Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: 650X, Kinder, Minina

Avatar de l’usuari
Fiasco
Presentats
Entrades: 43
Membre des de: dl. set. 16, 2013 12:27 pm
Ubicació: Santa Coloma de Farners

Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Fiasco » dc. oct. 09, 2013 11:56 am

Bé, un cop acabat el meu "via crucis" (espero !!!!!!!!!!!) us l'explico: Vaig comprar la RT 1200 l'any 2007 a Muntanyà de Barcelona. La vaig anar fent servir però cada cop menys i hi va haver un periode de 3 o 4 anys que la feia anar realment poc. Total, que a juny de 2013 la moto portava tant sols 29.000 km i estava nova, peròoooo.............no havia fet totes les revisions de la marca. Sí les dels km corresponents però no la revisió anual encara que no faci els km.

Total, que decideixo "desenterrar-la" (la pobre conviu amb una quinzena de motos de trial clàssiques i modernes i és una mica com l'àvia del garatge) i el primer que veig és que l'ASC no canvia de posició. I penso: serà un sensor. Total que la porto a Martin i Conesa de Girona, i ni sensor ni òsties, que era tot l'amortidor que fallava. Sol·lució, canvi d'amortidor sencer amb ASC inclòs, sobre els 1.800 € !!! A tot això, a part d'aquesta noticia, em cobren la revisió que tocava més 2 pneumàtics nous, etc, etc, uns quants calers.

Quan en Carles, del concessionari, em va veure immers en un mar de llàgrimes (no és literal però gairebé), em diu que parlarà amb BMW a veure si tenen un "gest comercial". L'endemà em truca i em diu que el "gest" és que assumeixen el 70 % del cost de l'amortidor nou. Guai, dic que endavant, i demana el recanvi i ja m'avisarà.

Als pocs dies em truca que ja té el recanvi, agafo la moto direcció a Salt i tot arribant se m'encén la llumeta del ABS !!!!!!!!!!!!!

Aquestes, coses, per qui no tingui una BMW, no són com si se t'aparegués la verge eh !!!!!!! són coses que fan mooooooolta por !!!

Moto enxufada a l'ordinador i............patapam, el ABS a prendre pel sac. Segons en Carles per la inactivitat i no haver canviat l'oli tal com tocava cada any. Aquest cop la gracieta eren 1.600 € aprox. Nova trucadeta a la marca dient-me que dificilment farien res si ja col·laboraven amb l'amortidor. Però oh, sorpresa, paguen igualment el 70 % !!!!!!!!!!!!!!

En definitiva, ja tinc la moto, va de p.m. Em penso que ja no queda res que pugui fallar, i la penso portar caaaaaaada any a Salt i mentre vagi cap allà aniré resant allò de "virgensita, virgensita que me quede como estoy" !!!!!!!!

PD. em van deixar de moto de substitució una BMW 800 S de color groc cantón i encara no entenc com hi pot haver gent que pagui rés per tenir una moto d'aquestes que et destrossen els braços i els ronyons i tot !!!!!!!!!!!! Anava jo, amb traje i corbata a sobre d'aquella moto i pensant: si em para un Mosso em dirà, "senyor, que no veu que ja no té edat per anar amb aquestes motos" !!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1819
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Trencaferro » dc. oct. 09, 2013 12:06 pm

La veritat que la resposta del fabricant no podia ser millor. A vegades ens queixem de lo dolent però no diem lo bò.
En aquest cas un punt a favor de BMW.

De totes maneres, no acabo d'entendre què té a veure que falli el sensor de l'ABS amb que no hagis cambiat l'oli de la moto quan tocava....

Felicitats i a disfrutar-la! :birracat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Fiasco
Presentats
Entrades: 43
Membre des de: dl. set. 16, 2013 12:27 pm
Ubicació: Santa Coloma de Farners

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Fiasco » dc. oct. 09, 2013 12:09 pm

la veritat és que sí que s'han portat prou bé !!!

error meu: em volía referir al canvi de líquid de frè. Dintre dels meus limitats coneixements de mecànica (o en aquest cas hauria de dir electrònica) vaig entendre que l'ABS controla també el servo-frè i d'aquí la relació amb el líquid de frè.

Però vaja, que a mi quan m'expliquen aquestes coses només puc fer com quan em vaig casar: dir "si quiero" a ulls clucs !!!

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 7989
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Kpeps » dc. oct. 09, 2013 12:27 pm

un fallo, el del ABS del mes habitual en las unitats amb ''Servo''si no es canvia l'oli cada any,has estat de molta sort que sense el llibre perfectament segellat s'en hagin fet carrec,perque habitualment :nonocat :nonocat i mes arrivant a fi d'any,amb els pressupostos liquidats.
Imatge

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 417
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Cuco » dc. oct. 09, 2013 2:43 pm

[quote user="Kpeps" post="243567"]un fallo, el del ABS del mes habitual en las unitats amb ''Servo''si no es canvia l'oli cada any,has estat de molta sort que sense el llibre perfectament segellat s'en hagin fet carrec,perque habitualment :nonocat :nonocat i mes arrivant a fi d'any,amb els pressupostos liquidats.[/quote]

Josep, perdona però jo flipo amb can BWM de ja fa un temps... Justament tu que tens una bmw clássica, trobes normal que s'estiguin fent motos que peten amortisers i cardans de forma massiva i "programada" als 50.000 kms o que necessitin revisions dia si dia també encara que no s'utilitzin? (ja sé que no pots ser objectiu pq t'hi van les garrofes però noi, justament és una marca que s´havia guanyat la fama a base de fiabilitat a canvi de portar motors d'abans de la guerra...).

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 7989
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Kpeps » dc. oct. 09, 2013 4:12 pm

[quote user="Cuco" post="243581"][quote user="Kpeps" post="243567"]un fallo, el del ABS del mes habitual en las unitats amb ''Servo''si no es canvia l'oli cada any,has estat de molta sort que sense el llibre perfectament segellat s'en hagin fet carrec,perque habitualment :nonocat :nonocat i mes arrivant a fi d'any,amb els pressupostos liquidats.[/quote]

Josep, perdona però jo flipo amb can BWM de ja fa un temps... Justament tu que tens una bmw clássica, trobes normal que s'estiguin fent motos que peten amortisers i cardans de forma massiva i "programada" als 50.000 kms o que necessitin revisions dia si dia també encara que no s'utilitzin? (ja sé que no pots ser objectiu pq t'hi van les garrofes però noi, justament és una marca que s´havia guanyat la fama a base de fiabilitat a canvi de portar motors d'abans de la guerra...).[/quote]

no,si no soc objectiu,gens objectiu,no es normal la veritat que ALGUNES PEÇES tinguin un desgast tant rapid,encara que la marca ho pagui,deixa mal gust de boca,has de pensar que las unitats amb servo tenien una frenada espectacular,pero la placa dels solenoides necesitava sempre l'oli net i clar perque el lector llegis els impulsos de l'ABS,la gent no feia el manteniment i ''voila'' espatllat,per lo tant fora el servo,sempre pots comprar una moto sense ESA i peladeta,pero aquestes no las vol ningu,tothom ho vol casi tot,ah i els motors encara que moderns segueixen sense espatllar-se (com la majoria d elas mecaniques actuals)
Imatge

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3492
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Jesus » dc. oct. 09, 2013 4:49 pm

En Carles de Martí i Conesa sap com cuidar a la clientela, o dic per experiència própia.

Salut!!!
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Ferranga
Presentats
Entrades: 248
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 9:57 pm
Ubicació: Sant Julia de Ramis (Girona)

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Ferranga » dc. oct. 09, 2013 7:37 pm

[quote user="Jesus" post="243601"]En Carles de Martí i Conesa sap com cuidar a la clientela, o dic per experiència própia.

Salut!!![/quote]

Totalment d'acord , es l'anima del post venda Motorrad de Martin & Conesa

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: 650X » dc. oct. 09, 2013 7:56 pm

[quote user="Ferranga" post="243630"][quote user="Jesus" post="243601"]En Carles de Martí i Conesa sap com cuidar a la clientela, o dic per experiència própia.

Salut!!![/quote]

Totalment d'acord , es l'anima del post venda Motorrad de Martin & Conesa[/quote]

Em sumo a la felicitació!

Martin i Conesa ja hauria tancat si no fos per en Carles... tancat o canviat d'amus.

Un dia podem quedar i portar-li berenar... que cada dia el veig més sucarrimat. :b9
Imatge

Avatar de l’usuari
Jordivili
Presentats
Entrades: 249
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Jordivili » dc. oct. 09, 2013 9:30 pm

Bones,
personalment trobo molt fort que tinguis de canviar el liquid de fre cada any i que no fer-ho comporti que el sismeta d'ABS se'n vagi a "fer punyetes".A hi no parlem d'una moto que val "quatre duros",si aixo son els avanços de la mecanica em sembla que'm quedare amb la XT per molt de temps.

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Pere29 » dc. oct. 09, 2013 10:30 pm

[quote user="Jordivili" post="243645"]Bones,
personalment trobo molt fort que tinguis de canviar el liquid de fre cada any i que no fer-ho comporti que el sismeta d'ABS se'n vagi a "fer punyetes".A hi no parlem d'una moto que val "quatre duros",si aixo son els avanços de la mecanica em sembla que'm quedare amb la XT per molt de temps.[/quote]

I si et pasa pel cap demanar una moto sense ABS et miren com un bitxu raro....

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 7989
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Kpeps » dj. oct. 10, 2013 9:06 am

[quote user="Pere29" post="243652"][quote user="Jordivili" post="243645"]si aixo son els avanços de la mecanica em sembla que'm quedare amb la XT per molt de temps.[/quote]

a vegades es el millor,menys malsdecaps i menys patiments :okcat .

I si et pasa pel cap demanar una moto sense ABS et miren com un bitxu raro....[/quote]

Pere home.... que no las fabriquen sense :b9 :b9
a veure conyes a part,al mercat hi ha molta moto i moltes marcas,no tothom te que anar amb el mateix i menys amb una marca que per alguns no es pot mantenir ,abans de comprar un producte un ha de saber on es possa,o no ? si tothom preguntes el que ha de preguntar i no nomes si te mes cv's que la del vei o si porta un telelever que fara que la teva poca gracia en conduir una moto quedi força amagada, al meu entendre no i haurien sorpreses,senyores i senyors,si us poseu en una casa ''pareada'' de dos plantas i no voleu pujar escalas,i monteu l'ascensor el tindreu que fer revisar cada any ja que si no l'administracio ja s'en encarregara de recordar-vos-ho,no valdra allo de dir,es que el faig servir poc,es clar que sempre es pot desmontyar i avall.
a part d'aixo que tothom faci el que li sembli correcte,pero fixeu-vos en el lateral...posa BMW i no ....be no vull anomenar marcas.....i aixo es te que pagar,siguin lo millor o una castanya pilonga ...... que amb aixo ja no mi posso.
p.d. i no us enganyeu,per un propietari que va a la casa quan li toca es mes barat mantenir aquestes que un altre.
Imatge

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 417
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Cuco » dj. oct. 10, 2013 10:04 am

[quote user="Kpeps" post="243665"],no tothom te que anar amb el mateix i menys amb una marca que per alguns no es pot mantenir ,abans de comprar un producte un ha de saber on es possa,o no ? si tothom preguntes el que ha de preguntar i no nomes si te mes cv's que la del vei .... al meu entendre no i haurien sorpreses[/quote]

No hi estic d'acord. Jo mateix, abans de la GS12Adv ,vaig tenir aquesta GS12 amb servofre que comentes (del 2005). Tenia la millor frenada que mai he tingut a cap moto (encara que a cada semàfor en pujada semblava que estigués enviant un fax del sorollet que fèia). Però ni la vaig comprar nova, ni cap de les vegades que la vaig portar al concessionari ningú em va mai advertir que s´havia de canviar l'oli anualment o l'ABS s'aniria a fer punyetes... Òbviament al que li vaig vendre la moto tampoc el vaig avisar (espero que ell no tingui problemes per això si ha fet les revisions pel seu compte...).

No ho trobo normal. No em serveix de massa dir que son alguns components de la moto els que peten, ja que totes sense excepció son un puzle de components. És la marca la que tria els components en un compromís de preu/fiabilitat, i el meu parer és que a can Babarische quan van veure que tenien un producte excel·lent que es venia sól, van optar per treure-li més suc mantenint el preu però baixant el cost dels materials. Però potser han anat massa lluny. Cal dir que tampoc no ho van inventar ells això: amb la mítica Africa Twin d´Honda es va fer exactament igual i a cada nou model li anaven treient components i cosetes per anar ajustant beneficis (en vaig tenir dos), però per sort els canvis no van afectar massa la seva fiabilitat.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 10, 2013 10:06 am, en total s’ha editat 2 vegades.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 7989
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Kpeps » dj. oct. 10, 2013 11:17 am

[quote user="Cuco" post="243671"][quote user="Kpeps" post="243665"],no tothom te que anar amb el mateix i menys amb una marca que per alguns no es pot mantenir ,abans de comprar un producte un ha de saber on es possa,o no ? si tothom preguntes el que ha de preguntar i no nomes si te mes cv's que la del vei .... al meu entendre no i haurien sorpreses[/quote]

No hi estic d'acord. Jo mateix, abans de la GS12Adv ,vaig tenir aquesta GS12 amb servofre que comentes (del 2005). Tenia la millor frenada que mai he tingut a cap moto (encara que a cada semàfor en pujada semblava que estigués enviant un fax del sorollet que fèia). Però ni la vaig comprar nova, ni cap de les vegades que la vaig portar al concessionari ningú em va mai advertir que s´havia de canviar l'oli anualment o l'ABS s'aniria a fer punyetes... Òbviament al que li vaig vendre la moto tampoc el vaig avisar (espero que ell no tingui problemes per això si ha fet les revisions pel seu compte...).

No ho trobo normal. No em serveix de massa dir que son alguns components de la moto els que peten, ja que totes sense excepció son un puzle de components. És la marca la que tria els components en un compromís de preu/fiabilitat, i el meu parer és que a can Babarische quan van veure que tenien un producte excel·lent que es venia sól, van optar per treure-li més suc mantenint el preu però baixant el cost dels materials. Però potser han anat massa lluny. Cal dir que tampoc no ho van inventar ells això: amb la mítica Africa Twin d´Honda es va fer exactament igual i a cada nou model li anaven treient components i cosetes per anar ajustant beneficis (en vaig tenir dos), però per sort els canvis no van afectar massa la seva fiabilitat.[/quote]

es que aixo que dius no es del tot correcte,ja que no es trenquen totes ni molt menys,potser alguna que altre,pero no es pot generalitzar,tu coneixes gent amb molt mes de 100000 KM'S i que no han canviat ni cardans, ni caixas de canvis,donant-lis un us mes que reprobable,alguna junta que no val ni 5 euros pero que esta en un lloc que dona guerra,potser si,pero crec que no s'han de ficar totes les unitats al mateix sac,del tema suspensions,aqui si que ''muchonis'' encara que tambe es curios que no totes ni molt menys,sobre la qualitat,crec que tambe exageres una mica,ja que sembla que las facin de nyigui nyogui i aixo tampoc es,la industria auxiliar es la que envia las peces per montar,menys els xassis i motors i suposso que com arreu tenen que apretar als distribuidors,pero la qualitat,dubto molt que la passin per alt,a fi de contes casi totes las marcas porten els mateixos components.
Imatge

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 417
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Cuco » dj. oct. 10, 2013 3:09 pm

Home, fent mala memòria crec recordar uns 7/8 amortisers petats i uns 4/5 cardans, i això només entre gent del meu voltant, essencialment amb models amb Esa posteriors al 2008, que és quan van baixar la qualitat segons la meva opinió. Gairebé a totes les cròniques de volta al món amb GS han de canviar l'amortiser. Per mi això no és normal. Si una KTM peta de retén d'aigua o bombí de l'embrague bé que ho diem, dons de la mateixa manera podem dir que les BMWs estan tenint aquestes altres avaries massa sovint crec jo.
Hi ha webs que tenen relacions comercials amb BMW (com la majoría de revistes del sector...), però altres no s'estan pas de dir les veritats (per exemple aquest post ja vell: http://www.gstrail.es/foro/relacion-de- ... o-no-5412/
(ara no sé si cal estar registrat per veure´l)
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 10, 2013 3:13 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 7989
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Kpeps » dj. oct. 10, 2013 4:20 pm

ves que i farem..........
Imatge

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Pere29 » dj. oct. 10, 2013 5:22 pm

[quote user="Kpeps" post



Que parlo de la meva :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9


Per cert un error que ara no es pugui demanar sense

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 7989
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Kpeps » dj. oct. 10, 2013 7:55 pm

[quote user="Pere29" post="243706"][quote user="Kpeps" post
Que parlo de la meva :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Per cert un error que ara no es pugui demanar sense[/quote]

ja ho se home,la teva no en porta oi ? :birracat es veu que a partir del 2016 nomes es podran vendre motos noves sense ABS las de menys de 125 cc,totes les altres o ABS o frenada combinada.
Imatge

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: 650X » dj. oct. 10, 2013 9:51 pm

Es cert que cadascú esplica la fira i el mercat segons l'hi ha anat.
-Però no per això vol dir que a tothom l'hi passi el mateix.

També es cert que no tothom tracta les motos de la mateixa manera.
-I com a resultat en trobem duracions i costos diferents

Certament, de totes les marques sempre hi ha algun aneguet lleig que dona problemes i posa en entredit el bon fer de la marca.
-Però totes les que heu anomenat son puntes de llança que han ajudat a engrandir marques no al contrari.

Inconcientment tendim més a queixar-nos que a aplaudir.
-Per això sembla que totes les motos fallin com una escopeta de canya, quan hi ha una gran quantitat de gent que disfruta de la moto sense problemes, simplement que son la "majoria silenciosa"

Per això, no crec que sigui just generalitzar d'aquesta manera.

Apa, Salut i bons aliments.
Imatge

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1819
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT

Entrada Autor: Trencaferro » dj. oct. 10, 2013 11:26 pm

[quote user="650X" post="243728"]simplement que son la "majoria silenciosa"[/quote]

Noooooooooooooo!!!!!!!!! Aquesta frase no la facis servir!!!! Que si ho llegeixen els ocells blancs sobre el fons blau encara es creuran que diuen la veritat!!! :b9 :b9 :b9
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Respon