Leds V's Halogenes
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14809
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Leds V's Halogenes
Bones.
Buscant i rebuscant per els mons d´internet fa temps que mira uns llums antiboires per la moto.
Avui he vist al Facebook un noi que parlava dels Llums amb leds.
He estat mirant i he vist uns que .... fan molt bona pinta. Massa i tot diria jo.
Els llums Antiboires normals, tenen un consum de 55W.
Amb Leds el consum és de 12W!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
I a sobre mireu quina lluminaria!!!!!!!!!Amb condicions normals (curtes,llargues i curtes,llargues,curtes i leds))
A EBAY els he vist per uns 150€
Buscant i rebuscant per els mons d´internet fa temps que mira uns llums antiboires per la moto.
Avui he vist al Facebook un noi que parlava dels Llums amb leds.
He estat mirant i he vist uns que .... fan molt bona pinta. Massa i tot diria jo.
Els llums Antiboires normals, tenen un consum de 55W.
Amb Leds el consum és de 12W!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
I a sobre mireu quina lluminaria!!!!!!!!!Amb condicions normals (curtes,llargues i curtes,llargues,curtes i leds))
A EBAY els he vist per uns 150€
Ex ...moltes coses
- Boolean
- Presentats
- Entrades: 767
- Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
- Ubicació: Valls
- Contacta:
Re: Leds V's Halogenes
Deu ni do....
jo faig servir leds d'aquestos per a les sortides notturnes en BTT i son una passada! Falta saber si son legals en vehicles motors,... que no tindria perque no ser-ho pero mai se sap...
jo faig servir leds d'aquestos per a les sortides notturnes en BTT i son una passada! Falta saber si son legals en vehicles motors,... que no tindria perque no ser-ho pero mai se sap...
Boolean l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 09, 2013 2:18 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14809
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Leds V's Halogenes
[quote user="Boolean" post="224103"]Deu ni do....
jo faig servir leds d'aquestos per a les sortides notturnes en BTT i son una passada! Falta saber si son legals en vehicles motors,... que no tindria perque no ser-ho pero mai se sap...[/quote]
Si , jo crec que aquestes llums de LED són el relleu a les de Xenom
Molta llum, poc consum,,....
jo faig servir leds d'aquestos per a les sortides notturnes en BTT i son una passada! Falta saber si son legals en vehicles motors,... que no tindria perque no ser-ho pero mai se sap...[/quote]
Si , jo crec que aquestes llums de LED són el relleu a les de Xenom
Molta llum, poc consum,,....
Ex ...moltes coses
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Leds V's Halogenes
El led, que fa mil anys que existeix i ara s'ha popularitzat no substitueix al xenó, làmpada de descàrrega de gas que fa mil anys que existeix i ara s'ha popularitzat (un fluorescent treballa pel mateix principi).
El led ve a substituir a la làmpada d'incandescència, la qual te un rendiment ridícul (la major part de la energia aportada es per en forma de calor). Afortunadament ja s'han deixat de fabricar molts models de bombetes tradicionals.
El problema del led es que el color blanc generat (el color blanc no existeix, es resultat de la mescla d'altres colors) no acaba de ser molt amic de l'ull humà i necessita un filtre. No recordo on ho he llegit.
Un altre problema es que el llum led, al tenir una font de llum tan petita (de fet, el led no deixa de ser un semiconductor tradicional), es molt complicat de direccionar el feix lluminós allà on ens interessa si no es mitjançant reflectors o lents extremadament precisos, cosa que ho complica bastant a mes que disminueix el seu rendiment. Hem de pensar que per un lot o un focus no es gaire complicat tirar tot el feix cap endavant però en el cas de les curtes, on s'ha de definir molt be l'àrea llum-ombra
El primer vehicle homologat per poder dur llums led com a sistema principal d'il·luminació fou el Lexus LS-460. Això va ser una patada als "güivel's" dels fabricants europeus, els quals van trigar molt a reaccionar.
Ara be, avui per avui, el led es la tecnologia mes capaç en aquest àmbit i al qual es destinen molts recursos atesa la seva rendibilitat i durabilitat. Crec que en menys de deu anys serà el que utilitzaran la majoria fonts de llum de tot el mon.
El producte visualitzat a e.bay sembla bo però, tot i fent publicitat de que els cargols son d'acer inoxidable, els suports els veig molt dèbils i amb xapa galvanitzada massa fina. Tot i això, penseu que a qualsevol tenda de bricolatge venen aquestes mateixes làmpades, que funcionen a 12 volts.
Jordi "Prony"
El led ve a substituir a la làmpada d'incandescència, la qual te un rendiment ridícul (la major part de la energia aportada es per en forma de calor). Afortunadament ja s'han deixat de fabricar molts models de bombetes tradicionals.
El problema del led es que el color blanc generat (el color blanc no existeix, es resultat de la mescla d'altres colors) no acaba de ser molt amic de l'ull humà i necessita un filtre. No recordo on ho he llegit.
Un altre problema es que el llum led, al tenir una font de llum tan petita (de fet, el led no deixa de ser un semiconductor tradicional), es molt complicat de direccionar el feix lluminós allà on ens interessa si no es mitjançant reflectors o lents extremadament precisos, cosa que ho complica bastant a mes que disminueix el seu rendiment. Hem de pensar que per un lot o un focus no es gaire complicat tirar tot el feix cap endavant però en el cas de les curtes, on s'ha de definir molt be l'àrea llum-ombra
El primer vehicle homologat per poder dur llums led com a sistema principal d'il·luminació fou el Lexus LS-460. Això va ser una patada als "güivel's" dels fabricants europeus, els quals van trigar molt a reaccionar.
Ara be, avui per avui, el led es la tecnologia mes capaç en aquest àmbit i al qual es destinen molts recursos atesa la seva rendibilitat i durabilitat. Crec que en menys de deu anys serà el que utilitzaran la majoria fonts de llum de tot el mon.
El producte visualitzat a e.bay sembla bo però, tot i fent publicitat de que els cargols son d'acer inoxidable, els suports els veig molt dèbils i amb xapa galvanitzada massa fina. Tot i això, penseu que a qualsevol tenda de bricolatge venen aquestes mateixes làmpades, que funcionen a 12 volts.
Jordi "Prony"
Jordi l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 09, 2013 3:10 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2246
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Leds V's Halogenes
Com diu en Prony, el major problema dels leds es la direccionabilitat del feix de llum, i aquests per el que he vist no està molt, per no dir gens estudiat, el feix de llum seria circular i sense ombra a la part esquerra per evitar que els vehicles que venen de cares quedin enlluernats. Sols podries utilitzar aquests focus com a suplement i al mateix temps que les llargues. I per això no hi veig gaire utilitat. Per mi les auxiliars han de poder fer llum encara que vinguin cotxes de cares.
La contrucció no l'acabo de veure de molta qualitat.
I no porten el marcatge CE, que es el primer que miren a l'ITV, si muntes uns fars auxiliars i porten la CE no tindràs cap problema per afegir-los a la Fitxa tècnica del vehicle. Aquests no passaràn.
Salut
La contrucció no l'acabo de veure de molta qualitat.
I no porten el marcatge CE, que es el primer que miren a l'ITV, si muntes uns fars auxiliars i porten la CE no tindràs cap problema per afegir-los a la Fitxa tècnica del vehicle. Aquests no passaràn.
Salut
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 09, 2013 10:12 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Leds V's Halogenes
[quote user="650X" post="224115"]Com diu en Prony, el major problema dels leds es la direccionabilitat del feix de llum, i aquests per el que he vist no està molt, per no dir gens estudiat, el feix de llum seria circular i sense ombra a la part esquerra per evitar que els vehicles que venen de cares quedin enlluernats. Sols podries utilitzar aquests focus com a suplement i al mateix temps que les llargues. I per això no hi veig gaire utilitat. Per mi les auxiliars han de poder fer llum encara que vinguin cotxes de cares.
La contrucció no l'acabo de veure de molta qualitat.
I no porten el marcatge CE, que es el primer que miren a l'ITV, si muntes uns fars auxiliars i porten la CE no tindràs cap problema per afegir-los a la Fitxa tècnica del vehicle. Aquests no passaràn.
Salut[/quote]
Doncs es una llastima perque fan força llum :okcat
La contrucció no l'acabo de veure de molta qualitat.
I no porten el marcatge CE, que es el primer que miren a l'ITV, si muntes uns fars auxiliars i porten la CE no tindràs cap problema per afegir-los a la Fitxa tècnica del vehicle. Aquests no passaràn.
Salut[/quote]
Doncs es una llastima perque fan força llum :okcat
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 09, 2013 10:13 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Leds V's Halogenes
[quote user="Steelman" post="224105"]
Si , jo crec que aquestes llums de LED són el relleu a les de Xenom
Molta llum, poc consum,,....[/quote]
Alguns cotxes d'alta gamma ja en porten de sèrie. A les motos esperem que aviat arribi, de les mans de ......BMW, clar.
I curiosament els llums de led no necessiten netejafars, per la qual cosa seria més fàcil implicar-se en el món de les motos, crec. Aviam si ja en un parells d'anys els comencem a veure a les motos....
Si , jo crec que aquestes llums de LED són el relleu a les de Xenom
Molta llum, poc consum,,....[/quote]
Alguns cotxes d'alta gamma ja en porten de sèrie. A les motos esperem que aviat arribi, de les mans de ......BMW, clar.
I curiosament els llums de led no necessiten netejafars, per la qual cosa seria més fàcil implicar-se en el món de les motos, crec. Aviam si ja en un parells d'anys els comencem a veure a les motos....
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2246
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Leds V's Halogenes
[quote user="Randy-650" post="224209"][quote user="Steelman" post="224105"]
Si , jo crec que aquestes llums de LED són el relleu a les de Xenom
Molta llum, poc consum,,....[/quote]
Alguns cotxes d'alta gamma ja en porten de sèrie. A les motos esperem que aviat arribi, de les mans de ......BMW, clar.
I curiosament els llums de led no necessiten netejafars, per la qual cosa seria més fàcil implicar-se en el món de les motos, crec. Aviam si ja en un parells d'anys els comencem a veure a les motos....[/quote]Tinc entès que els neteja fars igual que els sistemes d'autonivellació son requeriments d'homologació per els Xenon. Ja que al tenir una llum més potent si el vidre es brut o no està perfectament anivellat poden causar enlluernaments.
Si com sembla els Leds també aconsegueixen una llum més potent que les halògenes de sempre seria un contrasentit que no obliguessin a incorporar aquests mecanismes, no? De fet amb els carcans que redacten les lleis, podem esperar qualsevol cosa.
Ja fà 8 anys que vaig amb xenon al cotxe i no entenc com encara no surten tots els models amb xenon, quan agafo un cotxe amb halogenes sembla com tornar al carburo.
Salut
Si , jo crec que aquestes llums de LED són el relleu a les de Xenom
Molta llum, poc consum,,....[/quote]
Alguns cotxes d'alta gamma ja en porten de sèrie. A les motos esperem que aviat arribi, de les mans de ......BMW, clar.
I curiosament els llums de led no necessiten netejafars, per la qual cosa seria més fàcil implicar-se en el món de les motos, crec. Aviam si ja en un parells d'anys els comencem a veure a les motos....[/quote]Tinc entès que els neteja fars igual que els sistemes d'autonivellació son requeriments d'homologació per els Xenon. Ja que al tenir una llum més potent si el vidre es brut o no està perfectament anivellat poden causar enlluernaments.
Si com sembla els Leds també aconsegueixen una llum més potent que les halògenes de sempre seria un contrasentit que no obliguessin a incorporar aquests mecanismes, no? De fet amb els carcans que redacten les lleis, podem esperar qualsevol cosa.
Ja fà 8 anys que vaig amb xenon al cotxe i no entenc com encara no surten tots els models amb xenon, quan agafo un cotxe amb halogenes sembla com tornar al carburo.
Salut
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 09, 2013 11:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Leds V's Halogenes
650X, totalment d'acord amb tu, si. I buscant per la red el perquè de la poca implementació dels leds, em trobo amb això:
------------------------------------
Desventajas de las luces LED en los coches
A pesar de que la mayoría de la gente piensa que los LED son dispositivos de iluminación fríos, la verdad es que no es exactamente así. Es cierto que los LED emiten luz fría, pero esto sólo significa que apenas producen radiación infrarroja durante la iluminación. Gracias a su alta eficiencia, el 20% de la energía aplicada a un LED se transforma en luz (en comparación, una bombilla normal solo consigue transformar un 5%), pero la energía restante genera calor dentro del chip semiconductor.
En diodos pequeños como los que se usan en la electrónica de consumo el calor generado es menor y nos hace pensar que nos encontramos ante un emisor frío. Sin embargo en diodos más potentes como los que se necesitan para los coches la temperatura alcanzada es mucho mayor, creando un problema de refrigeración importante que además se encuentra en la parte trasera del faro. Esto obliga a los fabricantes a incluir costosos sistemas de refrigeración para poder enfriar los LED. Hay que decir que los LED son luces muy eficientes y estables, pero cuando alcanzan el máximo de temperatura permitida su vida útil se puede ver muy afectada y en el peor de los casos terminar destruido.
Otro problema que tienen los faros LED es que en caso de nevada no generan calor en la parte delantera del faro para poder derretir la nieve e iniciar el viaje. Una posible solución es incluir unos lavafaros a presión o incluso hacer recircular por el frontal del faro el calor emitido por los chips semiconductores de los diodos.
Font: http://www.tecmovia.com/2011/07/16/faro ... y-sombras/
------------------------------------
Desventajas de las luces LED en los coches
A pesar de que la mayoría de la gente piensa que los LED son dispositivos de iluminación fríos, la verdad es que no es exactamente así. Es cierto que los LED emiten luz fría, pero esto sólo significa que apenas producen radiación infrarroja durante la iluminación. Gracias a su alta eficiencia, el 20% de la energía aplicada a un LED se transforma en luz (en comparación, una bombilla normal solo consigue transformar un 5%), pero la energía restante genera calor dentro del chip semiconductor.
En diodos pequeños como los que se usan en la electrónica de consumo el calor generado es menor y nos hace pensar que nos encontramos ante un emisor frío. Sin embargo en diodos más potentes como los que se necesitan para los coches la temperatura alcanzada es mucho mayor, creando un problema de refrigeración importante que además se encuentra en la parte trasera del faro. Esto obliga a los fabricantes a incluir costosos sistemas de refrigeración para poder enfriar los LED. Hay que decir que los LED son luces muy eficientes y estables, pero cuando alcanzan el máximo de temperatura permitida su vida útil se puede ver muy afectada y en el peor de los casos terminar destruido.
Otro problema que tienen los faros LED es que en caso de nevada no generan calor en la parte delantera del faro para poder derretir la nieve e iniciar el viaje. Una posible solución es incluir unos lavafaros a presión o incluso hacer recircular por el frontal del faro el calor emitido por los chips semiconductores de los diodos.
Font: http://www.tecmovia.com/2011/07/16/faro ... y-sombras/
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 09, 2013 11:34 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Leds V's Halogenes
I remitent-me a la foto dels fars de l'eBay que ha posat en Steelman, si ampliem la foto observem que al darrera hi han com unes "ventilacions", oi? Potser és perquè realment agafen molta (massa) escalfor?
Ara no puc fer cap captura de pantalla per veure-ho millor.
Ara no puc fer cap captura de pantalla per veure-ho millor.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 09, 2013 11:38 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2246
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Leds V's Halogenes
[quote user="Randy-650" post="224215"]I remitent-me a la foto dels fars de l'eBay que ha posat en Steelman, si ampliem la foto observem que al darrera hi han com unes "ventilacions", oi? Potser és perquè realment agafen molta (massa) escalfor?
Ara no puc fer cap captura de pantalla per veure-ho millor.[/quote]
Si ja m'hi vaig fixar, son com unes aletes de radiador per disipar temperatura.
Ara no puc fer cap captura de pantalla per veure-ho millor.[/quote]
Si ja m'hi vaig fixar, son com unes aletes de radiador per disipar temperatura.
- Lluis Solanas
- Presentats
- Entrades: 30
- Membre des de: dj. gen. 03, 2013 5:09 pm
- Ubicació: Sant Julià de Vilatorta
- Contacta:
Re: Leds V's Halogenes
Per tal de superar el control de ITV, tot accessori ha de portar la contransenya de homologació (CE) necessariament, com be dieu. Igualment és cert que si la llum és més intensa que un far diguem convencional, serà necessari un sistema de autonivellació tal com els fars de xenó,a fi de no desllumbrar, per aquesta raó a la ITV no accepten cap tipús de far de xenó que no sigui homologat per el fabricant del vehicle.