Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
El dia de la motorada a Montmeló vaig trobar en Cabirol i tot parlant del canvi de puny de la GS li vaig dir què publicaria un tutorial que havia fet fa uns mesos. L'he trobat però no hi han les fotos, així que ja el refaré i el publicaré. De moment ho faig amb un altre tutorial sobre el canvi de piles del sensor RDC de la pressió dels pneumàtics.Tots dos estan publicats en un altre fòrum amic (almenys per mi)
Entre els “gadgets” de la moto, hi ha el sensor RDC que medeix la pressió dels pneumàtics i (amb una fiabilitat dubtosa) t'ho ensenya a la pantalla del quadre d'instruments. És útil per orientar-te si has punxat i no te n'adones....;)
L'aparatet en qüestió està instal•lat a la vàlvula del pneumàtic i està segellat. Funciona amb una pila normal RC 2032, però quan aquesta s'acaba, NO ES POT CANVIAR!!!! Can BMW t'obliga a passar per caixa al mòdic preu de 125€ per sensor enlloc de poder canviar la pila que als xinos tenen un cost de 1,5€ (!).
El fet és que des de feia uns 40 o 50.000 km anava sense el sensor, però aquest cop, aprofitant un canvi de pneumàtics, m'he endut el sensor a casa i he canviat la famosa pila.
Aquest és el sensor desmuntat. Com veieu la pila esta segellada per una capa dura d'una mena de resina que no he identificat, però que m'ha costat molt de trencar.
Amb un cutter (un bisturí en el meu cas) i paciència, mica en mica, va apareixen la pila.
La llengueta superior està “soldada” a la pila tant per sobre com per sota. Atenció a l'hora de treure-la perquè és molt fàcil què es trenqui i s'haurà de tornar a soldar.
Un cop treta la pila, respectant la polaritat, només cal posar-ne una de nova
Jo he utilitzat aquest pegament de 2 components per tornar a omplir el sensor, i aquest és el resultat final:
Temps aproximat, 1 hora per tots dos sensors, però ara ho faria en menys de la meitat del temps.
Plis! Plas!
Entre els “gadgets” de la moto, hi ha el sensor RDC que medeix la pressió dels pneumàtics i (amb una fiabilitat dubtosa) t'ho ensenya a la pantalla del quadre d'instruments. És útil per orientar-te si has punxat i no te n'adones....;)
L'aparatet en qüestió està instal•lat a la vàlvula del pneumàtic i està segellat. Funciona amb una pila normal RC 2032, però quan aquesta s'acaba, NO ES POT CANVIAR!!!! Can BMW t'obliga a passar per caixa al mòdic preu de 125€ per sensor enlloc de poder canviar la pila que als xinos tenen un cost de 1,5€ (!).
El fet és que des de feia uns 40 o 50.000 km anava sense el sensor, però aquest cop, aprofitant un canvi de pneumàtics, m'he endut el sensor a casa i he canviat la famosa pila.
Aquest és el sensor desmuntat. Com veieu la pila esta segellada per una capa dura d'una mena de resina que no he identificat, però que m'ha costat molt de trencar.
Amb un cutter (un bisturí en el meu cas) i paciència, mica en mica, va apareixen la pila.
La llengueta superior està “soldada” a la pila tant per sobre com per sota. Atenció a l'hora de treure-la perquè és molt fàcil què es trenqui i s'haurà de tornar a soldar.
Un cop treta la pila, respectant la polaritat, només cal posar-ne una de nova
Jo he utilitzat aquest pegament de 2 components per tornar a omplir el sensor, i aquest és el resultat final:
Temps aproximat, 1 hora per tots dos sensors, però ara ho faria en menys de la meitat del temps.
Plis! Plas!
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1849
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
Moltes gracies pel turorial Pasqual!
La roda del darrera, fa dies que em marca bateria baixa, i si a can bmw val 125€, a can tricilindric en val 140! :gosth
Crec que faré igual que tú, i aprofitaré el seguentbcambi de rodes per fer un "apanyu" com el teu, el qual m'ha servit moltissim ja que feia dies que hi estava donant voltes i no sabia com fer'ho per no passar per caixa.
Ets un crack! :groupwave
La roda del darrera, fa dies que em marca bateria baixa, i si a can bmw val 125€, a can tricilindric en val 140! :gosth
Crec que faré igual que tú, i aprofitaré el seguentbcambi de rodes per fer un "apanyu" com el teu, el qual m'ha servit moltissim ja que feia dies que hi estava donant voltes i no sabia com fer'ho per no passar per caixa.
Ets un crack! :groupwave
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
Evidentment és un problema econòmic.... o no.
Costa de creure que amb tota la tecnologia que tenen aquestes motos, no hi hagi un sistema més ben fet.:
- Una "tapeta" fàcil d'obrir i tancar per canviar la pila?
- Un sistema que generi l'electricitat necessària al girar la roda?
- Piles recarregables amb el moviment
- ?
En el cas del cotxe, he llegit que la bateria de liti del sensor te una vida mitja de 10 anys!
En tot cas, em sembla un abús o una desídia en el disseny no acceptable en motos d'aquests pressupostos
Costa de creure que amb tota la tecnologia que tenen aquestes motos, no hi hagi un sistema més ben fet.:
- Una "tapeta" fàcil d'obrir i tancar per canviar la pila?
- Un sistema que generi l'electricitat necessària al girar la roda?
- Piles recarregables amb el moviment
- ?
En el cas del cotxe, he llegit que la bateria de liti del sensor te una vida mitja de 10 anys!
En tot cas, em sembla un abús o una desídia en el disseny no acceptable en motos d'aquests pressupostos
- Sergi3
- Presentats
- Entrades: 1451
- Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
- Ubicació: Barcelona
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
Totalment d'acord...Pasqual ha escrit:Evidentment és un problema econòmic.... o no.
Costa de creure que amb tota la tecnologia que tenen aquestes motos, no hi hagi un sistema més ben fet.:
- Una "tapeta" fàcil d'obrir i tancar per canviar la pila?
- Un sistema que generi l'electricitat necessària al girar la roda?
- Piles recarregables amb el moviment
- ?
En el cas del cotxe, he llegit que la bateria de liti del sensor te una vida mitja de 10 anys!
En tot cas, em sembla un abús o una desídia en el disseny no acceptable en motos d'aquests pressupostos
Salut i km!!!
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
culleres,no hi havia pensat en aixo,realment sembla mentida que no es pugui canviar la pila,alguna rao que no sabem tindra,a veure si ho averigüem.Pasqual ha escrit:Evidentment és un problema econòmic.... o no.
Costa de creure que amb tota la tecnologia que tenen aquestes motos, no hi hagi un sistema més ben fet.:
- Una "tapeta" fàcil d'obrir i tancar per canviar la pila?
- Un sistema que generi l'electricitat necessària al girar la roda?
- Piles recarregables amb el moviment
- ?
En el cas del cotxe, he llegit que la bateria de liti del sensor te una vida mitja de 10 anys!
En tot cas, em sembla un abús o una desídia en el disseny no acceptable en motos d'aquests pressupostos
p.d. la valvula val 86 euros mes iva que per una valvula amb un sensor i una pila ho trobo un xic :heat :heat
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
Suposo que si compres un sensor nou (que molts acabaran fent-lo canviar a Can BMW), et tocarà connectar la moto a la centraleta per dir-li el codi del sensor i que la moto el reconegui.Kpeps ha escrit:culleres,no hi havia pensat en aixo,realment sembla mentida que no es pugui canviar la pila,alguna rao que no sabem tindra,a veure si ho averigüem.Pasqual ha escrit:Evidentment és un problema econòmic.... o no.
Costa de creure que amb tota la tecnologia que tenen aquestes motos, no hi hagi un sistema més ben fet.:
- Una "tapeta" fàcil d'obrir i tancar per canviar la pila?
- Un sistema que generi l'electricitat necessària al girar la roda?
- Piles recarregables amb el moviment
- ?
En el cas del cotxe, he llegit que la bateria de liti del sensor te una vida mitja de 10 anys!
En tot cas, em sembla un abús o una desídia en el disseny no acceptable en motos d'aquests pressupostos
p.d. la valvula val 86 euros mes iva que per una valvula amb un sensor i una pila ho trobo un xic :heat :heat
Quedem en que una pila de 1 Euro es converteix en:
Desmontar y montar rueda delantera
Desmontar y montar neumático rueda delantera
Sustituir sensor presión rueda delantera
Inflar con nitrógeno rueda delantera y trasera
Sustituir tapones válvulas
Equilibrar rueda delantera
Conectar ECU para configurar sensor
Prueba en carretera
Verificar niveles líquidos
Verificar carga batería
Verificar desgaste pastillas de freno
Tasa reciclaje sensor antiguo
Días de almacenaje moto en taller
Iva
Ens queixem dels"BARCENAS", "PUJOLS", "MILLETS" I COMPANYIA, i callem davant de "BMW PREMIUM SERVICE"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
Prony. "L'has clavat!"
És un tema similar al canvi de punys (per cert, a mi no m van durar ni 20.000 Km, a la RT gairebé 100.000!). Amb l'excusa de que són calefactables, s'han de canviar sencers i un tros de goma que no arriba a 20€ és converteix en més de 100 per cada unitat.
És un tema similar al canvi de punys (per cert, a mi no m van durar ni 20.000 Km, a la RT gairebé 100.000!). Amb l'excusa de que són calefactables, s'han de canviar sencers i un tros de goma que no arriba a 20€ és converteix en més de 100 per cada unitat.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14809
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
Amb el tema dels punys hi ha uns de l´industria auxiliar que amb una mica de mans t'estalvies un paston.
Valen 20€ i amb un cuter treus els vells, i els poses els nous...
Jo com que no tinc manetes...vaig anar al meu taller de Reus, HONDA BORMAR MOTOS i m'ho varen fer en cinc minutets.... i em varen cobrar 0€
Valen 20€ i amb un cuter treus els vells, i els poses els nous...
Jo com que no tinc manetes...vaig anar al meu taller de Reus, HONDA BORMAR MOTOS i m'ho varen fer en cinc minutets.... i em varen cobrar 0€
Ex ...moltes coses
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
Quan pugui pujaré el tutorial de quan els vaig canviar jo
Enviat des del meu ST25i usant Tapatalk 2
Enviat des del meu ST25i usant Tapatalk 2
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
Tutorial canvi punys GS pujat a http://mototurisme.cat/viewtopic.php?f=3&t=16517
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
Holaaaa,
Moltes gràcies pel tutorial aquest Pasqual. Realment hi hauria mil formes mes senzilles per poder fer aquest sensor, però sembla que el negoci es el negoci.
D'altra banda aquests sensors sempre tenen la seva utilitat, si funcionen correctament. A un company, de seguida li va detectar que havia punxat la roda en la ruta de la passada KDD.
Moltes gràcies pel tutorial aquest Pasqual. Realment hi hauria mil formes mes senzilles per poder fer aquest sensor, però sembla que el negoci es el negoci.
D'altra banda aquests sensors sempre tenen la seva utilitat, si funcionen correctament. A un company, de seguida li va detectar que havia punxat la roda en la ruta de la passada KDD.
Sort,
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
No tornarem a entrar al tema del "imprescindible" o no de les ajudes electròniques. Caldria obrir un altre fil. Però hi han sofisticacions "preu-benefici" dubtós (com a mínim). En tot cas la part de "preu" és per l'usuari la part de "benefici" per l'empresa.
És podria obrir un fil sobre els "gadgets" imprescindibles, aconsellables i prescindibles directament.
En aquest cas, la resposta la dona en Prony (a l'espera que en Kpepps ens digui la raó, "oculta" per els mortals, per la qual no es pot canviar la pila)
És podria obrir un fil sobre els "gadgets" imprescindibles, aconsellables i prescindibles directament.
En aquest cas, la resposta la dona en Prony (a l'espera que en Kpepps ens digui la raó, "oculta" per els mortals, per la qual no es pot canviar la pila)
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
Holaaaa,
Al preu que dius que ho venen, està clar que la majoria del benefici es per l'empresa.
Molt bona reflexió Pasqual, però jo entenc que el benefici es tant per l'usuari com per a l'empresa, caldria saber quin percentatge correspon a cada un.Pasqual ha escrit:No tornarem a entrar al tema del "imprescindible" o no de les ajudes electròniques. Caldria obrir un altre fil. Però hi han sofisticacions "preu-benefici" dubtós (com a mínim). En tot cas la part de "preu" és per l'usuari la part de "benefici" per l'empresa.
Al preu que dius que ho venen, està clar que la majoria del benefici es per l'empresa.
Sort,
-
- Presentats
- Entrades: 27
- Membre des de: dc. juny 12, 2013 11:02 pm
Re: Sensor pressió pneumàtic RDC. Canvi de pila
- Tema sensor pressió neumàtics: el sensor és com mitja capseta de llumins de color negre que no té res a veure amb la vàlvula, en el cas de la meva BMW R1200 GS Adventure del 2008. El sensor va enganxat a l'interior de la llanta, al costat de la vàlvula però és una peça separada, diferent. Hi ha un adhesiu platejat extern que adverteix el "neumatiqueto" perquè no posi allí la palanca. Tinc molt clar que quan se'm mori (ja fa dies que la roda del darrera triga força a marcar la pressió) li canviaré "ortopèdicament" només la pila, ja que, conservant l'aparell, es manté el sowtware d'identificació per la centraleta.
- Tema punys calefactables: Aqui, les economies són discutibles. Si s'han fet servir molt a l'hivern, acaben estovant i fonent la part interna de la goma, i quan intentes treure'ls, queden "grumolls" enganxats sobre les resistències elèctriques. Eliminar aquets "residus" autènticament soldats a la maneta és feina de xinos, amb el risc d'acabar tallant el serpentí elèctric quan t'hi poses. Ho dic perquè a mi m'ha passat i em trobo que els punys nous no transmeten tota la calor desitjada per l'aïllament que frenen les restes de l'antic puny.
En canvi, si el desgast és només extern, sense haver usat gaire la calefacció, la millor opció és un cúter per arrancar delicadament els punys gastats i posar-hi els nous (menys de 20 euros a les botigues de recanvis) amb l'ajuda d'una bona mullena d'aigua o alcohol, perquè llisquin per entrar.
- Tema punys calefactables: Aqui, les economies són discutibles. Si s'han fet servir molt a l'hivern, acaben estovant i fonent la part interna de la goma, i quan intentes treure'ls, queden "grumolls" enganxats sobre les resistències elèctriques. Eliminar aquets "residus" autènticament soldats a la maneta és feina de xinos, amb el risc d'acabar tallant el serpentí elèctric quan t'hi poses. Ho dic perquè a mi m'ha passat i em trobo que els punys nous no transmeten tota la calor desitjada per l'aïllament que frenen les restes de l'antic puny.
En canvi, si el desgast és només extern, sense haver usat gaire la calefacció, la millor opció és un cúter per arrancar delicadament els punys gastats i posar-hi els nous (menys de 20 euros a les botigues de recanvis) amb l'ajuda d'una bona mullena d'aigua o alcohol, perquè llisquin per entrar.