Motor Pendular de Taurozzi

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Motor Pendular de Taurozzi

Entrada Autor: Steelman » dv. maig 04, 2007 7:33 pm

HO he trobat en un altre foro de motor.

El Motor Pendular Taurozzi és un invent de l'enginyer argentí Eduardo Taurozzi.

En aquest video, Taurozzi ens explica les millores que pot aportar aquest tipues de motor i el seu funcionament (en castellà):



En l'any 1996 s'exhibeix en funcionament un Fiat 128 amb un Motor Pendular Taurozzi. Es podrà observar un motor de quatre cilindres totalment d'alumini de 1700 cm3. Escolteu el funcionament suau del motor en no tenir una resistència interna, degut al fet que no té fricció teòrica del pistó contra el cilindre.

Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » ds. maig 05, 2007 1:14 am

Sí, en motors poques novetats hi han. Tot està inventat i desaprofitat!

Sembla que ha d'anar molt bé aquest sistema pendular. A veure si alguna marca el fa servir en serie! :D

A mi em recorda el "expreso pendular del Norte" del Ptinto! :D
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » ds. maig 05, 2007 8:25 am

Per més que em miro aquest invent, encara no entenc perqué no te que portar oli.
El moviment és pendular, si, però és l'única innovació que te. D'entrada segueix funcionant amb combustibles derivats del petroli, i per tant.....
Segueixo veient un "cilindro", i un pistó més estret que te que fer una compressió i aguantar una explosió... possiblement és cer que te menys friccions però.....
dubto molt que funcioni sense refrigerant.

En el cas d'un compressor d'Aire comprimit, és evident, però l'energia la dona un motor elèctric i els pistons serveixen per comprimir l'aire.
Hi han cinquanta maneres diferents de fer aire amb compressor sense oli.

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dt. maig 08, 2007 7:50 pm

La idea no és pas dolenta! Al guiar el pistó en un moviment circular, permet evitar el contacte amb el cilindre. Això allargarà la vida dels motors evitant haver de canviar-ne les camises. L'absencia (o quasi absència) de fricció permetrà el millor aprofitament de l'energia obtinguda al motor. Això no treu que el càrter requereixi oli pel cigonyal. Només t'estalvies l'oli que lubrica el cilindre. La resta de peces si que en necessiten.
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”