Donem-li una segona joventut!

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dt. set. 04, 2012 10:37 am

Bones!!!

Com molts sabreu, l'estiu del 2010 vam fer un viatge fins a Japó juntament amb en Cuco, i per tal d'aconseguir la fita en qüestió vaig adquirir una Yamaha XTZ 660 Ténéré de 1992, que anava força bé i la qual vaig preparar de manera artesanal segons les necessitats previstes.

Bé, l'objectiu de Japó el vam aconseguir... després les motos van tornar, la vaig utilitzar 2 vegades i per qüestions vàries no la vaig tornar a agafar, quedant la moto més d'un any parada i morta de fàstic, amb tota la ronya que tenia després de 17.000 quilòmetres d'asfalt, terra i fang, les rodes desinflades i una capa de pols a sobre. I ara, que l'altre dia la vaig intentar engegar sense cap mena d'èxit, em va fer sentir culpable del seu estat... i m'he decidit a posar-la al dia, que s'ho mereix!

De moment he començat per desmuntar-la fins que les meves nocions de mecànica m'ho permeten, amb previsió de fer-li el següent manteniment:

- Canvi d'oli i filtre
- Canvi de filtre de gasolina
- Canvi de filtre d'aire
- Canvi de bugia
- Canvi de líquid refrigerant (amb neteja del circuit)
- Canvi de líquid de frens
- Canvi de pastilles de frens
- Neteja a fons i engreixat de la cadena (vaig posar el kit nou abans de sortir)
- Canvi de bateria
- Reparar el contarevolucions
- Reparar llum de fre posterior
- Reparar pinça de fre davanter
- ...
- I una bona neteja general (intentant sanejar tot allò que està una mica perjudicat, inclòs polida de plàstics)
- Passar-li la ITV que està caducada, i alhora assegurar-la de nou! Que encara te molta vida per endavant... ;) ;) ;) ;) :cool: :cool: :cool: :cool:


Poso quatre fotos amb l'històric, i quan pugui posaré fotos de la restauració en sí.


Febrer 2010:

Comprada amb molt bones expectatives, feia patxoca tot i que clarament es veia que els quilòmetres no eren certs. Vam encertar de ple! Abans de preparar-la vaig fer unes sortides bones per la nostra terra per comprovar com ens trobàvem un amb l'altre, i després de 2.000 quilòmetres en 3 sortides tenia clar que era una molt bona base de preparació.

Imatge Imatge

Juliol 2010:

Li vaig fer una preparació específica de manera totalment casolana, únicament vaig comprar les maletes laterals per ebay, a molt bon preu. El resultat no podia haver estat millor, no es va trencar res tot i el nivell d'esforç al que es va veure sotmesa en molts moments.

Imatge

Agost 2010:

Al final vam arribar a Tokyo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Imatge

Octubre 2010:

Així estava al Port de Barcelona... després d'un mes de viatge, i un altre mes i mig de negociacions. Al final vam poder treure les motos i engegar-les, per poder tornar cap a casa...

Imatge

Setembre 2012:

Quan pugui penjaré fotos... de moment sembla una bicicleta, només li falten els pedals!

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. set. 04, 2012 1:23 pm

Em sembla molt interesant veure la evolucio d´aquesta moto. Espero les properes imatges ;)
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Steelman » dt. set. 04, 2012 4:12 pm

Quant la tinguis a punt..anem a fer pistes faciletes (jo anire amb la varadero)
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Storm » dt. set. 04, 2012 4:12 pm

Quina bona feina que has fet amb aquesta moto!

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: CMB » dt. set. 04, 2012 4:30 pm

[quote user="Steelman" post="211276"]Quant la tinguis a punt..anem a fer pistes faciletes (jo anire amb la varadero)[/quote]

Jordi, per què no fas una petita inversió amb una DRZ de segona ma...

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Pasqual » dt. set. 04, 2012 4:41 pm

Ja et vaig comentar que aquesta moto, desprès de la vostra gesta ja és una moto històrica. D'aquí uns anys la veurem en algun museu.

Fes fotos de l'evolució del "re-birthing". Tots (almenys jo) segur que n'aprenem.

Per cert, amb tots el quilòmetres de pista, no caldria revisar i equilibrar de nou els raigs de les rodes?

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Pasqual » dt. set. 04, 2012 4:42 pm

[quote user="CMB" post="211283"][quote user="Steelman" post="211276"]Quant la tinguis a punt..anem a fer pistes faciletes (jo anire amb la varadero)[/quote]

Jordi, per què no fas una petita inversió amb una DRZ de segona ma...[/quote]

Jordi, no tenies una XT per reparar? Potser ara és l'ocasió. Ho pots fer conjuntament amb en Carles
Pasqual l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 04, 2012 4:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Steelman » dt. set. 04, 2012 4:47 pm

una DRZ..ufff no!! Vull algo mes tranqui.
Jo voldria una Tenere,Transalp 600,Africa,SuperTenere.....

No vull fer pas enduro jo!! A mi el que m´agrada fer per la montanya es fer pistes !


La XT...la té l´Albert..
Vaig tenir problemes mecanics amb el cotxe...i amb tot no arribava :(
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: CMB » dt. set. 04, 2012 5:46 pm

[quote user="Steelman" post="211288"]una DRZ..ufff no!! Vull algo mes tranqui.
Jo voldria una Tenere,Transalp 600,Africa,SuperTenere.....

No vull fer pas enduro jo!! A mi el que m´agrada fer per la montanya es fer pistes !


La XT...la té l´Albert..
Vaig tenir problemes mecanics amb el cotxe...i amb tot no arribava :([/quote]

Ei, amb la meva opinió crec que per anar a fer pistes, la DRZ és una de les millors motos, en la seva versió original S. No t'exigeix massa i la seva lleugeresa i concepte respecte a una Transalp 600, per exemple, és molt millor i et permet anar més segur. Alhora que disfrutes més!

De totes maneres és una elecció difícil de fer i que comporta una major despesa, però que permet disfrutar més de la conducció.

Carles, perdona per inmuscuïr-nos en el teu post... :cool:

Seguirem atents a la segona joventut de la Yamaha!
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 04, 2012 5:47 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Pere29 » dt. set. 04, 2012 10:56 pm

Ostres Carles, el moment aquest de despres de tota la feina de restauracio li donguis al boto de engegar i faci el classic petar del monos, a mi segur que en caurian les llagrimes de l´emocio..

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dc. set. 05, 2012 8:17 am

[quote user="Carles" post="211251"]Setembre 2012:

Quan pugui penjaré fotos... de moment sembla una bicicleta, només li falten els pedals![/quote]

Bones!!!

Estic esperant l'arribada de la bateria nova que l'he comprat online, i en el moment que la tingui tocarà el canvi d'oli, que la vull engegar una mica abans de treure'l perque sinó sortirà més aviat una pasta que no pas oli... de moment està pràcticament neta, i amb el liquid refrigerant i el filtre d'aire canviats.

Així està la moto actualment... de fet en aquesta foto ja estan muntades coses que havia desmuntat per netejar.

Imatge

Imatge

Els plàstics ja estan pràcticament polits i nets, bé he fet el que he pogut degut al seu estat. Però com que la màxima de la restauració és deixar-la el més original possible... si estan una mica rascats no passarà res.

(aquesta imatge és anterior a la feinada corresponent)

Imatge

I també estic mirant el perquè no funciona el contarevolucions. Algú sap què li pot passar?? Ho he desmuntat tot i no li veig res estrany... potser serà del cable que entra al bloc motor?? Podria ser que s'hagués "cascat" l'engranatge??

Imatge

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Carles » dc. set. 05, 2012 8:21 am

[quote user="Pasqual" post="211286"]Per cert, amb tots el quilòmetres de pista, no caldria revisar i equilibrar de nou els raigs de les rodes?[/quote]

Bones!!!

Gràcies Pasqual... no ho havia contemplat! El que si tenia pensat és canviar els retens i l'oli de la forquilla, que ves a saber com està! Però vaja, com això ho puc fer una vegada estigui tot acabat ja m'hi posaré més endavant... que tampoc se com fer-ho ara mateix (i ja tinc prous cargols desmuntats). Alhora aprofitaria per netejar els fuelles que estan molt bruts, i col·locats costa de netejar-los.

Aprofito per comentar que qualsevol aportació/suggerència serà benvinguda! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Pedroguzzi
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: ds. jul. 07, 2012 12:41 pm
Ubicació: Lliça D'Amunt (Valles Oriental)
Contacta:

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Pedroguzzi » dc. set. 05, 2012 9:26 am

Aquesta moto s'ho mereix
En dues o tres rodes , a la fi del mon
Imatge

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Ra-mon » dc. set. 05, 2012 9:27 am

Carai Carles, molt bona feina :lol:

Quan acabis si vols (veig que d'espai ja en tens) et puc portar una K75 que també li caldria una bona repassada ;)

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: Pasqual » dc. set. 05, 2012 5:35 pm

Posats a fer, desmuntar el tub d'escapament i revisar-lo?. Potser ho fas fer abans del viatge i llavors no caldrà.

Neteja de radiadors? (aire a pressió)

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Steelman » dc. set. 05, 2012 5:44 pm

A mse et serveix per practicar per despres fer-te tu mateix el mateniment a la germaneta gran no ;)
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dc. set. 05, 2012 5:51 pm

Bones!!!

[quote user="Pasqual" post="211436"]Posats a fer, desmuntar el tub d'escapament i revisar-lo?. Potser ho fas fer abans del viatge i llavors no caldrà.[/quote]

Prenc nota! Especialment desmuntar tot el sistema d'escapament perquè els colectors estan completament picats, i així aprofitaria per netejar-los. Ufff... s'acumula la feina! :mrgreen: :mrgreen:

[quote user="Steelman" post="211439"]A mse et serveix per practicar per despres fer-te tu mateix el mateniment a la germaneta gran no ;)[/quote]

Si... també era una mica l'idea, agafar-la com a "conillet d'indies"... ;) ;) ;)

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Donem-li Una Segona Joventut!

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. set. 05, 2012 6:34 pm

Cada vegada trobo més interessant aquest post.

Ja que hi ets, podrias fer fotos del proces i fer després un "Brico", segur que tots aprenem, jo al menys ;)
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dj. set. 06, 2012 8:56 am

Bones!!!

Ahir vaig estar polint la pantalla i alguns dels plàstics... no vaig caure en fer fotos de l'estat anterior de la pantalla, però veient l'acabat qualsevol resultat final sempre serà millor de com estava inicialment. Tot i que potser li dono una segona passada... el problema és la lentitut del procés, especialment amb el poliment.

Procés:

1.- Netejar bé la pantalla amb aigua calenta i sabó neutre, rascant sense por allà on toqui per treure qualsevol resta de pols i brutícia (molt important, perquè sinó al polir-ho la pròpia merda fa d'abrasiu, i en comptes de polir encara rasquem més)
2.- Assecar-la bé.
3.- Passar-li paper de vidre 500 (el més fi que vaig trobar en aquell moment) en una única direcció per no crear rascades en dos direccions, amb l'objectiu de treure-li material i deixar-la el més homogènea possible.
4.- Netejar-la bé de nou.
5.- Polir amb el "taladru", amb una funda de llana per polir, poliment debastador de Krafft i un sac de paciència...
6. Netejar-la bé.

Material:

ImatgeImatge

Resultat: La pantalla està acabada de netejar, encara escòrre l'aigua.

Imatge

Els plàstics han quedat una mica millor, però tenint en compte el seu estat no s'hi pot fer gaire cosa... només enllustrar una mica i llestos.

Imatge

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Donem-li una segona joventut!

Entrada Autor: Carles » dj. set. 06, 2012 9:07 am

[quote user="Carles" post="211501"]Els plàstics han quedat una mica millor, però tenint en compte el seu estat no s'hi pot fer gaire cosa... només enllustrar una mica i llestos.
[/quote]

El que deia... això com ho arreglo?? És una mena d'adhesiu/pasta que no marxa de cap manera. De moment he provat amb disolvent sense cap exit, seguirem pensant! El problema que li veig és que no és el mateix tipus de plàstic que el carenat frontal, és més tou i per tant pitjor de treballar en general.

Imatge

Fins aviat!
Imatge

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”