kike
Havies de portar un joc de platinos a la butxaca home !!!! quan hi agafaves el traç al final es canviaven en 10 minuts !!! ja,ja,ja,
( Sort que cap a l´any 1978/79 les poques Ducati Monocilindriques que sortien de Mototrans, ja muntaven FEMSATRONIC ) -tongue
Imatge

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: Avui si em permeteu, faré una mica de memoria.(I)

Entrada Autor: Kike Esteban » dg. feb. 08, 2015 2:17 am

Després vaig passar a Morini 350 Sport i ja no vaig tenir problemes d'aquests. Peròo això és un altre història...
Salut. :cathola
Kike,

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”