Manteniments 1200GS (motor doble arbre de lleves2010)

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Manteniments 1200GS (motor doble arbre de lleves2010)

Entrada Autor: 650X » dl. set. 29, 2014 12:08 am

Aquests dies, per històries de la vida he tingut una mica de temps per perdre amb la moto, m'he adonat del poc que sabem en realitat de les nostres motos, ja fa temps després d'apendre a canviar les bombetes foses, (això es el primer que aprens al tenir una 1200GS), canviar l'oli i el filtre d'oli, que no te massa secret, netejar el filtre d'aire, jo en porto un d'aquests que es neteja (K&N), canviar pastilles de frè, canviar la bateria quan ja no carrega... em vaig liar als 100.000 a canviar els amortidors i de moment encara no han saltat :mrgreen: , després va venir la necessitat de canviar el disc de darrera, renovar la valvulina del cardan, i desmuntar el braç per canviar-ne una de les gomes que ja està clivellada, i finalment... per això obro aquest post, encara que no crec que ningú llegeixi, ja que trigo molt en fer la pregunta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
...i la meva pregunta és: Bmw dona unes toleràncies a les vàlvules d'admissió entre 0.13-0.23 i a les de escapament de 0.30-0.40, ja deveu saber en quina feina estic actualment... :roll: a quin dels 2 extrems de la tolerància funciona millor el motor?
a veure si m'explico millor, a partir del 2010 els boxers funcionen amb doble arbre de lleves i l'ajust de les vàlvules ja no es fà amb els cargolets i contrafemella, ara funcionen al estil "japonés", amb taquets, per tant el primer cop que ho fas tens dos feines: galgar i obtenir la mida existent entre la lleva i el cap de la vàlvula, i desmuntar els caps de les vàlvules per saber la mida del taquet, 8 taquets, 4 d'admissió i 4 d'escapament. En acabades aquestes feines ja només has de sumar i restar per saber quin taquet posar per obtenir la distància correcte. I d'aquí el meu maldecap... a les d'admissió es millor anar a buscar el 0.13 o el 0.23 i a les d'escapament es millor anar a buscar el 0.30 o el 0.40 :? :?: :? :?: :? :?:

Com que fa hores que m'hi barallo, i no ho trobo per enlloc, i trucar al concesionari... no és una opció, ho deixo aquí a veure si algú ho sap.


Que tingeu bon dia :wink:

Salut

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1102
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Manteniments 1200GS (motor doble arbre de lleves2010)

Entrada Autor: Dodo » dl. set. 29, 2014 3:07 pm

Enric, sempre has d'anar a buscar el mínim.
Com el que es gasta la valvula i no la pots substituir fàcilment per aixó es canvien els taquets.
Si els deixes al màxim de tolerància els hauràs de canviar més haviat i al contrari, com menys tolerància més et durarà.
Peró segur que el Prony ens donarà alguna explicació més correcta.

He trobat aixó, que explica més o menys l'obertura (quan més justa al mínim més obre).
......Dejarlo con su minima luz (luz de aceite) copia mas el perfil de la leva y aumenta minimamente la permanemcia de la valvula abierta, por contra disminuye el tiempo que esta asienta, y la valvula (de escape) se refrigera cuando apoya en su asiento, si no apoya mucho se quema. El reglaje normal es lo mejor, da el tiempo de asiento necesario a cada valvula para que se refrigeren, ya que respeta las dilataciones de las mismas. Cierto es que quiza corre un poquito mas con un reglaje justo, pero se deteriora mas rapido.......

PD. perdona que no et contestes el wasa, l'he vist aquest matí.
Dodo l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. set. 29, 2014 3:15 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Manteniments 1200GS (motor doble arbre de lleves2010)

Entrada Autor: 650X » dl. set. 29, 2014 3:09 pm

Tranquil Eduard, de moment i sense tenir en compte aquesta aclaració ets qui més m'ha ajudat en aquesta història. [THUMBS UP SIGN]

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Manteniments 1200GS (motor doble arbre de lleves2010)

Entrada Autor: 650X » dt. set. 30, 2014 12:21 am

Doncs així he fet... anant a buscar la mínima llum dins la tolerància. A veure què serà. :|

Imatge
Imatge

Salut

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Manteniments 1200GS (motor doble arbre de lleves2010)

Entrada Autor: Jordi » dt. set. 30, 2014 11:59 am

Hola,

Crec que has fet el mes correcte, sempre dins les toleràncies, quan menys espai deixis, menys soroll, mes obertura i mes temps d'obertura (tot i que es tan poc que es impossible notar-ho. El cert es que, quan mes just ho deixis, mes trigarà a sortir de tolerancies.

Una vegada em van dir que era possible que passés just l'inrevés i que disminuís la tolerància. Segons experts, resulta que si el seient de la vàlvula es desgasta, aquesta puja una miqueta mes i es redueix l'espai. Tot i essent possible, no crec que sigui gaire habitual.

Als 50K vaig mirar la meva i estaven tots dins la tolerància. L'ús de pastilles complica l'ajust, però aquest dura moltíssim mes.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Manteniments 1200GS (motor doble arbre de lleves2010)

Entrada Autor: 650X » dt. set. 30, 2014 12:12 pm

Estic amb tu Jordi, als 50.000 em van canviar 2 semiesferes d'escape i fins als 126.000 res més, i he canviat per reduir llum, però estaven totes dins tolerància.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”