Donem-li una segona joventut!

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. set. 06, 2012 9:44 am

Ho has provat amb oli de cuina ?? Jo ho faig amb els restes d´adhesiu i segons la superficie funciona.
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Xavier » dj. set. 06, 2012 9:55 am

És un tema diferent però per treure el quitrà que a vegades s'enganxa a les llantes ho faig amb gasolina seguint els consells d'en Prony i funciona.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Pasqual » dj. set. 06, 2012 10:25 am

Producte màgic per el quitrà: liquid de netejar discs de frens. 3,5€. No fa malbé els plàstics. Comprovat personalment

Amb els reste d'adhesius no ho he provat. Podries intentar-ho amb escalfor (aire calent) i paciència.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Randy-650 » dj. set. 06, 2012 2:41 pm

La moto s'ho mereix! I més amb l'aventura que porta a sobre.

Apart de tot el què has dit, canviaria els retens de l'amortidor del davant, portaria a repassar per canviar les juntes al del darrera, miraria la distribució i sobretot, canviaria els silentblocs del darrera. I ja tens moto per anys. I quan faci 25 anys la pots matricular com històrica.

Per l'eBay hi han coses molt interesants i bé de preu per aquest model.




[quote user="Carles" post="211389"]

I també estic mirant el perquè no funciona el contarevolucions. Algú sap què li pot passar?? Ho he desmuntat tot i no li veig res estrany... potser serà del cable que entra al bloc motor?? Podria ser que s'hagués "cascat" l'engranatge??

Imatge


[/quote]

Juraria que és electrònic, no mecànic. Aleshores podria ser que tingués rovell. Prova-ho de netejar amb un esprai anti-òxid a les connexions.

I posats a millorar-la donant-li un toc més 'aventurer', què tal posar això a sota el carenat? :roll:

http://www.dealextreme.com/p/car-fog-la ... 72?item=12
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 06, 2012 2:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: JordiTrident » dj. set. 06, 2012 6:16 pm

[quote user="Randy-650" post="211538"]La moto s'ho mereix! I més amb l'aventura que porta a sobre.

Apart de tot el què has dit, canviaria els retens de l'amortidor del davant, portaria a repassar per canviar les juntes al del darrera, miraria la distribució i sobretot, canviaria els silentblocs del darrera. I ja tens moto per anys. I quan faci 25 anys la pots matricular com històrica.

Per l'eBay hi han coses molt interesants i bé de preu per aquest model.




[quote user="Carles" post="211389"]

I també estic mirant el perquè no funciona el contarevolucions. Algú sap què li pot passar?? Ho he desmuntat tot i no li veig res estrany... potser serà del cable que entra al bloc motor?? Podria ser que s'hagués "cascat" l'engranatge??

Imatge


[/quote]

Juraria que és electrònic, no mecànic. Aleshores podria ser que tingués rovell. Prova-ho de netejar amb un esprai anti-òxid a les connexions.

I posats a millorar-la donant-li un toc més 'aventurer', què tal posar això a sota el carenat? :roll:

http://www.dealextreme.com/p/car-fog-la ... 72?item=12[/quote]

Doncs jo crec que és mecànic. Si et fixes en la foto es veu on rosca la funda del cable, igual que la del compta kms. Jo apostaria simplement pel cable del comptavoltes trencat...però vaja, que tampoc puc posar a mà al foc.

Sempre fa il·lusió "reviure" una moto, i més amb les vivències que has tingut amb ella. ÀNIMS!!!!!!!
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Randy-650 » dj. set. 06, 2012 8:25 pm

[quote user="JordiTrident" post="211566"]

Doncs jo crec que és mecànic. Si et fixes en la foto es veu on rosca la funda del cable, igual que la del compta kms. Jo apostaria simplement pel cable del comptavoltes trencat...però vaja, que tampoc puc posar a mà al foc.

[/quote]

Doncs tens tota la raó! És mecànic:

http://www.ebay.com/itm/Yamaha-XTZ660-X ... 4d&vxp=mtr
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Carles » dv. set. 07, 2012 8:22 am

[quote user="JordiTrident" post="211566"]Doncs jo crec que és mecànic. Si et fixes en la foto es veu on rosca la funda del cable, igual que la del compta kms. Jo apostaria simplement pel cable del comptavoltes trencat...però vaja, que tampoc puc posar a mà al foc.[/quote]

Bones!!!

Sí és mecànic... surt el cable per sota, i va a para al bloc motor per la banda dreta. A darrera del contarevolucions no hi ha res extrany... hauré de desmuntar el cable, a veure què!

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dv. set. 07, 2012 10:05 am

[quote user="STELVIO 00" post="211510"]Ho has provat amb oli de cuina ?? Jo ho faig amb els restes d´adhesiu i segons la superficie funciona.[/quote]

[quote user="Xavier" post="211512"]És un tema diferent però per treure el quitrà que a vegades s'enganxa a les llantes ho faig amb gasolina seguint els consells d'en Prony i funciona.[/quote]

[quote user="Pasqual" post="211514"]Producte màgic per el quitrà: liquid de netejar discs de frens. 3,5€. No fa malbé els plàstics. Comprovat personalment

Amb els reste d'adhesius no ho he provat. Podries intentar-ho amb escalfor (aire calent) i paciència.[/quote]

Gràcies pels consells... ho aniré provant, a veure quin resultat obtenim. El que sembla, també, és que el producte hagi degradat lleugerament el plàstic propi de la moto... com si s'hagués estirat! :shock: :shock: :shock:
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dv. set. 07, 2012 10:17 am

Bones!!!

Com que el dimecres va arribar la bateria, ahir a la tarda ja vaig poder fer el canvi d'oli i filtre. Després de tot el temps que ha estat parada la moto... com de gas i endavant, sembla que no passi el temps per a ella!!!! :cool: :cool:

Una cosa molt important, seguir les instruccions del fabricant. M'he descarregat el Manual i el "Despiece" per tenir-ho tot més controlat i que no faci res malament.

Imatge

Canvi d'oli:

1.- Obrir el tap de l'oli de la part superior, i així evitar que es faci el buit...
2.- Obrir el cargol inferior per treure l'oli del càrter.
3.- Obrir el cargol superior per treure l'oli del dipòsit de l'oli.
4.- Treure el filtre per l'altra banda de la moto, amb molta precaució en aquest cas perquè els cargols són espàrrecs molt llargs que entren fins al bloc motor, i no permeten grans parells d'apretat.
5.- Col·locar tots els cargols de nou (he aprofitat per canviar arandela del càrter) i omplir el dipòsit controlant el nivell.

Mira que és fàcil... i el que arriben a cobrar els tallers per fer-ho!!! Nunca mais... ;) ;) ;)

ImatgeImatge


Neteja del seient:

Aprofitant mentres l'oli va escorrent... he netejat el seient que tenia merda per tot arreu! Al final, i després de provar amb diferents productes, el que ha obtingut millor resultat ha estat el KH7... a la imatge es veu clarament quines zones estan netes i quines encara tenen ronya...

Imatge

Neteja general de la moto:

Per netejar el xassís, així com les llantes i demés zones metàl·liques de la moto estic utilitzant el següent producte. El vaig comprar per netejar les mans, sabó especial per greixos (mecànic), i aprofitant que el tenia li vaig donar amb un pinzell gruixut a la moto... el resultat: impressionant!!! Tenint en compte que és sabó per a les mans, deu ser bastant neutre, i alhora desengreixant d'una manera impressionant... amb el que no cal patir per les parts de la moto, que no li afecta per res.

Imatge

Seguirem informant...
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dv. set. 07, 2012 10:21 am

Ahh... se'm passava, hi ha dos productes que no poden faltar, cadascun per a l'ús corresponent. El primer per no tenir alguna sorpresa desagradable a l'hora de treure cargols... i el segon no cal que digui per a que s'utilitza! :twisted: :twisted:

Imatge Imatge

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. set. 07, 2012 12:07 pm

[quote user="Carles" post="211624"]Ahh... se'm passava, hi ha dos productes que no poden faltar, cadascun per a l'ús corresponent. El primer per no tenir alguna sorpresa desagradable a l'hora de treure cargols... i el segon no cal que digui per a que s'utilitza! :twisted: :twisted:

Imatge Imatge

Fins aviat![/quote]


La birra la prens amb canyeta ? o es un efecte optic :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Storm » dv. set. 07, 2012 3:41 pm

[quote user="Xavier" post="211512"]És un tema diferent però per treure el quitrà que a vegades s'enganxa a les llantes ho faig amb gasolina seguint els consells d'en Prony i funciona.[/quote]

No sé on vaig llegir no fa pas gaire que el millor per treure el quitrà és un drap impregnat amb.... Coca Cola!
No és conya, però jo no ho he provat

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Xavier » dv. set. 07, 2012 3:57 pm

[quote user="Storm" post="211669"][quote user="Xavier" post="211512"]És un tema diferent però per treure el quitrà que a vegades s'enganxa a les llantes ho faig amb gasolina seguint els consells d'en Prony i funciona.[/quote]

No sé on vaig llegir no fa pas gaire que el millor per treure el quitrà és un drap impregnat amb.... Coca Cola!
No és conya, però jo no ho he provat[/quote]

És per què te l'havies beguda amb el whiskey...

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Pasqual » dv. set. 07, 2012 5:13 pm

Gràcies de nou Carles. Molt il·lustratiu. Potser no és el cas, però una vegada a mi em va passar amb el compta quilòmetres i no era el cable, era... la funda!

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Pere29 » dc. set. 12, 2012 6:34 pm

Fa uns dies que no entrava al foro i avui he estat tafanejant una miqueta, felicitats que aixo ja comença a pendre forma i el seguire amb molt interes. Et poso aquest enllaç es de un blog de restauracio de motos que hi ha una pila de informacio i a vegades he trobat solucions bastant ingenioses espero que et serveixi.


http://tumotoclasica.blogspot.com.es/

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dj. set. 13, 2012 8:54 pm

Bones!!!

"Seguimos para bingo"...

Avui m'he vist obligat a seguir el manual de "com perdre tota la tarda per una tonteria"... què hi farem! Resulta que la llum posterior va deixar de funcionar una vegada havíem creuat Mongòlia, i en aquell moment no vaig saber trobar-li el perquè. Així que ara era el moment de posar-hi fil a l'agulla i solucionar-ho.

Començo per comprovar l'estat de la bombeta i aquesta no està fosa, bé, segueixo per comprovar l'estat del contactor que està collat al pedal de fre mitjançant un filferro amb molla inclosa, i no li veig cap mena de problema. I aquí comencen les cabòries en relació a per què no funciona... seran els cables que potser s'han tallat, s'haurà espatllat el contactor internament, hi haurà algun empalme malament,...??

:crys :crys :crys :crys :crys :crys :crys

Doncs després de comprovar l'estat de tot el cablejat, desmuntant bona part de la part posterior de la moto, comprovar que hi hagi tensió, etc... he descobert quin era el problema, es veu que degut a les vibracions que va patir la moto els "polos" de la bombeta es van anar aixafant fins que van deixar de fer contacte... amb el que ho he pogut solucionar canviant la bombeta per una de nova... després de 3 hores rascant-me el cervell inspeccionant-ho tot!!!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Els de l'esquerra són els aixafats:

Imatge

Imatge

Bé, des d'un punt de vista optimista... m'ha servit per comprovar que el sistema elèctric està bé! :cool: :cool:

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. set. 13, 2012 9:59 pm

Trobar ho era una qüestió d'honor :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dv. set. 14, 2012 9:19 pm

Bones!!!

Avui no he tingut gaire estona per fer res, amb el que només he arreglat el protector del radiador.

Procés:

1r.- Netejar-lo per treure-li qualsevol resta de greix i brutícia pròpia de l'ús (amb disolvent)
2n.- Pulir-lo per treure-li qualsevol resta de pintura (amb el "taladru" i disc de polir metall)
3r.- Pintat amb pintura negra (spray mate)


Abans de netejar:

Imatge

Una vegada net i polit:

Imatge

Finalment pintat, el resultat és prou bó!

Imatge

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1102
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Dodo » dv. set. 14, 2012 9:41 pm

[quote user="Carles" post="211506"][quote user="Carles" post="211501"]Els plàstics han quedat una mica millor, però tenint en compte el seu estat no s'hi pot fer gaire cosa... només enllustrar una mica i llestos.
[/quote]

El que deia... això com ho arreglo?? És una mena d'adhesiu/pasta que no marxa de cap manera. De moment he provat amb disolvent sense cap exit, seguirem pensant! El problema que li veig és que no és el mateix tipus de plàstic que el carenat frontal, és més tou i per tant pitjor de treballar en general.

Imatge

Fins aviat![/quote]
Jo probaria amb acetona de les ungles.
El disolvent és molt fort i pot ser que estovis la pintura o el plastic i et faci una pilota com sembla.
També has de posar-hi molta paciència i anar canviant sovint el costat amb que fregues (drap, cotó, gasa, paper... jo solo utilitzar gases de farmàcia)

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Kpeps » ds. set. 15, 2012 11:38 am

per netejar els plastics prova amb gasolina que es ma de Sant,i depres una mica de puliment perque no quedi resec ;)
Imatge

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”