Viacrucis Triumph Legend

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Viacrucis Triumph Legend

Entrada Autor: GRUM » dj. març 19, 2015 1:58 pm

Miraré de resumir una mica el "viacrucis" de mecànics que ha hagut de patir la Ruda des que la vaig comprar. No sé si ha sigut un cúmul de mala sort, o una broma del destí, però la història te la seva "guasa".
EL primer lloc on vaig portar la Ruda (triumph legend TT 900) va ser al mecànic que havia portat sempre la resta de motos fins llavors. Li vaig demanar que, com que no sabia com estava, que li dediques temps i "carinyu" per repasar-la de dalt a baix a veure com estava. l'únic que li vaig comentar específicament, era que "perdia" la direcció, és a dir, en els revolts se'm tancava la direcció i em costava molt controlar la moto.
Va tenir la moto més de tres setmanes, durant les quals no va parar de donar-me llargues i excuses, finalment, enfadat, li vaig donar un ultimatum i el resultat va ser que em va tornar la moto sense haver-li fet ni un sol quilómetre per provar-la, amb evidents problemes de direcció encara i això si, una factura considerable. Quan la vaig provar, la moto seguia anant malament de direcció i no sabia si havia mirat res mes. Encara no sé perquè, però li vaig pagar la factura i li vaig dir que no em tornaria a veure el pèl mai més.
Després, vaig decidir portar la moto a un altre mecànic. Un que tinc aprop de casa i que té bona reputació. És un mecànic dels de sempre i porta un parell d'equips de competició.
Li vaig explicar els problemes que havia tingut i li vaig demanar exactament el mateix. Que li dediques temps i la repassés de dalt a baix per posar-la apunt.
D'entrada va semblar que la moto anava millor. Em vaig animar i li vaig demanar que, en una segona "visita", em canviés els intermitents i manillar i alguna posta apunt més. Després de dues factures considerables, tot i que la moto anava molt millor i, fins i tot vaig anar a Pirineu Aragonès amb ella, encara trobava que alguna coseta no anava fina del tot.
A veure, jo no soc mecànic, és més, soc un negat amb la mecànica i no hi entenc gens de motos, només conec les sensacions que percevo quan les porto.
Ja feia temps que em voltava pel cap canviar la caixa dels filtres i els mateixos filtres d'origen per uns filtres cònics K&N vistos i alguna coseta més, així que, em vaig acostar a casa d'un amic que havia estudiat i treballat de mecànic de competició per demanar-li si era viable fer aquests canvis i, tot xerrant, li vaig comentar que la moto no estava fina del tot.
Em va dir que si volia, li podia deixar i ell la revisaria i en funció del que trobés, ja parlariem de negocis.
Quan em va trucar perqué anés a casa seva em vaig preocupar, però quan vaig veure el que em va ensenyar, em va començar a bullir la sang i pensar en què collons se suposava que havien fet els dos mecànics que havien "repassat" la moto abans.
Imatge
Un cable elèctric de paret, gruixut i enorme, conectat a la bateria i amb uns conectors ràpids, suposem que per carregar la bateria.
Imatge
El cablejat elèctric poc cuidat.
La caixa del filtre trencada, i el filtre...en fi, jutgeu vosaltres mateixos
Imatge
Imatge
La pinça de fre del davant clavada i amb un tacte de maneta hororós.
I alguna cosa més que segurament ara no recordo. Tot això, després d'haver pagat a "dos mecànics professionals" perquè es miressin la moto amb carinyu i la posessin apunt.
Aquí l'estat dels carburadors degut a la merda de filtre d'aire i la caixa trencada.
Imatge
Imatge
Imatge
Això és la ferritja que va sortir dels carburadors, per vendre-la a pes i guanyari diners
Imatge
En fi, no us podeu imaginar tot el què em va passar pel cap!!
Primer de tot, resulta que el simpàtic propietari anterior, es va oblidar de dir-me que la moto havia tingut un accident i havien intentat reconstruïr-la fent les pitjors xapusses del món.
I per rematar-ho, no un no, sinó els dos mecànics que m'havien cobrat per repassar la moto, resulta que no havien vist res de tot això -shock -shock -shock -shock :catenfadao :catenfadao :catenfadao :catenfadao
Bé, després de tot això, finalment, vaig trovar qui li va dedicar tot el temps i l'amor que la Ruda es mereix i li va fer tots els petits retocs que li vaig demanar i ara, per fi, la moto va fina de veritat. És com haver tornat a estrenar moto de nou :catdrive
Encara li falta alguna petita modificació i cura, però ja va sent la moto que hauria de ser.
Gràcies per la paciència i perdoneu el totxo :cattimit
Imatge
Aquests son els nous pulmons de la Ruda.
Imatge
I aquest el resultat fins ara...
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Viacrucis Triumph Legend

Entrada Autor: Deivid » dj. març 19, 2015 3:25 pm

Collons, no entenc com hi ha gent que s'autodenomina mecànics...quan es dediquen a facturar algu que ni foten... Aixó fa possar de molta mala llet!!! No estaris de mes possar els noms dels tallers perque ningú s'acosti.

En fi, me n'alegro que per fi estiguis content i amb un resultat com ha de ser....

La moto molt guapa!!!!


Enviado desde mi iPhone con Tapatalk

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Viacrucis Triumph Legend

Entrada Autor: Jordi » dj. març 19, 2015 5:07 pm

Renoi, com està el mercat de mecànics, digues els noms i així sabrem on no dur-la.

Però, com a persona que ha reparat, de manera amateur i sense cobrar, un bon grapat de motos et puc dir el que pot passar: Hi ha reparacions que son "un marrón". En ocasions un producte (pot ser una moto, un cotxe o una cafetera express) pot estar en tan mal estat que un prefereix ni tocar-la perquè: Mai podrà facturar les hores que necessita i perquè es molt probable que alguna peça caigui a trossos (avaria oculta). En fi, que quan a un mecànic li "toca un marrón", sap segur que hi perdrà calers, la confiança del client i, de ben segur, tindrà reclamacions futures.

En el moment en que et poses en la instal·lació elèctrica ja pots comptar que has de començar a tallar cables i a posar-ne de nous, has d'investigar cada cable, cada connector.....i tot sense esquema. Pagaràs deu hores al mecànic? Oi que no?
Tema recanvis: Quan tens un "marrón" només et falta anar a cercar recanvis, que els has d'anar a buscar qui-sap-on i que els has de pagar trinco-trinco i sense gaire descompte perquè no ets client habitual........

Penso que els dos mecànics no van ser nobles (no hem vist la factura) però tampoc devien ser gaire espavilats, ja que, qui té experiència, només veure la moto, no te'ls accepta, aquests "marrons". El millor es ser clar i dir: "Això, mirant-ho per sobre, em portarà molta feina i moltíssimes hores, estas disposat a pagar-les?". Afortunadament has trobat qui li proporcioni tot el carinyo que mai ha tingut. Feu números de les hores que hi inverteix i multiplica-les pel preu d'hora d'un mecànic.........
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Viacrucis Triumph Legend

Entrada Autor: GRUM » dl. març 23, 2015 1:45 pm

Entenc que, si el mecànic veu que la moto és un "marrón", com a mínim, per professionalitat, el què hauria de fer és avisar dels possibles costos de les repacarions i que llavors fos el propietari qui decidís tirar o no endavant.
El què em molesta profundament i m'emprenya, és que et vagin fent els arreglos que els comento jo (que no en tinc ni papa de mecànica) i que no hagin sigut capaços ni, com a mínim mirar-se filtres i nivells. Perquè aquesta és una altra, ningú li ha fet canvi d'oli ni filtre, és més, ni s'ho han mirat.
Crec que una revisió bàsica hauria d'incloure nivells i filtres, no? potser m'equivoco?? És demanar massa?
La darrera vegada que va sortir del mecànic, ell era conscient que jo pensava marxar uns dies voltant pels pirineus i tot i així...
...en fi, no en vull parlar més perquè em bull la sang de mala manera.
Ara ja sé on he de portar la moto si vull que la cuidin bé.
Amb el primer "mecànic" és amb qui vaig tenir més problemes i amb qui estic més emprenyat, no sé el nom del taller, està a la prolongació guimerà de Manresa i el`personatge es diu Dani. :catko :catko
Amb el segon, no és que estigui emprenyat, a veure, ja m'ha anat posant la moto al dia i fent els petits canvis i reparacions que li he demanat. però collons! que no revisés filtres i nivells i no mirés com estava quan així li havia demanat. Tranquil, la moto ara està bé, em deia. També em volia canviar la bomba de fre quan ha resultat que, lúnic que necessitava era una neteja i repàs... en fi, un desastre, tot i que no ho consideri tant greu com el primer cas. :catenfadao
Per sort, ara sembla que tot es va posant a lloc i la Ruda està millor que mai, tot i que encara li queda algún petit retoc per fer :cattimit
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 803
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Viacrucis Triumph Legend

Entrada Autor: VMan » dl. març 23, 2015 4:35 pm

Collons Grum!!!!!!En Dani es al c.alcalde armengou,es on hi havia el taller del Toni Elies,vaia va be saber com treballa la gent!!!
I ara on la portes?

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Viacrucis Triumph Legend

Entrada Autor: GRUM » dt. març 24, 2015 3:51 pm

Després d'en Dani (motostock) em sembla que es diu el taller, la moto va passar per les mans d'en Cristian Cantarell.
Tot i que el resultat va ser una mica millor, tampoc va fer cas del què li vaig demanar. És a dir, li vaig dir el problema que havia tingut amb en Dani i li vaig demanar que repassés la moto de dalt a baix i me la deixés en condicions, independentment del temps que li hagués de dedicar...
...el resultat, després de dues visites i les corresponents factures, jo estava força confiat del treball fet i vaig marxar a Pirineu d'Hosca uns dies. la moto anava força bé, però continuava tenint la sensació que alguna cosa no anava al'hora. Li vaig comentar i em va dir que li tornés a portar. Entre mig, vaig anar a veure a un conegut que ha arreglat motos i, per més inri, va estudiar amb en Cristian. Total, que li comento les meves sensacions amb la moto i quedem que li deixo uns dies. Ell va ser qui va "descobrir" totes les xapuces que he comentat al principi del post i que ni Dani ni Cristian havien vist en les seves suposades revisions.
Per tant, de moment i mentre el conegut en qüestió vulgui, la moto li porto a ell. Li pago per la feina i el material i em quedo amb la tranquilitat que la moto està en bones mans i cuidada com cal, amb amor.
De fet, des que la va repassar ell és com una moto nova, tot i que, crec, que encara li queda alguna coseta per millorar...
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: Viacrucis Triumph Legend

Entrada Autor: JosepM » dt. març 24, 2015 11:42 pm

L'enhorabona per haver, finalment, pogut deixar la moto com cal!

Aquests "mecànics", antigament, s'exposaven a perdre la reputació perquè algú en malparlés en un bar. Actualment és potencialment molt més gran l'abast de les queixes, el nombre de gent que s'assabenten d'on NO anar gràcies a la xarxa.

Bona sort,

Josep

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 803
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Viacrucis Triumph Legend

Entrada Autor: VMan » dt. març 24, 2015 11:57 pm

Has pensat en posar una reclamació a l'oficina del consumidor que hi ha al consell comarcal?

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Viacrucis Triumph Legend

Entrada Autor: Kpeps » dc. març 25, 2015 9:46 am

bones Grum.
mira,de a on portes una moto o a on la deixes de portar,no hi entrare,com sempre uns estan contents i altres no,el que si que puc dir i aixo ho dic a nivell general,es que comprar amb els ulls lo que mana el cor,acostuma a sortir car,el proper cop,abans de pagar,ves a una Triumph i demana consell amb la moto alla,i si t'han de cobrar una hora o dues de diagnosis et sortiran molt baratessss....jo et puc explicar cassos per parar un tren de gent que s'ha estalviat molts quartos gracies a una diagnosis,moduls d'averia d' ABS borrats per exemple,per desgracia i a molt CABRO venent autentiques merdes i no parlo de botigues sino de particulars !!! per sort no son tots i la majoria venen els vehicles be,pero al que li toca la grossa li toca :catko conta que hi ha gent que es tan MALABESTIA que fins i tot es pensa que a una concessio li poden fotre un gol per l'esquadra.
p.d. si ara ja va be,tots contents :catBirra :catBirra
Imatge

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Viacrucis Triumph Legend

Entrada Autor: GRUM » dg. abr. 05, 2015 5:45 pm

A veure, un parell de coses.
En el cas del segon mecànic, el Cantarell, no poso en dubte la seva qualitat com a mecànic ni els seus coneixements. El què passa és que entenc que si jo vaig dir específicament, repassa la moto de dalt a baix que no sé com està i deixa-la en perfecte ordre de marxa, sense escatimar hores.
Crec que una revisió mínima hauria d'incloure nivells i filtres, entre altres coses, o potser m'equivoco??
A més a més li vaig especificar que sortís a provar-la i que, si el pressupost era raonable fés el que convingués i, amb confiança, si sortia algun imprevist avisés.
Com és que ningú va mirar ni oli i filtre, no va veure el cable gruixut de paret conectat a la bateria i lo pitjor de tot, no va ni mirar-se el filtre d'aire (per no dir aquella merda que portava)???
Com no va veure que la caixa del filtre d'aire estava trencada i en conseqüència, els carburadors plens de merda i, per tant, la moto no petava fina???
La resposta, crec, és ben evident, no van fer el què jo vaig demanar i això és el que em fot i em dol. Aquestes coses fan que perdis la confiança en els professionals en els quals, confies la teva seguretat i per tant, la teva vida.
Pel què fa a comprar amb el cor sense haver passat per la casa oficial a que repassessin la moto...no us heu enamorat mai?? l'amor és cec :catenamorat
Sabia, o més aviat sospitava on em posava, aquest no ha sigut el problema, en aquest post volia tractar més aviat, sobre la professionalitat i confiança amb els mecànics, concretament, en el meu cas particular, res més.
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”