Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW
Publicat: dt. des. 29, 2015 10:05 am
Us adjunto un fil que he trobat a BMWmotos.com que es prou interessant :
Abans que seguiu llegint, jo no em responsabilitzo del que trenqueu. Cadascú sap fins on pot arribar i actuarà en conseqüència.
Com diu el títol, es tracta d'adaptar el bombí de la maleta GIVI per poder utilitzar-lo amb la clau de la nostra moto. Sense desemborsament addicional i sense canviar-lo.
Insisteixo, no cal substituir el bombí pel de BMW, només cal retocar (el GIVI) i re-amaestrarlo per adaptar-lo a la clau de la nostra R1200GS LC. En el meu cas és una 2015 amb KEYLESS, però funciona pels demés models.
He de dir que es requereix un mínim de destresa bricolagera per fer-ho però en el pitjor dels casos suposo que haureu de demanar i canviar el bombí GIVI i tot tornarà a estar com al principi. Jo ho he fet en 2 hores aproximadament i ha funcionat perfecte a la primera.
Comencem:
Cal desmuntar el pany de la maleta i això es fa mitjançant els cargols que es troben a l'interior. És fàcil amb un tornavís Philips. Cura de que no caigui la peça que serveix per ancorar la maleta a la moto, porta molls que es poden perdre. Posar la maleta de costat en una taula gran i treballareu millor.
Podreu veure que la clau de BMW és una cosa mes gran que la de GIVI . Concretament la Givi fa 7,5mm i la BMW 8,3mm ( d'amplada) . Això vol dir que ens tocarà llimar en el bombí aquesta diferència ( És obvi però que a ningú se li acudeixi llimar la clau BMW ... ja no funcionaria al contacte) .
Cal desmuntar el bombí sencer , les xapes del mestrejament surten fent una mica de palanca amb un tornavís pla petitó. Jo m'he ajudat d'unes pinces petites per anar retirant-los. Observeu que també cal anar traient els muellecitos per no perdre'ls . Jo ho he anat deixant tot en ordre perquè no estava segur de poder fer la napa completa i per si havia de tornar a muntar tot com estava . Després quan m'he embolicat la manta i m'he posat a llimar ja ha estat perquè he vist prou clar el tema .
Un detall més , la tapeta d'acer inoxidable que protegeix l'entrada de la clau porta 2 pestanyetes que caldrà deformar una mica fent palanca amb el mateix tornavís pla. CURA ¡ ! Aquí sota hi ha 2 molls amb unes peces de plàstic que estan en tensió . Posar el dit perquè no s'escapin . Havent observat quedeu!!!
Amb el bombí net veureu que la nostra clau no entra i per arreglar necessiteu 01:00 limatón petitó. Preferiblement pla o quadrat. Jo ho he fet amb un de rodó perquè no tenia altre.
Doncs res , amb paciència , llimar i cura que és un material molt tou i és fàcil passar-se ...xino - xano fins que entri. Després ja podeu tornar a muntar el embellidor d'acer inoxidable amb els seus 2 petites parts de plàstic i els seus 2 molls . El resultat serà aquest :
Ja estem acabant , ara ve la part on es comprovarà realment la vostra paciència. Es tracta d'anar posant les xapes en ordre de manera que quan la vostra clau estigui inserida han de quedar pràcticament enrasades , i quan retireu la clau han de sortir per accionar el mecanisme del pany . No cal posar-les totes però si que és molt recomanable adaptar el major nombre possible d'elles . Tenir en compte que aquestes peces són les que venien amb la clau GIVI i per tant no tenen res a veure amb el ensinistrament de la nostra. Fer-ho el millor que pugueu . I sobretot recordar que tenim peces de les 2 cares del bombí . Jo he acabat barrejant algunes . I al final he recorregut a la llima ( el que tingui Dremel millor ) per rebaixar alguna que no hi ha hagut forma de enrasarla mes .
El Assumpte quedarà així :
Jo ja ho he fet a una de les maletes i funciona de conya !!!
Salut !!!
Gesus
Abans que seguiu llegint, jo no em responsabilitzo del que trenqueu. Cadascú sap fins on pot arribar i actuarà en conseqüència.
Com diu el títol, es tracta d'adaptar el bombí de la maleta GIVI per poder utilitzar-lo amb la clau de la nostra moto. Sense desemborsament addicional i sense canviar-lo.
Insisteixo, no cal substituir el bombí pel de BMW, només cal retocar (el GIVI) i re-amaestrarlo per adaptar-lo a la clau de la nostra R1200GS LC. En el meu cas és una 2015 amb KEYLESS, però funciona pels demés models.
He de dir que es requereix un mínim de destresa bricolagera per fer-ho però en el pitjor dels casos suposo que haureu de demanar i canviar el bombí GIVI i tot tornarà a estar com al principi. Jo ho he fet en 2 hores aproximadament i ha funcionat perfecte a la primera.
Comencem:
Cal desmuntar el pany de la maleta i això es fa mitjançant els cargols que es troben a l'interior. És fàcil amb un tornavís Philips. Cura de que no caigui la peça que serveix per ancorar la maleta a la moto, porta molls que es poden perdre. Posar la maleta de costat en una taula gran i treballareu millor.
Podreu veure que la clau de BMW és una cosa mes gran que la de GIVI . Concretament la Givi fa 7,5mm i la BMW 8,3mm ( d'amplada) . Això vol dir que ens tocarà llimar en el bombí aquesta diferència ( És obvi però que a ningú se li acudeixi llimar la clau BMW ... ja no funcionaria al contacte) .
Cal desmuntar el bombí sencer , les xapes del mestrejament surten fent una mica de palanca amb un tornavís pla petitó. Jo m'he ajudat d'unes pinces petites per anar retirant-los. Observeu que també cal anar traient els muellecitos per no perdre'ls . Jo ho he anat deixant tot en ordre perquè no estava segur de poder fer la napa completa i per si havia de tornar a muntar tot com estava . Després quan m'he embolicat la manta i m'he posat a llimar ja ha estat perquè he vist prou clar el tema .
Un detall més , la tapeta d'acer inoxidable que protegeix l'entrada de la clau porta 2 pestanyetes que caldrà deformar una mica fent palanca amb el mateix tornavís pla. CURA ¡ ! Aquí sota hi ha 2 molls amb unes peces de plàstic que estan en tensió . Posar el dit perquè no s'escapin . Havent observat quedeu!!!
Amb el bombí net veureu que la nostra clau no entra i per arreglar necessiteu 01:00 limatón petitó. Preferiblement pla o quadrat. Jo ho he fet amb un de rodó perquè no tenia altre.
Doncs res , amb paciència , llimar i cura que és un material molt tou i és fàcil passar-se ...xino - xano fins que entri. Després ja podeu tornar a muntar el embellidor d'acer inoxidable amb els seus 2 petites parts de plàstic i els seus 2 molls . El resultat serà aquest :
Ja estem acabant , ara ve la part on es comprovarà realment la vostra paciència. Es tracta d'anar posant les xapes en ordre de manera que quan la vostra clau estigui inserida han de quedar pràcticament enrasades , i quan retireu la clau han de sortir per accionar el mecanisme del pany . No cal posar-les totes però si que és molt recomanable adaptar el major nombre possible d'elles . Tenir en compte que aquestes peces són les que venien amb la clau GIVI i per tant no tenen res a veure amb el ensinistrament de la nostra. Fer-ho el millor que pugueu . I sobretot recordar que tenim peces de les 2 cares del bombí . Jo he acabat barrejant algunes . I al final he recorregut a la llima ( el que tingui Dremel millor ) per rebaixar alguna que no hi ha hagut forma de enrasarla mes .
El Assumpte quedarà així :
Jo ja ho he fet a una de les maletes i funciona de conya !!!
Salut !!!
Gesus