Pneumàtics per viatges llargs

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Kinder » dv. gen. 04, 2019 12:28 pm

[tab=30]

Bones,

Ara que he fet el salt cap a la 900 amb 115 cv, em preguntava..... en viatges llargs amb molts kms. quins pneumàtics feu servir???

Ja se que em direu que és depèn de la conducció de cadascú, de l'estat de la carretera, de l'estació de l'any, estiu, primvera, tardor, hivern,.... i que hi han molts factors que influeixen per a la durabilitat del penumàtic, però si volguessim fer una estadística.... quin seria el pneumàtic que us dura més kms.??????

A Sabiñanigo van presentar La Ruta 47 i el repte era fer 10.000 kms. sense canviar el pneumàtic, va utilitzar el Michelin Pilot Road 5. Personalment no l'he fet servir, i l'històric que tinc és de la petita 07 que no puc comparar amb la 09

Al taller on vaig m'han aconsellat els Bridgestone T-31 i el S-21, em comenten que amb ells farè molts kms., tranquil·lament 10.000!!! Però tampoc els he provat

Us proposo fer un petit llistat dels pneumàtics que poden aguantar 10.000 kms. en un viatge llarg i una conducció "normal", comencem:
  • Michelin Pilot Road 5 - 10.000 kms
  • Bridgestone T-31
  • Bridgestone S-21
  • Michelin Pilot Road 4 - 7.500 kms
  • ContiRoadAttack 2 - 10.000 kms
  • Continental TCK70 - 8.000 kms
  • Dunlop Elite - 14.000 kms
  • MotoZ Tractionator GPS - 24.000 kms
  • Dunlop Roadmaster 3 - 15.000 kms.
  • Pirelli Scorpion Trail II - 8.500 km

[tab=30]

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Marc » dv. gen. 04, 2019 12:43 pm

Jo amb l'RT, només he fet servir els Pilot Road 4, que són els únics que de moment Michelin homologa per la nostra moto. Anant dues persones (el desgast és més gran que anant sol) i conduint "normal", no he passat mai dels 7.500 Kms.

No crec que els PR5 durin més que els 4; la marca es limita a dir que tenen millor adherència en mullat que el 4.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Airald » dv. gen. 04, 2019 12:43 pm

Jo vaig passar dels 10000 amb els Conti Attack 2. Els vaig canviar per uns de mixtes, però per ús per carretera hagués repetit. Si els hagués fet servir per viatjar "normal" haurien durat més.

Les TCK70 que duc ara, s'agafen molt per carretera, van molt bé en moll i per off no estan malament entenent que és mixte. Un company amb una KTM 1190 (150 CV) i que no és que vagi "normal" precisament, li fa uns 8000 km en conducció "alegre".

Les dues son bi-compost (goma més dura al centre i tova als flancs), i les TCK70 son més toves i se suposa que en moll van millor, tot i que si no vas fortet no s'aprecia.


Salut.

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Napoleon » dv. gen. 04, 2019 5:21 pm

Quan varem anar a Nordkap, vaig posar els Dunlop Elite i em van durar 14.000 km.
Tenin present el que pesa la màquina, que anavem 2 i carregats fins més enllà del que es normal, el resultat va resultar força satisfactori.
Em pensava que serien massa durs per a fer ruta revirada, però vàrem fer una bona colla de ports dels Alps i no en vaig notar diferència.
Salut i peles :senyera
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Kinder » dv. gen. 04, 2019 7:49 pm

[tab=30]

Aquesta tarda m'han comentat que els MotoZ Tractionator GPS amb un paio que porta una KTM li van durar 24.000 kms., i sembla bon pneumàtic!!!

Llàstima que no hi ha per totes les mides

He anant actualitzant la llista i així tindrem un petit històric

A veure si entre tots fem més llarga aquesta llista

[tab=30]

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Airald » dv. gen. 04, 2019 9:43 pm

Jo també he sentit a parlar dels MotoZ que porta l'Isaac Feliu. La durada és molt més gran i suposo que la goma és força més dura, per tant no deuen tenir tan bona adherència com la resta.

Però son molt més off que els dos que esmentaves al teu primer post. Si hagués de fer molts km i per pista son uns dels que tindria molt en compte.


Salut.

Avatar de l’usuari
Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Geroni » ds. gen. 05, 2019 5:35 pm

Els Dunlop Elite que comentes, tinc amics que els han muntat a la Goldwing i els comentaris es que en aigua son molt perillosos, la moto es mou molt. En sec, correctes.
Jo porto els Brigestone i et diré que a mi em duren 7- 8000 km encara que conec gent que els dura el doble. Depen de la conducció.
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Napoleon » dl. gen. 07, 2019 7:40 pm

Geroni ha escrit:Els Dunlop Elite que comentes, tinc amics que els han muntat a la Goldwing i els comentaris es que en aigua son molt perillosos, la moto es mou molt. En sec, correctes.
Jo porto els Brigestone i et diré que a mi em duren 7- 8000 km encara que conec gent que els dura el doble. Depen de la conducció.
Jo també ho he sentit a dir.
Passa, però, que en tot el viatge, sols vaig tenir un dia de pluja, i la veritat és que no vaig forçar :catok
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Capsigrany
Presentats
Entrades: 70
Membre des de: ds. abr. 07, 2018 7:54 am
Ubicació: Mollet

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Capsigrany » ds. gen. 12, 2019 8:59 am

A mi els TKC70 m'han durat 14.500km en la GS LC
Els he utilitzat generalment amb acompanyant (sempre la mateixa, ho dic pq l'analisi sigui mes consitent :riure ) tant en viatges llargs i com fent curvetes. I un fet curios o almenys ami no m'havia passat mai, se m'ha desgastat al mateix ritme el de davant i el de darrere..... -shock

Salut i república
:catok

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: PEPI600 » dt. gen. 15, 2019 9:14 am

Pirelli Scorpion Trail II, màxim 8500 km, però també haig de dir que quan arribo als avisadors, jo ja els canvio, segurament 1000 o 1500 km més es podrien apurar, però soc del parer que per estalviar-me 30€ no em val la pena jugar a la loteria, això ja depen de cadascú.

La duració depen molt també si només fas sortides de diumenge, o et mous per ciutat o si fas un viatge llarg, varia i molt la duració
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Cuco » dv. gen. 25, 2019 10:41 pm

La duració d'uns pneumàtics en un viatge és pràcticament el doble que en un ús normal si t'agrada sortir a collar.
No hi ha arrencades ni frenades brusques durant un viatge. Treure 18.000 kms a qualsevol pneumàtic que no sigui de tac pur és a l'abast de tothom.

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Pneumàtics per viatges llargs

Entrada Autor: Kinder » dc. gen. 30, 2019 8:56 am

[tab=30]

Gràcies a tots pels vostres suggeriments i aportacions!!!!!

Em sembla que ja m'he decidit i provaré a veure que tal van, i duren, els Dunlop Roadmaster 3

Gràcies de nou a tots !!!!



[tab=30]

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”