Motor WANKEL

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Motor WANKEL

Entrada Autor: Josey Wales » ds. maig 05, 2007 1:20 am

Aquest és un altre sistema no gaire conegut. Però aquest sí que es fa servir. El porten quasi tots els MAZDA esportius.

http://www.youtube.com/watch?v=Z-MY-LwmEWI

No sé si algú més el fa servir, però en una fira hi havia una moto antiga amb el motor Wankel!! :P
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dt. maig 08, 2007 7:54 pm

Tota una pena que no tinguem el plaer de provar un motor radicalment diferent al Otto i Diesel. :(
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dt. maig 08, 2007 8:01 pm

DKW va fabricar una moto amb motor rotatiu Wanker, ... Suzuki també en va fer una el 1975

Si voleu mes informació : http://www.der-wankelmotor.de/index.html

V'sssssss

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dt. maig 08, 2007 11:00 pm

Ei, sí, crec que era una DKW!

Ja miraré a veure l'enllaç aquest.

Salut!
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dt. maig 08, 2007 11:07 pm

Algú sap per què no ha tingut èxit? Potència? Rendiment? Desgast? Patents?...
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dt. maig 08, 2007 11:22 pm

Què no ha tingut èxit? en els mazda va molt bé! o vols dir en la moto aquesta?
Fa anys devia faltar tecnologia per què anés més bé.
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dt. maig 08, 2007 11:40 pm

Josey Wales ha escrit:Què no ha tingut èxit? en els mazda va molt bé! o vols dir en la moto aquesta?
Fa anys devia faltar tecnologia per què anés més bé.
Home, no podem dir que hagi tingut massa èxit. Proporcionalment el fan servir poquissims models. Otto i Diesel abarquen el 99% de la gama de motors fabricats.
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dt. maig 08, 2007 11:47 pm

Potser també hi té a veure el marquèting de l'època en que es va inventar.... :P
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dc. maig 09, 2007 2:19 am

Holaaaaa,

El motors Wankel, o rotatius, no han arribat a les cadenes de producció fins que Mazda ho ha fet. Ja fa molts anys que Mercedes el va provar fins i tot en algun prototip de competició, però no varen aconseguir treure-li prou rendiment en CV/Ls de combustible, i al final ho van deixar córrer.

Aquests motors tenen una avantatge important sobre la resta: no hi ha cap peça en moviment alternatiu, o sigui que no tenen cap mena de vibració, que a la llarga es converteix en una major durada de quasi tota la mecànica, i a més, igual de els motors desmodronics de Ducati, no hi cap molla que oposi la seva resistència al gir del enginy, amb el que s'aconsegueix una menor resistència.

El gran problema que van trobar els enginyers va ser l'estanqueitat de les cambres de combustió. En un motor de pistons l'estanqueitat de les cambres està assegurada per els aros que envolten els pistons, i que asseguren que no s'escapi gens de la força de l'explosió per les parets del cilindre. En el cas dels motors rotatius, a més d’assegurar l'estanqueitat lateral del "pistons" triangulars que veieu girar en el vídeo, s'ha de garantir que no hi hagin fugues de cap mena entra cap les tres cambres de combustió successives que hi han, i això només es pot assegurar per uns segments o "aros" en les tres puntes de la peça triangular que es veu girar en les imatges, i sembla que amb els materials de llavors no ho van aconseguir.

Segons sembla els senyors de Mazda ha solucionat aquests problemes, doncs si no ho recordo malament han aconseguit algun resultat molt interessant a les 24 h. de Le Mans, però per els fabricants en general, s'estimen mes invertir en la investigació d'energies alternatives que no pas en velles variants de les actuals.

Potser no ho he explicat amb prou claredat, els dibuixos ajuden molt a poder entendre millor el funcionament d'aquesta mena de motors, però si hi ha algú interessat potser podré trobar-ne algun.


Ho sento si m'he fet massa enfarragós. :oops:



:shock: :shock: :shock:
Sort,

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. maig 09, 2007 8:07 am

Albert ha escrit:Ho sento si m'he fet massa enfarragós. :oops:
Una explicació collonuda. Moltes gràcies! :)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. maig 09, 2007 11:16 am

Bé,tal com diu l´Albert i va haver una època cap als anys 70 que semblava que el motor rotatiu Wankel, estava en ment d´uns quants fabricants entre ells Citroën i NSU que va inclùs treure algún model amb aquest tipus de motor, l´èxit va ser més aviat poc.

De cara a l´usuari les principals pegues, eran el gran consum d´oli, doncs quasi bé en consumien com un motor 2 temps.... :cry: i l´altre el també gran consum de benzina.... i ja se sap la crisi del petroli del 1973... :cry: no hi va ajudar gaire.també eren motors que tenien la potencia " a dalt de tot" i que giraban molt alt de voltes i aixó de cara a l´usuari normal no agradaba massa. :x

Les ventatges eren: motors amb molt rendiment especific= molt rendiment per litre de cilindrada i un tamany molt petit del motor i també molt lleuger. i lliure totalment de vibracions.

Per mi es un motor que em podriem dir de "3 temps " i el seu concepte no es dolent, però avui dia tot i els avenços en electrònica i sistemes d´injecció el seu handicap sería el consum de benzina i el consum d´oli també. :oops:

Mazda té alguns models amb aquesta tecnologia i té el seu segment de vendes al mercat, però petit i per gent que vol quelcom diferent.... :?
Imatge

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dj. maig 10, 2007 12:22 am

Eiii, molt ben explicat Albert i gs12red! :bow :bow :bow

Jo sols en sabia el bàsic però no aquests detalls que ho fan entenedor! :D
ImatgeUnforgiven

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”