Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
- Fiasco
- Presentats
- Entrades: 43
- Membre des de: dl. set. 16, 2013 12:27 pm
- Ubicació: Santa Coloma de Farners
Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
Bé, un cop acabat el meu "via crucis" (espero !!!!!!!!!!!) us l'explico: Vaig comprar la RT 1200 l'any 2007 a Muntanyà de Barcelona. La vaig anar fent servir però cada cop menys i hi va haver un periode de 3 o 4 anys que la feia anar realment poc. Total, que a juny de 2013 la moto portava tant sols 29.000 km i estava nova, peròoooo.............no havia fet totes les revisions de la marca. Sí les dels km corresponents però no la revisió anual encara que no faci els km.
Total, que decideixo "desenterrar-la" (la pobre conviu amb una quinzena de motos de trial clàssiques i modernes i és una mica com l'àvia del garatge) i el primer que veig és que l'ASC no canvia de posició. I penso: serà un sensor. Total que la porto a Martin i Conesa de Girona, i ni sensor ni òsties, que era tot l'amortidor que fallava. Sol·lució, canvi d'amortidor sencer amb ASC inclòs, sobre els 1.800 € !!! A tot això, a part d'aquesta noticia, em cobren la revisió que tocava més 2 pneumàtics nous, etc, etc, uns quants calers.
Quan en Carles, del concessionari, em va veure immers en un mar de llàgrimes (no és literal però gairebé), em diu que parlarà amb BMW a veure si tenen un "gest comercial". L'endemà em truca i em diu que el "gest" és que assumeixen el 70 % del cost de l'amortidor nou. Guai, dic que endavant, i demana el recanvi i ja m'avisarà.
Als pocs dies em truca que ja té el recanvi, agafo la moto direcció a Salt i tot arribant se m'encén la llumeta del ABS !!!!!!!!!!!!!
Aquestes, coses, per qui no tingui una BMW, no són com si se t'aparegués la verge eh !!!!!!! són coses que fan mooooooolta por !!!
Moto enxufada a l'ordinador i............patapam, el ABS a prendre pel sac. Segons en Carles per la inactivitat i no haver canviat l'oli tal com tocava cada any. Aquest cop la gracieta eren 1.600 € aprox. Nova trucadeta a la marca dient-me que dificilment farien res si ja col·laboraven amb l'amortidor. Però oh, sorpresa, paguen igualment el 70 % !!!!!!!!!!!!!!
En definitiva, ja tinc la moto, va de p.m. Em penso que ja no queda res que pugui fallar, i la penso portar caaaaaaada any a Salt i mentre vagi cap allà aniré resant allò de "virgensita, virgensita que me quede como estoy" !!!!!!!!
PD. em van deixar de moto de substitució una BMW 800 S de color groc cantón i encara no entenc com hi pot haver gent que pagui rés per tenir una moto d'aquestes que et destrossen els braços i els ronyons i tot !!!!!!!!!!!! Anava jo, amb traje i corbata a sobre d'aquella moto i pensant: si em para un Mosso em dirà, "senyor, que no veu que ja no té edat per anar amb aquestes motos" !!!!!!!!!
Total, que decideixo "desenterrar-la" (la pobre conviu amb una quinzena de motos de trial clàssiques i modernes i és una mica com l'àvia del garatge) i el primer que veig és que l'ASC no canvia de posició. I penso: serà un sensor. Total que la porto a Martin i Conesa de Girona, i ni sensor ni òsties, que era tot l'amortidor que fallava. Sol·lució, canvi d'amortidor sencer amb ASC inclòs, sobre els 1.800 € !!! A tot això, a part d'aquesta noticia, em cobren la revisió que tocava més 2 pneumàtics nous, etc, etc, uns quants calers.
Quan en Carles, del concessionari, em va veure immers en un mar de llàgrimes (no és literal però gairebé), em diu que parlarà amb BMW a veure si tenen un "gest comercial". L'endemà em truca i em diu que el "gest" és que assumeixen el 70 % del cost de l'amortidor nou. Guai, dic que endavant, i demana el recanvi i ja m'avisarà.
Als pocs dies em truca que ja té el recanvi, agafo la moto direcció a Salt i tot arribant se m'encén la llumeta del ABS !!!!!!!!!!!!!
Aquestes, coses, per qui no tingui una BMW, no són com si se t'aparegués la verge eh !!!!!!! són coses que fan mooooooolta por !!!
Moto enxufada a l'ordinador i............patapam, el ABS a prendre pel sac. Segons en Carles per la inactivitat i no haver canviat l'oli tal com tocava cada any. Aquest cop la gracieta eren 1.600 € aprox. Nova trucadeta a la marca dient-me que dificilment farien res si ja col·laboraven amb l'amortidor. Però oh, sorpresa, paguen igualment el 70 % !!!!!!!!!!!!!!
En definitiva, ja tinc la moto, va de p.m. Em penso que ja no queda res que pugui fallar, i la penso portar caaaaaaada any a Salt i mentre vagi cap allà aniré resant allò de "virgensita, virgensita que me quede como estoy" !!!!!!!!
PD. em van deixar de moto de substitució una BMW 800 S de color groc cantón i encara no entenc com hi pot haver gent que pagui rés per tenir una moto d'aquestes que et destrossen els braços i els ronyons i tot !!!!!!!!!!!! Anava jo, amb traje i corbata a sobre d'aquella moto i pensant: si em para un Mosso em dirà, "senyor, que no veu que ja no té edat per anar amb aquestes motos" !!!!!!!!!
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1849
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
La veritat que la resposta del fabricant no podia ser millor. A vegades ens queixem de lo dolent però no diem lo bò.
En aquest cas un punt a favor de BMW.
De totes maneres, no acabo d'entendre què té a veure que falli el sensor de l'ABS amb que no hagis cambiat l'oli de la moto quan tocava....
Felicitats i a disfrutar-la! :birracat
En aquest cas un punt a favor de BMW.
De totes maneres, no acabo d'entendre què té a veure que falli el sensor de l'ABS amb que no hagis cambiat l'oli de la moto quan tocava....
Felicitats i a disfrutar-la! :birracat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Fiasco
- Presentats
- Entrades: 43
- Membre des de: dl. set. 16, 2013 12:27 pm
- Ubicació: Santa Coloma de Farners
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
la veritat és que sí que s'han portat prou bé !!!
error meu: em volía referir al canvi de líquid de frè. Dintre dels meus limitats coneixements de mecànica (o en aquest cas hauria de dir electrònica) vaig entendre que l'ABS controla també el servo-frè i d'aquí la relació amb el líquid de frè.
Però vaja, que a mi quan m'expliquen aquestes coses només puc fer com quan em vaig casar: dir "si quiero" a ulls clucs !!!
error meu: em volía referir al canvi de líquid de frè. Dintre dels meus limitats coneixements de mecànica (o en aquest cas hauria de dir electrònica) vaig entendre que l'ABS controla també el servo-frè i d'aquí la relació amb el líquid de frè.
Però vaja, que a mi quan m'expliquen aquestes coses només puc fer com quan em vaig casar: dir "si quiero" a ulls clucs !!!
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
un fallo, el del ABS del mes habitual en las unitats amb ''Servo''si no es canvia l'oli cada any,has estat de molta sort que sense el llibre perfectament segellat s'en hagin fet carrec,perque habitualment :nonocat :nonocat i mes arrivant a fi d'any,amb els pressupostos liquidats.
- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="Kpeps" post="243567"]un fallo, el del ABS del mes habitual en las unitats amb ''Servo''si no es canvia l'oli cada any,has estat de molta sort que sense el llibre perfectament segellat s'en hagin fet carrec,perque habitualment :nonocat :nonocat i mes arrivant a fi d'any,amb els pressupostos liquidats.[/quote]
Josep, perdona però jo flipo amb can BWM de ja fa un temps... Justament tu que tens una bmw clássica, trobes normal que s'estiguin fent motos que peten amortisers i cardans de forma massiva i "programada" als 50.000 kms o que necessitin revisions dia si dia també encara que no s'utilitzin? (ja sé que no pots ser objectiu pq t'hi van les garrofes però noi, justament és una marca que s´havia guanyat la fama a base de fiabilitat a canvi de portar motors d'abans de la guerra...).
Josep, perdona però jo flipo amb can BWM de ja fa un temps... Justament tu que tens una bmw clássica, trobes normal que s'estiguin fent motos que peten amortisers i cardans de forma massiva i "programada" als 50.000 kms o que necessitin revisions dia si dia també encara que no s'utilitzin? (ja sé que no pots ser objectiu pq t'hi van les garrofes però noi, justament és una marca que s´havia guanyat la fama a base de fiabilitat a canvi de portar motors d'abans de la guerra...).
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="Cuco" post="243581"][quote user="Kpeps" post="243567"]un fallo, el del ABS del mes habitual en las unitats amb ''Servo''si no es canvia l'oli cada any,has estat de molta sort que sense el llibre perfectament segellat s'en hagin fet carrec,perque habitualment :nonocat :nonocat i mes arrivant a fi d'any,amb els pressupostos liquidats.[/quote]
Josep, perdona però jo flipo amb can BWM de ja fa un temps... Justament tu que tens una bmw clássica, trobes normal que s'estiguin fent motos que peten amortisers i cardans de forma massiva i "programada" als 50.000 kms o que necessitin revisions dia si dia també encara que no s'utilitzin? (ja sé que no pots ser objectiu pq t'hi van les garrofes però noi, justament és una marca que s´havia guanyat la fama a base de fiabilitat a canvi de portar motors d'abans de la guerra...).[/quote]
no,si no soc objectiu,gens objectiu,no es normal la veritat que ALGUNES PEÇES tinguin un desgast tant rapid,encara que la marca ho pagui,deixa mal gust de boca,has de pensar que las unitats amb servo tenien una frenada espectacular,pero la placa dels solenoides necesitava sempre l'oli net i clar perque el lector llegis els impulsos de l'ABS,la gent no feia el manteniment i ''voila'' espatllat,per lo tant fora el servo,sempre pots comprar una moto sense ESA i peladeta,pero aquestes no las vol ningu,tothom ho vol casi tot,ah i els motors encara que moderns segueixen sense espatllar-se (com la majoria d elas mecaniques actuals)
Josep, perdona però jo flipo amb can BWM de ja fa un temps... Justament tu que tens una bmw clássica, trobes normal que s'estiguin fent motos que peten amortisers i cardans de forma massiva i "programada" als 50.000 kms o que necessitin revisions dia si dia també encara que no s'utilitzin? (ja sé que no pots ser objectiu pq t'hi van les garrofes però noi, justament és una marca que s´havia guanyat la fama a base de fiabilitat a canvi de portar motors d'abans de la guerra...).[/quote]
no,si no soc objectiu,gens objectiu,no es normal la veritat que ALGUNES PEÇES tinguin un desgast tant rapid,encara que la marca ho pagui,deixa mal gust de boca,has de pensar que las unitats amb servo tenien una frenada espectacular,pero la placa dels solenoides necesitava sempre l'oli net i clar perque el lector llegis els impulsos de l'ABS,la gent no feia el manteniment i ''voila'' espatllat,per lo tant fora el servo,sempre pots comprar una moto sense ESA i peladeta,pero aquestes no las vol ningu,tothom ho vol casi tot,ah i els motors encara que moderns segueixen sense espatllar-se (com la majoria d elas mecaniques actuals)
- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3562
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
En Carles de Martí i Conesa sap com cuidar a la clientela, o dic per experiència própia.
Salut!!!
Salut!!!
Gas a la burra!!!
- Ferranga
- Presentats
- Entrades: 248
- Membre des de: dc. jul. 29, 2009 9:57 pm
- Ubicació: Sant Julia de Ramis (Girona)
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="Jesus" post="243601"]En Carles de Martí i Conesa sap com cuidar a la clientela, o dic per experiència própia.
Salut!!![/quote]
Totalment d'acord , es l'anima del post venda Motorrad de Martin & Conesa
Salut!!![/quote]
Totalment d'acord , es l'anima del post venda Motorrad de Martin & Conesa
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2246
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="Ferranga" post="243630"][quote user="Jesus" post="243601"]En Carles de Martí i Conesa sap com cuidar a la clientela, o dic per experiència própia.
Salut!!![/quote]
Totalment d'acord , es l'anima del post venda Motorrad de Martin & Conesa[/quote]
Em sumo a la felicitació!
Martin i Conesa ja hauria tancat si no fos per en Carles... tancat o canviat d'amus.
Un dia podem quedar i portar-li berenar... que cada dia el veig més sucarrimat. :b9
Salut!!![/quote]
Totalment d'acord , es l'anima del post venda Motorrad de Martin & Conesa[/quote]
Em sumo a la felicitació!
Martin i Conesa ja hauria tancat si no fos per en Carles... tancat o canviat d'amus.
Un dia podem quedar i portar-li berenar... que cada dia el veig més sucarrimat. :b9
- Jordivili
- Presentats
- Entrades: 250
- Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
- Ubicació: El Bisaura
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
Bones,
personalment trobo molt fort que tinguis de canviar el liquid de fre cada any i que no fer-ho comporti que el sismeta d'ABS se'n vagi a "fer punyetes".A hi no parlem d'una moto que val "quatre duros",si aixo son els avanços de la mecanica em sembla que'm quedare amb la XT per molt de temps.
personalment trobo molt fort que tinguis de canviar el liquid de fre cada any i que no fer-ho comporti que el sismeta d'ABS se'n vagi a "fer punyetes".A hi no parlem d'una moto que val "quatre duros",si aixo son els avanços de la mecanica em sembla que'm quedare amb la XT per molt de temps.
- Pere29
- Presentats
- Entrades: 397
- Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
- Ubicació: Torelló
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="Jordivili" post="243645"]Bones,
personalment trobo molt fort que tinguis de canviar el liquid de fre cada any i que no fer-ho comporti que el sismeta d'ABS se'n vagi a "fer punyetes".A hi no parlem d'una moto que val "quatre duros",si aixo son els avanços de la mecanica em sembla que'm quedare amb la XT per molt de temps.[/quote]
I si et pasa pel cap demanar una moto sense ABS et miren com un bitxu raro....
personalment trobo molt fort que tinguis de canviar el liquid de fre cada any i que no fer-ho comporti que el sismeta d'ABS se'n vagi a "fer punyetes".A hi no parlem d'una moto que val "quatre duros",si aixo son els avanços de la mecanica em sembla que'm quedare amb la XT per molt de temps.[/quote]
I si et pasa pel cap demanar una moto sense ABS et miren com un bitxu raro....
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="Pere29" post="243652"][quote user="Jordivili" post="243645"]si aixo son els avanços de la mecanica em sembla que'm quedare amb la XT per molt de temps.[/quote]
a vegades es el millor,menys malsdecaps i menys patiments :okcat .
I si et pasa pel cap demanar una moto sense ABS et miren com un bitxu raro....[/quote]
Pere home.... que no las fabriquen sense :b9 :b9
a veure conyes a part,al mercat hi ha molta moto i moltes marcas,no tothom te que anar amb el mateix i menys amb una marca que per alguns no es pot mantenir ,abans de comprar un producte un ha de saber on es possa,o no ? si tothom preguntes el que ha de preguntar i no nomes si te mes cv's que la del vei o si porta un telelever que fara que la teva poca gracia en conduir una moto quedi força amagada, al meu entendre no i haurien sorpreses,senyores i senyors,si us poseu en una casa ''pareada'' de dos plantas i no voleu pujar escalas,i monteu l'ascensor el tindreu que fer revisar cada any ja que si no l'administracio ja s'en encarregara de recordar-vos-ho,no valdra allo de dir,es que el faig servir poc,es clar que sempre es pot desmontyar i avall.
a part d'aixo que tothom faci el que li sembli correcte,pero fixeu-vos en el lateral...posa BMW i no ....be no vull anomenar marcas.....i aixo es te que pagar,siguin lo millor o una castanya pilonga ...... que amb aixo ja no mi posso.
p.d. i no us enganyeu,per un propietari que va a la casa quan li toca es mes barat mantenir aquestes que un altre.
a vegades es el millor,menys malsdecaps i menys patiments :okcat .
I si et pasa pel cap demanar una moto sense ABS et miren com un bitxu raro....[/quote]
Pere home.... que no las fabriquen sense :b9 :b9
a veure conyes a part,al mercat hi ha molta moto i moltes marcas,no tothom te que anar amb el mateix i menys amb una marca que per alguns no es pot mantenir ,abans de comprar un producte un ha de saber on es possa,o no ? si tothom preguntes el que ha de preguntar i no nomes si te mes cv's que la del vei o si porta un telelever que fara que la teva poca gracia en conduir una moto quedi força amagada, al meu entendre no i haurien sorpreses,senyores i senyors,si us poseu en una casa ''pareada'' de dos plantas i no voleu pujar escalas,i monteu l'ascensor el tindreu que fer revisar cada any ja que si no l'administracio ja s'en encarregara de recordar-vos-ho,no valdra allo de dir,es que el faig servir poc,es clar que sempre es pot desmontyar i avall.
a part d'aixo que tothom faci el que li sembli correcte,pero fixeu-vos en el lateral...posa BMW i no ....be no vull anomenar marcas.....i aixo es te que pagar,siguin lo millor o una castanya pilonga ...... que amb aixo ja no mi posso.
p.d. i no us enganyeu,per un propietari que va a la casa quan li toca es mes barat mantenir aquestes que un altre.
- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="Kpeps" post="243665"],no tothom te que anar amb el mateix i menys amb una marca que per alguns no es pot mantenir ,abans de comprar un producte un ha de saber on es possa,o no ? si tothom preguntes el que ha de preguntar i no nomes si te mes cv's que la del vei .... al meu entendre no i haurien sorpreses[/quote]
No hi estic d'acord. Jo mateix, abans de la GS12Adv ,vaig tenir aquesta GS12 amb servofre que comentes (del 2005). Tenia la millor frenada que mai he tingut a cap moto (encara que a cada semàfor en pujada semblava que estigués enviant un fax del sorollet que fèia). Però ni la vaig comprar nova, ni cap de les vegades que la vaig portar al concessionari ningú em va mai advertir que s´havia de canviar l'oli anualment o l'ABS s'aniria a fer punyetes... Òbviament al que li vaig vendre la moto tampoc el vaig avisar (espero que ell no tingui problemes per això si ha fet les revisions pel seu compte...).
No ho trobo normal. No em serveix de massa dir que son alguns components de la moto els que peten, ja que totes sense excepció son un puzle de components. És la marca la que tria els components en un compromís de preu/fiabilitat, i el meu parer és que a can Babarische quan van veure que tenien un producte excel·lent que es venia sól, van optar per treure-li més suc mantenint el preu però baixant el cost dels materials. Però potser han anat massa lluny. Cal dir que tampoc no ho van inventar ells això: amb la mítica Africa Twin d´Honda es va fer exactament igual i a cada nou model li anaven treient components i cosetes per anar ajustant beneficis (en vaig tenir dos), però per sort els canvis no van afectar massa la seva fiabilitat.
No hi estic d'acord. Jo mateix, abans de la GS12Adv ,vaig tenir aquesta GS12 amb servofre que comentes (del 2005). Tenia la millor frenada que mai he tingut a cap moto (encara que a cada semàfor en pujada semblava que estigués enviant un fax del sorollet que fèia). Però ni la vaig comprar nova, ni cap de les vegades que la vaig portar al concessionari ningú em va mai advertir que s´havia de canviar l'oli anualment o l'ABS s'aniria a fer punyetes... Òbviament al que li vaig vendre la moto tampoc el vaig avisar (espero que ell no tingui problemes per això si ha fet les revisions pel seu compte...).
No ho trobo normal. No em serveix de massa dir que son alguns components de la moto els que peten, ja que totes sense excepció son un puzle de components. És la marca la que tria els components en un compromís de preu/fiabilitat, i el meu parer és que a can Babarische quan van veure que tenien un producte excel·lent que es venia sól, van optar per treure-li més suc mantenint el preu però baixant el cost dels materials. Però potser han anat massa lluny. Cal dir que tampoc no ho van inventar ells això: amb la mítica Africa Twin d´Honda es va fer exactament igual i a cada nou model li anaven treient components i cosetes per anar ajustant beneficis (en vaig tenir dos), però per sort els canvis no van afectar massa la seva fiabilitat.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 10, 2013 10:06 am, en total s’ha editat 2 vegades.
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="Cuco" post="243671"][quote user="Kpeps" post="243665"],no tothom te que anar amb el mateix i menys amb una marca que per alguns no es pot mantenir ,abans de comprar un producte un ha de saber on es possa,o no ? si tothom preguntes el que ha de preguntar i no nomes si te mes cv's que la del vei .... al meu entendre no i haurien sorpreses[/quote]
No hi estic d'acord. Jo mateix, abans de la GS12Adv ,vaig tenir aquesta GS12 amb servofre que comentes (del 2005). Tenia la millor frenada que mai he tingut a cap moto (encara que a cada semàfor en pujada semblava que estigués enviant un fax del sorollet que fèia). Però ni la vaig comprar nova, ni cap de les vegades que la vaig portar al concessionari ningú em va mai advertir que s´havia de canviar l'oli anualment o l'ABS s'aniria a fer punyetes... Òbviament al que li vaig vendre la moto tampoc el vaig avisar (espero que ell no tingui problemes per això si ha fet les revisions pel seu compte...).
No ho trobo normal. No em serveix de massa dir que son alguns components de la moto els que peten, ja que totes sense excepció son un puzle de components. És la marca la que tria els components en un compromís de preu/fiabilitat, i el meu parer és que a can Babarische quan van veure que tenien un producte excel·lent que es venia sól, van optar per treure-li més suc mantenint el preu però baixant el cost dels materials. Però potser han anat massa lluny. Cal dir que tampoc no ho van inventar ells això: amb la mítica Africa Twin d´Honda es va fer exactament igual i a cada nou model li anaven treient components i cosetes per anar ajustant beneficis (en vaig tenir dos), però per sort els canvis no van afectar massa la seva fiabilitat.[/quote]
es que aixo que dius no es del tot correcte,ja que no es trenquen totes ni molt menys,potser alguna que altre,pero no es pot generalitzar,tu coneixes gent amb molt mes de 100000 KM'S i que no han canviat ni cardans, ni caixas de canvis,donant-lis un us mes que reprobable,alguna junta que no val ni 5 euros pero que esta en un lloc que dona guerra,potser si,pero crec que no s'han de ficar totes les unitats al mateix sac,del tema suspensions,aqui si que ''muchonis'' encara que tambe es curios que no totes ni molt menys,sobre la qualitat,crec que tambe exageres una mica,ja que sembla que las facin de nyigui nyogui i aixo tampoc es,la industria auxiliar es la que envia las peces per montar,menys els xassis i motors i suposso que com arreu tenen que apretar als distribuidors,pero la qualitat,dubto molt que la passin per alt,a fi de contes casi totes las marcas porten els mateixos components.
No hi estic d'acord. Jo mateix, abans de la GS12Adv ,vaig tenir aquesta GS12 amb servofre que comentes (del 2005). Tenia la millor frenada que mai he tingut a cap moto (encara que a cada semàfor en pujada semblava que estigués enviant un fax del sorollet que fèia). Però ni la vaig comprar nova, ni cap de les vegades que la vaig portar al concessionari ningú em va mai advertir que s´havia de canviar l'oli anualment o l'ABS s'aniria a fer punyetes... Òbviament al que li vaig vendre la moto tampoc el vaig avisar (espero que ell no tingui problemes per això si ha fet les revisions pel seu compte...).
No ho trobo normal. No em serveix de massa dir que son alguns components de la moto els que peten, ja que totes sense excepció son un puzle de components. És la marca la que tria els components en un compromís de preu/fiabilitat, i el meu parer és que a can Babarische quan van veure que tenien un producte excel·lent que es venia sól, van optar per treure-li més suc mantenint el preu però baixant el cost dels materials. Però potser han anat massa lluny. Cal dir que tampoc no ho van inventar ells això: amb la mítica Africa Twin d´Honda es va fer exactament igual i a cada nou model li anaven treient components i cosetes per anar ajustant beneficis (en vaig tenir dos), però per sort els canvis no van afectar massa la seva fiabilitat.[/quote]
es que aixo que dius no es del tot correcte,ja que no es trenquen totes ni molt menys,potser alguna que altre,pero no es pot generalitzar,tu coneixes gent amb molt mes de 100000 KM'S i que no han canviat ni cardans, ni caixas de canvis,donant-lis un us mes que reprobable,alguna junta que no val ni 5 euros pero que esta en un lloc que dona guerra,potser si,pero crec que no s'han de ficar totes les unitats al mateix sac,del tema suspensions,aqui si que ''muchonis'' encara que tambe es curios que no totes ni molt menys,sobre la qualitat,crec que tambe exageres una mica,ja que sembla que las facin de nyigui nyogui i aixo tampoc es,la industria auxiliar es la que envia las peces per montar,menys els xassis i motors i suposso que com arreu tenen que apretar als distribuidors,pero la qualitat,dubto molt que la passin per alt,a fi de contes casi totes las marcas porten els mateixos components.
- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
Home, fent mala memòria crec recordar uns 7/8 amortisers petats i uns 4/5 cardans, i això només entre gent del meu voltant, essencialment amb models amb Esa posteriors al 2008, que és quan van baixar la qualitat segons la meva opinió. Gairebé a totes les cròniques de volta al món amb GS han de canviar l'amortiser. Per mi això no és normal. Si una KTM peta de retén d'aigua o bombí de l'embrague bé que ho diem, dons de la mateixa manera podem dir que les BMWs estan tenint aquestes altres avaries massa sovint crec jo.
Hi ha webs que tenen relacions comercials amb BMW (com la majoría de revistes del sector...), però altres no s'estan pas de dir les veritats (per exemple aquest post ja vell: http://www.gstrail.es/foro/relacion-de- ... o-no-5412/
(ara no sé si cal estar registrat per veure´l)
Hi ha webs que tenen relacions comercials amb BMW (com la majoría de revistes del sector...), però altres no s'estan pas de dir les veritats (per exemple aquest post ja vell: http://www.gstrail.es/foro/relacion-de- ... o-no-5412/
(ara no sé si cal estar registrat per veure´l)
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 10, 2013 3:13 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
- Pere29
- Presentats
- Entrades: 397
- Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
- Ubicació: Torelló
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="Kpeps" post
Que parlo de la meva :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Per cert un error que ara no es pugui demanar sense
Que parlo de la meva :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Per cert un error que ara no es pugui demanar sense
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="Pere29" post="243706"][quote user="Kpeps" post
Que parlo de la meva :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Per cert un error que ara no es pugui demanar sense[/quote]
ja ho se home,la teva no en porta oi ? :birracat es veu que a partir del 2016 nomes es podran vendre motos noves sense ABS las de menys de 125 cc,totes les altres o ABS o frenada combinada.
Que parlo de la meva :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Per cert un error que ara no es pugui demanar sense[/quote]
ja ho se home,la teva no en porta oi ? :birracat es veu que a partir del 2016 nomes es podran vendre motos noves sense ABS las de menys de 125 cc,totes les altres o ABS o frenada combinada.
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2246
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
Es cert que cadascú esplica la fira i el mercat segons l'hi ha anat.
-Però no per això vol dir que a tothom l'hi passi el mateix.
També es cert que no tothom tracta les motos de la mateixa manera.
-I com a resultat en trobem duracions i costos diferents
Certament, de totes les marques sempre hi ha algun aneguet lleig que dona problemes i posa en entredit el bon fer de la marca.
-Però totes les que heu anomenat son puntes de llança que han ajudat a engrandir marques no al contrari.
Inconcientment tendim més a queixar-nos que a aplaudir.
-Per això sembla que totes les motos fallin com una escopeta de canya, quan hi ha una gran quantitat de gent que disfruta de la moto sense problemes, simplement que son la "majoria silenciosa"
Per això, no crec que sigui just generalitzar d'aquesta manera.
Apa, Salut i bons aliments.
-Però no per això vol dir que a tothom l'hi passi el mateix.
També es cert que no tothom tracta les motos de la mateixa manera.
-I com a resultat en trobem duracions i costos diferents
Certament, de totes les marques sempre hi ha algun aneguet lleig que dona problemes i posa en entredit el bon fer de la marca.
-Però totes les que heu anomenat son puntes de llança que han ajudat a engrandir marques no al contrari.
Inconcientment tendim més a queixar-nos que a aplaudir.
-Per això sembla que totes les motos fallin com una escopeta de canya, quan hi ha una gran quantitat de gent que disfruta de la moto sense problemes, simplement que son la "majoria silenciosa"
Per això, no crec que sigui just generalitzar d'aquesta manera.
Apa, Salut i bons aliments.
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1849
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Gairebé Estrenant BMW 1200 RT
[quote user="650X" post="243728"]simplement que son la "majoria silenciosa"[/quote]
Noooooooooooooo!!!!!!!!! Aquesta frase no la facis servir!!!! Que si ho llegeixen els ocells blancs sobre el fons blau encara es creuran que diuen la veritat!!! :b9 :b9 :b9
Noooooooooooooo!!!!!!!!! Aquesta frase no la facis servir!!!! Que si ho llegeixen els ocells blancs sobre el fons blau encara es creuran que diuen la veritat!!! :b9 :b9 :b9
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.