embrague molt dur i puny de gas mes....
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
embrague molt dur i puny de gas mes....
l'altre dia al retro moto hi havia una germana de la ''tieta fums'' vaig veure que portava una peça al tirador del embrague que em va encuriosir,al demanar-li al propietari que em deixes apretar l'embrague vaig notar que com es diria en termes culinaris era com clavar''cuchilloenmantequilla'' als entessos en mecanica despres de demanar en un altre foro si algu ho coneixia m'han passat aquest enllaç
http://www.benchmarkworks.com/articles/ ... lutch.html
teniu la mes remota ideia si ha de ser dificil de posar ?? un altre cosa,el cable de gas tambe va super dur fins el punt que aquest diumenge vaig fer 380 km's de la Rider mes la tornada a casa i una petita odisea que ja explicare quan ens entaulem,que m'ha deixat els avant braços per l'arrastre i amb la ideia que no podria acavar que hi puc fer amb aixo ?? gracies per avansat i si algu te una bona ideia ja dira.
http://www.benchmarkworks.com/articles/ ... lutch.html
teniu la mes remota ideia si ha de ser dificil de posar ?? un altre cosa,el cable de gas tambe va super dur fins el punt que aquest diumenge vaig fer 380 km's de la Rider mes la tornada a casa i una petita odisea que ja explicare quan ens entaulem,que m'ha deixat els avant braços per l'arrastre i amb la ideia que no podria acavar que hi puc fer amb aixo ?? gracies per avansat i si algu te una bona ideia ja dira.
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: embrague molt dur i puny de gas mes....
Hola Kpeps,
Ja et vaig fer notar que en ambdós casos tenies quelcom que no rutllava del tot bé.
Abans de donar-te la solució, deixa'm que t'expliqui que el sistema per fer que l'embragatge sigui més tou té la seva contrapartida. I s'anomena "Llei de la Palanca" la qual, de manera inconscient utilitzem cada segon de la nostra vida (com, per exemple, cada cop que belluguem qualsevol part del nostre cos).
En llenguatge planer: Per assolir un treball, si volem reduir l'esforç que hem de fer, haurem d'augmentar la distància.
I, pe la qual cosa, amb aquesta mena de dispositius, reduiràs la força que hauràs d'aplicar sobre la maneta de l'embragatge, però com a contrapartida, necessitaràs desplaçar més la maneta per tal de separar correctament els discs d'embragatge i desacoblar la transmissió respecte el tren alternatiu (bàsicament "el cigonyal"). Que vull dir? Doncs que, o separes més la maneta respecte el puny (per disposar de més espai) o pateixes el risc de no poder desembragar prou com per alliberar completament el cigonyal de la transmissió. Tindràs problemes per trobar el punt mort, el canvi serà més "tosc" i, quan posis primera, tot i mantenir premuda la maneta, pots trobar-te que la moto empeny sensiblement.
Fa molts anys, en Bernie Schreiber fou el primer pilot que va descobrir que controlava millor la seva moto de trial si tan sols utilitzava l'embragatge amb un dit, deixant els altres quatre per subjectar el manillar. El problema era que aquells embragatges eren molt durs i els pilots patien molt dolor al canell esquerr (tots acabaven amb doloroses tendinitis). Fou a partir de llavors que es van començar a estudiar sistemes, sempre basats en la Llei de la Palanca, per fer que l'embragatge anés més tou.
Finalment es va optar per aplicar comandaments hidràulics, en comptes de l'habitual sistema de cable i funda bowden (desprès dic el perquè), i estudiar nous materials de fricció i lubricants que permetien un elevat parell de fricció amb unes molles de pressió més "toves". D'aquesta manera hem arribat a unes motos que tenen un embrague extrasuau i que no "patina".
Un problema que tu i molts d'altres teniu (i ho comprovo quan toco motos) és que no minimitzeu l'esforç que s'ha de fer per vèncer la fricció dels components mecànics (cable, funda, eixos de la maneta, canya mecanisme del gas.....).
I aquí és on fa falta que hi dediqueu una mica de manteniment, neteja, lubricant adequat i bons materials. Si seguiu correctament els procediments que us explico, podeu reduir en més d'un 30% la força que heu d'aplicar, tant per desembragar, com per frenar (frens de tambor), com per utilitzar l'accelerador i el cable de l'starter i del descompressor (quan hi son).
.
.
.
.
Ja et vaig fer notar que en ambdós casos tenies quelcom que no rutllava del tot bé.
Abans de donar-te la solució, deixa'm que t'expliqui que el sistema per fer que l'embragatge sigui més tou té la seva contrapartida. I s'anomena "Llei de la Palanca" la qual, de manera inconscient utilitzem cada segon de la nostra vida (com, per exemple, cada cop que belluguem qualsevol part del nostre cos).
En llenguatge planer: Per assolir un treball, si volem reduir l'esforç que hem de fer, haurem d'augmentar la distància.
I, pe la qual cosa, amb aquesta mena de dispositius, reduiràs la força que hauràs d'aplicar sobre la maneta de l'embragatge, però com a contrapartida, necessitaràs desplaçar més la maneta per tal de separar correctament els discs d'embragatge i desacoblar la transmissió respecte el tren alternatiu (bàsicament "el cigonyal"). Que vull dir? Doncs que, o separes més la maneta respecte el puny (per disposar de més espai) o pateixes el risc de no poder desembragar prou com per alliberar completament el cigonyal de la transmissió. Tindràs problemes per trobar el punt mort, el canvi serà més "tosc" i, quan posis primera, tot i mantenir premuda la maneta, pots trobar-te que la moto empeny sensiblement.
Fa molts anys, en Bernie Schreiber fou el primer pilot que va descobrir que controlava millor la seva moto de trial si tan sols utilitzava l'embragatge amb un dit, deixant els altres quatre per subjectar el manillar. El problema era que aquells embragatges eren molt durs i els pilots patien molt dolor al canell esquerr (tots acabaven amb doloroses tendinitis). Fou a partir de llavors que es van començar a estudiar sistemes, sempre basats en la Llei de la Palanca, per fer que l'embragatge anés més tou.
Finalment es va optar per aplicar comandaments hidràulics, en comptes de l'habitual sistema de cable i funda bowden (desprès dic el perquè), i estudiar nous materials de fricció i lubricants que permetien un elevat parell de fricció amb unes molles de pressió més "toves". D'aquesta manera hem arribat a unes motos que tenen un embrague extrasuau i que no "patina".
Un problema que tu i molts d'altres teniu (i ho comprovo quan toco motos) és que no minimitzeu l'esforç que s'ha de fer per vèncer la fricció dels components mecànics (cable, funda, eixos de la maneta, canya mecanisme del gas.....).
I aquí és on fa falta que hi dediqueu una mica de manteniment, neteja, lubricant adequat i bons materials. Si seguiu correctament els procediments que us explico, podeu reduir en més d'un 30% la força que heu d'aplicar, tant per desembragar, com per frenar (frens de tambor), com per utilitzar l'accelerador i el cable de l'starter i del descompressor (quan hi son).
.
.
.
.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Re: embrague molt dur i puny de gas mes....
Holaaaaa,
El Prony t'ho ha explicat molt detalladament.
Amb aquest sistema: Efectivament reduiràs molt la força necesaria per presionar la maneta, però al mateix temps el recorregut. Serà com si només tinguessis la meitat del recorregut actual de la maneta que portes ara.
El tema del cable del gas es que et diu el Prony, el bon estat interior de la funda del cable i del propi cable, junt amb un bon engreixament del conjunt son bàsics per reduir la resistencia. Pel que expliques, sembla que a la tieta fums li cal una repassada urgent dels cables.
El Prony t'ho ha explicat molt detalladament.
Amb aquest sistema: Efectivament reduiràs molt la força necesaria per presionar la maneta, però al mateix temps el recorregut. Serà com si només tinguessis la meitat del recorregut actual de la maneta que portes ara.
El tema del cable del gas es que et diu el Prony, el bon estat interior de la funda del cable i del propi cable, junt amb un bon engreixament del conjunt son bàsics per reduir la resistencia. Pel que expliques, sembla que a la tieta fums li cal una repassada urgent dels cables.
Sort,
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4379
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Re: embrague molt dur i puny de gas mes....
La tieta fums està més que bé. A qui se li han de canviar els cables és a qui la porta.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: embrague molt dur i puny de gas mes....
una explicacio molt ben detallada,la peça en questio ja la he comprat,mes que res perque en l'altre foro on m'han donat la info,hi ha gent que diu ho porta fa mes de 10 anys i cap problema,el que pasa es que e ste que tallar el cable i ajustar tot correctament i aqui ja em perdo, m'han dit que hi ha un tutorial que en diuen Churchill que ho explica de pe a pa, moltes gracies Jordi i seguire las explicacions que vagis donant lo del puny de gas,mirare de engreixaro tot tal i com em vas dir perque ara t'asseguro que es un calvariJordi ha escrit:Hola Kpeps,
Ja et vaig fer notar que en ambdós casos tenies quelcom que no rutllava del tot bé.
Abans de donar-te la solució, deixa'm que t'expliqui ......................
merci companyAlbert ha escrit:Holaaaaa,
El Prony t'ho ha explicat molt detalladament.
Amb aquest sistema: Efectivament reduiràs molt la força necesaria per presionar la maneta, però al mateix temps el recorregut. Serà com si només tinguessis la meitat del recorregut actual de la maneta que portes ara.
El tema del cable del gas es que et diu el Prony, el bon estat interior de la funda del cable i del propi cable, junt amb un bon engreixament del conjunt son bàsics per reduir la resistencia. Pel que expliques, sembla que a la tieta fums li cal una repassada urgent dels cables.
aqui al final hi haura problemes.....que dicquedant tant curt......mes que aixo ...............força problemes ................Xavier ha escrit:La tieta fums està més que bé. A qui se li han de canviar els cables és a qui la porta.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: embrague molt dur i puny de gas mes....
be,tal i com em veu indicar,lo del puny de gas ja esta mes o menys arreglat,tot ben net i greix fora,a canviat totalment,sempre contan el que es arrastrar unas campanas d ecarburador de uns dellorto 38mm de fa 43 anys es clar,l'altre peça ja m'ha arrivat,gent seria aquests americans, ja us explicare que tal funciona, si la torno a fer anar es clar
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Re: embrague molt dur i puny de gas mes....
Holaaa,
Vinga Pep, ja veuràs que un tres i no res ho tens muntat i funcionant!!!
Vinga Pep, ja veuràs que un tres i no res ho tens muntat i funcionant!!!
Sort,
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: embrague molt dur i puny de gas mes....
per els que veu seguir i opinar en aquest fil, us dire que al final el invent que vaig comprar no el vaig posar,seguint les indicacions del company Jordi i estan a punt de trencar el cable del embrague, vaig demanar el cable que va amb funda original i el canvi ha estat espectacular, molt suau, en el cas del puny de gas vaig treure la grasa que erroniament havia posat pensant que seria beneficios i tambe ha quedat suau, o sigui que la vella ''fums'' tornara a donar guerra,un altre tema es la espectacular resposta de arrancada que dona la bateria Victron, despres de dos messos de ni tocar la maquina,ha arrancat a la primera,salutacions cordials i blablabla....
- Cabirol
- Presentats
- Entrades: 1784
- Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
- Ubicació: Roda de Ter (Osona)
Re: embrague molt dur i puny de gas mes....
En jordi (prony) sempre té bons consells
josep diumenge pots venir amb la( tieta fums), al final farem una visita a una bona colla de classiques, no els hi fará cap lleig amb mig de tantes
josep diumenge pots venir amb la( tieta fums), al final farem una visita a una bona colla de classiques, no els hi fará cap lleig amb mig de tantes