Els nostres llums

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Pakillu
Presentats
Entrades: 157
Membre des de: dj. maig 28, 2015 6:53 am
Ubicació: Sant Hilari Sacalm (La Selva)

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: Pakillu » dc. nov. 04, 2015 8:01 pm

Jo que em pensava que es faria de dia, però es veu que encara no -grin
Sembla que el feix de lum principal amb la philips ha quedat una mica més baix que amb la de sèrie, hauré montat algo malament? :esperant :esperant :esperant

Aquest es el resultat:

Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: Jordi » dj. nov. 05, 2015 6:15 pm

Pakillu,

Està ben clar que has muntat la làmpada malament. Amb tota seguretat no està ben introduïda en el sòcol del far. Has de observar que a la làmpada hi ha tres pestanyes no equidistants i que la del mig ha de quedar orientada cap amunt. Al no estar ben inserida, la llum generada no coincideix amb el disseny de la paràbola i per això dispersa tant el feix i, també en aquest cas, queda massa orientada cap abaix.

Posa-la bé i torna a fer una foto comparativa. Volem veure el resultat.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Pakillu
Presentats
Entrades: 157
Membre des de: dj. maig 28, 2015 6:53 am
Ubicació: Sant Hilari Sacalm (La Selva)

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: Pakillu » dv. nov. 06, 2015 5:35 am

Com diu un amic meu: "si no sabes no remenis" jajaja
Moltes gràcies Jordi per explicar-m'ho tant detalladament, ja he après coses noves avuí!
Espero no tornar-me a equivocar ara.
A veure si demà o passat tinc temps per posar-ho bé i posar la comparativa amb la làmpada bé a veure si aquest cop es fà de dia.

Enviado desde mi GTi 2.0 TFSI mediante Tapatalk

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: ErnesTDM » dv. nov. 06, 2015 8:43 am

Moltíssimes gràcies Jordi, això si que es un tutorial!!!


Sent from my iPad using Tapatalk
Salut i Kms.

Avatar de l’usuari
Pakillu
Presentats
Entrades: 157
Membre des de: dj. maig 28, 2015 6:53 am
Ubicació: Sant Hilari Sacalm (La Selva)

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: Pakillu » dt. nov. 10, 2015 8:35 pm

Gracies Jordi tenies tota la raó i a més la pestanya aquesta porta un encaix al far q fà q només pugui quedar bé d'una posició.
Així fà la llum ara es nota bastant respecte a la bombeta d'abans.

Imatge

Podria dir q molt recomanable el canvi!


Enviado desde mi GTi 2.0 TFSI mediante Tapatalk

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: Kpeps » dj. gen. 14, 2016 9:48 am

reobro aquest fil tan enginyos,degut a que aquest any l'ultim tram de la Rider ''se las trae'' i l'any passat ho vaig passar força malament ja que la iluminacio de la vella tieta fums es la que es i vaig acavar veient fins i tot a la mujer de la curva,no se si posar uns faros adicionals que tinc de quan tenia un XR2 que em vaig quedar com record i quedarien força be ,els quals em crean el problema de posar unes defenses que m'agraden encara menys que els top case o be si algu te ideia de millorar el llum del meu faro que em sembla va amb H4 d'alguna manera,si penseu alguna cosa ja em direu.....per allo de ....tu luz nos indica el camino,jajajajaja.
Imatge

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: Xavier » dj. gen. 14, 2016 11:14 am

Kpeps ha escrit:reobro aquest fil tan enginyos,degut a que aquest any l'ultim tram de la Rider ''se las trae'' i l'any passat ho vaig passar força malament ja que la iluminacio de la vella tieta fums es la que es i vaig acavar veient fins i tot a la mujer de la curva,no se si posar uns faros adicionals que tinc de quan tenia un XR2 que em vaig quedar com record i quedarien força be ,els quals em crean el problema de posar unes defenses que m'agraden encara menys que els top case o be si algu te ideia de millorar el llum del meu faro que em sembla va amb H4 d'alguna manera,si penseu alguna cosa ja em direu.....per allo de ....tu luz nos indica el camino,jajajajaja.
Posa't un frontal d'aquests d'anar fer footing a sobre el casc. Es veu que als runners els va bé.

O també pots provar un casc de miner que vindria a ser el mateix. -laughing

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: Kpeps » dj. gen. 14, 2016 4:26 pm

Xavier ha escrit: Posa't un frontal d'aquests d'anar fer footing a sobre el casc. Es veu que als runners els va bé.
O també pots provar un casc de miner que vindria a ser el mateix. -laughing
equips per runners.......miners.......aixo te la pinta de fer suar i no se ni de que em parlas,ja saps que soc de pell fina -harhar -harhar seguire esperant -wink
Imatge

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: Napoleon » dj. gen. 14, 2016 6:59 pm

Kpeps ha escrit:reobro aquest fil tan enginyos,degut a que aquest any l'ultim tram de la Rider ''se las trae'' i l'any passat ho vaig passar força malament ja que la iluminacio de la vella tieta fums es la que es i vaig acavar veient fins i tot a la mujer de la curva,no se si posar uns faros adicionals que tinc de quan tenia un XR2 que em vaig quedar com record i quedarien força be ,els quals em crean el problema de posar unes defenses que m'agraden encara menys que els top case o be si algu te ideia de millorar el llum del meu faro que em sembla va amb H4 d'alguna manera,si penseu alguna cosa ja em direu.....per allo de ....tu luz nos indica el camino,jajajajaja.
Vaaaaaaa.... :esperant
Aquest tram ja aniré jo al davant, encara que no tinc massa més llum que tu :catnono
Salut i peles :senyera
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: Ximetric » dv. gen. 15, 2016 2:19 pm

Hola companys.
Jo porto xenon a les curtes i em passa el que diu en Prony, no aprofita bé el perfil de la paràbola i la llum és com una gran circunferència, pel que has de portar el llum alt (per aprofitar l'arc inferior) i llavors enlluernes un "colló", o el portes baix (per aprofitar l'arc superior) i llavors les llargues fan la llum allí davant mateix i no serveixen de res.
Per això, i aprofitant que al març em toca ITV, ja he demanat unes Philips XtremVision per substituir el xenon a les curtes. Passada la revisió tècnica obligatòria, poder, i dic poder, em poso el xenon a les llargues, i si, ja se que tarda una mica en escalfar-se (vaja, com jo, je, je), però no solc fer cop de ràfegues, però si necessitar per circular el màxim de llum a llarga distància.
Salut !!!
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: Jordi » dv. gen. 15, 2016 6:11 pm

En aquests moments, la solució mes eficaç que hi ha és la de instal.lar un kit de xenó que inclou la parabola i la lent elipsoidal, converint el far en un far de xenó, amb sòcol tipus DS1 o DS2 (res de "adaptadors" que acaben sent un maldecap).
D'aquesta manera es garanteix un feix de llum homogeni i sense enlluernar. Això si, si ho vols fer bé, requereix mecanitzar la paràbola original, que ja no servirà per posar-li una bombeta normal i passar la ITV (En Kpeps em sembla que no té aquest problema perquè si alguna cosa li sobren al magatzem son fars de BMW).
L'altre probema es que, en el cas de les nostres GS's, la carcassa de far te molt poca profunditat i un kit d'aquests no hi cabría (tot i que si aconseguís un far trencat de GS, segur que me les apanyaria amb èxit invertint les òptiques de llargues i curtes).

Amb una òptica H4 i paciència es factible un bon resultat amb un kit bixenó, però amb una òptica H7 no és possible perquè és monofilament i la paràbola utilitza el 100% de la seva superfície, la qual cosa tampoc li aporta cap millora en la qualitat lumínica :catko :catko :catko

Edito per deixar-vos un enllaç dels 50.000 que hi ha a la xarxa:

https://www.retrofitlab.com/en/retroqui ... tor-kits-1
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: Els nostres llums

Entrada Autor: JosepM » dv. gen. 15, 2016 6:41 pm

M'hauré de llegir amb atenció tota aquesta informació. Fa poc he canviat una Varadero per una Crosstourer.

Jo estava acostumat a tenir dues bombetes de curtes/llargues, de manera que feia llum com un cotxe. Ara tinc una bombeta de curtes, que sempre està encesa, i una que només s'encén quan poso llargues.
Vaja, que en curtes em trobo mig llusco, i temo què passarà si mai se'm fon. :catko

Gràcies per la informació.

Salutacions,

Josep

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”