¿1, 2, 3 o 4 cilindres? ¿Què és millor?

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon

¿Què és millor? 1, 2, 3 o 4 cilindres

Millor un monocilindric
0
No hi ha cap vot
Millor un bicilindric
12
52%
Millor un tricilindric
1
4%
Millor un tetracilindric
10
43%
 
Vots totals: 23

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

¿1, 2, 3 o 4 cilindres? ¿Què és millor?

Entrada Autor: Randy-650 » dj. maig 03, 2007 2:08 pm

Tots sabem que un moto té un cilindre (monocilindrica), dos cilindres (bicilindrica), tres cilindres (tricilindrica com les Triumph) o quatre cilindres (tetracilindrica). Molta gent diu que un bi és millor que un mono, però molta gent també diu que un tri és millor que un tetra.

Els monocilindrics son els reis de la ciutat: manteniment barat, consum minim....Els bi conjuguen el par amb potència a baixes voltes. Els tricilindrics tipus Triump diuen que tenen baixos (par) i estirada final, i els tetracilindrics diuen que son molt cars de mantenir, apart del seu consum altissim.

Jo sóc fan dels tetracilindrics. La finura no té preu. :P Ara, veig que un tant % molt alt de vosaltres aneu amb bicilindriques.....
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dj. maig 03, 2007 2:13 pm

Donç jo encara que porto un bicilindric, he votat per un tetracilindric, per la seva finura i manca de vibracions, a més hi han models tetracilindrics molt probats i fiables.


Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. maig 03, 2007 2:17 pm

Doncs si, estimat sharky. La finura no té preu..... :ban
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dj. maig 03, 2007 2:23 pm

Jo vaig preferir una bicilíndrica perquè (a igual cilindrada) tenen més potència a baixes revolucions. Això permet que no hagis de canviar tant de marxa. A ciutat s'agraeix molt, jejeje. A part, tinc la sensació que les bicilíndriques són més dòcils que les tetracilíndriques, cosa que ja em va bé.

Malgrat jo voto per una bicilíndrica, penso que depèn molt del tipus de moto que un busqui i de les prestacions que un s'esperi del vehicle.
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. maig 03, 2007 4:15 pm

jo nomes he conduit una mono (sr250) i tot el demes bicilindric
El dia que porti un tri o un tetra ja podre opinar
Ara com ara...em quedo amb els BI, pero pero desconeixement de la resta ;)


De totes maneres suposo la pregunta no es tant trivial no?
vull dir que depenen del us que farem de la nostra moto, tb un tipus de motor ens anira mes que un altre!

Vs
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
valantains
Presentats
Entrades: 72
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 12:40 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: valantains » dj. maig 03, 2007 6:32 pm

:roll:

anem a pams,

mono... val, però fins a 400cc.
bi... fins a on vulguis arribar!
tetra... "finura" :oops: pel "finets"
tri... això només pels que circulen per l'esquerra i
porten el manillar a la dreta :b9 :b9 :b9

:!: :!: :!:
“Quan el mal ve d’Almansa, a tots alcança”

Avatar de l’usuari
Bravo
Presentats
Entrades: 985
Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
Ubicació: Viladecans

Entrada Autor: Bravo » dj. maig 03, 2007 6:57 pm

Encara que sóc bastant inexpert, he provades de totes menys les tricilíndriques, que em semblen una mica per gent "selecta". Els monocilíndrics que he provat són molt tosques. Has de tirar molt d'embrague perque no et facin tirons en obrir gas. Tenen un par acollonant, pò la velocitat punta no es gaire elevada. Els tetracilíndrics són molt fins. Acceleren moltíssim i tenen una velocitat punta molt elevada generalment, però has de portar-les sempre altes de revolucions. Les bicilíndriques són la terra del mig. Tenen molt de par a baixes voltes (que és allò que utilitzem generalment la gran majoria dels conductors), no són tan seques de reaccions com les mono i tenen més velocitat punta que aquestes, sense arribar a las tetra, que consumeixen més i obliguen més a utilitzar el canvi.

Per un conductor mig, sense més pretensió que la de gaudir de la seva montura en bona companyia, i gaudir del viatge en si, i no gaudir per arribar més d'hora que un altre, penso que la bicilíndrica és la moto ideal. Per això la he votat.

V'sssssssssssssssss
NI DIOS NI AMO

[img align=left]http://www.meteoclimatic.com/pastilla/E ... 08840E.gif[/img]

Avatar de l’usuari
ToniHD
Presentats
Entrades: 105
Membre des de: dj. abr. 26, 2007 4:44 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: ToniHD » dj. maig 03, 2007 7:01 pm

Bicilíndrica i si pot ser de Milwaukee ... jejjee

Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dj. maig 03, 2007 7:21 pm

Hola nois/es:

A més dels comentaris que heu anat fent que els trobo adequats, que em perdoni el Xavitiger i l'altre company de la Tiger, però les tricilíndriques les conec molt poc, els pocs Qms. que vaig fer em van donar sensació de molta potència però una mica descontrolada...
D'altra banda, en quan a les bi, s'hauria de precisar: en paral·lel, en V, en boxer, etc., doncs responen a filosofies molt diverses i els resultats també ho son...
Jo he provat - a fons- aquests tres tipus; GPZ, Transalp i GS, dels tres jo amb sinceritat tot i ser un model de disseny més antic que el de la Transalp -com a motor més dòcil que el de la Kawasaki-, jo em quedo amb el boxer, perquè?, no ho sabria explicar en concret, resposta, més baixos -potser la diferència de cilindrada ho explicaria?- etc.

El meu vot serà per les bi, però hauria d'indicar boxer.

V'sssssssssss

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dj. maig 03, 2007 7:34 pm

Bones!!!

Doncs solament he portat, com a moto pròpia, motors bicilindrics i la veritat és que m'agrada molt això de poder anar a 2-3000rpm i sense problemes de "tos"... cosa que crec que no passa als tetracilindrics en linia.

Una altra cosa, el dia que el Xavitiger em va deixar la Triumph la vaig trobar molt correcta, la veritat. Te una finura extrema quan vas a 5-6000rpm i te bona tirada des de ben abaix, i suposo que si l'estires ha de treure la mala hostia característica.

Monocilindrics?? En motos relativament petites i per ciutat, hi va haver la DR BIG 800, però no se res del seu funcionament.

Llavor, tetracilindrics. Està clar que són famosos per haver-los d'estirar per a que tirin, però això en casos d'Rs... perquè després d'haver provat la Pan del Ramon i de l'Albert, puc dir que van fantàstics i també tiren des de molt avall, suposo que deu ser l'estructura del motor, no és el mateix un 4 en linea "apretat" que un 4 en V més dòcil, no??

I la GoldWing?? Allò ha d'anar bé de coll..., la linia vermella està vora els 6000rpm, si no m'equivoco... com un cotxe!!! :shock: :shock:

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dj. maig 03, 2007 9:56 pm

No i a res com 6 cilindres,tendrieu que probar-ho,una finura sense comparació amb motos de dos o un cilindres :form :form :form :jump :jump
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Avatar de l’usuari
River
Presentats
Entrades: 183
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:10 pm
Ubicació: Palau solità i plegamans

Entrada Autor: River » dj. maig 03, 2007 10:38 pm

Personalment a l’hora de comprar moto no miro el numero de cilindres que te, la provo i si em convens doncs ja esta be. Per mi la quantitat de cilindres no es determinant, el que compte es el conjunt.

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dv. maig 04, 2007 12:45 am

Els qui diuen que quants més cilindres més finura deuen somniar amb la dels 48 cilindres!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ho recordeu? http://mototurisme.cat/foros/viewtopic.php?t=1100

Apart d'això, je, je, jo penso que les bicilindriques són les que més bé van per a quasi tot. En igualtat de cilindrada, potser els falti "mala llet" però em penso que els motors bicilindrics són més fins i precisos, per tant no s'espatllaran tant ! :D
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dv. maig 04, 2007 10:42 am

Terraxaman ha escrit:D'altra banda, en quan a les bi, s'hauria de precisar: en paral·lel, en V, en boxer, etc., doncs responen a filosofies molt diverses i els resultats també ho son...
Seria molt interessant que algú que en sapigués ens fes cinc cèntims del per què, en funció de la ubicació dels pistons s'obté un resultat o un altre. Jo sempre havia pensat que la ubicació d'aquests era una questió d'arquitectura de la moto. És a dir, es muntaven en paral·lel, en V o en boxer per poder encaixar el motor en el disseny de la moto. Algú ens sabria fer un petit resum? :)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Sumbadillo
Presentats
Entrades: 222
Membre des de: dc. març 14, 2007 10:59 am
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: Sumbadillo » dg. maig 06, 2007 8:36 pm

Com molt de vosaltres, he portat, monocilindriques, bicilindriques i tetra cilindriques.
Em defineoxo pero que amb molta diferència per les tetra cilindriques.

Per a mi, es un mon diferent.

Les mono, semblan bombes d'aigua ( sense voler ofendre a ningú)
Les bicilindriques (com la que porto ara) no estan malament, però no m'acaven de convencer, al menys la que porto ara.

Vaig dur una 750 tetralilindrica, i no se explicar el que vaig disfrutar amb aquella moto.

Així queda el meu vot.

Molt records randy i montse

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. maig 09, 2007 11:39 am

Doncs si voleu que hi digui la meva 8)
us diré que hi portat motos de 1 , de 2, de 3, de 4, cilindres amb V ¡, paralels, boxer , 4 transversals i també una Benelli 6 cilindres.

i us podría dir que el CONCEPTE MOTO mes equilibrat que més s´adapta al que ha de ésser una moto SERIEN els 2 cilindres amb V ( diuen els filosofs de la moto) :) de una cilindrada de 1000/1100 cc. i uns 120 Cv.

Aixó evidentment es discutible, però jo no crec que estiguin gaire desencaminats.....

Tal com diu el Randy les monos cilindrades petites per ciutat i afores.
Monos mitjanes( 600/65o ) per trails i petites esportives.

Les tricilindriques de cilindrades altes junten les caracteristiques de les bi (molt de par i l´estirada de les 4 cilindres) però amb mes pes que les bi i sense la potencia especifica de les Tetra.

I les de 4 cilindres finura les amb V i poténcia les transversal, doncs com mes fraccionada la cilindrada permet pujar mes de voltes i augmentar el régim de gir. o sia mes voltes mes cavalls. :roll:

Uff, com m´enrollo, :oops: perdoneu , a veure que dieu ????? :wink:
ponga una Ducati en su vida ??????? :twisted:
Imatge

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dj. maig 10, 2007 12:30 am

gs12 red digué: "I les de 4 cilindres finura les amb V i poténcia les transversal,..."

Uix, no ho entenc. :roll:
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dj. maig 10, 2007 10:01 pm

Josey Wales ha escrit:gs12 red digué: "I les de 4 cilindres finura les amb V i poténcia les transversal,..."

Uix, no ho entenc. :roll:
Si home, vull dir que de 4 cilindres n´hi han amb V en sentit longitudinal
amb dos cilindres a cada banda ( Paneuro) com una Guzzi pero de 4 cilindres vaja.. transversals = totes les altres 4 cilindres , CBR -Fazers - GSX - en sentit de la marxa
(vaja, la majoria ) i les 4 cilindres amb V= exclusivament VFR

per cert, avui em miraba una Triumph Tiger de les noves i es que l´hi han possat una "careta" de Fazer 1000 del any 2004 aquests anglesos, no? :twisted: :twisted: es que es clavada !!!!! :twisted: :twisted:
Imatge

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dv. maig 11, 2007 1:04 am

Ara, ara t'entenc! :D gràcies!
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
josepgts
Presentats
Entrades: 139
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:58 am
Ubicació: Rubi

Entrada Autor: josepgts » dc. juny 06, 2007 4:40 pm

Jo he portat mono, bi, i tetra i he votat sense dubtar ni un moment per les tetra. Clar que he votat desde lo que jo espero d'una moto i per l'us que la vull, evidentment per petites cilindrades o per trail petites (de les de veritat, de poder anar per tot arreu, que ningú s'ofengui però a veure qui entra en una trialera amb una 1000) esta clar que las mono, poc pes potencia desde baix... per cilindrades mitjanes (650-850) trio les bi, barates de mantenir, potencia raonable i a diferencia de les mono no has d'esperar 15 minuts quan pares per pendre una cervessa per por a tirar-la amb la tremolor. i per cilidrades grans tetra, finura absoluta, molta potencia, poc soroll... a excepció de les maxi trails que per concepte i per estetica queden millor els bi, però el xasis i la geometria d'una varadero amb un tetra seria la os...

lo de que els tetra donen la potencia a altes voltes ja no es així, amb les de carburadors si, però amb les injecció ho adapten a la moto i algunes fins i tot ho pots programar, per exemple la meva te el mateix motor de la FZR que donava 152 cv però regulat a 100cv i molt més parell motor, resum una moto que te el vermell a 10.500 rpm (la FZR als 14.000 si no recordo malament) però que pots anar amb 5ena desde els 70km/h sense que rategi al donar gas

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”