Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: CMB » dl. juny 04, 2012 10:27 am

Es pot seguir canviant entre els modes T(Touring) i S(Sport)?

Hi notes diferencia entre ells?

Tens possibilitat d'anar a un taller que et revisin la sortida de fums?

Ho dic, per mirar de treure una mica més de llum al tema!

Avatar de l’usuari
Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dl. juny 04, 2012 11:32 am

Es poden canviar igualment els programes "T" i "S", però jo no trobo massa diefrència. Jo diria que amb aquest truquillo hem passat a tenir tres programes: "T", "S" i "RS", fent servir el nomenclator d'Audi...
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: 650X » dl. juny 04, 2012 1:03 pm

Per el que tinc entés hi ha vàries marques, (com KTM) que "capen" per centraleta, el parell motor a les 3 primeres marxes per evitar tenir un ensurts a la gent normal.

Per el que tinc entés aquesta "trampa" aprofita el sensor de "microruptor" de l'embragatge, fent creure a la centraleta que tens l'embragatge apretat i així no tenen efecte aquesta suavització de les 1era, 2ona i 3era quedant aixi en fullpower.

No ho puc afirmar absolutament però crec que els tiros van per aquí.

salut.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Pasqual » dl. juny 04, 2012 2:12 pm

[quote user="650X" post="202191"]Per el que tinc entés hi ha vàries marques, (com KTM) que "capen" per centraleta, el parell motor a les 3 primeres marxes per evitar tenir un ensurts a la gent normal.

Per el que tinc entés aquesta "trampa" aprofita el sensor de "microruptor" de l'embragatge, fent creure a la centraleta que tens l'embragatge apretat i així no tenen efecte aquesta suavització de les 1era, 2ona i 3era quedant aixi en fullpower.

No ho puc afirmar absolutament però crec que els tiros van per aquí.

salut.[/quote]

Per fií una mica de llum. Això que expliques ja ho trobo més raonable.



Ignasi, el meu comentari sobre el placebo no era res personal, espero que hagis entès que era un comentari en general. Estic segur que ets capaç de valorar millor que ningú la teva pròpia moto.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: CMB » dl. juny 04, 2012 3:40 pm

Fjodor, et cridem...

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Albert_KTM » dl. juny 04, 2012 5:00 pm

Jo vaig tenir força temps una V-Strom 1.000

De sèrie venia amb les algunes marxes "capades"

Les 3 primeres per dulcificar l'entrega de potència i fer-la més manejable :halfcry

La 5ª i 6ª per reduïr la velocitat màxima :enfaduu

Així que només en quedava una de "verge" :mrgreen:

Ràpidament va sortir algún espavilat i va fabricar un conector que "enganyava" la centraleta i l'hi feia creure que SEMPRE anava amb la 4ª marxa engranada.

Perdies l'indicador d'Overdrive que tenies amb la 6ª , però la resposta del motor era SEMPRE molt més enèrgica i contundent. A mi em va agradar molt el nou comportament i ho vaig deixar posat durant prop de 3 anys.

La moto sempre va funcionar molt bé i , de fet, la vaig vendre amb l'invent posat ;)

També conec d'algú que deia que la moto anava massa a batzegades a poques voltes, que no tenies tant de tacte amb el gas, ..... i s'ho van treure.

Suposo que això de la ST 1.200 deu ser una cosa similar

Avatar de l’usuari
Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dl. juny 04, 2012 7:36 pm

Al fórum italiá sobre la Teneré també comenten el tema de la KTM ADV. Suposo que el sistema és el mateix, però pels meus (escassos) coneixements sobre electricitat/electrònica el fet que pontejant el sensor de l'embragatge es modofiqui el comportament de la centraleta i, per tant, de la moto, continúa sent un misteri encara més incomprensible que el de la Santisima Trinitat...
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Llagasta » dt. juny 05, 2012 7:59 am

Si es tant el canvi amb el "pont " a la XTZ 1200, doncs....... sencillament, aquesta moto es converteix amb una moto pota negra, de veritat...... doncs sempre des que va sortir al mercat, era catalogada de moto sosa i amb poques sensacions per les revistes ....

Algú ha entrat la moto a un banc de proves amb " l´invent " conectat ????

En Cuco, no hi diu res ????

:roll:
Imatge

Avatar de l’usuari
Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dt. juny 05, 2012 12:10 pm

"Estamos en ello", però pel que sembla el que podem trobar no és un increment de potència máxima, sino una curva molt més progressiva des de baixes voltes. S'haurá de veure si també canvia la corba de parell motor...
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Randy-650 » dt. juny 05, 2012 3:00 pm

Instal•l'ant el famós indicador de marxes Gipro es veu que tambè es pot modificar l'encesa (encendido en castellà). Aviam si algú ho porta i ens ho explica:

----------------------------------------
Importado por Scottoiler, el GIpro es uno de los indicadores de marchas más avanzado del mercado, un dispositivo diseñado específicamente para algunos de los modelos de Suzuki, Kawasaki y Triumph. Conectado directamente al sensor de marchas de la moto, el GIpro ofrece una lectura instantánea y fiable, y además incorpora una función adicional que permite modificar el mapa de encendido para mejorar el tiempo de respuesta y la aceleración entre el rango de marchas de la primera a la cuarta.

El sistema ATRE (Advanced Timing Retard Eliminator) mejora la respuesta en marchas cortas con una aceleración media. También mejora el par motor a la máxima aceleración y anula el limitador de velocidad en algunos modelos de moto. Por defecto esta función está desactivada, pero puede activarse con sólo presionar un botón en la base del sistema.

El Controlador Automático del Brillo asegura que la luminiscencia de la pantalla del indicador sea siempre óptima. El nivel de sensibilidad puede ser modificado y su instalación requiere sólo de unos diez minutos en la mayoría de motos, funcionando de forma inmediata. El GIpro también anula la limitación de velocidad en las Suzuki GSX-R1000, GSX1300R, M109R y DL1000 Vstrom.

El GIpro funciona de forma independiente aunque también puede operar en conjunto con otros accesorios electrónicos como el Power Commander o el SpeedoHealer.

El display está disponible en rojo o azul y su precio es de 119 euros. Puedes obtener más información en la web www.healtech.es ó llamando al telf: 647 812 195.

http://www.dailymotos.com/indicador-de- ... y-triumph/
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: XaviTwin » dt. juny 05, 2012 8:52 pm

[quote user="Llagasta" post="202308"]Si es tant el canvi amb el "pont " a la XTZ 1200, doncs....... sencillament, aquesta moto es converteix amb una moto pota negra, de veritat...... doncs sempre des que va sortir al mercat, era catalogada de moto sosa i amb poques sensacions per les revistes ....

Algú ha entrat la moto a un banc de proves amb " l´invent " conectat ????

En Cuco, no hi diu res ????

:roll:[/quote]

Aixo es fàcil, l'altre dia estaven pel Montseny els mossos amb un trastet per comprovar les motos, nomes cal saber on estaran el pròxim cap de setmana per fer una comprovació a la moto... :(

...V...
cor V-Twin

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Cuco » dv. juny 08, 2012 3:09 pm

[quote user="Llagasta" post="202308"]Si es tant el canvi amb el "pont " a la XTZ 1200, doncs....... sencillament, aquesta moto es converteix amb una moto pota negra, de veritat...... doncs sempre des que va sortir al mercat, era catalogada de moto sosa i amb poques sensacions per les revistes ....

Algú ha entrat la moto a un banc de proves amb " l´invent " conectat ????

En Cuco, no hi diu res ????

:roll:[/quote]

Ei, el Cuco s'acaba d'assabentar del tema... jajaja

1- Per mi la moto ja corre prou amb els seus 115 cv. Si no vaig més ràpid és per culpa meva, perquè no poso sobre la taula els collons necessaris, o perquè poso el marge de seguretat massa alt.

2- No obstant, el tema és tant senzill que el dia que tingui temps faig la prova i podré opinar. La explicació del 650X la trobo molt interessant.

3- Si el resultat és positiu, caldrà valorar si el nou mapejat ajuda o perjudica l'utilització normal que en faig. Pot estar bé, especialment posant-hi un interruptor com s´ha dit per utilitzar-ho només quan es vulgui però no sempre ja que, en el meu cas, amb aquesta moto en la posició S ja em menjo ara massa pneumàtics. Potser més baixos per voltar per ciutat, i per off (amb el control de tracció en posició 2), serien aprofitables.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 08, 2012 3:11 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Cuco » dv. juny 08, 2012 4:57 pm

Bé, ja he fet la primera prova.
Material per fer un trosset de fil amb dos conectors faston prims: 20 cèntims i 3 minuts.
Desconectar el conector i conectar-hi el by-pass: 15 segons.
Resultat: Evident. La T ha deixat de ser la T. No hi ha vuits, ni ofecs i pots arrencar amb 2ª. Al control de tracció en posició 1 se li acumula la feina, especialment en el meu cas que ara porto tacs. Em fa la impressió que al cardan també se li acumula la feina. No et sé valorar encara la diferència actual de la T i la S, o de la S amb i sense el "trucu de l'almendrucu".
Però sí et puc dir que l'efecte sobre la centraleta (o almenys sobre el lliurament de la potència) és instantani.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 08, 2012 6:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Pasqual » dv. juny 08, 2012 5:43 pm

Això que expliqueu té alguna cosa veure amb "l'efecte papallona"? :eyes :eyes :eyes :eyes és com si em diguessiu que afluixant-me el nus de la corbata tinc més força a la .... cama :eyes :eyes :eyes

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Jordi » ds. juny 09, 2012 10:17 pm

Hola,

Jo no soc molt versat en aquestes coses però se que l'interruptor del caballet i el de la maneta d'embragatge es posen perquè ni ha alguns països que tenen Normes que així ho obliguen. El del caballet fa que, al posar primera, es pari el motor mentre que el de la maneta d'embragatge impedeix la posta en marxa, evitant que li donem al motor d'arranc amb una marxa engranada i se'ns pugui caure la moto al damunt.
Els que tenim una V-Strom tenim molta experiència en el interruptor de la maneta d'embragatge, l'anomenem "el puto enchufin" ja que fins les versions del 2010 no disposaven de cap sistema per mantenir-lo fermament endollat i això feia que en desenes d'ocasions la moto havia hagut de tornar a casa en grua.
El que penso del tema que tractem es que possiblement la moto disposi d'un mapejat addicional per quan tenim l'embragatge premut i una marxa inserida, això serviria per donar-li un altre caràcter alhora de posar la moto en moviment o també per evitar que la moto fes coses estranyes a baixes voltes quan reduïm per circular en condicions urbanes o de transit dens.
El que segur que fa es modificar la relació aire-combustible i, qui sap, fer un by-pass a la sonda lambda. Atès a que es demostra que la millora es substancial, també m'agradaria veure quin nivell de gasos treu l'escapament i si aquests podrien acabar afectant la marmita del catalitzador.
Per cert, una de les primeres coses que vaig fer al comprar-me la moto fou puntejar el interruptor de l'embragatge per permetre'm engegar la moto mentre aguanto el casc amb la ma esquerra.

Jordi "Prony" :ban :ban

Avatar de l’usuari
Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dg. juny 24, 2012 1:14 pm

Hola,

he trobat aquesta web: http://www.advrider.com/forums/showpost ... ount=12673

on han posat al banc una Superteneré amb i sense el pont de l'interruptor de l'embragatge; han fet la prova en 2ª i 6ª marxes i, com ja es comentava, si bé en 6ª no hi ha diferències, en 2ª les corbes de potència i parell motor son ben diferents: a régims d'entre 3000 i 5000 RPM, hi ha variacions de fins i tot 20 CV ! Está en alemany, però es fácil d'interpretar...
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Albert_KTM » dt. juny 26, 2012 10:30 am

Foto de l'usuari jaumev del foro BMW. (Per cert, una passada els videos que ha anat penjant de com va el tio amb la Yamaha :eyes )

Imatge

Definitivament aquesta moto cada dia m'agrada més ... i si se l'hi pot donar una mica més d'"alegria" doncs , millor que millor :mrgreen:

Realment la diferència que hi ha en segona és una cosa increïble :shock:

Salut

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: ErnesTDM » dc. jul. 04, 2012 9:58 pm

:D Hola Ignasi, quan de temps!!

La setmana pasada vaig fer una pujadeta al Montseny amb els de Yamaha, havia un noi que portava el famòs pont del sensor de l'embragatje. I la seva moto em deixava clavat a les sortides (jo anava amb la "S"). Quan vem arribar a dalt m'ho va explicar. Aquest cap de setmana ho probaré. Però soc de la teva opinió, jo amb la "S" vaig de sobres, quan vaig massa depressa, el "tempomat" que duc al darrere em fot un calbot...

Fins aviat,
Ernest

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: ErnesTDM » dg. jul. 08, 2012 8:46 pm

:form Hola de nou:

Ja he provat l'invent, i funciona! La T es converteix en la S, i la S en una R. Sortin de parat, al posar segona i amb el control de tracció en la posició 1, la roda del davant deixa de tocar el terra!! La pujada de voltes entre 3500 i 6000 rpm es molt mes ràpida. M'estic pensant de deixar-ho posat.

Salutacions,
Ernest.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: CMB » dg. jul. 08, 2012 8:57 pm

[quote user="ErnesTDM" post="206613"]:form Hola de nou:

Ja he provat l'invent, i funciona! La T es converteix en la S, i la S en una R. Sortin de parat, al posar segona i amb el control de tracció en la posició 1, la roda del davant deixa de tocar el terra!! La pujada de voltes entre 3500 i 6000 rpm es molt mes ràpida. M'estic pensant de deixar-ho posat.

Salutacions,
Ernest.[/quote]

jejeje, ja no hi ja 'calbot' ?

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”