Donem-li una segona joventut!

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Cuco » dl. set. 17, 2012 11:01 pm

Ostres, la Agüela !!!!!
Que bo el post Carles. Ànims i endavant amb la iaia-ninja.

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Carles » dt. set. 18, 2012 9:32 am

[quote user="Carles" post="211612"][quote user="JordiTrident" post="211566"]Doncs jo crec que és mecànic. Si et fixes en la foto es veu on rosca la funda del cable, igual que la del compta kms. Jo apostaria simplement pel cable del comptavoltes trencat...però vaja, que tampoc puc posar a mà al foc.[/quote]

Bones!!!

Sí és mecànic... surt el cable per sota, i va a para al bloc motor per la banda dreta. A darrera del contarevolucions no hi ha res extrany... hauré de desmuntar el cable, a veure què!

Fins aviat![/quote]

Bones!!!

Més problemes... ahir vaig voler desmuntar el cable del contarevolucions i el cargol amb cap d'estrella estava una mica perjudicat, amb el que tot i posar-li "6en1" i deixar-lo actuar, vaig acabar de destrossar el cap del cargol... i a sobre, per acabar-ho d'adobar, és cònic amb el que entra totalment dins del bloc motor! :enfadat :enfadat :enfadat

Ara a rumiar la millor solució possible per treure el cargol i poder canviar el cable, que ja en tinc un comprat! :roll: :roll: :roll:

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dt. set. 18, 2012 9:37 am

Bones!!!

Actualitzo la llista amb la feina feta i les vostres propostes:

- [strike]Canvi d'oli i filtre[/strike]
- Canvi de filtre de gasolina
- [strike]Canvi de filtre d'aire[/strike]
- [strike]Canvi de bugia[/strike]
- [strike]Canvi de líquid refrigerant (amb neteja del circuit)[/strike]
- Canvi de líquid de frens
- Canvi de pastilles de frens
- [strike]Neteja a fons[/strike] i engreixat de la cadena (vaig posar el kit nou abans de sortir)
- [strike]Canvi de bateria[/strike]
- Reparar el contarevolucions
- [strike]Reparar llum de fre posterior[/strike]
- Reparar pinça de fre davanter
- [strike]Netejar[/strike] / Canviar els fuelles de la forquilla
- [strike]Neteja i poliment de tot el carenat[/strike]
- [strike]Pintat del protector de radiador[/strike]

- Revisar i equilibrar els raigs de les rodes
- Canviar els retens i l'oli de la forquilla
- [strike]Neteja de radiador[/strike]
- Canviar els silent-blocs del darrera

Mica en mica... que els dies només tenen 24h... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dc. set. 19, 2012 6:26 pm

Bones!!!

Ahir vaig poder dedicar-li temps a la roda posterior... el primer de tot és assegurar-se bé el lloc de treball i que la moto tingui la roda de darrera en suspensió, que al no disposar de cavallet central resulta una mica difícil fer res.

Imatge

La idea és netejar la llanta, la pinça de fre i alhora aprofitar per canviar pastilles, apretar una mica els radis (alguns estaven ben fluixos) i posar greix als rodaments... alhora de fer-li una inspecció visual de l'estat general. Al final no canviaré els silent-blocks, els veig prou bé i ja sabem que qualsevol recanvi costa calerons, i no tinc gaires ganes de gastar-me molt, únicament els consumibles més necessaris i "tira milles"!!!

Imatge

Imatge

Es veu clarament que el canvi de pastilles era una cosa necessària de "vida o mort"... :roll: :roll: :roll:

Imatge

Per acabar, desfer el procés a l'inrevés per tornar a muntar la roda... amb lo fàcil que és treure-la i el que em va costar dur-la de nou al seu lloc!

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dc. set. 19, 2012 6:36 pm

Bones!!!

Un altre problema que te la moto són les petites esquerdes en alguns dels plàstics, degut majoritàriament a les vibracions creuant Mongòlia. I és clar, comprar-ne d'un despecejament resulta una mica car, és més, ho trobo un robatori a mà armada segons quins preus m'han dit! A vegades és més barat comprar tota la moto que no pas demanar 10 peces independents...

Bé, com ho volia solucionar d'alguna manera vaig decidir utilitzar la imaginació una mica i crec que el resultat és prou bó! Com que a l'esquerda no hi falta material, he agafat la part posterior i amb un soldador d'estany he anat fonent el material per tal de que s'ajunti, incorporant a posteriori una mica més de material d'un plàstic que tenia per casa i que m'ha servit força. Ha de ser un plàstic termoestable per a que una vegada s'hagi refredat quedi dur, sinò debilitem encara més tot plegat...

Aquí es veu clarament l'esquerda al carenat frontal:

Imatge

I ara ja amb el cordó de "soldadura" fet, amb material d'aportació inclòs. Cal dir que per la part davantera no s'aprecia res de res, sinò hagués cercat una solució més efectiva estèticament.

Imatge

Imatge

Continuarà...
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dc. set. 19, 2012 6:43 pm

[quote user="Carles" post="211620"][quote user="STELVIO 00" post="211510"]Ho has provat amb oli de cuina ?? Jo ho faig amb els restes d´adhesiu i segons la superficie funciona.[/quote]

[quote user="Xavier" post="211512"]És un tema diferent però per treure el quitrà que a vegades s'enganxa a les llantes ho faig amb gasolina seguint els consells d'en Prony i funciona.[/quote]

[quote user="Pasqual" post="211514"]Producte màgic per el quitrà: liquid de netejar discs de frens. 3,5€. No fa malbé els plàstics. Comprovat personalment

Amb els reste d'adhesius no ho he provat. Podries intentar-ho amb escalfor (aire calent) i paciència.[/quote]

Gràcies pels consells... ho aniré provant, a veure quin resultat obtenim. El que sembla, també, és que el producte hagi degradat lleugerament el plàstic propi de la moto... com si s'hagués estirat! :shock: :shock: :shock:[/quote]

Bones!!!

Nois... us torno a agraïr els consells, però no n'ha funcionat cap! :cry: :cry: :cry: :cry: Al final he optat per polir-ho amb paper de vidre molt fi i tot i que quedi el plàstic lleugerament rascat, almenys han desaparescut aquelles taques, i alhora he allissat el material que inclús estava degradat. Ara potser amb algun renovador de plàstics, que tinc pensat comprar més endavant per donar-li a tot arreu, ho podria solucionar a mitges.

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Pasqual » dc. oct. 17, 2012 11:19 pm

Carles, com tenim el tema?

He provat el consell del sabò en el seient de la DR i ha funcionat de meravella. Gràcies

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Carles » dl. oct. 22, 2012 9:12 pm

[quote user="Pasqual" post="215719"]Carles, com tenim el tema?[/quote]

Bones!!!

Ho tinc una mica abandonat per d'altres temes... però gairebé acabada i muntada ja!! A veure si puc posar quatre fotos més... que en un parell de setmanes m'agradaria que estigués circulant.

Actualitzo la llista amb la feina feta:

[strike]- Canvi d'oli i filtre
- Canvi de filtre d'aire
- Canvi de líquid refrigerant (amb neteja del circuit)
- Canvi de líquid de frens
- Canvi de pastilles de frens
- Neteja a fons i engreixat de la cadena (vaig posar el kit nou abans de sortir)
- Canvi de bateria
- Reparar el contarevolucions
- Reparar llum de fre posterior
- Netejar els fuelles de la forquilla
- Neteja, reparació i poliment de tot el carenat
- Pintat del protector de radiador
- Pintat del suport posterior de la maleta
- Polit de cubrecarter, protector del tub d'escapament i protector del colector
- Apretar els raigs de les rodes
- Neteja de radiador[/strike]
- Reparar pinça de fre davanter (pendent)

La pinça davantera l'he canviat, però ara estic a la recerca d'un dipòsit de fre amb el cilindre mestre en bon estat, que no aconsegueixo purgar correctament el que tinc, i segurament estigui el cilindre gripat o algun reten trencat.

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Carles » dl. gen. 28, 2013 8:08 pm

Bones!!!

Com passa el temps... des de l'octubre que no posava res. Poc temps he tingut però gairebé està... només falta netejar-la per sobre una mica, col·locar-li el protector de cadena i estarà llesta per no se què... la veritat! La guardo? La utilitzo? La venc?

L'únic que m'ha faltat ha estat treure-li el rovell al tub d'escapament, llavors si que hagués quedat totalment nova!

Quan li hagi muntat un accessori que li vaig comprar fa temps, quedarà encara més "vestida"!! :okcat :okcat :okcat

Com podeu veure respecte a les fotos inicials, inclús he pogut netejar els fuelles de la forquilla, que eren negres!

Imatge

Tota l'estructura posterior ha estat polida i pintada de nou... està impecable!

Imatge

Alguns plàstics nous...

Imatge

Imatge

Imatge

Fins aviat!
Carles l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 28, 2013 8:12 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Steelman » dl. gen. 28, 2013 8:12 pm

Molt guapa!!!!!!!!!
QUina feinada!!
Ex ...moltes coses

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Fjodor » dl. gen. 28, 2013 8:31 pm

Bona feina, nano!
Les Yamahas es mereixen això, crec... :okcat

Estaria bé que hi poguessis posar unes bones suspensions... no dic pas Ohlins, però alguna cosa més potable...
Bé, cadascú se sap el pressupost.. jo ho dic perquè eren de mantega i amb un bon amortidor i unes bones molles... quin canvi!

Quin greu em sap no haver-me quedat alguna de les tres SUper Teneres que vaig tenir... :foracat
Era una moto de coll***

Salut, i gas amb la Tenere!!!!!

Avatar de l’usuari
Lluis Solanas
Presentats
Entrades: 30
Membre des de: dj. gen. 03, 2013 5:09 pm
Ubicació: Sant Julià de Vilatorta
Contacta:

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Lluis Solanas » dl. gen. 28, 2013 8:38 pm

Hola Carles
es una gran moto, jo en vaig tindre dues i em va agradar molt.
Si et cal un manual de taller, o qualsevol dada tecnica jo t'el puc aconseguir sense problema
qualsevol dubte que tinguis m'el pots demanar i probablement pugui ajudar-te, sobre el compta revolucions, jo miraria el cable i reenvio que surt de la culata.
salutacions

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Randy-650 » dt. gen. 29, 2013 12:56 pm

Carles, quants anys té la moto? Queda gaire per poderla matricular com histórica?

Amb el carinyo que li deus tenir a aquesta moto segur que et sabria greu vendre-la ara, I més amb la fainada que t'està comportant.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Carles » dt. gen. 29, 2013 6:23 pm

[quote user="Lluis Solanas" post="226204"]sobre el compta revolucions, jo miraria el cable i reenvio que surt de la culata.[/quote]

Ja ho vaig arreglar Lluís. Efectivament, es va trencar a la meitat... gràcies!! :okcat :okcat
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Carles » dt. gen. 29, 2013 6:25 pm

[quote user="Randy-650" post="226270"]Carles, quants anys té la moto? Queda gaire per poderla matricular com histórica?[/quote]

És de 1992, o sigui que ara al març farà 21 anys. Si la conservo la podré assegurar com històrica (crec que només han de tenir 25 anys), però no la matricularé... primer que prefereixo conservar la matricula antiga, i després perquè els tràmits a realitzar surten una mica cars i són lleugerament complicats com per fer-ho, sense cap necessitat.

Si fos d'importació llavors si, és l'única manera d'importar un vehicle antic, que tingui més de 25 anys.

Gràcies a tots!
Imatge

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Fazer i Nina » dt. gen. 29, 2013 9:49 pm

Ara a enfangarla ¿no? :okcat

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: JordiTrident » dl. març 11, 2013 11:21 pm

[quote user="Carles" post="226301"]
És de 1992, o sigui que ara al març farà 21 anys. Si la conservo la podré assegurar com històrica (crec que només han de tenir 25 anys), però no la matricularé... primer que prefereixo conservar la matricula antiga, i després perquè els tràmits a realitzar surten una mica cars i són lleugerament complicats com per fer-ho, sense cap necessitat.

[/quote]
:okcat :okcat :okcat :okcat :okcat :okcat :okcat
Totalment d'acord amb el tema de matrícula històrica...si no és necessari, no cal. L'assegurança si que val la pena, l'altre dia vaig preguntar per dues motos que tinc per casa:

Guzzi 250 TS, 47 euros any
Guzzi 850 T3, 78 euros any (sense assist`ncia, que ja sóc del RACC)

Si a sobre tens sort i el teu ajuntament et perdona l'impost de circulació...encara es poden mantenir 2nes i 3eres motos (si no es fan servir gaire, clar que sino també gasten neumàtics,.... :cat_vergonya :cat_vergonya :cat_vergonya )

salut i kms
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Carles » ds. abr. 20, 2013 2:52 pm

Què fort... la gent no pot fer-li ni una foto a la seva, que ha d'agafar fotos dels demés!!

http://www.milanuncios.com/motos-de-car ... 230391.htm

Ja li he enviat un mail... ostres quin morro! Encara gràcies que no surt alguna amb la matrícula, d'aquí que sigui molt important (gairebé obligatori) esborrar les matrícules quan pengem alguna foto, que no seria la primera vegada que posen a la venda vehicles sense que el seu propietari ho sàpiga...
Imatge

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”