Bateria de Liti

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Bateria de Liti

Entrada Autor: Jordi » dg. gen. 17, 2016 10:13 pm

Hola amics,

Un cop la bateria de la Adv. va començar a fer-me patir alhora de posar-la en marxa, vaig decidir que l'hora del canvi havia arribat. Tenia dues opcions: Posar la cara "Oddisey P-535", recomanada per molts usuaris o bé comprar una "normal" de tota la vida.
Uns em recomanen la cara mentre d'altres la barata (que tampoc ho és), per la qual cosa vaig concloure que la duració de la bateria ve donada per la sort, no tant pel preu del producte, per la qual cosa vaig començar a cercar una bateria i resulta que hi ha un nou tipus que, atès el notable increment de la seva producció, ha reduït el seu preu de venda a menys de la meitat. Es tracta de les bateries de ions de liti.
A la Kdd. de Puigcerdà vam poder veure en directe com un arrencador de les dimensions d'un telèfon mòbil era capaç de posar en marxa dues BMW's amb les bateries quasi mortes. Us asseguro que si m'ho expliquen, no m'ho hauria cregut. I és per això que he comprat una bateria de liti per la moto a http://www.bateriasdelitio.eu/.

M'ha costat 74 €, amb els ports, i a vaig rebre en dos dies, completament carregada. La he posat a la moto i, apart del sorprenentment reduït pes (que no és que sigui gaire important), ocupa prop d'un 50 % de l'habitacle que hi ha a la moto. Això em proporciona un valuós espai extra d'emmagatzematge sota el seient, cosa que a la Adv. li fa moltíssima falta (quasi bé no hi ha espai).
Ara em falta fabricar una guantera per posar-la al lloc alliberat per la nova bateria la qual, per cert, la he posat girada 90º per encara guanyar-ne més.

Per cert, de moment la moto arrenca........

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Kike Esteban » dl. gen. 18, 2016 12:33 am

Moltes gràcies, Jordi. Prenc nota per quan em toqui ! De moment porto la bateria original des d'Octubre de 2011 i amb 75.000 Km. i cap problema, i que duri...
Salut.
Kike.
"La moto és un vehicle fantàstic i apassionant, la funció principal del qual es tornar-te a casa."
Santiago Esteban (Pare motero, papà).

Avatar de l’usuari
Ad_hoc
Presentats
Entrades: 146
Membre des de: dt. nov. 15, 2011 4:54 pm
Ubicació: Sant Celoni

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Ad_hoc » dl. gen. 18, 2016 11:29 am

Jo, una bateria BMW de novembre de 2014 l'acabo de carregar de nou perquè no arrencava la moto.
Be es veritat que he estat més de tres mesos sense posar-la en marxa perquè he tingut una operació al peu.
Els propers dies veuré si continua viva o es va morint. Si l'hagues de canviar tindré en compte la teva experiència.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Jordi » dl. gen. 18, 2016 2:17 pm

Al tanto, que no puc garantir que sigui un bon producte. De moment la moto arrenca, però qui sap si ho farà en uns mesos. Un altra avantatge que hi he trobat és que, quan les bateries interiors es morin, es factible obrir la carcassa, comprar els elements per Internet i substituir-los (fins i tot per uns de mes qualitat). D'aquesta manera es pot aprofitar la carcassa i la electrònica.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Bernat » dl. gen. 18, 2016 8:16 pm

Hola,
A la meva gs la bateria de serie em va durar 5 anys i en vaig posar una d'igual, en un parell de mesos fara 5 anys i de moment no dona mostres de fallar. Tot i així quan arrivi el moment aquesta bateria de liti em fa el pès. Quan creus més o menys que pesa de menys? Ja que sòc una mica perapunyetes amb anar treien pès a la moto i una mica d'aqui i una mica d'allà tot va sumant...i restant pès a la moto.

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Ximetric » dt. gen. 19, 2016 7:10 pm

Hola nois/ies.
Jo porto una BOSCH des de l'estiu que la originals ja feia el ruc, i ara amb el fred comença a fer el ruc, m'arrepenteixo de no haver agafat una YUASA com vaig fer a la f800gs.
De totes formes, crec que m'apuntaré al carretó i la propera serà de LiIO.
Salut !
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Jordi » dt. gen. 19, 2016 9:35 pm

Ara no puc dir una xifra exacte, però per descomptat que està més prop del mig quilo que del quilo.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Kpeps » dc. gen. 20, 2016 9:12 am

las baterias originals de BMW tenen una duracio de 4 a 5 anys per els que las fan servir habitualment i de 3 anys els usuaris de diumenge al mati,mes no duren i si les carregues segeuixen fent el ruc,hi ha una marca de baterias que semblen ser eternas hi ha vegades las veig posades de la marca Odysey.
Ad_hoc ha escrit:Jo, una bateria BMW de novembre de 2014 l'acabo de carregar de nou perquè no arrencava la moto.
Be es veritat que he estat més de tres mesos sense posar-la en marxa perquè he tingut una operació al peu.
Els propers dies veuré si continua viva o es va morint. Si l'hagues de canviar tindré en compte la teva experiència.
las baterias originals tenen 2 anys de garantia,amb la factura te la tindrien que canviar,ara que mes em sembla que es descarrega per falta d'us i amb una bona carrega tornara a ser 100 % opertaiva.
Imatge

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Bernat » dc. gen. 20, 2016 10:22 am

Prony ha escrit:Ara no puc dir una xifra exacte, però per descomptat que està més prop del mig quilo que del quilo.
Mirant per la red he trovat un article de "motociclismo.es" que comenta:

"El único inconveniente es su precio, en torno a cuatro veces el de la batería equivalente de plomo: una batería «normal» está en torno a los 150 euros… Bajarán, es la evolución del mercado, y hay formas más baratas de montar una batería equivalente si uno es un poco manitas, pero ahora mismo si uno quiere ganarle de forma fácil entre tres y cinco kilos a su moto, y asegurarse de no tener problemas de arranque teniendo un componente «del futuro», ésta es la solución."

De 3 a 5 quilos menys! si és així la propera bateria será de liti :catok

P.D
A la web on en Prony ha comprat la bateria comenten que la bateria per una Gs 1200 de liti pesa 1.1 quilo i una standard pesa 4.6 quilos pertant si els numeros no em fallan el guany és de 3.5 quilos de menys. Així doncs aviat posaré la GS a règim :catsalt

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Steelman » dc. gen. 20, 2016 10:45 am

Perdoneu per l´OFFTOPIC..

-offtopic -offtopic -offtopic -offtopic
Peró avui he vist una noticia al 3/24 sobre el tema de les bateries que és molt trist i preocupant.

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5578520/

http://www.eldiario.es/desalambre/Docum ... 03224.html

-mfr_closed2
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Jordi » dc. gen. 20, 2016 11:01 am

Kpeps ha escrit:las baterias originals de BMW tenen una duracio de 4 a 5 anys per els que las fan servir habitualment i de 3 anys els usuaris de diumenge al mati,mes no duren i si les carregues segeuixen fent el ruc,hi ha una marca de baterias que semblen ser eternas hi ha vegades las veig posades de la marca Odysey.
las baterias originals tenen 2 anys de garantia,amb la factura te la tindrien que canviar,ara que mes em sembla que es descarrega per falta d'us i amb una bona carrega tornara a ser 100 % opertaiva.
Doncs la meva moto és del Juliol del 2011. Al Juliol del 2013, quan la vaig comprar de segona ma, ja portava una Odyssey que no era precisament acabada d'estrenar i, des de mitjans del 2015 ja vaig començar a veure que no li quedava gaire vida.
Jo utilitzo la moto pràcticament cada dia (dues arrencades i uns quants quilòmetres) i en quatre anys i 5 mesos n'ha mort dues. Per descomptat, ni alarmes ni altres consumibles.
I jo, que en aquesta qüestió em crec bastant culte,

No encenc mai els antiboira.
No encenc mai els punys calefactables.
Mai deixo el contacte posat mentre pixo, escric watsapp o peto la xerrada.
Tan sols, i en comptades ocasions, connecto els guants tèrmics, que consumeixen 22 wats (menys que els punys calefactats).

Si trec el contacte i poso l'amperímetre, la diferència de potencial resultant es zero al cap de 50 segons, la qual cosa indica que no hi ha consum residual.

La duració de la bateria original es inversament proporcional a la dissimilitud entre els valors de consum de combustible proporcionats pel fabricant i els reals.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Siono1000 » dc. gen. 20, 2016 6:46 pm

A mi l'original en va durar 9 anys i no soc dels que fan servir la moto a diari, mes aviat tot el contrari, pot estar-se mesos sense engegar-la.
La vaig canviar per que creia que ja estava morta i a la segona sortida amb la nova en va tenir de carregar la grua, resulta que era l'stator, potser encara funcionaria.

En sembla que al mon de les bateries la sort és la premissa més important.
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Pakillu
Presentats
Entrades: 157
Membre des de: dj. maig 28, 2015 6:53 am
Ubicació: Sant Hilari Sacalm (La Selva)

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Pakillu » dt. feb. 23, 2016 9:26 am

Bé ara em tocarà canvia-la a mi, ja que aquest diumenge la punyetera va dir prou (per això no vam poder fer el tram inicial de la sortida de Sant Feliu).
Ja al principi de Novembre al fer petar la xarrada al Montseny, pàjaru de mi, em vaig deixar el punys engegats, i em va tocar engegar-la cara avall.
Ja des d'aquest dia em sembla q devia perdre capacitat al quedar descarregada i no ha anat mai més igual de fina, i fins q aquest diumenge va dir prou.
Bé jo li dono ús de cap de setmana només, i no tots els caps de setmana, sembla ser q serien les de Liti una de les millors opcions a escollir no?

Avatar de l’usuari
Pakillu
Presentats
Entrades: 157
Membre des de: dj. maig 28, 2015 6:53 am
Ubicació: Sant Hilari Sacalm (La Selva)

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Pakillu » dc. feb. 24, 2016 4:51 pm

Prony ha escrit:Es tracta de les bateries de ions de liti.
A la Kdd. de Puigcerdà vam poder veure en directe com un arrencador de les dimensions d'un telèfon mòbil era capaç de posar en marxa dues BMW's amb les bateries quasi mortes. Us asseguro que si m'ho expliquen, no m'ho hauria cregut. I és per això que he comprat una bateria de liti per la moto a http://www.bateriasdelitio.eu/.
M'ha costat 74 €, amb els ports, i a vaig rebre en dos dies, completament carregada.

Jordi "Prony"
Jordi em podries dir el model o la referència de la que vàres comprar? es que no sé perquè al posar marca model i any no em surt res.
He contactat amb ells i em recomanaven una de harley...
Vull assegurar-me abans de demanar-la,
GRÂCIES!

Avatar de l’usuari
Ad_hoc
Presentats
Entrades: 146
Membre des de: dt. nov. 15, 2011 4:54 pm
Ubicació: Sant Celoni

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Ad_hoc » dv. feb. 26, 2016 12:34 pm

Ad_hoc ha escrit:Jo, una bateria BMW de novembre de 2014 l'acabo de carregar de nou perquè no arrencava la moto.
Be es veritat que he estat més de tres mesos sense posar-la en marxa perquè he tingut una operació al peu.
Els propers dies veuré si continua viva o es va morint. Si l'hagues de canviar tindré en compte la teva experiència.
Hola,
Al final la bateria es va morir i el taller (Control 94) me la va canviat sense problemes i sense cap cost.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Jordi » dv. feb. 26, 2016 3:09 pm

Pakillu ha escrit:Jordi em podries dir el model o la referència de la que vàres comprar? es que no sé perquè al posar marca model i any no em surt res.
He contactat amb ells i em recomanaven una de harley...
Vull assegurar-me abans de demanar-la,
GRÂCIES!
Aquest és el model que surt a la web si cerques per la maca, model i any:

http://www.bateriasdelitio.eu/venta-on- ... -ytx14-bs/

Un cop introduïdes les dades de la moto, has de clicar a "consultar precio" i apareix.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Pakillu
Presentats
Entrades: 157
Membre des de: dj. maig 28, 2015 6:53 am
Ubicació: Sant Hilari Sacalm (La Selva)

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Pakillu » ds. feb. 27, 2016 2:54 pm

És ben curiós que amb el movil si que em deixi per marca, model i any, però amb l'ordinador no he sigut capaç ni amb el google chrome ni amb internet explorer no es motra res al cercar.
Moltes gràcies Jordi!

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Jordi » dg. feb. 28, 2016 10:29 am

Pakillu ha escrit:És ben curiós que amb el movil si que em deixi per marca, model i any, però amb l'ordinador no he sigut capaç ni amb el google chrome ni amb internet explorer no es motra res al cercar.
Moltes gràcies Jordi!
Doncs jo ho he fet des del PC. El que he trobat és que, un cop seleccionada la marca i el model de moto, no ha aparegut cap model de bateria fins que no he clicat a "consultar precio".

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: ErnesTDM » ds. abr. 23, 2016 3:51 pm

He consultat preu a la pàgina http://www.bateriasdelitio.eu i per la BMW R1200RT en demanen 169€ !! :catcrazy

Com que en Prony havia dit que li costava 74€, he consultat per la GS adventure i si, val 74€. Les bateries que surten a les fotos no son iguales, la de la GS fa una mena de pont i pesa 1,1 kg. mentre que la de la RT sembla una bateria normal i pesa 1,4 kg.

¿algú em pot dir per que tanta diferència si el motor es el mateix, les dues motos poden portar ESA, punys i seient calef. GPS, etc.? per la radio i la pantalla? :cattimit

Puc posar la de la GS a la RT?

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Bateria de Liti

Entrada Autor: Jordi » ds. abr. 23, 2016 11:27 pm

ErnesTDM ha escrit:He consultat preu a la pàgina http://www.bateriasdelitio.eu i per la BMW R1200RT en demanen 169€ !! :catcrazy

Com que en Prony havia dit que li costava 74€, he consultat per la GS adventure i si, val 74€. Les bateries que surten a les fotos no son iguales, la de la GS fa una mena de pont i pesa 1,1 kg. mentre que la de la RT sembla una bateria normal i pesa 1,4 kg.

¿algú em pot dir per que tanta diferència si el motor es el mateix, les dues motos poden portar ESA, punys i seient calef. GPS, etc.? per la radio i la pantalla? :cattimit

Puc posar la de la GS a la RT?
Hola Ernest:

He estat verificant les microfitxes de BMW. La diferència ve donada pel fet de que la GS equipa una bateria de 14 Ah, mentre que la RT incorpora un model més potent, de 19 Ah. Pel que fa la càrrega, la GS porta un alternador Denso de 60 Amp. i la RT un Bosch de 55 Amp. (això no té cap importància).
M'imagino que la RT autoritza una bateria més capaç per dues raons: Per l'estil de moto, disposa de mes "gadgets" elèctrics que son susceptibles de ser utilitzats amb el motor aturat (radio, llums de cortesia, preses de corrent, etc..). En segon lloc, la RT no té el dèficit d'espai de la GS, en la qual és impossible encabir-hi una bateria més voluminosa que la porta actualment ja que, tot i ser una moto voluminosa, sota el seient no hi ha gens d'espai disponible.

Pel que fa al pont que veus en la imatge de la bateria de liti per la GS, el que succeeix és que, aquesta bateria te menys alçada, per la qual cosa s'hi subministren uns topalls de plàstic extraïbles per tal d'obtenir les dimensions de la bateria original i permetre d'utilitzar els ancoratges originals de la moto. Jo, per descomptat, vaig retirar-los i ara tinc més espai disponible.

Segons els preus que indica BMW a les seves microfitxes, la bateria de la GS (14 Ah) val uns 161 USD i la de la RT (19 Ah) sobre uns 187 USD, més o menys, 25 USD de diferència. Puc entendre que a bateriasdelitio.eu puguin aplicar una diferència superior entre ambdós models -Venir d'un altre proveïdor, vendre menys unitats, tenir menys marge comercial....-, però tanta diferència potser sigui degut a un error. Per què no els hi fas una consulta?

Si et diuen que el preu és correcte, no crec que pagui la pena, ni a tu, ni a ningú, comprar aquesta bateria en aquest comerç. Cerca-la en un altre lloc, que n'hi ha a desenes.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”