Va de Cascos..

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Va de Cascos..

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 01, 2011 7:43 pm

Com es pot saber si un casc esta afectat per una caiguda?
Se que sempre s´ha dit que despres d´una caiguda millor canviar de casc, pero es que un casc val uns 300€.... :(

El meu casc te una ratllada a la visera pero a la resta del casc esta com nou, i ara no se si el puc aprofitar o que..


Gràcies
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Trencaferro » dl. ago. 01, 2011 9:10 pm

Jo pel què sé s'ha de cambiar quan té una patacada molt forta, i s'aprecien esquerdes o bé al lloc de l'impacte es fa un forat en el qual surten les fibres.
No crec que per una ratllada a la visera l'hagis de cambiar.... Vaja, és la meva opinió eh!, que en definitiva ets tu el que saps si vas picar amb el cap i en cas afirmatiu com va ser l'impacte de fort...
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Danielot » dl. ago. 01, 2011 10:31 pm

A la majoria dels cascs es poden desmontar les robes interiors per poderles netejar.

Doncs llavors et fixes si el forexpan que hi ha dintre entre les robes interiors i la calota del casc, no tingui cap zona on es vegi mes esfonçat que una altra.......... no se si m'explico.
La questió es que si la calota exterior està be, i la part que absorveix l'impacte també està sensera, doncs a tirar milles.

Espero que t'hagi servit d'ajuda.
Rodar en moto es lo meu

Avatar de l’usuari
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Joan XT » dt. ago. 02, 2011 4:34 pm

El mateix dubte tinc jo, a conseqüència de la caiguda tinc ratllada en la meitat de mentolera (no se si s'escriu així) jo no sé si hi va haver impacte fort ho no, suposo que un casc convertible és més delicat en aquests casos en tenir més peces que un intregral.
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Va de Cascos..

Entrada Autor: Randy-650 » dc. ago. 03, 2011 12:16 am

Una bona supervisió interna i externa mirant que no hi hagi
res d'escardat us farà sortir de dubtes. Els fabricants -no són tontos,no-
tot i això recomanen canviar-los fins i tot si et cauen al terra, per
la senzilla raó que es volen rentar les mans quan en un accident
hi han danys a la zona del cap, assegurant-se que tothom
porti el casc en bones condicions.
Joan XT, el mecanisme funciona perfectament?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Joan XT » dc. ago. 03, 2011 1:44 pm

[quote user="Randy-650" post="176098"]Joan XT, el mecanisme funciona perfectament?[/quote]



El funcionament d'obrir i tancar va bé i tot queda ben encaixat
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Avatar de l’usuari
joanp55
Presentats
Entrades: 498
Membre des de: dt. oct. 28, 2008 8:52 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: joanp55 » ds. ago. 27, 2011 1:56 pm

Crec que els cascs tenen data de caducitat. Es ha dir, que el fabricant et diràs que dintre del període de vigència tens la garantia que el casc et protegirà, però fora d'aquest període el fabricant no et pot garantir la seguretat del casc en cas de caiguda. Altre cosa es que si hom veu el casc ve, sense cap esquerda o defecte greu, el puguis fer servir 5,10 o 15 anys seguits.
Cota 74 (passada a 123 cc.) ; Ducati 500 twin
Honda Transalp 650 ; Honda Pan-European 1100
Ducati ST3 ; BMW R 1200 GS

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: STELVIO 00 » ds. ago. 27, 2011 4:45 pm

[quote user="Steelman" post="176014"]Com es pot saber si un casc esta afectat per una caiguda?
Se que sempre s´ha dit que despres d´una caiguda millor canviar de casc, pero es que un casc val uns 300€.... :(

El meu casc te una ratllada a la visera pero a la resta del casc esta com nou, i ara no se si el puc aprofitar o que..


Gràcies[/quote]

Canvia la visera :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Ra-mon » ds. ago. 27, 2011 9:15 pm

[quote user="STELVIO 00" post="177607"][quote user="Steelman" post="176014"]Com es pot saber si un casc esta afectat per una caiguda?
Se que sempre s´ha dit que despres d´una caiguda millor canviar de casc, pero es que un casc val uns 300€.... :(

El meu casc te una ratllada a la visera pero a la resta del casc esta com nou, i ara no se si el puc aprofitar o que..


Gràcies[/quote]

Canvia la visera :mrgreen:[/quote]


"Elementary, my dear Watson", no cal pas canviar-te de moto per una ratlladeta, oi ? :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Perebi
Presentats
Entrades: 717
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Perebi » dl. ago. 29, 2011 11:55 pm

[quote user="joanp55" post="177591"]Crec que els cascs tenen data de caducitat. Es ha dir, que el fabricant et diràs que dintre del període de vigència tens la garantia que el casc et protegirà, però fora d'aquest període el fabricant no et pot garantir la seguretat del casc en cas de caiguda. Altre cosa es que si hom veu el casc ve, sense cap esquerda o defecte greu, el puguis fer servir 5,10 o 15 anys seguits.[/quote]

"Caduquen" els de policarbonat, els de fibra de vidre no, però son els que es trenquen en cas de cop fort.

Avatar de l’usuari
Jordi r80r
Presentats
Entrades: 128
Membre des de: dj. des. 31, 2009 12:31 pm
Ubicació: Selva

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Jordi r80r » dt. ago. 30, 2011 10:32 am

[quote user="Steelman" post="176014"]Com es pot saber si un casc esta afectat per una caiguda?
Se que sempre s´ha dit que despres d´una caiguda millor canviar de casc, pero es que un casc val uns 300€.... :(

El meu casc te una ratllada a la visera pero a la resta del casc esta com nou, i ara no se si el puc aprofitar o que..


Gràcies[/quote]


I si li fas una radiografia ? :roll:

Avatar de l’usuari
Perebi
Presentats
Entrades: 717
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Perebi » dt. ago. 30, 2011 3:46 pm

[quote user="Jordi r80r" post="177846"][quote user="Steelman" post="176014"]Com es pot saber si un casc esta afectat per una caiguda?
Se que sempre s´ha dit que despres d´una caiguda millor canviar de casc, pero es que un casc val uns 300€.... :(

El meu casc te una ratllada a la visera pero a la resta del casc esta com nou, i ara no se si el puc aprofitar o que..


Gràcies[/quote]


I si li fas una radiografia ? :roll:[/quote]

Sembla conya, però es una de les formes de saber si està afectat estructuralment. Vaja, jo no em preocuparia mes. Visera nova i a córrer......poquet eh?

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Jordi » dj. set. 01, 2011 11:56 pm

Es cert, es fan radiografies a un munt de coses per poder veure el seu nucli. També s'apliquen ultrasons per comprovar la seva regular expansió omnidireccional. Quasi be totes les soldadures d'alta sensibilitat es verifiquen amb ultrasons, raigs x i ecografies.

Has de pensar que la energia absorbida per un impacte "en parat" es molt baixa, ja que la energia potencial existent es la distància inicial amb el terra + la massa del cap + la velocitat inicial del moviment (tot aproximadament).

Si les ratllades estan a la part frontal del casc, l'únic que ha estat sotmès a estres per sobrecàrrega es l'escuma que hi ha a l'alçada del front.

Si la visera està ratllada......indica que part de la energia es va dissipar mitjançant la seva flexió.

Si els condicionants son aquests, personalment no em preocuparia gaire.

Arran d'aquest tema vull fer-vos un prec. Molts morts son a causa de corretges massa fluixes, les quals no impedeixen que el casc pugui sortir amb facilitat. Sobretot, els cascs amb tanca automàtica s'haurien de regular a mesura que l'escuma absorbent es va deformant per l'ús. Es com els amortidors del cotxe: Un desgast tan progressiu i lent que no som capaços de "sentir" fins que els canviem per uns de nou.

Ens veiem a Sort

Jordi "Prony"

Cvazquez
Presentats
Entrades: 28
Membre des de: dl. maig 30, 2011 2:11 pm
Ubicació: Sant Miquel de Gonteres-Viladecavalls

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Cvazquez » dv. set. 02, 2011 8:39 am

hola Jorge

si el problema es una ralla en la visera, creo que la solucion mas sencilla seria cambiarte la visera, porque si piensas, a la velocidad que vienen los mosquitos en direccion contraria, estoy seguro que Shoei o Nolan, te harian cliente VIP.
los cascos se han de cambiar en caso de golpe fuerte o en su fecha de caducidad.
piensa que tampoco es bueno ponerle adhesivos ya que el disolvente que lleva el pegamento ataca su estructura
atte. cvazquez
perdona las confianzas, pero no creo que por una rallada tengas que cambiarte el casco

adew

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Trencaferro » dv. set. 02, 2011 2:10 pm

[quote user="Prony" post="178082"]
Arran d'aquest tema vull fer-vos un prec. Molts morts son a causa de corretges massa fluixes, les quals no impedeixen que el casc pugui sortir amb facilitat. Sobretot, els cascs amb tanca automàtica s'haurien de regular a mesura que l'escuma absorbent es va deformant per l'ús. Es com els amortidors del cotxe: Un desgast tan progressiu i lent que no som capaços de "sentir" fins que els canviem per uns de nou.
Jordi "Prony"[/quote]

Tens tota la raó del món, aquestes coses ningú hi pare compte i son tonteries que evitarien molt danys majors!

No ho poso mai però això s'ho mereix:

+10000
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Randy-650 » dv. set. 02, 2011 8:30 pm

[quote user="Trencaferro" post="178118"][quote user="Prony" post="178082"]
Arran d'aquest tema vull fer-vos un prec. Molts morts son a causa de corretges massa fluixes, les quals no impedeixen que el casc pugui sortir amb facilitat. Sobretot, els cascs amb tanca automàtica s'haurien de regular a mesura que l'escuma absorbent es va deformant per l'ús. Es com els amortidors del cotxe: Un desgast tan progressiu i lent que no som capaços de "sentir" fins que els canviem per uns de nou.
Jordi "Prony"[/quote]

Tens tota la raó del món, aquestes coses ningú hi pare compte i son tonteries que evitarien molt danys majors!

No ho poso mai però això s'ho mereix:

+10000[/quote]

Ara obro un fil nou. Et demano perdò Prony si no vaig pensar-hi abans. :oops:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: ARBE » dc. set. 07, 2011 1:37 pm

[quote user="Jordi r80r" post="177846"][quote user="Steelman" post="176014"]Com es pot saber si un casc esta afectat per una caiguda?
Se que sempre s´ha dit que despres d´una caiguda millor canviar de casc, pero es que un casc val uns 300€.... :(

El meu casc te una ratllada a la visera pero a la resta del casc esta com nou, i ara no se si el puc aprofitar o que..


Gràcies[/quote]


I si li fas una radiografia ? :roll:[/quote]

Si li fas una radiografia, que sigui amb el casc posat, aviam què hi surt !!! :lol:
-----------

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Ra-mon » dc. set. 07, 2011 8:39 pm

[quote user="ARBE" post="178589"][quote user="Jordi r80r" post="177846"][quote user="Steelman" post="176014"]Com es pot saber si un casc esta afectat per una caiguda?
Se que sempre s´ha dit que despres d´una caiguda millor canviar de casc, pero es que un casc val uns 300€.... :(

El meu casc te una ratllada a la visera pero a la resta del casc esta com nou, i ara no se si el puc aprofitar o que..


Gràcies[/quote]


I si li fas una radiografia ? :roll:[/quote]

Si li fas una radiografia, que sigui amb el casc posat, aviam què hi surt !!! :lol:[/quote]

Home, tant se val aprofitar la visita i demanar-la de tot el cos :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Va De Cascos..

Entrada Autor: Jordi » dj. set. 08, 2011 12:41 am

[quote user="Ramon" post="178612"]Home, tant se val aprofitar la visita i demanar-la de tot el cos :mrgreen:[/quote] Es cert, com que ara van tan sobrats de diners...........

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”