El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada?

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada?

Entrada Autor: JoanCG » dc. nov. 02, 2011 7:27 pm

Bon dia a tothom.

Primer de tot, donat que hi ha qui es bastant sensible als temes de velocitat excessiva en carretera, dir que no traieu de context alguns dels comentaris que explico a continuació, no soc cap criminal de la carretera. Son proves que he anat fent gràcies al control de tracció de la Ducati els últims 25.000Kms, quan no posava la meva vida ni la de ningú en perill.

Dit aixó:

Els qui portem o fem conducció sport, valorem les gomes en funció a la seguretat que ens donen al inclinar, o per la seguretat en cas de que s’hagi de fer una maniobra brusca per qualsevol ensurt. Entenc que a qui no li agradi inclinar, el tema del l’adherència, que bàsicament és del que parlo, l’importa menys, prioritza la durabilitat.

El motiu del següent totxo, és que compartiu amb mi si esteu o no d’acord amb la meva afirmació que sona bastant radical:

Afirmació: El tema de “Quins son els millors pneumàtics DE CARRER per a la nostra moto de carretera, es una xorrada”.

No valoro aquí els mixtes, només els purament asfàltics, i parlo sempre de primeres marques.

En què em baso per fer tan sacrílega afirmació, mes si jo soc d’aquells que cada cop que els havia de canviar les gomes en les més de 20 motos que he tingut em llegia totes les comparatives de tots els pneumàtics?
En les següents apreciacions, òbviament totalment personals i per tant subjectives:

Porto bastants anys amb el tema de quin son els millors neumàtics, anys en que he fet molta carretera i enduro, competicions amateurs de velocitat en motos de 1000cc, una mica de dirt-track i bastant mes de supermotard, on justament busques inclús en acceleració, el derrapatge.

Ara porto, copiant-me a en Feisser, uns Michelín Pilot Road 3, els quals tenen un dibuix sorprenent i curiós, pel tema de l’aigua, cosa que per a mi des de que vaig amb aquesta colla de mototurisme, ha cobrat molta importància, ja que abans d’anar amb vosaltres era dels que si plovia no anava en moto, a no ser que tingués carrera.

El motiu pel que per primera vegada en la meva vida no munto uns pneumàtics “tous” o racing, és justament la afirmació que he fet mes amunt. Tant fa els que muntis, tots van molt i molt bé; i realment aquests Michelin, a no ser que vulguis entrar en circuit per fer temps, son significativament millors que els altres amb aigua, i en canvi pots fer exactament i a la mateixa velocitat e inclinació, el mateix que amb els altres en sec.

Gràcies a la seguretat del control de tracció, quan les condiciones de la carretera i seguretat ho permeten, porto molts kilòmetres fent proves d’acceleració en marxes curtes, obrint gas sense contemplacions anant molt inclinat a les sortides de les corbes, i he apreciat com suposava que, l’única diferencia dels Road 3 vers els altres mes esportius com p.ex els Dunlop SportSmart (n’he gastat dos jocs en la Ducati) o els nous Diablo-II(dos jocs mes), és que obrint absolutament a sac en 2ª i encara bastant inclinat a la sortida de les corbes, llisquen només una miqueta mes que els esportius(en 3ª ja no en llisca cap). Només una mica, repeteixo.

Es més, amb els dos jocs d’originals que porta la moto, els “pseudo-trails” Pirelli Scorpion Trail, he entrat en dues ocasions a Montmeló, i...cap problema tot i apretar-los molt.

Val a dir que en TOTS els pneumàtics que he muntat en la MTS, quan per error, feia les proves i m’excedia amb l’apertura del gas en corbes massa tancades en 2ª i quelcom d’humitat, actuava el DTC en la mateixa mesura en tots, fossin els trails o els Sport. Potser en els Dunlop SportSmart s’activava una mica menys, però poca diferència.

De moment, pel que fa al tema de la durabilitat, siguin Touring o Sport, Tots ells m’han durat el mateix. Ja veurem aquests. Si em duren més, repetiré, i si em duren igual, per l’avantatge en pluja, també repetiré.

Crec que amb els pneumàtics d’avui dia, i més amb uns 190/55/17 com porto, per fer lliscar un pneumàtic amb 3ª marxa o superior en inclinació, s’ha de tenir una potència de moto de competició, en cas contrari si el ferm està bé es impossible que llisquin per com son de bons.

Si amb la meva l’anterior F800GS (amb 85Cv), portant uns Heidenau de tacs, amb paquet i maletas, com feu molts de vosaltres, anava fregant cavallet central per tot arreu, i obrint en corbes de 1º i 2ª sense contemplacions, portant un 150/17 i cap problema...llavors com podem fer derrapar en acceleració un pneumàtic 190/17?

Amb bona carretera i pneumàtics calents, impossible...

A vegades, sortint amb vosaltres, he “flipat”, veient com aneu alguns, amb aquests “bitxarracus” de 260 o més Kgs, com les Adventures, Pan-Ams, Varaderos, VFR1200 etc, casi tocant les maletes al inclinar, obrint a sac encara dins la corba, alguna d’aquestes amb aquets “pneumatiquets” de 150mms, i cap problema. S’agafen molt...

Sempre hem fet servir a l’hora de triar pneumàtics, les paraules “les sensacions” que ens dona aquest o l’altre. I crec que aquestes sensacions, es basen més en la seguretat subjectiva que sentim en funció del dia que tinguem, que en paràmetres objectius.

Ja em direu que en penseu (dels pneumàtics, no de córrer molt o poc a la carretera, please)...
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. nov. 02, 2011 7:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: Xavier » dc. nov. 02, 2011 7:57 pm

Pel què he llegit, en saps un munt més que jo d'això dels pneumàtics.

La meva experiència recent amb la RT és curta però he provat uns Metzeler (no sé quin model) que venien d'orígen, els Michelin Pilot Road 2 i els Pilot Road 3 (2on joc).

Prefereixo els Michelin als Metzeler. Tinc la sensació que "tombo" millor.

Quant a la conducció, no sé quina diferència pot haver-hi entre els PR 2 i els PR 3, m'he trobat molt bé amb ambdós models. He repetit els PR 3 perquè em crec això del dibuix per l'aigua.

Salut.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: JoanCG » dc. nov. 02, 2011 8:19 pm

Gràcies pel comentari, Xavier, però tristament, la conclusió que trec de tants anys de proves, és que per pneumàtics de carretera, no se’n ha de saber gens: Tots van bé.

Les impressions que tenia sobre aquests, els altres o els de més enllà eren foteses i mariconades (perdó per l’expressió)
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: PEPI600 » dc. nov. 02, 2011 9:30 pm

Ostres Joan quina parrafada, jo només et puc dir que no hi entenc massa, però ahir vaig sortir a donar un vol amb els Metzeler Tourance " a seques " que porto ara, i avui ja he demanat altre cop els Dunlop.
Potser son manies però ahir amb les carreteres humides em va marxar dues vegades, una d´elles em va acollonir i bastant, amb els Dunlop que portava abans, mai m´havia marxat d´aquesta manera.
La conclusió que en trec es que en sec tots els neumàtics van per un igual, però en moll les diferències son molt grans, tal com dius tu potser el tema de la durabilitat s´ha de tenir en compte si fas servir la moto a diari per anar a treballar, però jo em trobo que pels km que faig a l´any, aixó no m´importa. El que si que m´importa es que em vaig passar la resta del matí patint cada cop que tombava, i precisament les poques vegades que surto m´agrada disfrutar, no patir.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: SisoRT » dc. nov. 02, 2011 9:59 pm

Fa un temps i en un foro d'àmbit estatal vaig comentar:

"Con 50.000 km en una RT he fundido 7 juegos de neumáticos. He pasado por Continental, Metzeler, Dunlop y Michelín. Todos me han ido bien pero estoy hasta ... de la poca duración. A partir de ahora voy a montar los mas baratos del momento y a.t.p.c. Este lunes monté unos BT23 y van muy bien ... es decir ... otros 7000 km.

Edito para añadir (y magnificar mi enfado) que es impresentable que en una moto rutera tengas que hacer cábalas para afrontar un viaje de 5000 km (ya no digo de más). Resulta que si llevas 3000 km en los neumáticos ... que haces ... los cambias ? Lo dicho, impresentable."

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3559
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: Jesus » dc. nov. 02, 2011 11:08 pm

Pep[strike]1430[/strike] 1600, jo la GS la vaig comprar amb uns Conti Atack i em marxva del davant, amb una duració d'uns 5.000Km. Després vaig provar els Pirelli Scorpion i tres quarts del mateix, uns 5000Km i a vegdes em patinava del davant i ara ja porto el tercer joc de Metzeler Tourance "normals" i noi, oli amb un llum, a part de fer uns 10.000Km amb la parella, no m'ha marxat mai ... crec que li has de donar una oportunitat al Metzeler... igual al ser nous i estar mullat, la mateixa película de cera t'ha fet patinar ;)


PD: Tinc uns companys amb un parell de GS amb uns 90.000 Km i han arribat a la mateixa conclusió.... Tourance for ever. :mrgreen:
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: Randy-650 » dj. nov. 03, 2011 12:18 am

Jo crec que un mateix pneumàtic pot tenir diferents comportaments/sensacions
en motos de diferent estil. Joan, no vulguis comparar uns Pilot Road 3CT muntats
a la teva Ducati que uns muntats a una Bandit. Aniran infinitament millor a una Ducati
que a una Bandit.

Hem de ficar-nos ja en temes de xassis, suspensions i geomètrica de forquilles, perquè una moto que no
destaca ens aquests aspectes SI que millora moltíssim amb uns pneumàtics esportius. I això ho he comprovat
amb la meva.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: JoanCG » dj. nov. 03, 2011 9:08 am

Les motos “modernes” de menys de 10 anys, com ara la Bandit (suposo que no els té), son motos fabuloses, comparades amb les que podien portar els nostres pares o avis. Aquelles sí que podien presentar problemes de xassís o amortitzers que els hi compliquessin l’adherència, ja que a part dels dos elements anteriors, els pneumàtics de llavors també eren molt precaris.

Però amb les motos i pneumàtics d’ara, molt i molt mal reglades han d’estar unes suspensions per tal d’aconseguir que els pneumàtics en un moment donat no ho filtrin a la carretera.

Crec un pneumàtic de carretera dels d’ara, un cop calent, fa anar bé a qualsevol moto, independentment de quina sigui la moto (òbviament cada moto té unes propietats dinàmiques diferents).

Llógicament, Randy, crec tens raó en que quant més tou (esportiu), és un pneumàtic, més filtre els defectes de les suspensions. Però compte, si uns pneumàtics molt esportius els fas anar a menys temperatura del que estan pensats, pel fet d’anar poc a poc, agafen menys que uns touring.

Una altre cosa és que les gomes siguin més rodones (més touring) o més triangulars (més esportius). Aquests últims (P.ex. SportSmart) faciliten la caiguda a la corba sobtadament, i una vegada dins son molt estables per que tenen més superfície de contacte als laterals. I els rodons, com els Michelin Road 3, on l’inclinació la fan molt més lineal, està més equilibrada la superfície de contacte entre rectes i corbes.
Només veient-los des de davant, quan son nous ja es nota, la diferència. Això explica el “em sento millor amb aquests que amb els altres”, per que es nota molt, aquest tema, sobretot quan son nous i canvies de tipus.

Las vegades que diem (jo el primer), “se’m en va de davant o darrera”, més enllà de que la psicologia, pors e inseguretats alienes a la moto i asfalt , juguen molt en aquest terreny, les vegades que realment marxen molt, que a vegades ens ha fet estar a punt de caure, estic convençut de que es deu a trepitjar elements lliscants que no hem apreciat a la carretera.
En mullat es pot anar MOLT de pressa. Ara, si com pot ser habitual, junt amb la humitat hi ha una mica de sorreta o greix..ja som a terra o a punt.

Sabeu que tinc taller de cotxes. La majoria dels cotxes de més de 10 anys que venen a reparar, tenen lleugeres pèrdues d’oli, que al no revestir més complicació mecànica, els clients decideixen no reparar, pels diners que val canviar juntes de motor o canvi.

Aquest oli sempre va a parar..a la carretera, i no es veuen, per que son pèrdues menors. Això provoca com li va passar al meu germà en la sortida que varem fer aquest passat diumenge el “no ho entenc, anava molt poc inclinat, i la roda de darrera em va començar a fer “ziga-zagas” durant 10 metres.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 03, 2011 9:09 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: Fjodor » dj. nov. 03, 2011 9:25 am

Eps Joan,
No és una xorrada!
Els pneumatics tenen uns valors que els fa aptes amb uns mínims. No hi ha cap pneumàtic dolent, per que ens entenguem. Tots agafen i tots ténen qualitats per ser muntats en qualsevol moto. Ara bé, el que sí canvia és la conducció de cada individu.
Jo també faig derrapar la ADV a les rotondes, i a altres llocs, i m'agrada fer-ho, sempre que no hi hagi ningú a qui perjudicar, i tingui marge per fer-ho. També m'agrada agafar corbes amb el ganivet a la boca i tombant a lo Katayama... per això vaig en moto... aprofito les prestacions del LC8 de KTM que és fort en sensacions... les qualitats de la màquina és el que em fa anar en moto.
Jo sí busco el component sport, com qualsevol altre pot buscar el component durada, o ruter, o mullat, o el que sigui.
I no és una xorrada la pregunta (la base del post), doncs amb el temps un va provant gomes i veu quines van millor pel seu estil de conducció, en totes les condicions.
Crec que és molt important escollir bé unes gomes, sigui pel que sigui... amb l'enduro igual... la vida quotidiana és el millor banc de proves per les espardenyes de la nostra màquina, i el més important: saber on és el nostre límit, el de la goma i tenir-lo present en cada moment. A vegades, ens hi pot anar el físic.

Salut

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: JoanCG » dj. nov. 03, 2011 11:06 am

[quote user="Fjodor" post="183573"]Eps Joan,
No és una xorrada!
Els pneumatics tenen uns valors que els fa aptes amb uns mínims. No hi ha cap pneumàtic dolent, per que ens entenguem. Tots agafen i tots ténen qualitats per ser muntats en qualsevol moto. Ara bé, el que sí canvia és la conducció de cada individu.
Jo també faig derrapar la ADV a les rotondes, i a altres llocs, i m'agrada fer-ho, sempre que no hi hagi ningú a qui perjudicar, i tingui marge per fer-ho. També m'agrada agafar corbes amb el ganivet a la boca i tombant a lo Katayama... per això vaig en moto... aprofito les prestacions del LC8 de KTM que és fort en sensacions... les qualitats de la màquina és el que em fa anar en moto.
Jo sí busco el component sport, com qualsevol altre pot buscar el component durada, o ruter, o mullat, o el que sigui.
I no és una xorrada la pregunta (la base del post), doncs amb el temps un va provant gomes i veu quines van millor pel seu estil de conducció, en totes les condicions.
Crec que és molt important escollir bé unes gomes, sigui pel que sigui... amb l'enduro igual... la vida quotidiana és el millor banc de proves per les espardenyes de la nostra màquina, i el més important: saber on és el nostre límit, el de la goma i tenir-lo present en cada moment. A vegades, ens hi pot anar el físic.

Salut[/quote]

Si, tens tota la raó, tot i amb això, punyeteru... :D

Quines gomes et permet portar la teva llanta de 18"? Si no m'equivoco son unes de las que realment es poden anomenar trail, no?

Las Scorpion, em sembla que recordo que portes d'origen, amb força tac, de las poquíssimes gomes realment que hi han "trail". Curiosament, si son aquestes, el mateix model en una mida superior a la teva (son 140 ó 150, oi?), canvien a un dibuix molt més asfàltic.

Si son aquestes pirelli les que portes, al igual que les heideinau K60 que vaig portar en la F800GS, on també les feia derrapar fàcilment en rotondes, no son el tipus de goma a que em refereixo...

No les he provades mai, però suposo que si forces en inclinació, amb tant tac deuen de marxar, no? Per això posava al començament del fil que no parlava de pneumàtics trails, ja que son una altre història...

O tens disponible per a la teva llanta alguna opció més "touring o Sport"? Abans de quedarme la Multistrada, també vaig valorar la teva, pel tema de la lleugeresa i aptituts off, que la meva no té, però justament em va tirar enrera el fet de veure que no hi havia llavors opció de neumàtics esportius.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 03, 2011 11:09 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.


Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: Albert_KTM » dj. nov. 03, 2011 11:43 am

No seré pas jo qui et discuteixi de gomes , pel què llegeixo ens saps bastant més que jo.

El què crec sincerament és que ..... tens UNA GRAN MÀQUINA !!!

El control de tracció d'aquesta moto,juntament amb la part cicle fan que es desvirtuin les teves proves. Necessites una moto de proves "normal" :mrgreen:



Amb la moto que he fet més "el burro" ultimament va ser amb la Ducati Hypermotard 1.100 que vaig tenir fa uns anys i el tema gomes em va portar força de cul, sobretot la durabilitat que tenien.

Amb aquella moto, amb aquell parell motor, amb aquella manera de donar la potència, em fonia les gomes amb 3.000 Km ( Les Michelin Power 2CT ) Com que acostumo a fer uns 12.000 Km/any ...... no podia ser.

Vaig decidir provar les Road 2ct enlloc de les Power i després de la primera sortida de curves amb els amics ja vaig veure que no anavem pas bé :enfadat

Sortint dels revolts tancats, amb 2º i obrint sense contemplacions ...... el què abans era una lleugera i divertida derrapadera ara era un ensurt rera un altre.

I es que, per mi , no és tant que derrapin o que no derrapin, sinó LA MENERA com ho fan, en quin punt o fan i si "avisen" o no abans de fer-ho.

Jo ho vaig tenir clar, preferia pagar més amb la seguretat que em donaven els tous a tenir més Km però amb menys confiança dels "durs".

Ara amb la KTM no tinc problemes. Com que gairebé no hi ha res per escollir :mrgreen:

Salut

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: Fjodor » dj. nov. 03, 2011 11:50 am

Els Scorpion pleguen que te cagues... no parlem de pneumatics trail sino de motos multiús... els pneumàtics mixtes et permeten molt més del que sembla... però segurament també és el tipus de conducció.
Els Trailmax de Dunlop també aguanten força... però per una japonesa amb suspensió standard... per la Katé m'agraden més els Scorpion, i a més em permeten anar per off road còmodament i sense complexes.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: JoanCG » dj. nov. 03, 2011 12:14 pm

[quote user="Fjodor" post="183587"]Els Scorpion pleguen que te cagues... no parlem de pneumatics trail sino de motos multiús... els pneumàtics mixtes et permeten molt més del que sembla... però segurament també és el tipus de conducció.
Els Trailmax de Dunlop també aguanten força... però per una japonesa amb suspensió standard... per la Katé m'agraden més els Scorpion, i a més em permeten anar per off road còmodament i sense complexes.[/quote]

Això dic; que si els teus Scorpion mixtes de debò, van bé en inclinació, com han d’anar uns d’asfalt 100%?

Doncs entenc que amb més superfície de contacte, encara millor al límit (que mai s’hi hauria d’arribar).

Com deia, aquestes parrafades que escric venen per com em sento de ridícul, al trancant-me la closca sobre quins pneumàtics posar a la meva moto, tot i veient que gent amb uns com els teus, o encara més, gent amb r1200gs adventures o Varaderos de 280Kgs, van amb Karoo o TKC80, i a més amb maletes, paquet y a tope “fregant” maletes.

Estem parlant de que un pneumàtic purament de tacs fa traccionar amb pilots i maletes, prop de 500Kgs...

Si aquests els de tacs-tacs, s’agafen, imagina els tipus “tourance”, que de trail real tenen poca cosa, o encara més els 100% asfàltics...
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: Caganer » dj. nov. 03, 2011 12:20 pm

Compte, les Heidis K60 Scout, obrint a sac en 2a ben plegat surts per orelles si o si...

De la mateixa manera, uns TKC80 o Mitas E09 Dakar en moll... :tremolant

Cada eina per la seva feina.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: Fjodor » dj. nov. 03, 2011 12:20 pm

Per les trail, per mi van millor els mixtes, per alçada de xassis i repart de pesos... almenys, a mi em donen més confiança... els mixtes SEMPRE avisen... els de carretera... ZZZZIUUUUU.. i adiosssss.... sense dir ni A. El tac et permet jugar molt més. Suma-li el fet de l'estat de les carreteres del nostre país... per anar BE amb una goma de carretera 100% l'asfalt ha d'estar polidet i net... nusé... jo amb gomes de carretera no m'hi veig... de fet, SEMPRE he tingut trails.

Avatar de l’usuari
Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: Oscar » dj. nov. 03, 2011 4:47 pm

Bé,jo la veritat a la meva bandit he provat de tot,i la veritat més o menys
no varia massa.Alguns membres del foro amb la mateixa moto,escolliran
una o altra cosa.Per mi el Pilot Road 2 m´han anat molt bé.Vaig canviar als
Bridgestone per tema calers (duració era mes o menys igual),i he tornat als
Michelin.Suposo que cadascú provarà i decidirà.
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: JoanCG » dv. nov. 04, 2011 7:01 pm

[quote user="Albert_KTM" post="183585"]

Vaig decidir provar les Road 2ct enlloc de les Power i després de la primera sortida de curves amb els amics ja vaig veure que no anavem pas bé :enfadat

Sortint dels revolts tancats, amb 2º i obrint sense contemplacions ...... el què abans era una lleugera i divertida derrapadera ara era un ensurt rera un altre.
[/quote]

Creus realment que en el mateix tipus de corba, en èpoques similars del any (pel tema de la temperatura del asfalt), i a ritme similar, anaven gaire diferents unes gomes que les altres?

Realment vas constatar que amb unes et marxava i amb les altres no, més enllà de les sensacions de les que parlàvem?

Certament, aquestes proves me les permeto fer ara amb el DTC, i clar, el control de tracció "capa" la derrapada d'un bon inici. Per tant, només puc comparar, quan comencen a derrapar, i ho fan tots pràcticament igual, independentment de si son més tous o durs.

El que no puc comprovar entre els diferents pneumàtics és si seria una marxadeta suau, una marxada important, o una derrapada insalvable, donat que repeteixo, el DTC, inclús si el configuro en la més permissiva de les seves 8 configuracions , permet derrapades de màxim 2 ó 3 metres de allargada, aproximadament.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: JoanCG » dv. nov. 04, 2011 7:03 pm

[quote user="Caganer" post="183591"]Compte, les Heidis K60 Scout, obrint a sac en 2a ben plegat surts per orelles si o si...

De la mateixa manera, uns TKC80 o Mitas E09 Dakar en moll... :tremolant

Cada eina per la seva feina.[/quote]

Doncs suposo que és pel tema de que la F800GS amb els Heidenau, tenía menys potència que la d'ara, pero només anant tot son per rotondas "solitaries", tirant la moto a terra rotllo supermotard, provocant-ho expressament conseguia que derrapés...


El tema del moll, sí, és cert. No he entés mai com pot ser que els pneumàtics de tacs marxin tant i tant en moll. Per falta de lloc per on evacuar l'aigua no serà...suposo que deu de ser un tema de poca superficie de contacte, no? Però en canvi en sec van de conya.

Justament, aquesta setmana fan una comparativa a motociclismo, de la r1200gs adventure, la KTM Adventure, i la Superteneré Adventure, totes amb pneumàtics Karoo, justament, i ja ho diuen, que s'agafen prou en sec, malgrat la sensació de flotabilitat que donen pels tacs, i malgrat també que permeten unclinacions "per fases".
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 04, 2011 7:09 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3559
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: El "quins Pneumàtics Munto?"....és Una Xorrada

Entrada Autor: Jesus » dv. nov. 04, 2011 11:42 pm

[quote user="Fjodor" post="183592"]Per les trail, per mi van millor els mixtes, per alçada de xassis i repart de pesos... almenys, a mi em donen més confiança... els mixtes SEMPRE avisen... els de carretera... ZZZZIUUUUU.. i adiosssss.... sense dir ni A. El tac et permet jugar molt més. Suma-li el fet de l'estat de les carreteres del nostre país... per anar BE amb una goma de carretera 100% l'asfalt ha d'estar polidet i net... nusé... jo amb gomes de carretera no m'hi veig... de fet, SEMPRE he tingut trails.[/quote]

Entre el mixte (Toruance ) i el d'asfalt ( Scorpion / Atack ), jo també trobo que la trail va millor amb el mixte en qualsevol condició ... els tacs no ho se, ja que no he portat cap ... de moment. ;)
Gas a la burra!!!

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”