Pàgina 1 de 1

Amortidor, com saber si cal canviar-lo?

Publicat: dj. març 27, 2014 6:21 pm
Autor: JosepM
Hola companys,

doncs això, que l'amortidor de la meva Varadero té molts km, però molts. I veig que la gent se'ls canvia quan tenen, no ho sé, 50000 km.

I jo no sé dir si al meu li convé la jubilació o què. Vull dir que els seus possibles defectes no els detecto, ja que no recordo com anava quan ell i jo érem més joves...

Algun savi de la sala em podria descriure alguna observació mesurable a fer, per saber objectivament si convindria que em gastés uns centenars d'euros?

Gràcies!

Josep M.

Re: Amortidor, com saber si cal canviar-lo?

Publicat: dj. març 27, 2014 9:26 pm
Autor: Siono1000
Fins a on jo sé no hi ha cap forma fàcil per saber si l'amortidor està malament, només la percepció personal de com anava abans i de com va ara. També es pot provar una moto igual que sàpigues que l'amortidor està bé i treure'n conclusions.
Hi ha molta gent que a partir dels 50.000 sol canviar-lo i altre que no el canvia mai.

El meu consell seria que si et fa "patir" el canvis o el reparis.

Jo també tinc una moto amb forces anys i amb més de 100.000 la majoria fets carregat a tope. De moment no li he fet res ni tampoc l'he canviat, potser si que en corbes ràpides notes que balla una mica més que abans, aixis que ara no li busco les pesigoles i vaig una mica més tranquil. De moment no tinc pensat fer-li res i potser si un dia decideixo canviar-lo en fotaré de cops de cap a la pared pensant els anys que fa que vaig en una moto que podia anar més bé, no ho sé...com que soc força masell ja ho podré soportar. :oops:

Re: Amortidor, com saber si cal canviar-lo?

Publicat: dv. març 28, 2014 12:22 am
Autor: Randy-650
Si veus que el pneumàtic del darrera abans et durava, per dir alguna cosa, 10.000 km, i ara sols 8.000, sempre parlant del mateix model, voldrà dir que "no dibuixa" bé les imperfeccions del terreny, o sigui, que no treballa al 100%. Però en general 50.000 km ja acostumem a ser km, clar...

T'aconsello parlis amb Peter de Motomarca, un crack en posar amortidors a punt. Escriu-li a
aquest mail i et passarà preus. És a Vidreres:

Motomarca@Gmail.com

Re: Amortidor, com saber si cal canviar-lo?

Publicat: dv. març 28, 2014 7:29 pm
Autor: JosepM
Companys, gràcies per les aportacions!

La veritat és que sóc una mica com en siono1000 ... potser sí que la millor solució seria provar una Varadero en bones condicions, i decidir fins a quin punt la meva encara ho està...

La veritat és que la noto un pèl baixa del darrera, però potser és que li falta precàrrega a la molla.
I em fa l'efecte que no va tan fina als tombs, però potser és que està simplement descompensada per falta de precàrrega i/o és que corro més que anys enrera (la confiança fa fàstics!)
També la noto com a més seca quan passo clots sobtats o aquestes emprenyadores coses que ens posen per fer-nos reduir velocitat a ciutat, però això també podria ser perquè no afluixo tant i/o els meus ossos se'n senten més amb l'edat...

El que no he notat és que els pneumàtics em durin menys. I malauradament, Vidreres em cau una mica massa lluny.

Gràcies a tots,

Josep

Re: Amortidor, com saber si cal canviar-lo?

Publicat: ds. març 29, 2014 7:12 pm
Autor: Llagasta
si et sembla que només va la molla.... l´has de canviar.
un amortidor pot anar més o menys dur a la compresió ( depèn dels reglatges ) , però ha de tornar suament a l´extensió, es a dir l´apretes avall per darrera i si quan puja va depressa sense notar cap retenció es que l´hidraulic ja no va bé ...

si porta a sota un cargolet amb el signe + / - prova a apretar-lo del tot amb un tornavis , tancaràs l´hidraulic i si fos nou pujaría molt poc a poc .

:nino

Re: Amortidor, com saber si cal canviar-lo?

Publicat: ds. març 29, 2014 7:47 pm
Autor: 650X
l'envelliment dels amortidors a no ser que sigui sobtat perquè es trenqui un reten i perdi oli/gas o les dos coses, sol ser lent i el dia a dia fa que no el notem, l'oli queda amb les propietats disminuides, el gas perd pressió i la molla catxa i perdem les geometries optimes de la moto... però com que tot això passa molt a poc a poc no ens n'adomem i acabem anant amb molles toves i hidraulics fets caldo.
Però hi anem... la qual cosa fa que ens plantejem si cal o no cal. Però s'ha de recordar que els amortidors i pneumàtics son un dels actius de seguretat més importants de la moto.

Amb 100.000 km uns amortidors si no estan a l'altre barri poc els hi falta... molts amortidors es poden reparar,(canviar molles, retens, oli i gas) i una altre opció es comprar-ne de nous que no cal que siguin " grocs-pata-negre" wilbers, tecnoflex i altres marques no tan conegudes com ohlins fabriquen molles per a forquilles i amortidors bé de preu.

Jo vaig notar bastant com els meus perdien prestacions sobretot en canvis rapids de direcció (curva-contracurva) on la moto no era tan fidel a la traçada i trigava una mica més en tenir l'aplom correcte.

Es un tema molt delicat que cal consultar correctament amb el coixí, es la meva opinió, que no te perquè se la bona ni la més encertada... :wink:

Salut

Re: Amortidor, com saber si cal canviar-lo?

Publicat: ds. març 29, 2014 8:41 pm
Autor: Alex
bones, jo tambe tinc una varadero amb 50mil i he notat que ja no anava be. Notaras que al sortir de casa va be, i que a mesura que cauen els km es va posan cada vegada mes tou.

Jo vaig enviar el amortidor a factory suspension de saragossa i en dos dies el tenia a casa reparat. I si vols tambe et poden cambiar la molla. Ells cambien retens el repasen i posen oli nou. Els hi dius el pes i ells te l'arreglen.

Jo he notat molta millora, i el preu...130 euros si no recordo malament