L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
"I aquest cargol??
On redimonis anava?? No recordo d'on el vaig treure, eren tants.
"Buenu", millor el deixo allà, en un raconet, i quan alguna cosa faci soroll o caigui, ja sabré on anava"
Hi ha gent als que, quan marxen de viatge, els genera molta angoixa pensar en que s'han oblidat quelcom. El tractament, per aquests casos, es molt senzill. Si t'ho has deixat a casa, t'ho compres a destí (sempre i quant no siguis un terrorista i t'hagis deixat el Bazoka en un racó del safareig).
En d'altres casos, la cosa no es tan senzilla; Si muntes una cosa i, quan acabes, descobreixes un cargol a la butxaca: Estàs fotut!!
Si bé a destí pots comprar un cargolet, una volandera o una famella (i no em malinterpreteu, que us veig les intencions), segurament et serà mes complicat trobar una palanca de canvi, una placa de matrícula o un cavallet. Això en el millor dels casos ja que, com acostuma a passar -mecagu'm la mare que el va parir- el cargolet, cabronet, segurament formarà part d'un àrea molt mes sensible de la moto i et deixarà completament tirat en el lloc menys indicat a l'hora menys indicada.
Mira, si es a la Puerta del Sol el 31 de desembre a les 00:00, sempre pots sortir a Tele5, però el mes segur es que et quedis "SOLO", igualet que els passa als que fa els index d'audiència d'Intereconomía.
I això, a que anava?? Ostres!!! Això es preocupant, estava parlant de desgràcies i he acabat viatjant fins Intereconomía.
Comencem, que la pizza ja es va torrant:
A la meva moto l'acompanyava un petit problema al canvi de marxes. Resulta que, en ocasions, feia sobtades reduccions, de quarta a tercera, pocs instants desprès de seleccionar la quarta velocitat. Val a dir que aquest fenomen, ni era agradable ni succeïa per la meva pròpia voluntat, sinó que ho feia per si sol en unes condicions de conducció completament normals. També s'hi ha d'afegir que vaig començar a escoltar un sorollet que tenia ben localitzat i si bé no era preocupant, era molest i indicava que alguna cosa no anava del tot be.
Uns em diran: "Al soroll t'hi acostumes i pel que fa al canvi, quan l'hi has agafat el "truquito", ja no t'has de preocupar"
Però jo si que me'n preocupo; Vaig comprar una moto que presumiblement no tenia defectes i, tal com estava no seria possible vendre-la en un futur (si no fos que tingués intenció d'enganyar al comprador, es clar)
Per això vaig decidir posar-me els guants, la bata i, per veure-hi millor, em vaig comprar un llum frontal, que per cert, potser m'hauria estat mes eficaç si no hagués escollit el mes barat de tots.
El procés de desmuntatge es relativament senzill, no es menesteixen "útiles especiales" ni força bruta, tan sols eines de qualitat, un bon espai per treballar (molts diuen que també una capsa de cerveses) i un taulell on posar les coses ben ordenades.
Un consell: Cada cert temps es bo aturar-se, netejar-se les mans, netejar les eines i posar cada cosa al seu lloc (menys les peces de la moto, burros!!!!). Utilitzareu una capsa de gots i carraques, es bo posar-les totes al seu lloc. Si suméssiu el temps acumulat en buscar les coses desperdigolades, us quedaríeu esma-ferits!!! Jo sempre m'aturo a netejar i ordenar. L'anomeno el meu moment Kit-Kat.
Segon consell: Un lloc on anar posant els cargols en grups, un al costat de l'altre i un número escrit al davant us servirà per apuntar en un paper a quin component pertany cada cargol. Que sigui un lloc estable, doncs si li dones un cop i es mouen els cargols........
Jo vaig necessitar un total de 21 números, es clar que, hi ha vegades que, per revisar i netejar desmunto un xic més del que es necessari.
Tercer consell: Abans de començar a tallar brides per fixar cables, fer moltes fotografies d'aquells punts, des de diferents angles. Això us ajudarà alhora de muntar-ho, ja que davant del dubte, tindreu molt ben fotografiat per on passa cada fil, cada cable i cada tub.
Desmuntar es força senzill ja que tot son mòduls molt senzills de separar. Cal a dir que, en aquest aspecte, sembla que els de BMW van deixar-se assessorar per gent de fora de la marca i per això els va sortir bé.
Hi han set cargols que separen la moto en dos parts i que son:
*Bastidor frontal superior, inferior, motor, transmissió, electrònica, ets
*Bastidor posterior, braç propulsor, tren del darrera i cavallets.
Arribar al punt de separació en dos depèn del que t'estiguis entretenint, mirant, revisant i netejant cada cosa que treguis. Es obvi que, fer-se-ho un mateix significa que cada coseta es mirada amb força interès, ja que no hi ha cap rellotge que t'empaiti.
Particularitats:
El setè cargol està just sota de la caixa de canvis. Si hagués mirat el manual potser no hauria estat tanta estona estirant sense èxit.
L'estriat del braç de transmissió surt molt fàcilment, no cal preocupar-se'n.
La meitat posterior no pesa gaire, una sola persona pot fer, sense entrebancs, tota la feina.
La meitat frontal.......l'hem d'aguantar, i amb alguna cosa que ens permeti ajustar l'alçada per poder encarar les dues parts. La trasera s'aguanta sola amb el cavallet central. Jo vaig utilitzar un crick hidràulic, sota el qual hi vaig passar una barra i una corretja a cada costat impedia que la moto (la meitat) pogués caure de costat.
Treure la caixa de canvis tampoc suposa cap dificultat, hi han pocs cargols i surt estirant d'ella mentre li dones uns petit copets amb la massa de nylon.
On redimonis anava?? No recordo d'on el vaig treure, eren tants.
"Buenu", millor el deixo allà, en un raconet, i quan alguna cosa faci soroll o caigui, ja sabré on anava"
Hi ha gent als que, quan marxen de viatge, els genera molta angoixa pensar en que s'han oblidat quelcom. El tractament, per aquests casos, es molt senzill. Si t'ho has deixat a casa, t'ho compres a destí (sempre i quant no siguis un terrorista i t'hagis deixat el Bazoka en un racó del safareig).
En d'altres casos, la cosa no es tan senzilla; Si muntes una cosa i, quan acabes, descobreixes un cargol a la butxaca: Estàs fotut!!
Si bé a destí pots comprar un cargolet, una volandera o una famella (i no em malinterpreteu, que us veig les intencions), segurament et serà mes complicat trobar una palanca de canvi, una placa de matrícula o un cavallet. Això en el millor dels casos ja que, com acostuma a passar -mecagu'm la mare que el va parir- el cargolet, cabronet, segurament formarà part d'un àrea molt mes sensible de la moto i et deixarà completament tirat en el lloc menys indicat a l'hora menys indicada.
Mira, si es a la Puerta del Sol el 31 de desembre a les 00:00, sempre pots sortir a Tele5, però el mes segur es que et quedis "SOLO", igualet que els passa als que fa els index d'audiència d'Intereconomía.
I això, a que anava?? Ostres!!! Això es preocupant, estava parlant de desgràcies i he acabat viatjant fins Intereconomía.
Comencem, que la pizza ja es va torrant:
A la meva moto l'acompanyava un petit problema al canvi de marxes. Resulta que, en ocasions, feia sobtades reduccions, de quarta a tercera, pocs instants desprès de seleccionar la quarta velocitat. Val a dir que aquest fenomen, ni era agradable ni succeïa per la meva pròpia voluntat, sinó que ho feia per si sol en unes condicions de conducció completament normals. També s'hi ha d'afegir que vaig començar a escoltar un sorollet que tenia ben localitzat i si bé no era preocupant, era molest i indicava que alguna cosa no anava del tot be.
Uns em diran: "Al soroll t'hi acostumes i pel que fa al canvi, quan l'hi has agafat el "truquito", ja no t'has de preocupar"
Però jo si que me'n preocupo; Vaig comprar una moto que presumiblement no tenia defectes i, tal com estava no seria possible vendre-la en un futur (si no fos que tingués intenció d'enganyar al comprador, es clar)
Per això vaig decidir posar-me els guants, la bata i, per veure-hi millor, em vaig comprar un llum frontal, que per cert, potser m'hauria estat mes eficaç si no hagués escollit el mes barat de tots.
El procés de desmuntatge es relativament senzill, no es menesteixen "útiles especiales" ni força bruta, tan sols eines de qualitat, un bon espai per treballar (molts diuen que també una capsa de cerveses) i un taulell on posar les coses ben ordenades.
Un consell: Cada cert temps es bo aturar-se, netejar-se les mans, netejar les eines i posar cada cosa al seu lloc (menys les peces de la moto, burros!!!!). Utilitzareu una capsa de gots i carraques, es bo posar-les totes al seu lloc. Si suméssiu el temps acumulat en buscar les coses desperdigolades, us quedaríeu esma-ferits!!! Jo sempre m'aturo a netejar i ordenar. L'anomeno el meu moment Kit-Kat.
Segon consell: Un lloc on anar posant els cargols en grups, un al costat de l'altre i un número escrit al davant us servirà per apuntar en un paper a quin component pertany cada cargol. Que sigui un lloc estable, doncs si li dones un cop i es mouen els cargols........
Jo vaig necessitar un total de 21 números, es clar que, hi ha vegades que, per revisar i netejar desmunto un xic més del que es necessari.
Tercer consell: Abans de començar a tallar brides per fixar cables, fer moltes fotografies d'aquells punts, des de diferents angles. Això us ajudarà alhora de muntar-ho, ja que davant del dubte, tindreu molt ben fotografiat per on passa cada fil, cada cable i cada tub.
Desmuntar es força senzill ja que tot son mòduls molt senzills de separar. Cal a dir que, en aquest aspecte, sembla que els de BMW van deixar-se assessorar per gent de fora de la marca i per això els va sortir bé.
Hi han set cargols que separen la moto en dos parts i que son:
*Bastidor frontal superior, inferior, motor, transmissió, electrònica, ets
*Bastidor posterior, braç propulsor, tren del darrera i cavallets.
Arribar al punt de separació en dos depèn del que t'estiguis entretenint, mirant, revisant i netejant cada cosa que treguis. Es obvi que, fer-se-ho un mateix significa que cada coseta es mirada amb força interès, ja que no hi ha cap rellotge que t'empaiti.
Particularitats:
El setè cargol està just sota de la caixa de canvis. Si hagués mirat el manual potser no hauria estat tanta estona estirant sense èxit.
L'estriat del braç de transmissió surt molt fàcilment, no cal preocupar-se'n.
La meitat posterior no pesa gaire, una sola persona pot fer, sense entrebancs, tota la feina.
La meitat frontal.......l'hem d'aguantar, i amb alguna cosa que ens permeti ajustar l'alçada per poder encarar les dues parts. La trasera s'aguanta sola amb el cavallet central. Jo vaig utilitzar un crick hidràulic, sota el qual hi vaig passar una barra i una corretja a cada costat impedia que la moto (la meitat) pogués caure de costat.
Treure la caixa de canvis tampoc suposa cap dificultat, hi han pocs cargols i surt estirant d'ella mentre li dones uns petit copets amb la massa de nylon.
Jordi l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 21, 2014 3:36 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2246
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
:groupwave
ets un crack... d'aqui 150.000 km quan hagi de tornar a fer embrague ja parlarem... :mrgreen:
Salut
ets un crack... d'aqui 150.000 km quan hagi de tornar a fer embrague ja parlarem... :mrgreen:
Salut
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14809
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
I amb tantes fotos que dius que varse fer del procès no ens ho pots il.lustrar????
:tobecontinuet :tobecontinuet
:tobecontinuet :tobecontinuet
Ex ...moltes coses
- Jl61
- Presentats
- Entrades: 932
- Membre des de: dv. des. 21, 2012 9:14 pm
- Ubicació: Barcelona
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Això, això fotos!!Steelman ha escrit:I amb tantes fotos que dius que varse fer del procès no ens ho pots il.lustrar????
:tobecontinuet :tobecontinuet
ljl
- Mamut
- Presentats
- Entrades: 612
- Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
- Ubicació: Andorra
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Hi ha motos que tenen vida pròpia.Prony ha escrit:... en ocasions, feia sobtades reduccions, de quarta a tercera, pocs instants desprès de seleccionar la quarta velocitat. Val a dir que aquest fenomen, ni era agradable ni succeïa per la meva pròpia voluntat, sinó que ho feia per si sol en unes condicions de conducció completament normals.
Em sembla que en diuen "robótica de darrera generació".
Les BMW ja deuen haver arribat a aquest estadi de perfecció.
.
Estem en guerra
Estem en guerra
- Rad
- Presentats
- Entrades: 446
- Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:59 pm
- Ubicació: Penedès-Garraf
- Contacta:
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Ets un crack Jordi.
- Dodo
- Presentats
- Entrades: 1102
- Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
- Ubicació: Montcal-Canet D'Adri
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Molt bo Jordi!!
Ets un artista :theking
Gaire gent com tú i els mecànics de professió es quederien sense feina :smoke
Ets un artista :theking
Gaire gent com tú i els mecànics de professió es quederien sense feina :smoke
- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3561
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Ja has trobat el problema del canvi i l' origen del soroll?
Anims crack!!! :groupwave
Anims crack!!! :groupwave
Gas a la burra!!!
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7586
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Busca't una novia urgentment, Jordi.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Quin fiera! :D Segur que en moments com aquests és quan més disfrutes de la teves passions. M'equivoco?
I al final, com va acabar la cosa? Has solucionat el problema del canvi o no?
I al final, com va acabar la cosa? Has solucionat el problema del canvi o no?
- Ad_hoc
- Presentats
- Entrades: 146
- Membre des de: dt. nov. 15, 2011 4:54 pm
- Ubicació: Sant Celoni
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
I jo que pensava que treure la bateria per carregar-la era una "machada"!
Em trec el barret!!
Em trec el barret!!
- Napoleon
- Presentats
- Entrades: 1796
- Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
- Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
No tinc paraules!!!!! :help
Estic bocabadat i esmaperdut :aplau1
Jo, que no sé ni mirar el nivell de l'oli...... :smoke
Estic bocabadat i esmaperdut :aplau1
Jo, que no sé ni mirar el nivell de l'oli...... :smoke
Jo tampoc vaig en BMW
- Ximetric
- Presentats
- Entrades: 540
- Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
- Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Napoléo, amb això si que et puc ajudar:Napoleon ha escrit:Jo, que no sé ni mirar el nivell de l'oli...... :smoke
1.- Anar a donar un tomb a Andorra i tornar, per anar calentant una mica el motor.
2.- Parar motor.
3.- Recolzar sobre la pota de cabra 2 minuts.
4.- Posar caballet central i esperar 5 minuts.
5.- Treure tap de reomplir l'oli.
6.- Posar el dit pel forat del tap anteriorment tret.
7.- Si surt sec, afegir fins al nivell. Si surt "sucat", no cridar massa. En tots dos casos tornar a posar el tap.
Prony... collonut !!
Salut,
Xiemt Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway
- Napoleon
- Presentats
- Entrades: 1796
- Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
- Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
OK. Ara m'hauries de dir on es el tap de l'oli. :pleaseXimetric ha escrit:Napoléo, amb això si que et puc ajudar:Napoleon ha escrit:Jo, que no sé ni mirar el nivell de l'oli...... :smoke
1.- Anar a donar un tomb a Andorra i tornar, per anar calentant una mica el motor.
2.- Parar motor.
3.- Recolzar sobre la pota de cabra 2 minuts.
4.- Posar caballet central i esperar 5 minuts.
5.- Treure tap de reomplir l'oli.
6.- Posar el dit pel forat del tap anteriorment tret.
7.- Si surt sec, afegir fins al nivell. Si surt "sucat", no cridar massa. En tots dos casos tornar a posar el tap.
Prony... collonut !!
Salut,
Xiemt Ric
Jo, l'únic que conec, es el de la benzina :smoke
Jo tampoc vaig en BMW
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Carai Jordi, quina feinada!!!
Ho tens muntat ja de nou tot plegat?
Ha desaparegut el 'sorollet'?
I ja funciona bé el canvi?
Carles
Ho tens muntat ja de nou tot plegat?
Ha desaparegut el 'sorollet'?
I ja funciona bé el canvi?
Carles
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2517
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Molt bona feina aquesta que has fet a la teva moto, ara només caldria dir-nos si ha estat efectiva o no.
Que...??? ha sigut una feina ben feta o un pur "divertimento"??
Es que ens agrada saber. 8)
Que...??? ha sigut una feina ben feta o un pur "divertimento"??
Es que ens agrada saber. 8)
Salut i kilómetres
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4379
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Exacte Jordi, com diu en Siono, ens agrada saber.
Falta la foto de la moto muntada altra vegada. Vols dir que que no ens has posat un "fake" i que l'únic que vas fer va ser parar i tornar engegar com faig jo amb l'ordinador quan no em va prou bé? de vegades em funciona...
Es divendres i plou a bots i barrals. No em feu cas... :smoke
Falta la foto de la moto muntada altra vegada. Vols dir que que no ens has posat un "fake" i que l'únic que vas fer va ser parar i tornar engegar com faig jo amb l'ordinador quan no em va prou bé? de vegades em funciona...
Es divendres i plou a bots i barrals. No em feu cas... :smoke
- Pere29
- Presentats
- Entrades: 397
- Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
- Ubicació: Torelló
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Com algú mes a dit perqui em trec el barret
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Bé, hi ha novetats en quant al tema de la caixa de canvis. Quan la vaig obrir, l'oli que hi havia estava molt mes negre del que tenia que ser. Apart d'això, l'imant que recull les partícules metàl·liques procedents del desgast era ben ple. No em va fer gens de gràcia el tema. Un cop deixat tot ben net i substituides les peces desgastades, la moto va funcionar correctament però ara, 10K desprès, apart de tornar-se bastant sorollosa, el canvi torna a fer exactament el mateix. Es tracta d'una avaria molt documentada a la xarxa, tot i que la gent de BMW sempre diuen que no ho havien experimentat mai.
Que vol dir això? Doncs que aquell canvi ja tenia l'acta de defunció escrita, amb tanta partícula metàl·lica, el seu estat de desgast general devia ser força alt. Desconec si l'origen fou un mal ús per part de l'anterior propietari o bé que mai s'hi havia canviat l'oli i al final era com pasta de polir. M'és del tot igual.
He tingut la fortuna de guanyar una molt renyida subhasta a ebay i ja tinc caixa la qual, comparada amb les moltes que he vist, te molt bon aspecte.
Així que em toca tornar a desmuntar la moto i reemplaçar la caixa. I, la veritat es que, no em fa gens de mandra, atès a que la primera vegada fou una experiència molt gratificant. Vaig xalar com una criatura el dia de Reis Mags.
Ja us aniré informant........
Que vol dir això? Doncs que aquell canvi ja tenia l'acta de defunció escrita, amb tanta partícula metàl·lica, el seu estat de desgast general devia ser força alt. Desconec si l'origen fou un mal ús per part de l'anterior propietari o bé que mai s'hi havia canviat l'oli i al final era com pasta de polir. M'és del tot igual.
He tingut la fortuna de guanyar una molt renyida subhasta a ebay i ja tinc caixa la qual, comparada amb les moltes que he vist, te molt bon aspecte.
Així que em toca tornar a desmuntar la moto i reemplaçar la caixa. I, la veritat es que, no em fa gens de mandra, atès a que la primera vegada fou una experiència molt gratificant. Vaig xalar com una criatura el dia de Reis Mags.
Ja us aniré informant........
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Re: L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Holaaaa,
Fes-ho amb temps suficient, que no sigui que després no la puguis fer servir el dia que cal!!!
esperem un nou reportatge fotogràfic.
Fes-ho amb temps suficient, que no sigui que després no la puguis fer servir el dia que cal!!!
esperem un nou reportatge fotogràfic.
Sort,