Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: Trencaferro » dt. maig 27, 2014 7:38 pm

Recentment a casa em adquirit una nova moto, i aquesta va amb cadena. Quan tinguem mes temps i movilitat ja mirarem de posar fotos i poder-la treure a passeig, que la pobra porta un mes tancada al garatge per estrenar... :please

Bé, el fet es que a la última sortida, alguns de vosaltres ja em vareu comentar maneres i trucs que feu servir per netejar i engrassar les cadenas de les vostres montures.
Però llegint, llegint eh vist el tema aquest de l'Scottoil, però no conec ningú de primera mà que el porti; el comentaris son diversos i en general ningú en parla malament.

Diuen que no l'has d'engrassar mai, només tenir la precaució d'omplir el diposit cada 8 o 10K quilometres, i ajustar el nivell de degoteig segons l'estació de l'any i la temperatura perquè gotegi amb més o menys intensitat.
Altres punts força interessants que he pogut veure, es que la gent diuen que allarga un bon grapat de quilometres la vida útil de la cadena i que practicament no embruta, al igual que tampoc s'ha de netejar la cadena.

-És cert tot això? Ja sé que aqui la majoria aneu amb cardan, però si portessiu cadena us el montarieu?
-Amb el senzill que va per buit ja n'hi ha prou o val la pena gastar-se uns quants calerons més i comprar el digital que porta bomba?
-I per últim, sabeu el preu d'això a Andorra? Val la pena aprofitar un viatge i comprar-lo allà o no es diferencia amb els preus de venda d'aqui?

Merci a l'avançada, és per anar fent previsions quan puguem tornar a conduir.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: Pasqual » dt. maig 27, 2014 9:53 pm

Imatge

Al Cap d'Agulhas, el punt més al Sud del continent africà, vam trovar un austriac que portava d'scottoil. Estava encantat! des d'Austria, per tota la costa est africana, havia trobat inundacions, deserts de sorra i fang per regalar.

Jo no en tinc cap experiencia, però, repeteixo, ell estaba encantat

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: JosepM » dc. maig 28, 2014 7:20 am

Entre les Varaderos, n'hi ha bastants que en porten. Tots els que en tinc not´icia n'estan contents.

Jo en portava una cosa semblant, millorada, per`o la vaig acabar treient. La c`anula no m'anava b´e, vulguis que no, la llanta quedava feta un nyap, i la veritat sigui dita, fer una ruixada de tant en tant o prendre un spray de viatge tampoc ´es tanta murga.

Salut,

Josep M.

Avatar de l’usuari
Billy_Joe
Presentats
Entrades: 582
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
Ubicació: el Vendrell

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: Billy_Joe » dc. maig 28, 2014 8:44 am

Els primers que vaig conèixer que portaven aquest sistema van ser fa anys uns escocesos amb unes ZxR-9, que van parar a Montblanc al mateix lloc que nosaltres, y ens van dir que així la cadena sempre perfecta i en el seu cas, la llanta neta impecable. Suposo que depen molt de la dosificació, però jo ho veig un bon invent.
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: JosepM » dc. maig 28, 2014 9:23 am

M'explico: no és que vagi malament; és d'aquelles coses que, si les tens, van bé.

Personalment, amb el clima que tenim, prefereixo ruixar d'sprai de tant en tant o quan trobo aigua; i crec que quan es trepitja pols, és millor passar un pinzell amb gasoil i una ruixada després.

El que jo tenia no era Scottoiler, sinó un CLS200, un producte alemany que deixa anar gotes només quan corres, i segons un regulador.
http://www.cls200.de/front_content.php?idcat=189

Salut,

Josep

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: Steelman » dj. maig 29, 2014 8:13 am

Jo a la varadero el vaig posar i... tenia tota la llanta negra d'oli sempre.
Però em varen dir que s´havia de graduar i no se que més...


Ah, si al final el vols posar crec que t´en puc aconseguir un de nou a estrenar a bon preu :P
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: Trencaferro » dj. maig 29, 2014 1:40 pm

Merci a tots per les aportacions, les tindré molt en compte. :aplau1

Jordi, quasibé més que per tenir la llanta més o menys neta, m'interessa més el resultat i el poc manteniment que diuen que necessita. Ho dic perquè si no poso un aparell així quasibé segur que em tocarà engrassar a mi si o si.... :mrgreen:
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 30, 2014 1:23 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: Randy-650 » dv. maig 30, 2014 12:05 am

Pasqual ha escrit:Imatge

Al Cap d'Agulhas, el punt més al Sud del continent africà, vam trovar un austriac que portava d'scottoil. Estava encantat! des d'Austria, per tota la costa est africana, havia trobat inundacions, deserts de sorra i fang per regalar.

Jo no en tinc cap experiencia, però, repeteixo, ell estaba encantat
Saps si tenia un bloc o un web amb el viatge?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: Albert » dv. maig 30, 2014 1:11 pm

Holaaaa,
Randy-650 ha escrit:
Saps si tenia un bloc o un web amb el viatge?
També hi ha qui viatja, i molt, i ho publica, ho sabies?


:mail :mail
Sort,

Avatar de l’usuari
Minino
Presentats
Entrades: 1450
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: Minino » dv. maig 30, 2014 2:40 pm

:tobecontinuet Crec que és bon invent però sempre he pensat que per molts trastos que li posis si no ets de mirar les cossa poc servei li pots treure, has de mirar i mimar netejar i sempre greixada :aplau1
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: Pasqual » dl. juny 02, 2014 11:06 am

Albert ha escrit:Holaaaa,
Randy-650 ha escrit:
Saps si tenia un bloc o un web amb el viatge?
També hi ha qui viatja, i molt, i ho publica, ho sabies?


:mail :mail
Si Randy, crec que ho vaig possar-ho quan vaig fer la crónica, però no n'estic segur. Ara no tinc temps per buscar-ho però ja ho faré.

Tornat al tema del fil, el que vau venir a la II trobada de viatgers a Besalú, hi havia una Bultaco com la que van anar fins al Kilimanjaro els companys d'Igualada que ens van explicar la seva aventura, que ja duia un sistema per engreixar la cadena. Un dipòsit amb un cargol que permetia sortir més o menys oli segons el que volguessis. No tinc cap foto, però potser algún dels assistents la va fer

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Dubte sobre l'scottoil, val la pena?

Entrada Autor: Trencaferro » dl. juny 02, 2014 11:09 am

Moltes gràcies per la informació Pasqual!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”