Primers Passos En Mecànica

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Xepe71
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
Ubicació: Reus - Ganxet per adopció

Primers Passos En Mecànica

Entrada Autor: Xepe71 » dg. abr. 21, 2013 11:46 am

Ahi vaig voler donar un volt amb la moto, i em vaig trobar que no arrancava. Això, després d'haver-la tret (120km) dos dies abans. No en sé de mecànica de moto, però pels símptomes ( si que hi han llums, però sembla que el motor d'arrnac no tingui força) vaig pensar que podia ser que la bateria estigués baixa, així que la vaig desmuntar, la vaig punar a casa i s'ha estat carregant durant la nit. Al matí, l'he posat, i ha arrancat sense problemes. Suposo que això deu ser degut a l'"astènia primaveral" de la bateria, i no hi hagin mals majors :P

Tot això m'ha fet pensar en dos coses:
- els meus coneixements de mecànica són molt limitats. De fet es limiten a:
. treure i carregar la bateria;
. posar a l'hora el rellotge, i triar les unitats (km, milles, consums...);
. canviar una bombeta.
- la meva caixa d'eines també és molt limitada:
. un parell de claus fixes;
. un destornillador pla/estrella;
. una palanca;
. i poc més.

Quins coneixements hauria de tenir per poder espavilar-me amb la moto? Posem que l'objectiu sigui fer una revisió, o saber i canviar les bugies si aquestes fallen... què més sol fallar en la moto? Hauria de saber canviar el pneumàtic (de la bici si que sé fer-ho , però en la moto me sembla massa)?

En quant al segon punt, hi ha una entrada en aquest fòrum que explica les excelències de cada caixa d'eines, però, sense anar tan lluny, necessito alguna eina més apart de les que tinc, sense ser un taller mecànic ambulant?

Gràcies pels comentaris!
Imatge
Les motos no perden oli, marquen territori...

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1102
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Primers Passos En Mecànica

Entrada Autor: Dodo » dg. abr. 21, 2013 8:58 pm

Hola Xepe:
Avui dia, la mecànica no sol fallar. :nonocat
Sol ser sempre cosa elèctrica. En tots els casos has d'acudir al concecionari, si tens una assegurança amb servei de grua, tranquil!!
Pel què fa als manteniments (canvis d'olis, bugies, filtres) no nececites gaire res, el manual segur que ho porta i et diu com ho has de fer.
En quan als pneumàtics jo no em trencaria les banyes i aniria al concecionari o taller a canviar-los.
La majoria de gent que toquem la moto és perquè som de l'ofici i ens agrada remenar, però quan es tracta d'avaria acudim al taller!!

Avatar de l’usuari
Xepe71
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
Ubicació: Reus - Ganxet per adopció

Re: Primers Passos En Mecànica

Entrada Autor: Xepe71 » dv. maig 10, 2013 11:27 pm

La setmana passada vaig tenir un incident amb la moto (es va negar arrancar, problemes de carregador), i lo únic que va fer servir el RACC va ser una clau per desmuntar les bornes de la bateria, i un MULTÍMETRE per fer tot tipus de comprovacions. És clar que, si volem tenir eines de la moto, hem d'incloure un multímetre.

Per cert, que no em va resoldre res amb el multímetre, només va confirmar lo que ja sabia: falla un tema elèctric, possiblement l'alternador...

(i dic això convençut que la millor eina és el telèfon de la teva assegurança preferida)
Imatge
Les motos no perden oli, marquen territori...

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”