Dubte Bmw F 800gs

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: GRUM » dl. set. 05, 2011 10:14 am

Ahir matí, varem aprofitar per fer una sortideta per carreteretes secundàries, i alguna terciària en mal estat. Ens vam acostar fins a Pinós (Solsonès), allà vam parar al Santuari i hi havia dues BMW, una 1200gs i una 800gs.
Em va cridar molt l'atenció la 800gs, apart de trobar-la preciosa, em va sorprendre moltíssim la reduida estatura d'aquesta en concret, doncs fa temps que me les miro però son molt altes (massa per mi) en canvi aquesta, em vaig fixar que portava l'amortiguador del darrera de color lila (si, si lila) i era bastant més baixa de lo habitual.
Ja sé que li hauria d'haver preguntat al propietari, però no vaig trobar el moment :oops:
El meu dubte és si es pot rebaixar la suspensió de casa i si això, apart de la merma de facultats off.road, té alguna afectació més en la moto?? No se si afecta a la geometria de la moto, a la seva agilitat... :roll:
Això si, em vaig enamorar dels neumàtics que muntava, uns metzeler enduro 3?? pot ser?? em va semblar una bona goma per fer terra amb un mínim de garantíes i raonable per asfalt a ritme turístic. Ara, en desconec el comportament real i durada, suposo que si fas molt asfalt aquest dibuix tant gravat passa factura :tremolant
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: Kpeps » dl. set. 05, 2011 10:43 am

a veure,potser m'equivoco,eh ;) ;) la F 800 GS de fabrica no es pot demanar amb limitacio d'altura,si es pot demanar un seient baix ja que la moto en si es alteta i per arrivar be a terra depenent de la teva alçada es una mica compromesa,l'amortidor que has vist s'el deu haver posat l'amo de la moto per arrivar millor,lila no se de quina marca deu ser :shock: :shock:
Imatge

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: Fjodor » dl. set. 05, 2011 10:47 am

Hola Grum,

suposo que deus voler dir aquest:

http://www.bici.co.uk/Shop/Suspension-A ... hocks.html

Aqui diuen que es millor que el de sèrie, més o menys... no sé com és el de sèrie.
EL tema és que pel que fa al comportament o geometria de la moto teòricament no afecta en res. Tampoc sé si és més baix o què. Crec que hauria de ser igual. El que potser té són més posicions de reglatge, tant de compressió com d'extensió. El tema és que si vols te'l pots baixar al mínim afluixant la rosca, i llavors, segons la teva conducció o gust, el poses més tou, més dur, etc.

metzeler Enduro 3 van molt bé en tots els camps. Duren menys que altres, això si. Són bastan tous, però vanmolt bé. Jo els vaig muntar una vegada en la segona Super Tenere. Van durar menys que els Trailmax de Dunlop, però anaven molt bé.

Salut

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: CMB » dl. set. 05, 2011 10:59 am

[quote user="GRUM" post="178332"]Ahir matí, varem aprofitar per fer una sortideta per carreteretes secundàries, i alguna terciària en mal estat. Ens vam acostar fins a Pinós (Solsonès), allà vam parar al Santuari i hi havia dues BMW, una 1200gs i una 800gs.
Em va cridar molt l'atenció la 800gs, apart de trobar-la preciosa, em va sorprendre moltíssim la reduida estatura d'aquesta en concret, doncs fa temps que me les miro però son molt altes (massa per mi) en canvi aquesta, em vaig fixar que portava l'amortiguador del darrera de color lila (si, si lila) i era bastant més baixa de lo habitual.
Ja sé que li hauria d'haver preguntat al propietari, però no vaig trobar el moment :oops:
El meu dubte és si es pot rebaixar la suspensió de casa i si això, apart de la merma de facultats off.road, té alguna afectació més en la moto?? No se si afecta a la geometria de la moto, a la seva agilitat... :roll:
Això si, em vaig enamorar dels neumàtics que muntava, uns metzeler enduro 3?? pot ser?? em va semblar una bona goma per fer terra amb un mínim de garantíes i raonable per asfalt a ritme turístic. Ara, en desconec el comportament real i durada, suposo que si fas molt asfalt aquest dibuix tant gravat passa factura :tremolant[/quote]

Hola

A veure:

Hi ha kits especial de reducció d'alçada de la moto. S'ha de canviar la suspensió davantera i la de darrera. Pots trobar una mica més d'informació a:

Enllaç

Enllaç

No he provat cap d'aquestes, però diria que el que has de notar majorment és que la suspensió té menys recorregut, per tant penalitzarà un pistes, i segurament millorarà en carretera. De totes maneres t'acostumes ràpidament a l'alçada de la moto, jo faig 1,73 i arribo justa terra. Certament tens problemes per moure la moto amb els peus. Per pistes si que es d'agraïr arribar a terra més fàcilment.

Pel que dius dels neumàtics, son els Metzeler Sahara enduro III. Es poden muntar sense cap problema, no penalitzen massa per asfalt, de fet a mi m'agraden més que els d'origen. Tens més tracció per pistes. Com a contra són bastant sorollosos i tenen una durada d'uns 6000-7000 km.

Ara mateix porto uns Metzeler Karoo T, són mes de tacs, per pistes van força bé, no són gens sorollosos per asfalt, duren molt poc, 4000 km, velocitat màxima 160 km/h i per aigua s'ha d'anar en compte, no he tingut cap problema. A la sortida d'ahir pel Canigó, ens va ploure força i no vaig tenir cap problema, però l'asfalt francès és molt rugós i ajuda.

Som més gent al fórum que la tenen, ja et diran...

Salut

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: GRUM » dl. set. 05, 2011 11:14 am

Gràcies per les respostes:
Fjdor: l'has clavat nano, era justament aquest l'amortidor que portava.

Era pura curiositat ja que és una moto que em crida l'atenció, però nostre senyor ens va fer parcs en alçada i llargada de cames :mrgreen:
Per això, en veure-la i posar-me al costat, vaig flipar una estona :eyes no m'ho podia creure :eyes Evidentment, seguia essent una mica alta, però bastant menys que d'origen...
...tot i així, el paio ja la portava rascada d'un costat, o potser va ser per això que la va rebaixar :twisted:

CMB: ostres, amb 1'73 (que és també la meva alçada) jo ho veig massa xungo per poder maniobrar la moto en parat i/o a baixa velocitat i per pistes, bufa, entre la meva poca traça i l'alçada, de segur que la rebosso per terra el primer dia.

Ja posats a preguntar, que us veig molt posats en el tema:
Es poden muntar llantes de radis a la f650gs twin?? és que allò que porta de sèrie... ho trobo bastant lletjot (opinió totalment subjectiva i sense anim d'ofendre a ningú).
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: Fjodor » dl. set. 05, 2011 11:40 am

TENS TOTA LA RAÓ!
Sempre he dit (domini mundial) que les trail HAN DE SER AMB RAIDS... :roll: :roll:

Unaltra cosa, a domini personal:
no crec que sigui productiu comprar una moto i baixar-la de suspensions. Amb la oferta de models que el mercat et dóna segur que hi ha unaltra que et fa tilingg..
Es que queden tan estranyes així modificades... però... imagina't el cost de canviar de suspensions i llantes d'entrada... :eyes
Ara no m'hi he posat a mirar-les, però jo diria que hi ha models que van de nassos...

Ep! pura humil opinió...

Salut!

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: GRUM » dl. set. 05, 2011 12:37 pm

Tranquil, lo meu és pura especulació barrejada amb massa temps i pocs diners.
Per això em limito a fer elucubracions varies.
De fet, mirant els enllaços de CMB, he vist preus de canvis de suspensions i fan un mal :eyes
Era pura curiositat...
De moment m'haig de "conformar" (no se m'ofengui ningú ara) amb la Bandit :roll:
Però una altra cosa que te de bona aquest foro és que, preguntant, sempre s'aprenen coses noves gràcies a tots vosaltres ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: Fjodor » dl. set. 05, 2011 12:47 pm

Crec que la Bandit es una relacio preu-qualitat excepcional. És una moto divertida.
O sia que no t'has de conformar... sinó... seguir gaudint.

Siyú

Avatar de l’usuari
Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
Ubicació: Torelló

Re: Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: Tiramilles » dl. set. 05, 2011 12:50 pm

Hola.

Pel que fa als neumatics, jo he muntat dos jocs de Sahara 3 i ara acabo de gastar l'últim, es un gran neumatic 50 / 50 per carretera va bé, es molt tou i agafa bé, pots tumbar molt bé (Amb la DRBIG rasquem els estribos) i per muntanya si no hi ha fang, es defensem dignament. El seu principal problema es la durada, en l'últim joc que només vaig fer carretera a ritme altet a més d'anar carregat amb alforges el de darrera em va durar uns 3000 Km :eyes

Ara he muntat uns Mitas E-07 que s'assemblen en dibuix als Sahara 3 i diuen que duren força més, només he fet una sortida i per carrertera les sensacions són bones i per pistes també van força bé.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: CMB » dl. set. 05, 2011 4:44 pm

Hola

Ahir, vaig veure amb els meus propis ulls, una PanE, circular per pista de terra a una velocitat una mica alta (>50 km/h), per ser terra i moto rutera... Clar que la pista era ampla i fàcil, però de tant en tant hi havia uns trencaaigues perillosos a alta velocitat!

Canviar tota una roda per una altra amb radis serà una mica car i no crec que hi hagi cap problema sempre que la mida sigui exactament la mateixa.

Salut

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Dubte Bmw F 800gs

Entrada Autor: GRUM » dl. set. 05, 2011 7:14 pm

M'ho crec, jo he vist una fazer 600 fent trail en més d'una ocasio, a ritme alegre i avançant a gent amb motos de trail, fins i tot creuant rius no massa fondos.
Ara, un dia va deixar una llanta ben plegada d'un cop amb una pedra.
També hi ha gent que fa "trail light" amb V-strom's i també porta llanta de pal...
...suposo que tot es qüestió de manetes i una mica de seny i sentit comú :roll:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”