L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Entrada Autor: Steelman » dt. nov. 11, 2014 2:19 pm

Ximetric ha escrit:
Napoleon ha escrit:Jo, que no sé ni mirar el nivell de l'oli...... :smoke
Napoléo, amb això si que et puc ajudar:
1.- Anar a donar un tomb a Andorra i tornar, per anar calentant una mica el motor.
2.- Parar motor.
3.- Recolzar sobre la pota de cabra 2 minuts.
4.- Posar caballet central i esperar 5 minuts.
5.- Treure tap de reomplir l'oli.
6.- Posar el dit pel forat del tap anteriorment tret.
7.- Si surt sec, afegir fins al nivell. Si surt "sucat", no cridar massa. En tots dos casos tornar a posar el tap.
Prony... collonut !!
Salut,
Xiemt Ric
Llorenç, amb aixó que dius es correcte amb una BMW..

En Napoleón té una Honda Deauville i el procediment per mirar l´oli és el seguent.
1- parar la moto
2- anar a casa
3- Engegar la Tv,llegir,escoltar la radio
4- ....

Ah mirar l´oli???? ES HONDA!!!!
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Entrada Autor: Ximetric » dt. nov. 11, 2014 4:45 pm

Molt bona Jordi, molt bona...
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Entrada Autor: Albert » dc. nov. 12, 2014 9:14 am

Holaaaa,

Perdó, però.... s'ha de mirar l'oli???


-fisch -fisch
Sort,

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Entrada Autor: Trencaferro » dc. nov. 12, 2014 1:12 pm

Albert ha escrit:Holaaaa,

Perdó, però.... s'ha de mirar l'oli???


-fisch -fisch

No m'agrada posar això en els fils però et tinc de dir que. +1

Jo em pensava que això només ho mirava el mecànic quant toquen les revisions... :riure :riure :riure
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Entrada Autor: Jordi » dc. nov. 12, 2014 3:09 pm

Hola a tots,

Aquest matí m'ha arribat el canvi nou. Un cop desembalat he tret el cargol d'omplir oli per veure si hi havia gaire ferritja adherida a l'imant. Pràcticament estava net.
Desprès he obert el canvi, m'ha sorprès gratament que la valvulina estava ben neta (utilitzada però neta). Recordo que a la meva moto (que en teoria quan me la van vendre li havien fet la revisió), l'oli era completament negre.
He verificat l'imant interior. Aquest tenia algun residu adherit, però res fora del normal. A la meva moto n'hi havia tant que l'imant ja no feia la seva funció.
He desmuntat tots els components per netejar-los i verificar-los. Res a destacar. Un cop muntat, totes les marxes entraven amb una exquisida suavitat, cosa que no passava amb el canvi antic, el qual havia de fer girar l'eix secundari per sentir dos "clecks" que indicaven que la marxa havia entrat.
La setmana que bé muntaré el canvi a la moto, ja veurem com respon. Espero que aquesta vegada hagi tingut sort. :esperant :esperant
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Entrada Autor: Jordi » dl. nov. 24, 2014 4:54 pm

Hola nois,

Doncs el dimecres passat vaig canviar la caixa de cànvis, desmuntar un altre cop la moto, treure quatre cargolets que fixen la caixa, retirar-la i posar la nova. Purgar el circuit de fre del darrera i en marxa!!!!

Ja m'hi vaig trobar el primer cop. Resulta que aprop del llum del darrera hi ha els connectors del mateix llum, els dels intermitents i el de la alarma/gestió de pressió pneumàtics. Per arribar-hi necessites desmuntar molta cosa, i per treure el cable......encara mes. Penso que la propera vegada hi posaré un connector multipolar a la zona de la bateria i així m'estalvio de desmuntar tanta cosa.

Comparant amb el primer cop, no m'ha costat gens de posar la maleïda goma-fuelle del cardan, ja tinc la lliçó apresa.

Un cop posada la caixa nova, em vaig trobar que l'allotjament del sensor de marxa era diferent. Revisant les microfitxes observo que es va fer un canvi de sensor i això comportava canvis en el seu suport. Cap problema vaig fabricar un suport que encara queda més bé que l'original i Santes Pasques.

Un cop tot funcionant, vaig obrir la caixa de canvis "original" (la que fallava). La valvolina, en 10K quilòmetres tornava a estar completament negre i l'imant interior (no el del tap, sinó un de mes gros que hi ha dins) tornava a estar col·lapsat de llimadures de metall. En tan pocs quilòmetres ja estava tot fatal. En un cotxe, l'oli de la caixa de canvis manual no s'ha de canviar mai, es de per vida. Però en una BMW...............

Diumenge vaig fer la primera sortida i, per tant, la primera prova. El que he notat es que el soroll al canviar de marxa s'ha reduït molt. Pots posar primera sense sentir res. Baixar les marxes es potser un pel mes dur, suposo per l'absència de desgast. I, pel que fa a l'avaria principal, aquesta ha desaparegut completament. Ja era hora!!!!!

Comparant l'interior d'ambdues caixa de canvis he observat excessives marques de desgast en els eixos de les forquilles i també he vist que els engranatges bojos tenien un moviment lateral molt acusat. Una de les forquilles tenia brillantors del desgast. La meva conclusió es que en aquella caixa s'hi deuria haver posat oli de motor en lloc de valvolina.
Tot i que el llibre de revisions estava segellat, hi havia coses estranyes, com que en comptes de treure les pipes de les bugies amb l'eina imprescindible, aquestes pipes estan marcades d'haver-les tret amb unes alicates i, no penso que a Can BMW ho facin aixi. Per tant, ve-tu-a-saber-on portava a fer les revisions. Suposo que, amb el llibre sense segellar, el concessionari, per vendre-la, va posar-hi els segells, tots alhora i "tira p'alante" -fisch -fisch . També em pregunto quina es la raó de que, just desprès de la revisió que em van regalar "Com a deferència comercial" la valvolina del grup era mes negra i bruta que el carbó. Així deuen fer les revisions a Can Keldenich :aplaudiment :aplaudiment .

I unes fotos per acabar.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Albert G
Presentats
Entrades: 870
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 1:29 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Entrada Autor: Albert G » dl. nov. 24, 2014 4:57 pm

:aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :catok
Caure jo? .....jo m'abaixo de la moto com amb dóna la gana!!!

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1798
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Entrada Autor: Napoleon » dt. nov. 25, 2014 2:11 pm

Estàs fet un crack!!!!! :aplaudiment :aplaudiment
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Entrada Autor: Jordi » dc. nov. 26, 2014 9:00 pm

Gràcies per les mostres de confiança. Espero que, si això fot un "catacrak"i em trobeu tirat al mig de la carretera també demostreu aquest suport :riure :riure :riure :riure

Jordi "Pro ny canviar de marxa sé"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2517
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.

Entrada Autor: Siono1000 » dc. nov. 26, 2014 9:53 pm

Caram !!
Si que és entretingut això d'anar amb BMW. :catok
Potser quant en jubili i tingui temps de sobra em repensaré el tema de tenir-ne una.

Ara si que veig que en Prony la va encertar del tot, com disfruta desmuntant i tornant a muntar la màquina. Hi ha gent que hauria de pagar un Plus per el "divertimento" extra que li dona la seva moto. -thumbup
Salut i kilómetres

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”