Motor arranc de les BMW's.
Publicat: dj. feb. 25, 2016 9:32 pm
Hola,
Podria haver inserit aquesta qüestió com a suplement del meu post anterior, on feia referència a la meva compra d'una bateria de liti, tot i això i atenent a les consultes privades realitzades, ho publico per informació general que podria ser interessant.
Posant-vos en antecedents, resulta que vaig veure'm obligat a adquirir la nova bateria per tal de poder solucionar els problemes de posta en marxa que experimentava la meva moto. Mentre en ocasions aquesta es feia sense dificultats, en d'altres notava com al motor d'arranc li costava molt fer el primer moviment.
Poc desprès d'estrenar la nova la bateria, vaig observar que el problema no havia pas desaparegut i vaig desmuntar les connexions per tal d'eliminar-ne l'oxid sense resultat aparent. Fins que la setmana passada, em vaig aturar a posar benzina i la moto ja no va tornar a arrancar, el motor no tenia força suficient. Al tornar-ho a intentar, passats uns minuts, em va sorprendre l'embranzida amb la qual el motor d'arranc va fer la seva feina, i tot sense haver-hi fet res de res.
Això em va donar una pista: S'havia de fer una ullada al motor d'arranc. I efectivament, desprès de retirar-lo, netejar-lo i desmuntar-lo, vaig verificar que el colector de les escombretes era ben brut i, probablement aquesta devia ser la causa del malfuncionament.
Vaig fregar el colector fins deixar-lo ben lluent, vaig netejar i untar tots els components mecànics del dispositiu i ho vaig tornar a muntar. Aquest cop ja vaig percebre que el motor arrencava amb una força que no havia percebut fins aleshores. La part positiva és que si aquest procediment es fa abans de que es cremi el colector, no serà necessari canviar cap component.
Us passo una imatge d'un colector (que no és el meu) quan és brut per tal que sapigueu a què m'estic referint:
I és per això que, si noteu que el vostre motor sembla que no sigui capaç de iniciar el moviment quan el poseu en marxa, i abans de donar la bateria per morta, la porteu al taller i demaneu que li facin una ullada (aprofiteu per que us verifiquin la gometa del paralever, la qual molts porteu trencada).
Jordi "Prony"
Podria haver inserit aquesta qüestió com a suplement del meu post anterior, on feia referència a la meva compra d'una bateria de liti, tot i això i atenent a les consultes privades realitzades, ho publico per informació general que podria ser interessant.
Posant-vos en antecedents, resulta que vaig veure'm obligat a adquirir la nova bateria per tal de poder solucionar els problemes de posta en marxa que experimentava la meva moto. Mentre en ocasions aquesta es feia sense dificultats, en d'altres notava com al motor d'arranc li costava molt fer el primer moviment.
Poc desprès d'estrenar la nova la bateria, vaig observar que el problema no havia pas desaparegut i vaig desmuntar les connexions per tal d'eliminar-ne l'oxid sense resultat aparent. Fins que la setmana passada, em vaig aturar a posar benzina i la moto ja no va tornar a arrancar, el motor no tenia força suficient. Al tornar-ho a intentar, passats uns minuts, em va sorprendre l'embranzida amb la qual el motor d'arranc va fer la seva feina, i tot sense haver-hi fet res de res.
Això em va donar una pista: S'havia de fer una ullada al motor d'arranc. I efectivament, desprès de retirar-lo, netejar-lo i desmuntar-lo, vaig verificar que el colector de les escombretes era ben brut i, probablement aquesta devia ser la causa del malfuncionament.
Vaig fregar el colector fins deixar-lo ben lluent, vaig netejar i untar tots els components mecànics del dispositiu i ho vaig tornar a muntar. Aquest cop ja vaig percebre que el motor arrencava amb una força que no havia percebut fins aleshores. La part positiva és que si aquest procediment es fa abans de que es cremi el colector, no serà necessari canviar cap component.
Us passo una imatge d'un colector (que no és el meu) quan és brut per tal que sapigueu a què m'estic referint:
I és per això que, si noteu que el vostre motor sembla que no sigui capaç de iniciar el moviment quan el poseu en marxa, i abans de donar la bateria per morta, la porteu al taller i demaneu que li facin una ullada (aprofiteu per que us verifiquin la gometa del paralever, la qual molts porteu trencada).
Jordi "Prony"