Que va millor per aigua. Rodes mixtes o rodes de carretera?

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: 650X » dt. nov. 22, 2011 7:27 pm

Jo es la primera vegada que sento que un pneumàtic trail no pot entrar al en circuit. Que no sigui es el més adient no t'ho discuteixo, però que no pugui entrar?? Els Tourance Exp que tinc guardats per quan acabi els tacs son codi de velocitat V (240km/h) apart de la velocitat i un esforç intensiu del pneumàtic quines altres condicions hi ha al circuit que no hi siguin al carrer? per la mateixa regla de 3 els frens de les trail tampoc serveixen, ni les suspensions, ni els retrovisors, les llantes de raids ni parlar-ne i encara menys, els motors boxer que podrien rallar l'asfalt. no?

Amb carinyu eh?

salut!

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Que va millor per aigua. Rodes mixtes o rodes de carrete

Entrada Autor: Randy-650 » dt. nov. 22, 2011 8:00 pm

Molt fàcil, 650X (perdò però no em sé el teu nom :oops: ).

Un pneumàtic de carretera tou tipus Powerrace o Supercorsa funciona bé en el marge de temperatura comprès entre el 30 i els 70º. Un de turisme tipus Pilot Road 2CT entre els 20 i els 40º, igual que un de trail com ara el EXP. Els que porten al Mundial de MotoGP arriben fins i tot a 100º tranquilament.

Tots sabem que en un circuit els pneumàtics treballen no al 100%, si no al 120%, i s'arriba a unes temperatures extremes que per carretera és gaibé imposible arribar-hi, sobrepassant els valors declarats pel fabricant.

Mira aquestes fotos: quatre voltes de circuit. Són uns Dunlop Roadsmart:

Imatge

Imatge

Així eren abans d'entrar:

Imatge

Aquests Dunlop estan homologats també fins a 240 km/h, com ara els Tourance EXP que dius. Això vol dir que estan estudiats per anar a aquesta velocitat sense que et faci un shimmie. Estem parlant de 240 km/h en recta, no en revolt, on les inèrcies fan que la carcassa estigui sotmesa a un esforç molt gran i aleshores agafa una temperatura bestial, la qual passa a la goma i es torna blavosa i es desintegra.

Entra un dia amb els EXP a circuit, a ritme, aviam quantes voltes et duren. :tremolant
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: JoanCG » dt. nov. 22, 2011 8:37 pm

[quote user="Fjodor" post="185275"]A més, els trail rotllo Tourance o Scorpion trail, a la que troben 5 mms de fang, fan llufa
Quins Scorpion?
Els MT90 no s'arruguen. De veritat. I els que muntava a la XTZ 750 (Dunlop Trailmax 750).. aguantaven un pel menys, però aguantaven. Suposo que és dificil d'esbrinar amb precisió, doncs cada moto i cada persona són diferents.
T'aseguro que els Scorpion que porto jo aguanten plegades les que vulguis, i els CV que vulguis... Crec que és tema de conducció.
Estic pensant que evidentment un xassis com el d'una R1 o una CBR amb unes gomes trail seria com anar trepitjant merda... en canvi, una trail amb gomes d'asfalt 100% pot anar molt i molt be... el que demostra la polivalència de les trail.

Salut[/quote]

Si, per axò dic que els scorpion trail, en la meva mida 190, justament, son un fiasco per off; en canvi els teus MT90 tenen molt més tac. I compte, que estic ,és que d'acord en el tema de la polivalèncoa dels trail, només dic que en inclinacions màximes, al tenir goma més dura, i amb menys superfície de contacte, llisquen abans.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: JoanCG » dt. nov. 22, 2011 8:40 pm

[quote user="Randy-650" post="185288"][quote user="JoanCG" post="185274"]

Al estiu varem anar jo amb la Multistrada i el meu germà amb la F650GS de 71Cv al circuit d’Alcarràs, amb un total de 3 tandes de mitja hora. Ell portava els Metzeler tourance. Li varen quedar perfectes en quan a desgast, encara tenia dibuix, però... totalment destrossats, esquarterats, els va tenir que llençar, havien perdut totes les seves propietats de grip, per molt que encara tinguessin dibuix, se’ls hi havia quedat un color “lilós”, com recremats, tant davant com darrera. I això que era la primera vegada que entrava a circuit, i per tant tampoc apretava una animalada.
[/quote]

És que un pneumàtic trail NO el pots posar mai en un circuit! :sado Pensa que quan canvia de color i es posa blau perd absolutament totes les propietats, i alehores continuar rodant és jugar-se el fisic.

La foto del teu germà és brutal. Quin mono de pell porta? Sembla un professional. :D

Imatge[/quote]

Era el meu mono de quan competía la R1 challenge, fa 10 anys bons, i que ara per motius de....pès...i volum, jeje, ja no m'entra i l'ha heredat ell , ja que a ell sí que li va...

Sí, certament un pneumàtic trail, per l'abans esmenat no pot entrar a fer tandes, però al tenir la moto només 70Cvs i aquell dia feia fresqueta, vaig pensar que si... i no.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 22, 2011 8:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: XaviTwin » dt. nov. 22, 2011 9:44 pm

Quins dilemes, sembla que el pròxim dia 15 de desembre sortira una comparativa de tots els neumàtics per a moto...

jo no crec que i a neumàtic mes bo o no per segons quina situació, crec que tots son bons per l'us que a estat fabricat lluny de les possibilitats d'un mortal, estar clar que cadascú li donara un rendiment a uns mes que altres depenent de la seva conducció i tipus de moto, però serem coerens a l`hora d'utilitzar un o altre neumàtic depenent de l'us que li donarem a la moto

amb el mateix dilema vaig esta al canvia els neumàtics aquest estiu, sempre e portat Metzeler en totes les variants Trail, i ara el EXP, per el bon resultat que man donat sempre en funcionament en tots el ambients, però de fet si haguessin tingut el pilot road III en 19" que ara ja esta els auria muntat (Z8 no el fant), vaig queda molt satisfet del pilot road, per un us exclusiu de carretera, tinc clar que els pròxim que monti seran els pilot road III per utilitat que li donaré a la moto acord amb lo que explicant dell

...V...
cor V-Twin

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: Ra-mon » dt. nov. 22, 2011 10:25 pm

Jo la veritat és que no ser pas que dir ... peró hi posaré els meus 5 cèntims. :roll:

Amb la Pan, des de que la vaig comprar, he anat amb MIchelin Pilot Road 2 CT i n'estic molt content :mrgreen:
En un dels canvis vaig posat uns 3CT i no vaig pas trobar diferència amb els 2CT, ni durada, ni estabilitat, tant en sec com amb moll.

A la BMW K75 fa temps que hi porto uns Scorpion MT90 :cool: i van de PM, just n'acabo d'encarregar un altre joc per baixar cap avall, avall... :mrgreen:
D'entrada em pensava que s'aguantarien menys en carretera però no hi he trobat cap diferencia apreciable entre aquests o els Metzeler de carretera que solia portar abans, és més que si et trobes un tram amb gravilla sembla que se l'empassen sense ni trobar-ho, és genial !

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: Pasqual » dt. nov. 29, 2011 7:39 pm

Jo també diré la meva, sense entendre-hi res. Només la meva experiència. Ni punt de comparació unes gomes de carretera amb unes de trail amb el terra moll. Res a veure. Ambdues arribaràs a tot arreu, però amb una foça més a poc a poc i amb menys seguretat.

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: Ra-mon » dt. nov. 29, 2011 8:35 pm

[quote user="Pasqual" post="186024"]Jo també diré la meva, sense entendre-hi res. Només la meva experiència. Ni punt de comparació unes gomes de carretera amb unes de trail amb el terra moll. Res a veure. Ambdues arribaràs a tot arreu, però amb una foça més a poc a poc i amb menys seguretat.[/quote]

Si però quina és l'una i quina és l'altra ?

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: Pasqual » dt. nov. 29, 2011 8:47 pm

[quote user="Ramon" post="186044"][quote user="Pasqual" post="186024"]Jo també diré la meva, sense entendre-hi res. Només la meva experiència. Ni punt de comparació unes gomes de carretera amb unes de trail amb el terra moll. Res a veure. Ambdues arribaràs a tot arreu, però amb una foça més a poc a poc i amb menys seguretat.[/quote]

Si però quina és l'una i quina és l'altra ?[/quote]

El segle anterior :lol: :lol: , tornat de Suecia amb la RT1100, vaig Hamburg-Girona d'una tirada amb Metzeler Z3 a velocitats no legals :lol: i Crec que 1 o 2 anys desprès amb en Sidru, tornant del primer Elefants que vaig anar vàrem fer Solla-Lyon a velocitats de 150-160 sota una pluja infernal. Cap problema, cap ensurt. Clar que tot era autopista.

Fa 15 dies, Port Elizabeth-Drakenbergs amb les Scorpion Trail, amb un asfalt inmillorable, a part de portar els co..ons molls els portava arrugadets per les anades de la roda del darrera. Amb la GSA, tant amb Tourance normal com amb l'Exp, he tingut un parells d'ensurts que m'he han animat ha anar a mig gas quant veig el terra una mica moll.

Avatar de l’usuari
Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
Ubicació: Torelló

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: Tiramilles » dc. nov. 30, 2011 7:42 pm

Aviem si us interessa la meva teoria, treta de la meva curta experiencia i el meus petits coneixements de neumàtics.

Com a norma general per carretera (seca i molla) van millor els neumàtics de carretera tot i que depenent de l'estat les diferencies poden ser mínimes i en algunes condicions millors els mixtes. També cal aclarir que un neumàtic mixte abarca molts models i molts dissenys i varien molt un de l'altre.

Una cosa es clara i incontestable, quan més superficie de contacte amb la carretera i més tou el compost més agafa el neumàtic, que no vol dir que quan més goma tingui el neumatic millor, si no que s'ha de mirar que toqui al terra la màxima superficie.

EN SEC:
Aquí no hi ha gaire a parlar, quan més superficie tingui el neumatic millor (per aixó es fan servir els slics en competició), en aquest terreny com que el "grip" es molt bo les diferencies, a ritme d'aficionat, són mínimes (però hi són) entre un neumàtic de carretera i un mixte.

EN HUMIT O UNA MICA MOLL:
Aquí la teoria es la mateixa, perqué encara no hi ha prou aigua per necessitar els canals per evacuar-la, en canvi el "grip" es molt inferior i per tant aquí es on més es nota la diferencia de superficie de contacte i sobretot el compost.
(normalment en competició es faria sevir un slick molt tou)

EN MOLL (amb aigua a la carretera):
La teoria segueix sent la mateixa, hem d'aconseguir tocar amb la màxima superficie al terra, però aquí tenim un element qua cal apartar per arribar el terra, aquí es on entren els canals del neumàtic (dibuix), es a dir quan més canals o més grans tinguem els canals, més aigua podem apartar, però al mateix temps treiem superficie de contacte amb el terra.
Per tant aquí es qüestio d'equilibri entre quantitat d'aigua a apartar / nº o superficie dels canals / superficie de contacte al terra / duresa del compost.
Per tant no podem generalitzar respecte si un mixte es millor que un de carretera en moll, ja que caldria analitzar tots aquests parameteres i algun mes en cada moment i cada cas.

De totes maneres,de forma generalista, jo crec que un neumàtic mixte només podria ser superior a un de carretera, quan hi hagi molta aigua a la carretera, ja que els seus canals solen ser més grans.

Bé deu ni do quin rollo... :shock:

Avatar de l’usuari
XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: XaviTwin » dc. nov. 30, 2011 7:56 pm

també es un neumàtic "el trail" que aguanta millor el "maltracta" jo he tret algun que altra clauet que en un 100% segur seria punxada

...V...
cor V-Twin

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: Pasqual » ds. des. 03, 2011 1:45 pm

Doncs jo crec que el cas d'aigua a la carretera, el més important és que el pneumàtic arribi al terra, i com bé diu en tiramilles, l'obstacle és la capa d'aigua que ho impedeix. Si n'hi ha molta i el dibuix del pneumàtic és incapaç de evacuar-la, és produirà l'aquaplànning. En aquest cas, crec que els pneumàtics estret aportant una gran avantatge (just el contari del que succeix en sec) ja que al haver menys superficie que tingui que atravessar la capa d'aigua, serà més fàcil de fer-ho. La teoria contraria als esquís. Quan més gran sigui la superficie que toca al terra, més fàcil de relliscar per el cim i no enfonsar-nos. Just el contrari del que interessa per evitar l'aquaplànning. Per això és més díficil fer-ho en una moto i encara més en una bici.

Enllaç

En aquest enllaç hi ha una comparativa entre pneumàtics estrets i amples en cas de sól moll.

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Que Va Millor Per Aigua. Rodes Mixtes O Rodes De Carrete

Entrada Autor: Ra-mon » ds. des. 03, 2011 2:31 pm

Bon article Pasqual, aclareix molt les coses.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”