Oli dels BMW bóxer

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Quin oli gasteu a les BMW bóxer?

Sintètic
9
29%
Semi-sintètic
6
19%
Mineral
7
23%
Jo una BMW????????
9
29%
 
Vots totals: 31

Avatar de l’usuari
Joanstrom
Presentats
Entrades: 587
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Joanstrom » dt. març 15, 2011 7:05 pm

Castrol GPS 10-40W, no se si ho faig be? :D

Avatar de l’usuari
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Joan XT » dt. març 15, 2011 7:41 pm

Suposo que ja us podeu imaginar el que he votat ... :mrgreen:


PD: Randy podries fer una enquesta a veure quin oli gasta les XT :form
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Randy-650 » dt. març 15, 2011 7:46 pm

[quote user="Joan XT" post="161957"]


PD: Randy podries fer una enquesta a veure quin oli gasta les XT :form[/quote]

No, perquè de XT no en volten gaires, tot i que és una de les millors motos per fer super-motard. :razz:

Amb les GS no es pot fer de super-motard....
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Llagasta » dt. març 15, 2011 8:39 pm

BMW fins fa poc recomenava el Castrol GPS 1 SAE 15W50 ( Base semi-sintética)

ara hi posen Castrol Power 10W40 ( base semi-sintètica )
el perquè del canvi de densitat el desconec

En l´anterior Gs vaig fer els dos darrers canvis d´oli amb Castrol Actevo 20/50 ( mineral 1oo % ) i vaig notar una lleugera disminució de soroll al motor ( afinant molt l´orella )

de fet qualsevol oli de cotxe mineral serviria ( i serveix ) des de 15W en amunt.
BMW fábrica recomana no fer servir oli sintetic a les boxer. :???:

aixó si, compteu que aquest motor Boxer es un motor refrigerat per aire i OLI , per lo tant lo més convenient es fer els canvis cada 10000 Qms. máxim.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 15, 2011 8:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
Perebi
Presentats
Entrades: 717
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Perebi » dt. març 15, 2011 8:57 pm

Doncs a la meva els senyors de Cano em varen dir que Castrol GP 20/50 i aquest es mineral si no vaig errat. :shock:

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Oli dels BMW bóxer

Entrada Autor: Randy-650 » dt. març 15, 2011 9:12 pm

CONCLUSIÓ: cadascú posa l'oli que li sembla bé :twisted:

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Joavel » dt. març 15, 2011 9:37 pm

[quote user="Randy-650" post="161969"]CONCLUSIÓ: cadascú posa l'oli que li sembla bé :twisted:

Imatge[/quote]

Jo diría que, basicament i han tres maneres de fer els manteniments...1 el que recomana el fabricant...2 el que et diuen els amics (que i entenen més que els mecánics... :enfadat ) i la tercera el que et sembli...

Personalment, barrejo la primera i la segona i acabo fent la tercera :twisted: :twisted: :twisted: :cerv

Avatar de l’usuari
Isi
Presentats
Entrades: 39
Membre des de: dv. març 13, 2009 4:32 pm
Ubicació: Cervera

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Isi » dc. març 16, 2011 9:28 am

No sé quin es mineral o sintètic. No hi entenc res.
A Control 94 hi posaven el castrol gp 20w/50 i a Moto2 el castrol gps 15w/50. Jo només hi he vist la diferencia de preu.

Avatar de l’usuari
Jordi r80r
Presentats
Entrades: 128
Membre des de: dj. des. 31, 2009 12:31 pm
Ubicació: Selva

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Jordi r80r » dc. març 16, 2011 11:19 am

Aquet tema ha sortit fa temps al altre foro que estic abonat el de bmwmotos i aqui vaig trovar aquesta opinió d'algu que es professional del tema i a la vegada usuari de boxer, es molt clarificador...


Siento discrepar contigo, pero no tiene nada que ver "la densidad" con que sea sintetico o mineral. Lo que ocurre que la pelicula de engrase en los sinteticos es mucho mas fina, y resistentente a las altas tempèraturas, y sube casi "al instante" a las partes altas del motor para que no hay desgastes en frio que es donde se suelen producir los mayores desgastes, ya no solo a ralentí sino en marcha con el motor aún frio, y desde luego los boxer, refrigerados por aire si que lo son, y esto hace que "pase" aceite entre la camisa y los segmentos con mas facilidad.
El rodaje de los motores de hoy día, es solo algo testimonial para soltar todos las piezas y ajustarlas entre si de ahí solo esos 1000-2500 km, debido a la gran calidad de los mecanizados. Desde luego los boxer son motores apretados, pero literalmte echarle aceite mineral durante tanto tiempo puede acelerar el desgaste sin necesidad. A mi me d igual que se "suelte del todo" en vez de a los 20.000 a los 40.000, yo lo que quiero es que me dure sin consumos de aceite mas de 100.000 km. Además, si "ruedas" los segmentos durante muchos km para aceite mineral, cuando le eches sintetico, ten por seguro que te gastará algo, ya que los segmentos se habrán adaptado a la pelicula de engrase mas guresa de un mineral
A mi no me ha dicho nada nadie de BMW, pero he tenido dos RT, he puesto menieral, efectivamente los primeros 20W50 en 10.000 km y, y luego he cambiado cada 10.000 sintetico me ha ido estupendo. De hecho en la primera RT le hice 150.000 km y en conducción fuerte solo me gastaba un cuarto de litro a los 1000. Lo de la viscosidad a la que crees que se debe el consumo,son los famoso xWX, pej 20W50.
A que justificas entonces que los mejores sinteticos del mercado tenga indices de viscosidad bajisimos como 0W30 o 0W40, o 5w50. SOLO, estos aceites te seguran la viscosidad indicada, y una pleicuala de engrase casi "inrrompible" en cualquier condición, donde un 20W50 se "desaceria", amen de que nada mas tocar el botón de arranque tienes aceite por todos sitios, tensores de cadenas de distribusción inclusidos, para que el motor no sufra lo mas minimos en esa circunstancias, cosa que no me diras que hace un mineral. Estos ocasionan los desgastes al romperse esta micro pelicula de aceite, quedando en contacto una pieza con otra produciendo desgaste. Esto lo que hace que gaste o no un vehículo.
Yo no trabajo en Bmw, pero llevo mas de 20 años trabajando en sector ´tecnico de los lubricantes de una primera marca a nivel mundial, y hay muchos mitos falsos que a veces creemos, en función de quien nos lo diga, que son dogmas de fe. T epuedo asegurar que el mejor aceite para el rodaje es el que trae el vehículo, y en los coches, la mayoria de los famosos TDI traen unos especificos para rodaje. Algunos talleres te hacen cambiarlo a los 5000 km con el rollo de que está sucio por "el rodaje", y te ponen otro para sacarte los cuartos. De ahí los consumos elevados de muchos de estos vehículos diesel. Acaso no conoceis a bastante gente con coches nuevos y consumos elvados de aceite.....a mi me lo quisieron hacer.....y te lo dice gente en la que la mayoria de los conductores confian sus maquinas, que son los mecanicos de los S.OF.
De todos modos esta es mi modesta opinión por si os vale de algo. Con esto no quiero establecer una polémica. Seguro que muchos de vosotros tenies vuestro metodo. Solo os he querido dar una visión tecnica objetiva en mi experiencia profesional y personal con mis dos RT.
Saludos

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. març 16, 2011 11:31 am

Jo ja he votat :mrgreen:

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Fjodor » dc. març 16, 2011 1:59 pm

I jo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Riperman5
Presentats
Entrades: 28
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 5:41 pm
Ubicació: Guardiola de Font-rubí

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Riperman5 » dc. març 16, 2011 4:03 pm

Castrol GPS 15-50 el que venia de fabrica, i cada cop que l'arranco (un cop al mes) no haig de posar l'starter i aixó que on la tinc fa fred, molt de fred, pero consum de 1 l als 3/4000 km. la R1150 GS te 26k km i diuen que fins als 50k anira gastant oli

M'han dit que si poso 20-50 repsol no gastare gens d'oli pero em fa por per la pelicula que queda per els parts movils que amb un mineral no aguanta res, o sigui que mestres pugi posare 15W50 i quan faci el mega viatge per africa pasare al mineral per tal de no tenir problemes.
sortint d'un tractor per pujar a un altre

Avatar de l’usuari
Jon_Garfio
Presentats
Entrades: 118
Membre des de: ds. gen. 14, 2012 9:48 pm
Ubicació: Monistrol de Montserrat

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Jon_Garfio » dc. gen. 18, 2012 7:59 am

antes los boxer metian 20w50, ahora les da por meter 10w40 semisintetico, no se por que, quizas porque es mas caro...

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Cabirol » dc. gen. 18, 2012 10:04 pm

jo hi posu el mineral, de castrol
Cabirol l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 18, 2012 10:04 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Llagasta » dj. gen. 19, 2012 7:58 am

jo sempre hi fet servir el Castrol GPS Power SAE 15W50
i em ve a gastar uns 300 cc. cada 1500/2000 Qms. ( 20000 Qms )

l´altre Gs mod. 2006 potser en gastava una mica menys. :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 19, 2012 8:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Mototrek
Presentats
Entrades: 20
Membre des de: dv. des. 10, 2010 11:49 pm
Ubicació: l'Espluga de Francolí
Contacta:

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Mototrek » dj. feb. 02, 2012 4:39 pm

Castrol sintetic power 1 amb 10W-40 es mes que suficient per la boxer i es el millor que hi ha relacio qualitat-preu tot i que no aneu a BMW a comprarlo que us clavaran...

;) ;) ;) ;)

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Xavmar » dc. març 14, 2012 5:15 pm

El fabricant recomana castrol GP20W50 mineral.
Randy, en el fons reconeix que el que tu vols es una 1200GS, fixa’t que n'hi tan sols poso la marca

:lol: :lol: :lol:

Per cert, penso que el fet de que gasti mes menys oli depen molt del rodatge que se l'hi ha fet a la moto, jo personalment amb 40.000 sols li vaig posar 1Litre.
Xavmar l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 14, 2012 5:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Randy-650 » dc. març 14, 2012 8:06 pm

[quote user="Xavmar" post="194932"]
Randy, en el fons reconeix que el que tu vols es una 1200GS, fixa’t que n'hi tan sols poso la marca

:lol: :lol: :lol:

[/quote]

Uisssssssssssss, qué has dichooooo!!!!!!Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Oli Dels BMW Bóxer

Entrada Autor: Xavier » dj. març 15, 2012 12:05 am

Jo sempre en porto una ampolla per si de cas perquè la meva RT de tant en tant m'en demana. No recordo quina mena d'oli és, només vaig mirar que fos de la mateixa densitat.

N'hi he afegit a vegades i tot va bé de moment. La questió és que unti.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”