Projecte Pintar la moto BMW G650 GS
Publicat: dg. març 29, 2015 9:07 pm
Bé, molts ja em coneixeu, sóc el fill d’en Pep1600 I porto una BMW GS 650 G de l’any 2013. Fa cosa d’un mes i poc vaig patir una caiguda esquiant i em vaig fracturar el cúbit i el radi. A causa d’aquesta lesió no vaig poder ni tocar la meva petita (la moto). Per tant que passava? Reconec que pel meu cap se’m passen moltes idees de bomber com diria algú que jo conec, i entre tant temps lliure per pensar se’m va encendre la llum. Vull pintar la moto!. Volia fer el meu propi disseny i deixar-la personalitzada exactament per mi, volia una moto que cada cop que l’aparques m’hagués de girar obligatòriament per poder contemplar-la. Per tant vaig començar el projecte de pintar la moto o com diu el meu pare, “tunejar-la”.
El primer que vaig haver de pensar és com, amb quin producte pintaria la moto. Fa temps vaig descobrir un material anomenat Plastidip, que té unes propietats que quan l’apliques sobre la superfície que vols pintar i s’asseca, es converteix en una mena de vinil el qual el pots retirar deixant així la pintura original intacte. Sembla un producte del futur no? No estava del tot convençut del producte aquest però després de mirar vídeos i vídeos de tutorials i exemples vaig decidir tirar-me a la piscina. Hi ha un canal al Youtube que s’anomena Dipyourcar que tenen moltíssims exemples del que pots arribar a fer amb aquesta pintura. Tema preu: no és gaire cara per ser un producte futurístic, hi ha pàgines que estan per 16, 18, 12 euros, finalment vaig decidir per una, que cada pot d’aerosol de 400ml, costa 14.5 euros. He utilitzat un total de 4 pots per pintar tots els plàstics. També has de tenir en compte que hi ha varies empreses que es dediquen a fabricar aquest producte, jo he escollit específicament una que es diu Performix que és el que em van recomanar. Si algú te algun dubte d’ on l’he comprat simplement que pregunti i jo encantat li respondré!
Ja sabem amb quin producte pintar-la però ara ve la part més difícil, el disseny. Vaig començar imprimint la meva moto en blanc i negre en diferents vistes per així poder pintar a mà. Vaig fer alguns dissenys.
Un dels principals problemes que vaig tenir a l’hora de fer el disseny és el seient, al ser vermell no et dóna gaire marge de maniobra quan vols conjuntar colors. Si al final aquest producte es pot retirar, tal com diuen, no dubtaré en aconseguir un altre seient per poder tenir més possibilitats de disseny (no li digueu al meu pare que s’enfadarà!!!).
Aquest és el color original de la meva moto, el vermell. Queda bé i realment és molt maca, però jo em considero un capritxós i volia tenir una moto amb el meu propi disseny . Al llarg del temps he vist la mateixa moto amb blanc i vermell, que hem sembla un disseny espectacular, em vaig enamorar a primera vista amb aquest disseny per tant vaig decidir que la moto ha de ser blanca. Però clar, si jo sóc tan capritxós, tenir una moto simplement blanca la pot tenir tothom i per tant no aconseguiré l’exclusivitat que jo vull amb aquest projecte. Per tant faltava quelcom. No em considero cap déu amb Photoshop ni Illustrator, però els se trastejar.
I al final amb ajuda d’alguns amics amb amor a l’art vaig aconseguir un disseny amb unes les línies que marcarien la diferència. Més endavant un amic amb estudis de disseny gràfic em va ajudar a fer unes línies més treballades i més curioses.
Si us hi fixeu al bastidor hi ha un adhesiu de BMW MOTORRAD. Aquest adhesiu és imprescindible! És el primer que vaig demanar i no va ser una tasca gaire difícil enganxar-les, simplement netejar bé la superfície amb una mica d’alcohol si cal, tenir una mica de cura i va quedar com si hagués sortit de fàbrica.
“Ahora viene cuando lo matan” Pintar la moto. En un principi em feia força por per si sortia quelcom malament o qualsevol cosa. Vaig mirar-me moltíssims vídeos de tutorials, de gent que ha provat aquest producte, vaja moltes hores d’autoaprenentatge mitjançant Youtube.
No vaig voler córrer cap risc, vull que quedi bé, no, no perdoneu, vull que quedi perfecte! Per tant vaig decidir fer-ho amb moltíssima cura.
El primer pas va ser desmuntar els plàstics de la BMW, que aquí haig de agrair la companyia BMW per fer-ho tan fàcil i accessible, en 30 minuts tenia tots els plàstics de la moto trets i preparats per netejar-los, a més a més vaig poder trobar el manual de taller de la meva moto amb molta facilitat i a on s’explica en detall com treure tots els plàstics.
Toca posar-me el banyador i a la dutxa. Vaig agafar el KH-7, una esponja i cap a dintre de la dutxa per deixar les peces impecables sense cap mena de brutícia o cap agent que pogués espatllar la pintura.
Un cop les peces netes i seques minuciosament tocava preparar una zona per pintar. No volia que cap mota de pols ni cap pèl entres i s’enganxés al plàstic mentre estava pintant. Per tant vaig anar als “xinos” que hi ha al costat de casa i vaig comprar-me uns plàstics per tal de fer-me una estructura semblant a una cabina de pintura.
Un cop finalitzats els pasos previs a pintar, sense miraments m'hi vaig ficar.
Al pot de aerosol de PlastiDip diuen que t'has d'esperar 4 hores entre capa i capa. Però si navegues 5 minuts per internet pots comprovar que això no ho fa ningú. Normalment la gent deixa entre 10-30 minuts entre capa i capa. Vaig deixar un temps de 20 minuts entre capa i capa.
Poc a poc anava quedant amb el color desitjat. Blanc. Nota per a mi mateix per el pròxim cop que pinti una motocicleta: no enviis fotografies als teus amics del procés perquè et comentaran que la moto queda rosa!! .
Finalment vaig deixar tots els plastics amb 10 capes de pintura que és el que normalment recomanen per aquest tipus de producte. Necessites fer una capa de pintura suficientment gruixuda per tal de alhora de retirar-ho no set trenqui en mil troços i ho puguis retirar facilment. Aquest és el resultat final.
Estic bastant content amb el resultat, per ser el primer cop que pinto una moto m'ha quedat prou bé. Ara només el que fa falta son els vinils amb les liines típiques de BMW.
Espero que hos hagi agradat aquest mini tutorial de com pintar una moto amb PlastiDip! Haig d'agraïr la consideració i la mà llarga que m'ha donat la meva familia per dur a terme les meves idees de bomber. També haig d'agraïr l'ajuda que vaig tenir d'un amic que va estar sempre allà al meu costat per ajudar-me .
Gràcies!!
El primer que vaig haver de pensar és com, amb quin producte pintaria la moto. Fa temps vaig descobrir un material anomenat Plastidip, que té unes propietats que quan l’apliques sobre la superfície que vols pintar i s’asseca, es converteix en una mena de vinil el qual el pots retirar deixant així la pintura original intacte. Sembla un producte del futur no? No estava del tot convençut del producte aquest però després de mirar vídeos i vídeos de tutorials i exemples vaig decidir tirar-me a la piscina. Hi ha un canal al Youtube que s’anomena Dipyourcar que tenen moltíssims exemples del que pots arribar a fer amb aquesta pintura. Tema preu: no és gaire cara per ser un producte futurístic, hi ha pàgines que estan per 16, 18, 12 euros, finalment vaig decidir per una, que cada pot d’aerosol de 400ml, costa 14.5 euros. He utilitzat un total de 4 pots per pintar tots els plàstics. També has de tenir en compte que hi ha varies empreses que es dediquen a fabricar aquest producte, jo he escollit específicament una que es diu Performix que és el que em van recomanar. Si algú te algun dubte d’ on l’he comprat simplement que pregunti i jo encantat li respondré!
Ja sabem amb quin producte pintar-la però ara ve la part més difícil, el disseny. Vaig començar imprimint la meva moto en blanc i negre en diferents vistes per així poder pintar a mà. Vaig fer alguns dissenys.
Un dels principals problemes que vaig tenir a l’hora de fer el disseny és el seient, al ser vermell no et dóna gaire marge de maniobra quan vols conjuntar colors. Si al final aquest producte es pot retirar, tal com diuen, no dubtaré en aconseguir un altre seient per poder tenir més possibilitats de disseny (no li digueu al meu pare que s’enfadarà!!!).
Aquest és el color original de la meva moto, el vermell. Queda bé i realment és molt maca, però jo em considero un capritxós i volia tenir una moto amb el meu propi disseny . Al llarg del temps he vist la mateixa moto amb blanc i vermell, que hem sembla un disseny espectacular, em vaig enamorar a primera vista amb aquest disseny per tant vaig decidir que la moto ha de ser blanca. Però clar, si jo sóc tan capritxós, tenir una moto simplement blanca la pot tenir tothom i per tant no aconseguiré l’exclusivitat que jo vull amb aquest projecte. Per tant faltava quelcom. No em considero cap déu amb Photoshop ni Illustrator, però els se trastejar.
I al final amb ajuda d’alguns amics amb amor a l’art vaig aconseguir un disseny amb unes les línies que marcarien la diferència. Més endavant un amic amb estudis de disseny gràfic em va ajudar a fer unes línies més treballades i més curioses.
Si us hi fixeu al bastidor hi ha un adhesiu de BMW MOTORRAD. Aquest adhesiu és imprescindible! És el primer que vaig demanar i no va ser una tasca gaire difícil enganxar-les, simplement netejar bé la superfície amb una mica d’alcohol si cal, tenir una mica de cura i va quedar com si hagués sortit de fàbrica.
“Ahora viene cuando lo matan” Pintar la moto. En un principi em feia força por per si sortia quelcom malament o qualsevol cosa. Vaig mirar-me moltíssims vídeos de tutorials, de gent que ha provat aquest producte, vaja moltes hores d’autoaprenentatge mitjançant Youtube.
No vaig voler córrer cap risc, vull que quedi bé, no, no perdoneu, vull que quedi perfecte! Per tant vaig decidir fer-ho amb moltíssima cura.
El primer pas va ser desmuntar els plàstics de la BMW, que aquí haig de agrair la companyia BMW per fer-ho tan fàcil i accessible, en 30 minuts tenia tots els plàstics de la moto trets i preparats per netejar-los, a més a més vaig poder trobar el manual de taller de la meva moto amb molta facilitat i a on s’explica en detall com treure tots els plàstics.
Toca posar-me el banyador i a la dutxa. Vaig agafar el KH-7, una esponja i cap a dintre de la dutxa per deixar les peces impecables sense cap mena de brutícia o cap agent que pogués espatllar la pintura.
Un cop les peces netes i seques minuciosament tocava preparar una zona per pintar. No volia que cap mota de pols ni cap pèl entres i s’enganxés al plàstic mentre estava pintant. Per tant vaig anar als “xinos” que hi ha al costat de casa i vaig comprar-me uns plàstics per tal de fer-me una estructura semblant a una cabina de pintura.
Un cop finalitzats els pasos previs a pintar, sense miraments m'hi vaig ficar.
Al pot de aerosol de PlastiDip diuen que t'has d'esperar 4 hores entre capa i capa. Però si navegues 5 minuts per internet pots comprovar que això no ho fa ningú. Normalment la gent deixa entre 10-30 minuts entre capa i capa. Vaig deixar un temps de 20 minuts entre capa i capa.
Poc a poc anava quedant amb el color desitjat. Blanc. Nota per a mi mateix per el pròxim cop que pinti una motocicleta: no enviis fotografies als teus amics del procés perquè et comentaran que la moto queda rosa!! .
Finalment vaig deixar tots els plastics amb 10 capes de pintura que és el que normalment recomanen per aquest tipus de producte. Necessites fer una capa de pintura suficientment gruixuda per tal de alhora de retirar-ho no set trenqui en mil troços i ho puguis retirar facilment. Aquest és el resultat final.
Estic bastant content amb el resultat, per ser el primer cop que pinto una moto m'ha quedat prou bé. Ara només el que fa falta son els vinils amb les liines típiques de BMW.
Espero que hos hagi agradat aquest mini tutorial de com pintar una moto amb PlastiDip! Haig d'agraïr la consideració i la mà llarga que m'ha donat la meva familia per dur a terme les meves idees de bomber. També haig d'agraïr l'ajuda que vaig tenir d'un amic que va estar sempre allà al meu costat per ajudar-me .
Gràcies!!