Filtre De Aire Obert Per Enduro

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: JoanCG » dt. des. 31, 2013 3:43 pm

Hola a toth@m.

A veure si algun entès m'aclareix els dos següents dubtes que tinc per a la meva KTM 690 Enduro: Hi Porto muntat el Akrapovic que suministra KTM Powerparts amb la reprogramació de centraleta pertinent, i el DbKiller posat. De filtre de aire, porto l'original, una mena de "casette" molt dens.

1)Hi ha qui diu amb el Akrapovic perd baixos, i qui diu que en guanya; Oviament amb el Akra la sortida és més oberta, per tant, en baixos,..es perd o guanya?

2)Idem amb el filtre de aire; molta gent diu que amb el de espuma més obert de KTM powerparts es gunayen baixos, però entenc que hauria de ser al revès ja que retèn menys, no?

:please

A veure que m'expliqueu...
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Llagasta » dc. gen. 01, 2014 12:12 pm

Jo vaig sustituir a la X650 el filtre d´aire de paper per un filtre d´espuma Unifilter, dels que s´han de netejar i impregnar-lo´d oli per filtre de tant en tant.
No sabria dir-te si la moto respira més o menys bé o si s´estira una mica més el motor...

Fa una mica més de soroll a l´admissió quan obres l´aixeta ....
Portant el motor injecció pocs cavalls guanyes amb canvi d´escapament ( a vegades s´en perden) si conserves la sonda lambda.

l´unic que sembla que va més bé amb aquests monos de gran cilindrada es instal.lar un PowerCommander que canvia el mapa d´injecció ....

:form
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 01, 2014 1:22 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: JoanCG » dc. gen. 01, 2014 2:42 pm

Gràcies, Albert.

En off, amb 20 ó 30Cvs n'hi ha més que de sobra. Tenir 65Cv o 60Cv, en comptes de 63Cv que dona de sèrie, tant fa, ja que mai arribes a les 75000rpm que és on dona aquesta potència, per tant no em preocupa gens.

En canvi si voldria saber si per guanyar baixos (de 2000 a 4000rpm), va be un filtre obert (el posaria), oi si és al contrari. I si la diferència és mínima, tampoc canviaria res.

Salut !!
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 01, 2014 2:44 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Randy-650 » dc. gen. 01, 2014 4:37 pm

Amb un filtre d'aire més obert augmenta el cabal de l'aire. I com que el caball de benzina és el mateix, sols aconseguim fer més soroll. La solució passa per on diu en Llagasta, posar un Power Comander per retocar la injecció.

També hem de tenir en compte el tub d'escapament; com més llarg, més baixos. Per això quasibé totes les motos porten tubs llargs. Si posem un de la indústria auxiliar -portes un Akra, oi?- per norma solen ser molt més curts, permitint-nos un pèl més d'estirada i una mica menys de marge per pujar les revolucions del motor, però quasibé sempre perdrem baixos.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Fjodor » dv. gen. 03, 2014 9:41 am

En teoria, amb l'Akra hauries de perdre un xic de baixos. Amb l'escape de fàbrica tens una corba més homogènia, mes constant. L'Akra et dona en certs règims, sobretot mig-alt, el que l'altre no et pot donar. Això sempre va en detriment dels baixos. El què passa és que avui dia no és com abans, i la pèrdua és menor. Crec jo.

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Ieie » dv. gen. 03, 2014 12:44 pm

1) Crec que alguns dels objectius dels escapes "noserie" son; guanyar en estètica, guanyar en acústica i provocar un augment de potència en l'estrabada final (sensació de que la moto "tira més"). Això últim no vol dir que perdi baixos, però es clar si guanya en alts la sensació és que ha perdut en baixos, comparativament.
2) La densitat del filtre d'aire no afecta als baixos, afecta -i molt- a la respiració del motor. Allò que posen al metro... "antes de entrar, dejen salir".

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: JoanCG » dv. gen. 03, 2014 1:45 pm

Pel que llegueixo, entenc doncs que amb un filtre de aire més obert no es guanya par motor abaix, oi?

Salut i gracies per els respostes :okcat
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Caganer » dv. gen. 03, 2014 8:28 pm

D'on heu tret que un escapament fa perdre baixos respecte el de sèrie? Tot el contrari.

Corbes de par i potència per a escapaments MIVV a la 690 SM:

http://www.mivv.it/risorse/29/554/706/K ... ochart.pdf
http://www.mivv.it/risorse/29/554/706/K ... ochart.pdf

Respecte el filtre. La seva funció es deixar passar aire net filtrant les partícules sòlides de l'ambient. Els de paper/cartró són una porqueria per diversos motius:
el tamany de porus petit inicial es perd ràpidament a mesura que s'utilitza en zones de pols. Si se li suma que plou o l'ambient es humit com boira, la massilla taponadora de porus està assegurada, impedint un correcte fluxe d'aire cap a l'admissió.

Els d'espuma tenen un enreixat de porus constant amb el temps (fins la seva vida útil obviament), indepentdentment plogui o faci sol. L'oli espraiador que s'utilitza reté les partícules de pols com si fos un adhesiu. Quan es colmata el porus amb molt pols, cosa sovint en tant sols una ruta anant darrera algú, es pot reutilitzar simplement rentant-lo amb aigua i sabó. Permet un major fluxe d'aire net cap a l'admissió.

:okcat
Caganer l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. gen. 03, 2014 8:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Randy-650 » ds. gen. 04, 2014 10:11 am

Caganer, els Mivv i els Roads ara per ara són els que més baixos perden i els que menys retenen. Els Akra són els més ben aconseguits, però tot i això no són 'la panacea'.

Altre cosa molt diferent és els que ens volen fer veure, tot per vendre. :okcat
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Llagasta » dg. gen. 05, 2014 9:26 am

[quote user="Randy-650" post="249682"]Caganer, els Mivv i els Roads ara per ara són els que més baixos perden i els que menys retenen. Els Akra són els més ben aconseguits, però tot i això no són 'la panacea'.

Altre cosa molt diferent és els que ens volen fer veure, tot per vendre. :okcat[/quote]

i sembla que totes aquestes gràfiques van acompanyades de un Dynojet ...
Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Randy-650 » dg. gen. 05, 2014 12:23 pm

[quote user="Llagasta" post="249713"][quote user="Randy-650" post="249682"]Caganer, els Mivv i els Roads ara per ara són els que més baixos perden i els que menys retenen. Els Akra són els més ben aconseguits, però tot i això no són 'la panacea'.

Altre cosa molt diferent és els que ens volen fer veure, tot per vendre. :okcat[/quote]

i sembla que totes aquestes gràfiques van acompanyades de un Dynojet ...[/quote]

Exacte. :okcat Un tub de la industria auxiliar, si es posa tal qual perdrem més que no pas guanyarem.
En el meu cas en concret amb el Roads, i es pot dir que a nivell general:

-Puja més ràpid de voltes
-He perdut baixos
-Petardeja al reduïr
-Quan trec gas continua a la mateixa velocitat, no reté gens ara
-No crec que hagi guanyat potència

Tinc un company amb una Bandit que porta un Mivv i un Power Comander amb la injecció retocada. Un dia me la va deixar...i vaja si es notava la feina del Power!
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. gen. 05, 2014 12:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: 650X » dc. gen. 08, 2014 12:44 am

Com que jo he trastejat una mica amb la 690 opinaré sobre el tema.. encara que ja està casi tot dit.

El tema de la substitució del escapament original de la ktm690E per un de la industria auxiliar, el 99.9% dels casos prové d'una necessitat d'alleugerir el pes total i disminuir el risc de cremades de 1º, 2º i 3º grau provocades per la mega-estufa.

Exemple:

[youtube]NiWjoXP01YQ[/youtube]

ktm te una llista de programes per a la centraleta, que pagant et posen amb molt de gust i 5 min. Tot i que estan disponibles a internet per qui tingui els cables de conexió i s'ho vulgui fer ell mateix. Hi ha diferents graus de modificació de paràmetres, des del simple canvi dels valors per quan es munta un escapament akra i res més, fins a quan es fa tota la preparació completa que consisteix amb escapament, filtre i arbre de lleves, aquest seria el kit EVO 2.

Si no tinc entes malament, programa per el kit EVO1 modifica es valors de centraleta per aprofitar un escapament obert i un filtre d'aire més obert. Per tant el tema que un filtre més obert per si sol no fa res, la meva opinió es que es veritat, no fa res. Però si carregues el programa adequat pots obtenir millores significatives.

Jo hi tinc muntat un escapament LeoVince i un filtre K&N i vaig fer canviar el programa de la centraleta per obtenir-ne beneficis, (si de sèrie corre... amb això ja era el massa) però amb el temps i proves vaig revertir els canvis fins a quedar-me amb el programa solsament d'escapament obert. La qüestió es que el dipòsit de la 690E si es vol fer ruta llarga justeja i si li carregues mapes per obtenir xixa.... la moto es torna una autentica devoradora de benzina.

Com que la utilitzo majoritariament per off i amb algun més de 60 cv em surten per les orelles... el problema, en el meu cas no es de potència.
Això si, ara no em cremo, la moto pesa 4 kg menys i el filtre el netejo quan vull.

PD1: La falta de parell de les 690, es un problema que per el que em sembla no es del motor, la senyoreta te un escalonat de marxes més propi de crta que de off, una de les formes per millorar la resposta a baixes revolucions es escurçar la relació. Que de sèrie permet agafar els 175km/h amb el 15-45 passant a un 14-48 la moto es bastant més polivalent en off sense perdre capacitat de correr per asfalt.
Per fer totes les proves virtuals de canvis de relació pots fer-ho a gearingcommander amb lo qual podras veure fins i tot l'escalat de marxes i si necessites o no una malla més de cadena.

Observa les diferències:

Imatge Imatge


PD2: Amb els programes que permeten carregar programes a la centraleta (TUNE ECU) es poden desactivar algunes cosetes que fan que el motor a baixes revolucions rendeixi una mica més i per descomptat contamini una mica més. Lease Lambda i altres cosetes.

PD3: Com la majoria de KTM's existeix una limitació de PAR per centraleta de les 3 primeres marxes, que es pot descontectar mitjançant un conector.... però això ho vaig llegir-ho i no ho he provat en persona. Però semblaria que podria millorar la resposta en cas de "apuro"


I em sembla que jastà


Tela amb el totxo que he escrit... :sorry
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 08, 2014 1:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: JoanCG » dc. gen. 08, 2014 8:13 am

Caram Enric, quin nivell de resposta !!

Gràcies...
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Llagasta » dc. gen. 08, 2014 5:35 pm

Molt ben explicat Enric, algú ha canviat plat+cadena+pinyò ?
Quan us dura a les Trails ??
Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Randy-650 » dc. gen. 08, 2014 7:07 pm

Molt ben explicat, Enric. :okcat :okcat Tu si que n'entens de modificacions.

Una cosa: tens la 690 Enduro R, oi? Em costa de creure que agafi els 175. Potser de marcador si, però reals... En aquest web diu totes les velocitats màximes de les motos:

http://www.motoplanete.com/classement-vitesse-moto.html
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: Jordi » dc. gen. 08, 2014 8:17 pm

Hi ha algú que tingui una KTM tal com ve d'origen?? Que passa, que quan la compres no xuta??

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Filtre De Aire Obert Per Enduro

Entrada Autor: 650X » dc. gen. 08, 2014 11:32 pm

[quote user="Randy-650" post="249899"]Molt ben explicat, Enric. :okcat :okcat Tu si que n'entens de modificacions.

Una cosa: tens la 690 Enduro R, oi? Em costa de creure que agafi els 175. Potser de marcador si, però reals... En aquest web diu totes les velocitats màximes de les motos:

http://www.motoplanete.com/classement-vitesse-moto.html[/quote]

La veritat es que els reals no els se... però de marcador si que els he vist, ara que la moto sembla un flam amb espasmes... no es el seu àmbit, tot i que ho vaig provar amb els TKC80 i quan encara no portava els frenos de coberta i pneumàtics de cross...

Amb el GPS veure puntes de 150km/h no es difícil. Encara que reconec que es una autentica bestiessa.

Salut

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”