Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Bernat » dg. nov. 26, 2017 8:10 pm

Hola! :cathola

Bé, doncs vist que la K1200GT porta uns pneumàtics Bridgestone BT 023 amb codi F davant i al darrere crec que hauria de posar "GT" per algun lloc i no ho posa :cattimit sospito doncs que no són els adequats per aquest model (si estic equivocat que algú m'il·lumini) i dedueixo que el prematur desgast que estic tenint sobretot a darrere, vaja que amb 3000 kms els laterals han arribat als avisadors al centre estant bé, doncs haig de començar a pensar amb sabates noves i espero que durin una mica bastant més.
I com que sempre he sigut molt de Can Metzeler en principi estic entre el Roadtech Z8 codi M davant i codi O darrere o el Roadtech 01 amb codi HWM davant i darrere.

Què us sembla?
Vaig errat amb la deducció dels BT 023? La conducció que els hi he fet: sobre uns 600kms en moll, per tant amb molta cura del gas, vies rapides a velocitat de creuer de 120/130km/h uns 500kms, la resta per nacional i carreteres amb molts revolts, no diré que alguna estirada li he fet però ni molt menys perquè estiguin tan desgastats pels laterals, per norma vaig entre 2.500 rpm i 6.000 rpm (el motor arriba a les 10.500/11.000 rp, i amb marxes llargues o potser m'hauré d'acostumar/assumir que aquest és el seu desgast?
En fí... Z8 o 01??

Salut!
Bernat l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 30, 2017 7:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Metzeler Roadtech Z8 o Roadtech 01???

Entrada Autor: Albert » dc. nov. 29, 2017 10:11 am

Holaaa,

Ara em fas dubtar Bernat, t'ho hauré de mirar....


-ops
Sort,

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Metzeler Roadtech Z8 o Roadtech 01???

Entrada Autor: Bernat » dj. nov. 30, 2017 7:26 pm

Bé, doncs parlant amb el Taller de pneumàtics i veient que el davanter estar la mar de bé (hi posa la especificació "GT") i tampoc és questió de llançar-lo, he optat de tornar a posar el Bridgestone BT 023 asseguran-me de que aquest sigui el "GT" i efectivament el pneumàtic que ha arrivat posa ben clar que és el "GT", pertant, no estava errat pensant que el que porto no és l'adecuat per la meva moto, així doncs, espero que el desgast tant prematur hagi sigut per culpa de no portar l'adecuat, punt negatiu al taller on l'han muntat :catko

Us deixo una foto on es veu clar que és un "GT"


Imatge

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Albert » ds. des. 02, 2017 8:49 am

Bon dia,

La versió GT del 023 es más rigida, segons diuen indicada per a motos mes pesants.

Aquest es el que porto jo al davant, em dura uns 15.000 aproximadament. Al darrera aquest model em dura una mitja de 5.000, així que hi acostumo a posar el BT020 que m'allarga la durada uns 2.000 kms mes.


A veure com et funciona a tu.


-ops
Sort,

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Ramon_vfr » ds. des. 02, 2017 9:31 am

Jo també porto els BT-023GT i el primer joc em varen durar 4.431 qms el del darrera i 6.585 qms. el del davant.

Del segon joc vaig fer el canvi de tots dos a 5.565 qms.

Es pot dit que em duren igual que els Metzeler Z8.

Els que em duraven més eren els Metzeler Z6 que hi havia arribat a fer 8.500 qms.

Albert, això de portar el BT-020-GT al darrera perquè dius que dura més, el del davant et durava menys?

Que el BT-020-GT al darrera t’allargui uns 2.000 qms. per a mi és un 30 % més de durada, és una opció molt plausible, potser que ho provi. M'ho aconselles?


Vsssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Bernat » ds. des. 02, 2017 11:29 am

Doncs a veure quin resultat em dona el BT 023 GT, el volia muntar aquest cap de setmana, però vist que ja ha arrivat l'hivern i aquest matí entre el fred i la neu...m'hauré d'esperar uns dies.
Pel que he vist a la web de Bridgestone el davanter ha de ser:
"120 70 R 17 (58W) TL GT BMW F800GT('13) 3516 "
I el de darrera:
"180 55 R 17 (73W) TL GT BMW F800GT('13) 3517 "
Lo del model de moto "BMW F800GT('13)" no ho "pillo" massa però el codi 3517 GT i 3516 GT sembla que és el correcte.

En funció del resultat valoraré el BT20 que comenta l'Albert al darrera si ha de durar aquest 2000kms de més.

En fi, ara mateix com que em vé una temporadeta de calma amb moto on vaig en funció del temps trigaré a treure'n resultat.

Salut! :catBirra

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Roadtech Z8 caprixós món del pneumàtic

Entrada Autor: Bernat » dt. set. 18, 2018 1:07 pm

Hola! :cathola

Doncs com que el món dels pneumàtics és tot un mistèri, ja que el que li va bé a ún no va tant bé a un altre, us comento l'experiència que de moment tinc amb la K1200GT.
Els BT23 GT em duren un sùspir :catko el de darrera no arrivo als 4000kms de fet amb 3800 arrivent als "avisadors" i escalonats, el davanter uns 6000 i mooolt escalonat, el centre sembla que estar per durar bastant més però els laterals gastats.
Vaig acabar posant els Metzeler Z8 amb codi M davant i K darrera...i oli en un llum! El davanter 7000kms gastat sense escalonar-se i uniformament, el posterior de fet porta 4.800kms i calculo que li queden ben bé 2000kms, el vaig treure ja que vaig anar fer una sortida pel Massif de Vercors i no era plan d'estar patint i en vaig posar un de nou, aquest cop amb codi O on teòricament té carcassa més dura, en fi que veig que els Z8 em poden durar 7000/8000kms.
També haig de dir que el compartament dels Z8 tant en sèc com sobretot en moll em donen més bones sensacións.
En fi, que el món dels pneumàtics és tot un mistèri :cattimit

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Roadtech Z8 caprixós món del pneumàtic

Entrada Autor: Jordi » dc. set. 19, 2018 10:25 am

Bernat ha escrit:Hola! :cathola
En fi, que el món dels pneumàtics és tot un mistèri :cattimit
Realment és així. De cada model de pneumàtic, hi ha un grapat de versions (sol passar que la millor versió és la que porten de fàbrica, tant pel que fa a cotxes com a motos). El problema arriba quan vas al taller a demanar un model concret de pneumàtic i ells acostumen a subministrar, per raons obvies, la versió més econòmica.
Si feu una ullada a qualsevol web de venda on-line de pneumàtics, veureu el mateix model, amb el mateix codi de velocitat i dimensions, el qual es repeteix tres o quatre cops, amb notables diferències de preu, la qual cosa crea confusió. Penso que en aquest aspecte hi hauría d'haver una normativa que identifiqués millor la versió de cada model. Malauradament, a l'igual que succeeix amb la marca de l'equilibrat, aquest factor d'identificació resta a la lliure elecció de cada fabricant.
Segons el meu parer, i si no vaig errat, els pneumàtics davanters s'escalonen perquè ara son "bicompost" i la goma dels laterals és més tova. Si a sobre portes una BMW equipada amb "telelever", que et permet frenar amb la moto inclinada, encara s'accentua més aquest efecte.
I, per acabar, si demaneu l'opinió sobre pneumàtics, de cada 1000 respostes, n'obtindreu 1000 suggeriments diferents.

Bon dimecres a tots!!! :cathola :cathola

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 851
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Airald » dc. set. 19, 2018 12:16 pm

Confirmo el tema de l'escaló de la roda de davant, és pel bi-compost.


Salut

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Roadtech Z8 caprixós món del pneumàtic

Entrada Autor: Albert » dc. oct. 03, 2018 9:25 am

Holaaaa,
Bernat ha escrit:Hola! :cathola

Doncs com que el món dels pneumàtics és tot un mistèri, ja que el que li va bé a ún no va tant bé a un altre, us comento l'experiència que de moment tinc amb la K1200GT.
Els BT23 GT em duren un sùspir :catko el de darrera no arrivo als 4000kms de fet amb 3800 arrivent als "avisadors" i escalonats, el davanter uns 6000 i mooolt escalonat, el centre sembla que estar per durar bastant més però els laterals gastats.
Misteri i molt gran. Ja us posaré la foto de com ha quedat el meu BT023GT del davant, m'hauria hagut d'estalviar els últims 1.000 kms. peró es que en portava 20.000!!!!!

De veritat us ho dic que no aixeco mai la roda!!!!


-ops -ops
Sort,

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Marc » dc. oct. 03, 2018 11:53 am

Ha quedat més o menys com aquest, no? -fisch


Imatge

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Albert » dc. oct. 03, 2018 12:01 pm

Holaaa,
Marc ha escrit:Ha quedat més o menys com aquest, no? -fisch
Doncs si, exactament així Marc. Efectivament es el meu el de la foto.

Gràcies per penjar-la.


-ops -ops
Sort,

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Jordi » dc. oct. 03, 2018 11:26 pm

Marc ha escrit:Ha quedat més o menys com aquest, no? -fisch


Imatge
Aiii!!! Si ho veu en Randy 650!!! Era el nostre "policia" i s'encarregava de posar al grup "firmes" en qüestions d'equipament imprescindible i de l'estat de les rodes. I pobre del que no assolís els requisits mínims exigibles. :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Bernat » dj. oct. 04, 2018 10:13 am

Punyeta!
Deu ni do com has apurat el pneumàtic!!
Tot i així i treient els ultims 1000/2000kms la duració que en treus ja la firmava :catok

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Albert » dj. oct. 04, 2018 3:44 pm

Holaaa,
Bernat ha escrit:Punyeta!
Deu ni do com has apurat el pneumàtic!!
Tot i així i treient els ultims 1000/2000kms la duració que en treus ja la firmava :catok
Per això sempre poso aquest i no me'n estic de recomenar-los. Tot i que sembla que en d'altres motos no dona el mateix resultat.


-shock
Sort,

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4378
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Xavier » dj. oct. 04, 2018 4:57 pm

Marc ha escrit:Ha quedat més o menys com aquest, no? -fisch


Imatge
Sembla que hagi corregut a Indianàpolis... sempre girant pel mateix cantó.

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Marc » dj. oct. 04, 2018 6:29 pm

Aquest pneumàtic reforça la teoria que gairebé tothom que va en moto, se sent més segur en els viratges cap a l'esquerra que en els que van cap a la dreta. En el cas de l'Albert, MOLT MÉS segur.

Avatar de l’usuari
JordiPB
Presentats
Entrades: 445
Membre des de: dc. jul. 13, 2016 11:35 pm
Ubicació: Flaçà

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: JordiPB » dv. oct. 05, 2018 7:46 am

Marc ha escrit:Aquest pneumàtic reforça la teoria que gairebé tothom que va en moto, se sent més segur en els viratges cap a l'esquerra que en els que van cap a la dreta. En el cas de l'Albert, MOLT MÉS segur.

O que fa moltes rotondes!
__________________________________
Honda Deuville NT650
F800R 2015
Vespa PX125Disco
R1200RT LC 2014 de moment...

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Jordi » dv. oct. 05, 2018 11:30 am

JordiPB ha escrit:
Marc ha escrit:Aquest pneumàtic reforça la teoria que gairebé tothom que va en moto, se sent més segur en els viratges cap a l'esquerra que en els que van cap a la dreta. En el cas de l'Albert, MOLT MÉS segur.

O que fa moltes rotondes!
Això és una qüestió amb la que vam mantenir una conversa amb un company de Torres de Segre. Ell defensava aquesta tesi, però jo sostinc que el pes total dels quilometres realitzats en les rotondes és mínim i intranscendent en el comput total dels quilometres recorreguts. Primer de tot, quan recorrem una rotonda, ens inclinem a l'esquerra, però tan per accedir-hi com per sortir-ne, ens inclinem a la dreta. Suposarem que en una rotonda recorrem vint metres amb la moto inclinada cap la esquerra. Fins aquí ok?
En una sortida de 200 quilòmetres, quantes rotondes fem? Posem una trentena?. Així ens queda que, de cada 200.000 metres, les rotondes ens obliguen a inclinar 600 metres cap a l'esquerra (a més, a poca velocitat). Això ens suposa, tirant alt, un 0,30 % de quilometres realitzats seguint la corda de la circumferència.
En definitiva, tot i que puc estar errat, no penso que les rotondes influeixin en un desigual desgast dels pneumàtics.

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Roadtech Z8 o Roadtech 01??? Finalment el Bridgestone..

Entrada Autor: Bernat » dv. oct. 05, 2018 2:50 pm

Albert ha escrit:Holaaa,
Bernat ha escrit:Punyeta!
Deu ni do com has apurat el pneumàtic!!
Tot i així i treient els ultims 1000/2000kms la duració que en treus ja la firmava :catok
Per això sempre poso aquest i no me'n estic de recomenar-los. Tot i que sembla que en d'altres motos no dona el mateix resultat.


-shock
Fins i tot diria que no només és la moto, també influeix el conductor. El Bt 23 haig de dir que me'l vaig polir dels laterals....el centre del pneumàtic estava bé crec que podria haver arrivat a fer uns 10.000kms (el davanter) pero els laterals estavan morts amb 6000kms....sense arrivar al extrem del pneumàtic de la foto.
El de darrera desapareix en un suspir sempre més desgastat dels laterals que del centre.
Llastima no haver-ne fet fotos.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”