Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3559
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Entrada Autor: Jesus » dt. des. 29, 2015 10:05 am

Us adjunto un fil que he trobat a BMWmotos.com que es prou interessant :

Abans que seguiu llegint, jo no em responsabilitzo del que trenqueu. Cadascú sap fins on pot arribar i actuarà en conseqüència.
Com diu el títol, es tracta d'adaptar el bombí de la maleta GIVI per poder utilitzar-lo amb la clau de la nostra moto. Sense desemborsament addicional i sense canviar-lo.
Insisteixo, no cal substituir el bombí pel de BMW, només cal retocar (el GIVI) i re-amaestrarlo per adaptar-lo a la clau de la nostra R1200GS LC. En el meu cas és una 2015 amb KEYLESS, però funciona pels demés models.
He de dir que es requereix un mínim de destresa bricolagera per fer-ho però en el pitjor dels casos suposo que haureu de demanar i canviar el bombí GIVI i tot tornarà a estar com al principi. Jo ho he fet en 2 hores aproximadament i ha funcionat perfecte a la primera.
Comencem:
Cal desmuntar el pany de la maleta i això es fa mitjançant els cargols que es troben a l'interior. És fàcil amb un tornavís Philips. Cura de que no caigui la peça que serveix per ancorar la maleta a la moto, porta molls que es poden perdre. Posar la maleta de costat en una taula gran i treballareu millor.

Podreu veure que la clau de BMW és una cosa mes gran que la de GIVI . Concretament la Givi fa 7,5mm i la BMW 8,3mm ( d'amplada) . Això vol dir que ens tocarà llimar en el bombí aquesta diferència ( És obvi però que a ningú se li acudeixi llimar la clau BMW ... ja no funcionaria al contacte) .

Imatge

Cal desmuntar el bombí sencer , les xapes del mestrejament surten fent una mica de palanca amb un tornavís pla petitó. Jo m'he ajudat d'unes pinces petites per anar retirant-los. Observeu que també cal anar traient els muellecitos per no perdre'ls . Jo ho he anat deixant tot en ordre perquè no estava segur de poder fer la napa completa i per si havia de tornar a muntar tot com estava . Després quan m'he embolicat la manta i m'he posat a llimar ja ha estat perquè he vist prou clar el tema .
Un detall més , la tapeta d'acer inoxidable que protegeix l'entrada de la clau porta 2 pestanyetes que caldrà deformar una mica fent palanca amb el mateix tornavís pla. CURA ¡ ! Aquí sota hi ha 2 molls amb unes peces de plàstic que estan en tensió . Posar el dit perquè no s'escapin . Havent observat quedeu!!!

Imatge

Amb el bombí net veureu que la nostra clau no entra i per arreglar necessiteu 01:00 limatón petitó. Preferiblement pla o quadrat. Jo ho he fet amb un de rodó perquè no tenia altre.

Imatge

Doncs res , amb paciència , llimar i cura que és un material molt tou i és fàcil passar-se ...xino - xano fins que entri. Després ja podeu tornar a muntar el embellidor d'acer inoxidable amb els seus 2 petites parts de plàstic i els seus 2 molls . El resultat serà aquest :

Imatge

Ja estem acabant , ara ve la part on es comprovarà realment la vostra paciència. Es tracta d'anar posant les xapes en ordre de manera que quan la vostra clau estigui inserida han de quedar pràcticament enrasades , i quan retireu la clau han de sortir per accionar el mecanisme del pany . No cal posar-les totes però si que és molt recomanable adaptar el major nombre possible d'elles . Tenir en compte que aquestes peces són les que venien amb la clau GIVI i per tant no tenen res a veure amb el ensinistrament de la nostra. Fer-ho el millor que pugueu . I sobretot recordar que tenim peces de les 2 cares del bombí . Jo he acabat barrejant algunes . I al final he recorregut a la llima ( el que tingui Dremel millor ) per rebaixar alguna que no hi ha hagut forma de enrasarla mes .
El Assumpte quedarà així :


Imatge


Jo ja ho he fet a una de les maletes i funciona de conya !!!

Imatge

Imatge

Salut !!!
Gesus :cathola
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 29, 2015 12:45 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Fpardo
Presentats
Entrades: 385
Membre des de: dg. des. 09, 2012 6:31 pm
Ubicació: Santa Perpètua de Mogoda

Re: Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Entrada Autor: Fpardo » dt. des. 29, 2015 10:57 am

Que noi !!!! ets un crak !!!! de nick t'has de posar GESUS MACGYVER ..........

Apa, Bon Any !!!!!

:aplaudiment :aplaudiment

:CatVictoria
Montse i Francesc

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Entrada Autor: Kpeps » dt. des. 29, 2015 11:08 am

realment s'ha de tenir paciencia i que t'agradi el bricolatge, pero un cop fet,no anar amb un grapat de claus es d'agrair,un bon fil força profitos :aplaudiment :aplaudiment
Imatge

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Entrada Autor: Ximetric » dt. des. 29, 2015 2:30 pm

Coll O Nur, gràcies !!! :catok
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Entrada Autor: Jordi » dt. des. 29, 2015 2:52 pm

La idea és excel.lent, tot i que veig que, òbviament tan soles es pot aplicar als bombins que utilitzen claus de serreta interior. Un 10 per al que s'ha treballat l'invent. Ja tocant el tema, jo tinc un top case Givi i resulta que, per obrir o per tancar, s'havia de posar la clau, ja que no permet poder retirar la clau quan el pany es alliberat (no permet que la maleta es pugui obrir sense utilitzar la clau). Em semblava molt engorrós que cada vegada que volia accedir a l'interior, em veia obligat a cercar la clau (butxaques petites, guants grossos) i obrir.
Per això vaig desmuntar el bombí i el vaig modificar i el resultat és que això em permet retirar la clau quan el pany està en horitzontal, per la qual cosa no em cal fer servir la clau.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3559
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Entrada Autor: Jesus » dt. des. 29, 2015 8:49 pm

Jordi...per què no ens fas cinc céntims d' aquest brico que has fet per poder deixar la maleta oberta i poder treure la clau? -grin
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Entrada Autor: Jordi » dc. des. 30, 2015 6:15 pm

Jesus ha escrit:Jordi...per què no ens fas cinc céntims d' aquest brico que has fet per poder deixar la maleta oberta i poder treure la clau? -grin
No l'he fet perquè sempre he pensat que ningú tingués aquest problema (que no és problema, sinó una murga). A tots aquells als que els hi he comentat, no els ha importat gens ni mica.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Entrada Autor: Kpeps » dj. des. 31, 2015 12:21 pm

Prony ha escrit:
Jesus ha escrit:Jordi...per què no ens fas cinc céntims d' aquest brico que has fet per poder deixar la maleta oberta i poder treure la clau? -grin
No l'he fet perquè sempre he pensat que ningú tingués aquest problema (que no és problema, sinó una murga). A tots aquells als que els hi he comentat, no els ha importat gens ni mica.
sincerament no entenc que ningu estigui interesat en aixo,per mi es la pitjor murga d'aquestes marcas de maletas i top cases,el tenir que fer sempre servir la clau per obrir i tancar,a les originals de BMW es pot i es perfecte portar el top case obert i si mai ho necesito ja et demanare com ho puc solucionar.
Imatge

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3559
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Entrada Autor: Jesus » dj. des. 31, 2015 4:20 pm

Kpeps ha escrit:
Prony ha escrit:
Jesus ha escrit:Jordi...per què no ens fas cinc céntims d' aquest brico que has fet per poder deixar la maleta oberta i poder treure la clau? -grin
No l'he fet perquè sempre he pensat que ningú tingués aquest problema (que no és problema, sinó una murga). A tots aquells als que els hi he comentat, no els ha importat gens ni mica.
sincerament no entenc que ningu estigui interesat en aixo,per mi es la pitjor murga d'aquestes marcas de maletas i top cases,el tenir que fer sempre servir la clau per obrir i tancar,a les originals de BMW es pot i es perfecte portar el top case obert i si mai ho necesito ja et demanare com ho puc solucionar.
Bé, de moment ja tinc les 3 tanques de les maletes adaptades a la clau de la moto....quant vegi al Jordi demà, ja li diré com es pot solucionar el tema de poder treure la clau. :cathola
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Adaptar Bombí Givi a la Clau de la BMW

Entrada Autor: Sergi3 » dj. des. 31, 2015 6:07 pm

vinga jordi..... a vore si ho fas, i ho faig tot de cop -grin

:catBirra
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”