Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
rieju_uri
Presentats
Entrades: 16
Membre des de: dt. des. 08, 2009 9:02 pm

Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: rieju_uri » dg. març 29, 2015 9:07 pm

Bé, molts ja em coneixeu, sóc el fill d’en Pep1600 I porto una BMW GS 650 G de l’any 2013. Fa cosa d’un mes i poc vaig patir una caiguda esquiant i em vaig fracturar el cúbit i el radi. A causa d’aquesta lesió no vaig poder ni tocar la meva petita (la moto). Per tant que passava? Reconec que pel meu cap se’m passen moltes idees de bomber com diria algú que jo conec, i entre tant temps lliure per pensar se’m va encendre la llum. Vull pintar la moto!. Volia fer el meu propi disseny i deixar-la personalitzada exactament per mi, volia una moto que cada cop que l’aparques m’hagués de girar obligatòriament per poder contemplar-la. Per tant vaig començar el projecte de pintar la moto o com diu el meu pare, “tunejar-la”.

El primer que vaig haver de pensar és com, amb quin producte pintaria la moto. Fa temps vaig descobrir un material anomenat Plastidip, que té unes propietats que quan l’apliques sobre la superfície que vols pintar i s’asseca, es converteix en una mena de vinil el qual el pots retirar deixant així la pintura original intacte. Sembla un producte del futur no? No estava del tot convençut del producte aquest però després de mirar vídeos i vídeos de tutorials i exemples vaig decidir tirar-me a la piscina. Hi ha un canal al Youtube que s’anomena Dipyourcar que tenen moltíssims exemples del que pots arribar a fer amb aquesta pintura. Tema preu: no és gaire cara per ser un producte futurístic, hi ha pàgines que estan per 16, 18, 12 euros, finalment vaig decidir per una, que cada pot d’aerosol de 400ml, costa 14.5 euros. He utilitzat un total de 4 pots per pintar tots els plàstics. També has de tenir en compte que hi ha varies empreses que es dediquen a fabricar aquest producte, jo he escollit específicament una que es diu Performix que és el que em van recomanar. Si algú te algun dubte d’ on l’he comprat simplement que pregunti i jo encantat li respondré!
Ja sabem amb quin producte pintar-la però ara ve la part més difícil, el disseny. Vaig començar imprimint la meva moto en blanc i negre en diferents vistes per així poder pintar a mà. Vaig fer alguns dissenys.
Imatge
Un dels principals problemes que vaig tenir a l’hora de fer el disseny és el seient, al ser vermell no et dóna gaire marge de maniobra quan vols conjuntar colors. Si al final aquest producte es pot retirar, tal com diuen, no dubtaré en aconseguir un altre seient per poder tenir més possibilitats de disseny (no li digueu al meu pare que s’enfadarà!!!).
Imatge
Imatge
Aquest és el color original de la meva moto, el vermell. Queda bé i realment és molt maca, però jo em considero un capritxós i volia tenir una moto amb el meu propi disseny -grin -grin. Al llarg del temps he vist la mateixa moto amb blanc i vermell, que hem sembla un disseny espectacular, em vaig enamorar a primera vista amb aquest disseny per tant vaig decidir que la moto ha de ser blanca. Però clar, si jo sóc tan capritxós, tenir una moto simplement blanca la pot tenir tothom i per tant no aconseguiré l’exclusivitat que jo vull amb aquest projecte. Per tant faltava quelcom. No em considero cap déu amb Photoshop ni Illustrator, però els se trastejar.
Imatge
Imatge
I al final amb ajuda d’alguns amics amb amor a l’art vaig aconseguir un disseny amb unes les línies que marcarien la diferència. Més endavant un amic amb estudis de disseny gràfic em va ajudar a fer unes línies més treballades i més curioses.
Imatge
Imatge
Si us hi fixeu al bastidor hi ha un adhesiu de BMW MOTORRAD. Aquest adhesiu és imprescindible! És el primer que vaig demanar i no va ser una tasca gaire difícil enganxar-les, simplement netejar bé la superfície amb una mica d’alcohol si cal, tenir una mica de cura i va quedar com si hagués sortit de fàbrica.
Imatge
Imatge
“Ahora viene cuando lo matan” Pintar la moto. En un principi em feia força por per si sortia quelcom malament o qualsevol cosa. Vaig mirar-me moltíssims vídeos de tutorials, de gent que ha provat aquest producte, vaja moltes hores d’autoaprenentatge mitjançant Youtube.
No vaig voler córrer cap risc, vull que quedi bé, no, no perdoneu, vull que quedi perfecte! Per tant vaig decidir fer-ho amb moltíssima cura.
El primer pas va ser desmuntar els plàstics de la BMW, que aquí haig de agrair la companyia BMW per fer-ho tan fàcil i accessible, en 30 minuts tenia tots els plàstics de la moto trets i preparats per netejar-los, a més a més vaig poder trobar el manual de taller de la meva moto amb molta facilitat i a on s’explica en detall com treure tots els plàstics.
Imatge
Toca posar-me el banyador i a la dutxa. Vaig agafar el KH-7, una esponja i cap a dintre de la dutxa per deixar les peces impecables sense cap mena de brutícia o cap agent que pogués espatllar la pintura.
Imatge
Imatge
Un cop les peces netes i seques minuciosament tocava preparar una zona per pintar. No volia que cap mota de pols ni cap pèl entres i s’enganxés al plàstic mentre estava pintant. Per tant vaig anar als “xinos” que hi ha al costat de casa i vaig comprar-me uns plàstics per tal de fer-me una estructura semblant a una cabina de pintura.
Imatge
Un cop finalitzats els pasos previs a pintar, sense miraments m'hi vaig ficar.
Imatge
Al pot de aerosol de PlastiDip diuen que t'has d'esperar 4 hores entre capa i capa. Però si navegues 5 minuts per internet pots comprovar que això no ho fa ningú. Normalment la gent deixa entre 10-30 minuts entre capa i capa. Vaig deixar un temps de 20 minuts entre capa i capa.
Imatge
Poc a poc anava quedant amb el color desitjat. Blanc. Nota per a mi mateix per el pròxim cop que pinti una motocicleta: no enviis fotografies als teus amics del procés perquè et comentaran que la moto queda rosa!! -shock -shock.
Finalment vaig deixar tots els plastics amb 10 capes de pintura que és el que normalment recomanen per aquest tipus de producte. Necessites fer una capa de pintura suficientment gruixuda per tal de alhora de retirar-ho no set trenqui en mil troços i ho puguis retirar facilment. Aquest és el resultat final.
Imatge
Imatge
Estic bastant content amb el resultat, per ser el primer cop que pinto una moto m'ha quedat prou bé. Ara només el que fa falta son els vinils amb les liines típiques de BMW.
Espero que hos hagi agradat aquest mini tutorial de com pintar una moto amb PlastiDip! Haig d'agraïr la consideració i la mà llarga que m'ha donat la meva familia per dur a terme les meves idees de bomber. També haig d'agraïr l'ajuda que vaig tenir d'un amic que va estar sempre allà al meu costat per ajudar-me -thumbup -thumbup .
Gràcies!! :coets

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Kpeps » dg. març 29, 2015 9:17 pm

culleres noi quina feina d'investigacio i quina traça :aplaudiment :aplaudiment et felicito per el resultat i la feina tan ben feta :catdrive aprofitant ja t'enviare algunas peçes per pintar,no desmontis la ''cabina'' de pintura :riure :riure
Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Jordi » dg. març 29, 2015 9:23 pm

Oriol,
T'haig de donar la meva mes sincera enhorabona. Et felicito per la manera que ho has fet i per la manera que ho has publicat. Això si que és un tutorial de categoria :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment

Pel que fa el tema dels vinils, pots demanar-li consell a la Marta "Kinder", ja que, apart de ser una veritable experta, es quasi be veïna teva.

Si el teu pare s'enfada, ja ens encarregarem nosaltres de fer-lo desenfadar.

Jordi "Prony"

P.D.: No vull ni pensar-me com vas quan esquies........ T'haurem de posar un limitador de velocitat.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: PEPI600 » dg. març 29, 2015 10:17 pm

Molt ben fet Oriol, m´agrada el tutorial que has fet.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Deivid » dg. març 29, 2015 11:50 pm

Bufff, super ben explicat i ilustrat, molt bona feina, sí senyor!!!!!


Enviado desde mi iPhone con Tapatalk

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Ximetric » dl. març 30, 2015 1:13 am

Gràcies per la info del producte i aquest tutorial tan bo.
Salut !
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Geroni » dl. març 30, 2015 8:08 am

Enhorabona Oriol, tan per la feina tan ben feta com per el tutorial, digne de experts amb el tema. No s'en veuen gaire d'aquests.
Quan vuguis, et porto la meva perquè li faigis una cara nova. :catok :catok
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Avatar de l’usuari
Rad
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:59 pm
Ubicació: Penedès-Garraf
Contacta:

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Rad » dl. març 30, 2015 8:26 am

Molt bona feina Uri!!
M'acabes de donar una bona idea!!
Ets un crack!!

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Sergibuda » dl. març 30, 2015 9:24 am

Jo també he usat aquest producte, però he de fer dues consideracions: la gasolina se'l menja (ves amb molt de compte quan repostis i si cau alguna gota mira d'eixugar-la per pressió, no pas fregant) i si en algun punt tens algun tipus de fregament (un cable, la cama...), et saltarà.

Per la resta, molt bé.
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Fpardo
Presentats
Entrades: 385
Membre des de: dg. des. 09, 2012 6:31 pm
Ubicació: Santa Perpètua de Mogoda

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Fpardo » dl. març 30, 2015 12:56 pm

Un molt bon tutorial !!!!! i com diu en Kpeps continua mantenint la cabina de pintura ja que som qüasi veíns i potser farem un repàs de pintura a la meva ..... !!!! :riure :riure :riure

I que et recuperis ben aviat !!!

:CatVictoria
Montse i Francesc

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Xavier » dl. març 30, 2015 7:48 pm

Collons noi, et felicito!

Només m'emprenya per què costarà molt d'aguantar al xulo del teu pare fardant de fill.

Moltes gràcies pel tutorial, està molt ben fet. :catok




Nota. Pep, saps que en el fons t'estimo. -tongue

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Sergi3 » dt. març 31, 2015 7:44 am

Felicitats pel resultat..una gran feina . A veure si et recuperes aviat, i la podem veure. soposo que ton pare també ho agrairà, encara li faras un disseny per la seva.. ;)
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7586
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. març 31, 2015 1:04 pm

Hosti, nanoooo!!!!

Ets un crack


Una feina molt ben feta i molt ben explicada, et felicito :catok

I recupera't aviat

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Sergibuda » dt. març 31, 2015 11:28 pm

Acabo de veure les fotos (a la feina tenim capat el tinypic) i el disseny és preciós i el tutorial detalladíssim. Felicitats!
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: GRUM » dg. abr. 05, 2015 5:36 pm

Ostres Oriol,
Un parell de coses:
La primera agrair la feinada que implica fer un tutorial tan ben fet. I felicitar-te per la feina feta amb la moto.
La segona...ost..a!! això no es fa!! que jo també tinc el cap ple d'idees de bomber i amb informacions tan detallades com aquesta ja em falta temps per començar a desmuntar la meva moto i això :catnono :catnono :catnono :catnono

Conyes apart, felicitats de veritat. Bona feina amb la pintura, treball minuciós i bon tutorial. GRÀCIES!!!
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Randy-650 » dg. abr. 05, 2015 7:17 pm

Lo de la 'cabina' m'ha matat! -shock Però tot i això et felicito; primer, per engegar un projecte que sembla fàcil però en el fons té el seu què. Segón, el resultat és boníssim. Ara pots dir que tens una moto única. Tercer, m'ha sorprès el tutorial, molt ben aconseguit.

A recuperar-se aviat, i sobretot, a tope per aquest últim trimestre. :catok
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Joanstrom
Presentats
Entrades: 587
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Joanstrom » dl. abr. 06, 2015 11:05 am

Felicitats Oriol! Ha quedat collonuda!
Per cert la cabina de pintat, ho has tres de Dexter, no? :catok :catok
M'he apuntat lo de Plasticdip, amb el teu permís.

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Projecte Pintar la moto BMW G650 GS

Entrada Autor: Trencaferro » dc. abr. 08, 2015 8:46 am

Moltes gràcies per explicar-nos com es fa Oriol, a vegades no ho fem per por, i al final si tens manetes i ganes pot ser més fàcil del què ens pensem.

Me n'alegro que ja estiguis millor de la lesió!!! :catok
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”