Diferències Entre Pneumàtics.

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Trencaferro » dt. oct. 02, 2012 11:44 am

Algú em sabria dir o posar una ràfica de les diferències entre els Metzeler Tourance i els Tourances EXP?
Segurament abans de la KDD els hauré de cambiar, amb els EXP ara hi porto 9.300kms, i segurament arribaré als 10.000 i si els apurés una mica més, tot i que en aquesta època de l'any m'estimo més no allargar-los gaire.

Els Dunlop 91 millors o pitjors que Metzeler, perquè a priori son molt més cars...val la pena la diferència de diners?
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. oct. 02, 2012 12:02 pm

La meva experiencia , els he tingut els dos, es en quant a la durabilitat a favor del Tourance normal, el reste son molt similars sota el meu criteri
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Pasqual » dt. oct. 02, 2012 5:06 pm

La meva experiència, no hi ha color. Els normals. duran més i em donen més seguretat amb el terra humit. Segons tinc entès els EXP porten el centre més reforçats i per tant millor per autopasta i en teoria amb una major duració. La meva experiència em diu el contrari. A l'hivern tarden molt a escalfar-se i donen menys seguretat

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Trencaferro » dt. oct. 02, 2012 5:22 pm

De moment 2 a 0 a foabor dels normals.
Això de la humitat no és el primer cop que ho sento, és curiós com un teòricament pneumàtic més modern, sigui inferior en prestacions que "l'antic"...

Gracies per les vostres respostes, estaré a l'aguait fins el dia de cambiar-los de mes comentaris i opinions que es puguin posar al respecte.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Jordi » dt. oct. 02, 2012 5:56 pm

Els normals. Allà on busquis per la xarxa t'ho confirmaran. Jo els vaig demanar normals i em van arribar "EXP", em va fer mandra esperar.

Això es cert: amb els normals, he arribat quasi be a la punta dels laterals mentre que amb els "EXP" sempre em sobra un dit, que queda verge. No se si te alguna cosa a veure o son manies meves. (Soc dels que mai que tocat amb l'estrep al terra)

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: PEPI600 » dt. oct. 02, 2012 6:11 pm

Per mi els Dunlop TR -91, sense cap mena de dubte en mullat, en quan a duració, es molt relatiu, l´ultim de darrera gairebé 9.000, però si fos estiu l´hagués apurat uns 1.000 més.

Per opinió dels Dunlop l´hi preguntes a en Ricardbiker, que també els ha posat.

I pel que fa a preu no hi ha tanta diferència d´una a l´altra.
Imatge Imatge

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Pep1200GS » dt. oct. 02, 2012 6:42 pm

Hola..!!

Jo he de dir que els Tourance normals són un bon compromís de kilometratge i adherència al mateix temps. No he probat els EXP però els normals els hi trec uns 15.000 darrera i 25.000 davant. Tenint clar que son gomes "per anar tirant" es pot conduir amb molta seguretat. Això sí, en quant el terra està humit o poc moll jo sempre vaig amb conte, poder pecaré de ser massa prudent en aquestes circumstàncies però la meva curta alçada,1,62, no em permet fer gaires equilibris segons el "monent".

Porto una GS 1200 i el meu ritme es alegre/tranquil amb acompanyant.

Conclusió: per a mí Tourance normals, ja porto 3 jocs, ara toca posar quelcom més edient, 50%negre,50% marró..( Heidenau K 60 Scout..)

Espero haver ajudat..!!

Pep

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Steelman » dt. oct. 02, 2012 6:48 pm

[quote user="Pasqual" post="214041"]La meva experiència, no hi ha color. Els normals. duran més i em donen més seguretat amb el terra humit. Segons tinc entès els EXP porten el centre més reforçats i per tant millor per autopasta i en teoria amb una major duració. La meva experiència em diu el contrari. A l'hivern tarden molt a escalfar-se i donen menys seguretat[/quote]

Opino el mateix....
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Ricard_biker
Presentats
Entrades: 428
Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
Ubicació: Viladecans

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. oct. 02, 2012 10:49 pm

Bones!!!

Jo he posat tres jocs de Tourance en els 42.000 kms que he fet fins el setembre...

Els que portava d'origen eren EXP i no em van convencer gens...., així que la resta han estat els Tourance normals i cap problema. Això sí, en mullat :tremolant no m'agraden gaire....

Ara he posat els Dunlop TR91 (tal com ha comentat en Pep) i per a mi son perfectes en conducció, tant en sec com en mullat. No puc donar la meva opinió en quant a duració, ya que només en porto 2000 Kms.

Pel que fa a preus, a mi m'han sortit més econòmics que els Tourance.... :eyes

Espero haver ajudat una miqueta...

Salutacions!!!

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Bernat » dj. oct. 04, 2012 8:31 pm

Hola,
Entre Tourance normal i EXP coincideixo amb la majoria de companys... els normals son collonuts em quedo amb ells. Però em vaig posar els Dunlop TR91 i ara mateix no els canvio,en mollat van de conya,en sec dònen molta seguretat i la duració...porto amb ells uns 8500kms i els hi queda poqueta vida uns 1000+/-(Els Tourance normals no els hi faig més de 10.000kms) pertant per a mi a día d'avui sòn la meva elecció.

Siau!

Avatar de l’usuari
XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: XaviTwin » dj. oct. 04, 2012 10:11 pm

Es curiós, perquè jo sempre e portat els EXP i estic content tant en moll com en sec, i en duració, carregat o no, de fet, recordo de gent que en la Vara els Tourance no els i anava gaire be, la diferencia entre un i l'altre em s'embla que esta en la construcció i el "taco"

igual soc l'ovella negra, però, tinc clar que el pròxim que provaré serà el Michelin Pilot Road III, vaig porta el I i vaig queda content

...V...
cor V-Twin

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: 650X » dj. oct. 04, 2012 11:57 pm

Jo he provat els tres, resumeixo les meves sensacions:

Tourance: Per mí son els millors pneumàtics per a trails de 250kg, son capaços de portar ritmes molt alts sense fer estranys i en moll son molt nobles, la seva carcasa es la més dura i si fàs pistes permeten baixar la presió fins a 2kg/cm2 sense perill, el desgast es molt uniforme i si fàs curves pots arribar a deixar-los completament llisos de cap a cap. Com a inconvenient dir que al tenir la carcasa en forma de U, si vols tombar molt pots arribar a acabar el dibuix abans del que penses. El pneumàtic de davant pot aguantar dos pneumàtics de darrera, però això depen de la moto i la conducció.

Tourance EXP: Molt més asfàltics que els normals, la goma triga una mica més en escalfar-se però un cop a temperatura permeten fer el que vulguis i tombar fins al límit tenen la carcasa més tova que els normals i a mi m'anaven millor amb unes dècimes més del que recomanen. Al tenir la carcasa en forma de V l'inici de la tombada es molt ràpid als primers cops sembla que la moto hagi d'anar a l'interior de la corva un cop t'h acostumes es molt divertit i ràpid. A alta velocitat i a causa de la carcasa tova poden flanejar una mica si vas carregat cosa que amb els normals no pasa. En moll igual que els normals. Tendeixen a quadrar-se més. El dibuix es més silenciós que els normals. Com a negatiu dir que si vas alegre poden durar 6 o 7 mil km i el de davant es gasta casi més que el de darrera.

Dunlop TR91: Succesor del trailmax, molt similar en prestacions al Tourance EXP però a mí em va donar millors sensacions que el Metzeler, el perfil es entre U i V, i em va donar la sensació que era com una carcasa de Tourance amb dibuix i goma de EXP. Molt asfàltic també. 8 o 9 mil Km.

Aquestes son les meves sensacions espero haver ajudat :smile:

Salut

Avatar de l’usuari
Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Javihospitalet » dv. oct. 05, 2012 8:08 am

a la ADV le he posat el Anakee 2, normal Tourance i ara la TR91 Dunlop i per al meu gust, les millors TR-91.

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Trencaferro » dv. oct. 05, 2012 10:23 am

Moltes gracies a tots per la respostes. Ja m'heu deixat clar que de moment no tornaré a repetir els EXP. Ara amb aquests hi porto 9800 kms i tot i que els puc estirar un pè més ja no els hi queda gaire, per lo tant em començaré a moure i demanar preus des Tourance i els TR91, tot i que aquests últims no sé perquè, em tiren molt. A veure al final que faig. :roll:
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Carles » dv. oct. 05, 2012 11:00 am

[quote user="Steelman" post="214064"][quote user="Pasqual" post="214041"]La meva experiència, no hi ha color. Els normals. duran més i em donen més seguretat amb el terra humit. Segons tinc entès els EXP porten el centre més reforçats i per tant millor per autopasta i en teoria amb una major duració. La meva experiència em diu el contrari. A l'hivern tarden molt a escalfar-se i donen menys seguretat[/quote]

Opino el mateix....[/quote]

Bones!!!

Més o menys estic igual que vosaltres... l'últim joc d'EXP que porto no acabo de trobar-li la gràcia, a més el degradat del neumàtic amb els quilòmetres que porta no indica que hagi de durar molt més. Crec que amb la calor es desfan molt més que els altres, i si a sobre li posem el pes considerable que porta normalment la moto, passa a ser un desastre en duració.

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Pasqual » dv. oct. 05, 2012 3:51 pm

[quote user="Trencaferro" post="214302"]Moltes gracies a tots per la respostes. Ja m'heu deixat clar que de moment no tornaré a repetir els EXP. Ara amb aquests hi porto 9800 kms i tot i que els puc estirar un pè més ja no els hi queda gaire, per lo tant em començaré a moure i demanar preus des Tourance i els TR91, tot i que aquests últims no sé perquè, em tiren molt. A veure al final que faig. :roll:[/quote]

Afanyat a provar el TR91 i així ens podràs explicar la teva experiència. Abans de 3 setmanes haig de canviar el meus

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: ErnesTDM » dv. oct. 05, 2012 8:49 pm

Aquesta tarda he anat a buscar la moto al mecànic. He posat els Tourance normals, volia tornar a posar els Bridgestone Batle Wings que portava d'origen (10.900 Km) i que m'han anat molt be, però no els tenien i aquest diumenge volia sortir.... he pagat 320 € pels dos ¿no se si estàn be de preu?

En aquell moment estavan posant uns Continental a una GS Adventure, m'han semblat molt de carretera, ho sento no m'he fixat en el model.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: 650X » dv. oct. 05, 2012 9:05 pm

Em sembla una burrada, l'últim joc a la bmw em va costar 240€

Salut

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Trencaferro » dv. oct. 05, 2012 9:11 pm

[quote user="Pasqual" post="214318"][quote user="Trencaferro" post="214302"]Moltes gracies a tots per la respostes. Ja m'heu deixat clar que de moment no tornaré a repetir els EXP. Ara amb aquests hi porto 9800 kms i tot i que els puc estirar un pè més ja no els hi queda gaire, per lo tant em començaré a moure i demanar preus des Tourance i els TR91, tot i que aquests últims no sé perquè, em tiren molt. A veure al final que faig. :roll:[/quote]

Afanyat a provar el TR91 i així ens podràs explicar la teva experiència. Abans de 3 setmanes haig de canviar el meus[/quote]

Ai Pasqual que em sembla que de temps de cambiar-los estem igual si fa o no fa.... Si finalment puc venir a la KDD els hauré de posar nous abans de venir...
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Diferències Entre Pneumàtics.

Entrada Autor: Trencaferro » dv. oct. 05, 2012 9:16 pm

[quote user="ErnesTDM" post="214346"]Aquesta tarda he anat a buscar la moto al mecànic. He posat els Tourance normals, volia tornar a posar els Bridgestone Batle Wings que portava d'origen (10.900 Km) i que m'han anat molt be, però no els tenien i aquest diumenge volia sortir.... he pagat 320 € pels dos ¿no se si estàn be de preu?

En aquell moment estavan posant uns Continental a una GS Adventure, m'han semblat molt de carretera, ho sento no m'he fixat en el model.[/quote]

Ostres, no hi voldria posar la mà al foc, però crec que en 650X t'han costat uns 100€ més del què solen cobrar... :enfadat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”