Hola nois,
Doncs el dimecres passat vaig canviar la caixa de cànvis, desmuntar un altre cop la moto, treure quatre cargolets que fixen la caixa, retirar-la i posar la nova. Purgar el circuit de fre del darrera i en marxa!!!!
Ja m'hi vaig trobar el primer cop. Resulta que aprop del llum del darrera hi ha els connectors del mateix llum, els dels intermitents i el de la alarma/gestió de pressió pneumàtics. Per arribar-hi necessites desmuntar molta cosa, i per treure el cable......encara mes. Penso que la propera vegada hi posaré un connector multipolar a la zona de la bateria i així m'estalvio de desmuntar tanta cosa.
Comparant amb el primer cop, no m'ha costat gens de posar la maleïda goma-fuelle del cardan, ja tinc la lliçó apresa.
Un cop posada la caixa nova, em vaig trobar que l'allotjament del sensor de marxa era diferent. Revisant les microfitxes observo que es va fer un canvi de sensor i això comportava canvis en el seu suport. Cap problema vaig fabricar un suport que encara queda més bé que l'original i Santes Pasques.
Un cop tot funcionant, vaig obrir la caixa de canvis "original" (la que fallava). La valvolina, en 10K quilòmetres tornava a estar completament negre i l'imant interior (no el del tap, sinó un de mes gros que hi ha dins) tornava a estar col·lapsat de llimadures de metall. En tan pocs quilòmetres ja estava tot fatal. En un cotxe, l'oli de la caixa de canvis manual no s'ha de canviar mai, es de per vida. Però en una BMW...............
Diumenge vaig fer la primera sortida i, per tant, la primera prova. El que he notat es que el soroll al canviar de marxa s'ha reduït molt. Pots posar primera sense sentir res. Baixar les marxes es potser un pel mes dur, suposo per l'absència de desgast. I, pel que fa a l'avaria principal, aquesta ha desaparegut completament. Ja era hora!!!!!
Comparant l'interior d'ambdues caixa de canvis he observat excessives marques de desgast en els eixos de les forquilles i també he vist que els engranatges bojos tenien un moviment lateral molt acusat. Una de les forquilles tenia brillantors del desgast. La meva conclusió es que en aquella caixa s'hi deuria haver posat oli de motor en lloc de valvolina.
Tot i que el llibre de revisions estava segellat, hi havia coses estranyes, com que en comptes de treure les pipes de les bugies amb l'eina imprescindible, aquestes pipes estan marcades d'haver-les tret amb unes alicates i, no penso que a Can BMW ho facin aixi. Per tant, ve-tu-a-saber-on portava a fer les revisions. Suposo que, amb el llibre sense segellar, el concessionari, per vendre-la, va posar-hi els segells, tots alhora i "tira p'alante"
. També em pregunto quina es la raó de que, just desprès de la revisió que em van regalar "Com a deferència comercial" la valvolina del grup era mes negra i bruta que el carbó. Així deuen fer les revisions a Can Keldenich
.
I unes fotos per acabar.