220v A La Moto.

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

220v A La Moto.

Entrada Autor: 650X » dj. juny 23, 2011 2:06 pm

No he inventat la sopa d'all, però com que m'ha l'inventillo m'ha funcionat d'alló més bé doncs uns explico en que consisteix.

Com que cada cop en els viatges vaig més carregat de material electrònic, es fà costós trobar els carregadors adients per a cada cosa a 12v., com que els que utilitzo a casa 220v. ja els tinc doncs vaig comprar un petit transformador 12v - 220v de 75w que en principi està pensat per utilitzar al cotxe, però amb les pertinents modificacions funciona perfectament a la moto.

La qüestió es que aprofito la instal·lació dels llums auxiliars amb els seu pertinent relé, interruptor, fusible de seguretat etc, etc... i com que vaig preparar un conector per poder desmuntar tot el tinglado ràpidament (jo tinc les llums a les defenses i per anar a pasar les revisions trec les defenses) tinc a sota les llums una presa de corrent segura i pilotada desde un interruptor al manillar.
Imatge

Imatge

Per tant només he de posar el conector al transformado per conectar-lo a la presa de corrent que tinc a la moto i llestos.

Imatge

El transformador dona 75w, que son suficients per carregar qualsevol aparell electrònic, mòvil, càmera, pc, intercomunicador, inflador de matalàs... com veieu es un tamany llauna precisament per posar-ho al posa vasos del cotxe. Però a la moto es pot amagar a qualsevol lloc, jo ho portava quan ho utilitzava a la bossa sobre dipòsit.

Imatge

El transformador el vaig comprar a Electrònica Rafel (costat Espai Gironés) per uns 25€.

Salut! :D

Avatar de l’usuari
Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Re: 220v A La Moto.

Entrada Autor: Danielot » dj. juny 23, 2011 2:25 pm

Jo ja fa temps que tambe util.litzo un transfromador, l'unic que pasa que el meu es 12V-220V- 350W i per tant es mes gran de tamany.

Í també el porto dintre de la bossa sobre dipossit.

Es que al final es necessita un top case exclusiu per portar tots els cables dels diferents aparells.

Amb aquest sistema nomes cal transportar la mitat dels cables.
Rodar en moto es lo meu

Kartykeyan
Presentats
Entrades: 75
Membre des de: dc. març 23, 2011 10:58 am
Ubicació: Barcelona - Sants

Re: 220v A La Moto.

Entrada Autor: Kartykeyan » dj. juny 23, 2011 4:17 pm

Wenas

Precisament aquets ultims dies he estat pensat amb aquest tema i em vaig ficar una toma de mechero de 12 volts com molts de vosaltres ja porteu. El que pasa es que no em comprare de cada "aparatu" dos fonts dalimentacio una per 12 volts i una per la de 220 volts.

He trobat aixo per internet sembla que sigui una mica mes gran del que has trobat tu pero veig que te sortida usb tambe, costa uns 30 euros. http://www.electronicaocasion.com/conve ... a-220.html

Avatar de l’usuari
Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Re: 220v A La Moto.

Entrada Autor: Jb500 » dj. juny 23, 2011 5:42 pm

holaaa

al lidl en posen un en venda de tant en tant que va prou be

aixo si, ojo que n'hi ha que la onda sinoidal de sortida (no es conya, es diu aixi), es "rara" i pot engegar a pendre pel... vent les bateries del que hi conecteu

us poso un extracte d'un company del foro de furgos:

La cosa va de convertir la corriente continua (bateria) en alterna (la de casa). La corriente continua dibuja por decirlo de alguna forma una linea recta y la alterna una onda sinoidal que forma curvas. Los conversores de onda pura, te dan 220V como si enchufaras en tu casa, osea la onda sinoidal que forma curvas, los de onda modificada intentan imitar la onda que tienes en casa abase de escalonar la linea recta.

Estos escalones, por lo visto hacen piquitos que para ciertos aparatos son jodidos, hacen que no funcionen correctamente e incluso pueden llegar a estropearlos. Pero todo ello depende de lo conseguida que esté la rectifiación de la linea recta, por lo que el resultado varía dependiendo de la calidad del aparato, en el caso de la onda modificada


v'sss
Jb500 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 23, 2011 5:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: 220v A La Moto.

Entrada Autor: 650X » dj. juny 23, 2011 6:40 pm

[quote user="Jb500" post="172947"]holaaa

al lidl en posen un en venda de tant en tant que va prou be

aixo si, ojo que n'hi ha que la onda sinoidal de sortida (no es conya, es diu aixi), es "rara" i pot engegar a pendre pel... vent les bateries del que hi conecteu

us poso un extracte d'un company del foro de furgos:

La cosa va de convertir la corriente continua (bateria) en alterna (la de casa). La corriente continua dibuja por decirlo de alguna forma una linea recta y la alterna una onda sinoidal que forma curvas. Los conversores de onda pura, te dan 220V como si enchufaras en tu casa, osea la onda sinoidal que forma curvas, los de onda modificada intentan imitar la onda que tienes en casa abase de escalonar la linea recta.

Estos escalones, por lo visto hacen piquitos que para ciertos aparatos son jodidos, hacen que no funcionen correctamente e incluso pueden llegar a estropearlos. Pero todo ello depende de lo conseguida que esté la rectifiación de la linea recta, por lo que el resultado varía dependiendo de la calidad del aparato, en el caso de la onda modificada


v'sss[/quote]

Efectivament això es el que ensenyen a electrònica... la reproducció de la ona sinoidal en aparells d'aquests baratets no està molt ben aconseguida, però per l'ús que en faig, tampoc es molt important la perfecció d'aquesta ona. M'explico: Les bateries (totes) dels aparatejus que fem servir (tots) funcionen amb corrent continua, per tant els carregadors en si son un transformador de 220vAC (corrent alterna)a (el que sigui) DC (corrent contínua), la cual cosa fa que si la ona es perfecte o no, no afecte a les bateries ni als aparells, en tot cas pot afectar als carregadors en si, però també cal dir que aquests carregadors estàn més que protegits per treballar amb coses rares i molts accepten rangs de voltatge molt alts.

En resum, com molt bé dius no son la panacea, però per carregar una bateria de la camera de fotos o alguna xorradeta doncs et treuen del pàs.

Salut

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: 220v A La Moto.

Entrada Autor: Jordi » dl. juny 27, 2011 9:29 pm

Pel que tinc entès ja està a punt un connector estandarditzat a la U.E. que ens permeti poder carregar les bateries de qualsevol aparell electrònic en un sol carregador. Per tant, aquest mateix any els fabricants ja presentaran els nous models amb la pressa de corrent segons aquest nou estandar encara que sospito que els de Mac no els fa cap il.lussió. (Els costaria una sanció perquè serà una "Norma Comunitària d'Obligat Compliment")

Amb aquesta opció deixarem de tenir un carregador per cada aparell, els fabricants s'estalviaran de subministrar-lo (mes marge per ells) ,no tindrem una regleta amb deu carregadors diferents que sempre consumeixen i disposarem d'un sol carregador molt mes intel·ligent alhora de gestionar les càrregues.

El futur proper es la càrrega per inducció, com passa des de fa anys amb els raspalls de dents elèctrics. Tan sols tindrem una safata i tot el que hi posem a sobre s'anirà carregant per si sol.

Jordi "Prony"

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”