Motor arranc de les BMW's.

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: Jordi » dj. feb. 25, 2016 9:32 pm

Hola,

Podria haver inserit aquesta qüestió com a suplement del meu post anterior, on feia referència a la meva compra d'una bateria de liti, tot i això i atenent a les consultes privades realitzades, ho publico per informació general que podria ser interessant.
Posant-vos en antecedents, resulta que vaig veure'm obligat a adquirir la nova bateria per tal de poder solucionar els problemes de posta en marxa que experimentava la meva moto. Mentre en ocasions aquesta es feia sense dificultats, en d'altres notava com al motor d'arranc li costava molt fer el primer moviment.

Poc desprès d'estrenar la nova la bateria, vaig observar que el problema no havia pas desaparegut i vaig desmuntar les connexions per tal d'eliminar-ne l'oxid sense resultat aparent. Fins que la setmana passada, em vaig aturar a posar benzina i la moto ja no va tornar a arrancar, el motor no tenia força suficient. Al tornar-ho a intentar, passats uns minuts, em va sorprendre l'embranzida amb la qual el motor d'arranc va fer la seva feina, i tot sense haver-hi fet res de res.

Això em va donar una pista: S'havia de fer una ullada al motor d'arranc. I efectivament, desprès de retirar-lo, netejar-lo i desmuntar-lo, vaig verificar que el colector de les escombretes era ben brut i, probablement aquesta devia ser la causa del malfuncionament.

Vaig fregar el colector fins deixar-lo ben lluent, vaig netejar i untar tots els components mecànics del dispositiu i ho vaig tornar a muntar. Aquest cop ja vaig percebre que el motor arrencava amb una força que no havia percebut fins aleshores. La part positiva és que si aquest procediment es fa abans de que es cremi el colector, no serà necessari canviar cap component.

Us passo una imatge d'un colector (que no és el meu) quan és brut per tal que sapigueu a què m'estic referint:

Imatge

I és per això que, si noteu que el vostre motor sembla que no sigui capaç de iniciar el moviment quan el poseu en marxa, i abans de donar la bateria per morta, la porteu al taller i demaneu que li facin una ullada (aprofiteu per que us verifiquin la gometa del paralever, la qual molts porteu trencada).

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 801
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: VMan » dv. feb. 26, 2016 1:33 am

Gràcies Jordi, ets un CRACK, o sigui que cal netejar la part que es veu negre a la foto, es pot fer amb un fregall tipus scotch o nanas? Per cert jo ja vaig canviar la gometa!!!!!!

Escrit des del ONEPLUS ONE

Avatar de l’usuari
Pakillu
Presentats
Entrades: 157
Membre des de: dj. maig 28, 2015 6:53 am
Ubicació: Sant Hilari Sacalm (La Selva)

Re: Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: Pakillu » dt. març 01, 2016 11:41 am

Gràcies Jordi per l'explicació amb tant de detall!

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: ARBE » dt. març 08, 2016 9:39 pm

-shock Com pot ser ? Quàntes 'hores' de funcionament té un motor d'arranc com per embrutar el col·lector ?

En una sortida de MTC posem què pots engegar la moto 15 cops màxim, i que està funcionant 5-6 segons cada cop,

tot plegat 1-2 minuts de funcionament per dia de ruta? els motors elèctrics poden (haurien de) funcionar milers d'hores !

Potser hi ha un problema amb el material o disposició de les escombretes, o el segellat...
-----------

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: Ximetric » dc. març 09, 2016 1:17 pm

ARBE ha escrit:-shock Com pot ser ? Quàntes 'hores' de funcionament té un motor d'arranc com per embrutar el col·lector ?

En una sortida de MTC posem què pots engegar la moto 15 cops màxim, i que està funcionant 5-6 segons cada cop,

tot plegat 1-2 minuts de funcionament per dia de ruta? els motors elèctrics poden (haurien de) funcionar milers d'hores !

Potser hi ha un problema amb el material o disposició de les escombretes, o el segellat...
Que no portem motos, portem "MueBleWves" !!!!!!!! -thumbup -thumbup -thumbup -thumbup
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: Jordi » dc. març 09, 2016 9:01 pm

ARBE ha escrit:-shock Com pot ser ? Quàntes 'hores' de funcionament té un motor d'arranc com per embrutar el col·lector ?

En una sortida de MTC posem què pots engegar la moto 15 cops màxim, i que està funcionant 5-6 segons cada cop,

tot plegat 1-2 minuts de funcionament per dia de ruta? els motors elèctrics poden (haurien de) funcionar milers d'hores !

Potser hi ha un problema amb el material o disposició de les escombretes, o el segellat...
Vas fort!!!!! Quinze engegades? De cinc /sis segons de durada? Per això hauríem de dur Ascó i Vandellós al Top Case. Jo arrenco (si no faig de cruiller), cinc cops la moto quan faig la mensual. Sortir de casa, inici de la ruta, dues aturades intermitges i desprès de dinar (no em cal posar benzina en tota la jornada).

El motor d'arranc no és de mala qualitat, de fet és quasi be exacte que el de qualsevol cotxe alemany, tot i això, aquesta setmana he hagut de reparar el rodament del motor d'arranc del meu golf (193.000 quilòmetres i quinze anys) i el col·lector estava infinitament més net que el de la moto. Alguna cosa "especial" deuen fer els de BMW...... :catko

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: 650X » dj. abr. 28, 2016 1:36 am

M'interessa el tema aquest, tinc unes sensacions semblants al arrancar la meva, tot i que no m'ha deixat mai tirat.

Hi ha molta feina en treure'l a fora per netejar-lo?

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: Jordi » dj. abr. 28, 2016 9:53 am

650X ha escrit:M'interessa el tema aquest, tinc unes sensacions semblants al arrancar la meva, tot i que no m'ha deixat mai tirat.

Hi ha molta feina en treure'l a fora per netejar-lo?
Enric,

A hores d'ara segur que ja l'hauràs retirat (què t'haig d'ensenyar jo a tu?) no tindràs ca mena de dificultat en retirar-lo, tan sols son dos cargols.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: 650X » dj. abr. 28, 2016 1:31 pm

Prony ha escrit:
650X ha escrit:M'interessa el tema aquest, tinc unes sensacions semblants al arrancar la meva, tot i que no m'ha deixat mai tirat.

Hi ha molta feina en treure'l a fora per netejar-lo?
Enric,

A hores d'ara segur que ja l'hauràs retirat (què t'haig d'ensenyar jo a tu?) no tindràs ca mena de dificultat en retirar-lo, tan sols son dos cargols.

Jordi "Prony"
Jajaja... no, encara està al seu lloc. Maleïda mandra que no em deixa fer res...

Enviado desde mi LG-D802 mediante Tapatalk

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 801
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: VMan » dj. abr. 28, 2016 7:32 pm

650X ha escrit:
Prony ha escrit:
650X ha escrit:M'interessa el tema aquest, tinc unes sensacions semblants al arrancar la meva, tot i que no m'ha deixat mai tirat.

Hi ha molta feina en treure'l a fora per netejar-lo?
Enric,

A hores d'ara segur que ja l'hauràs retirat (què t'haig d'ensenyar jo a tu?) no tindràs ca mena de dificultat en retirar-lo, tan sols son dos cargols.

Jordi "Prony"
Jajaja... no, encara està al seu lloc. Maleïda mandra que no em deixa fer res...

Enviado desde mi LG-D802 mediante Tapatalk
Jo també crec que el desmuntare


Escrit des del ONEPLUS ONE

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Motor arranc de les BMW's.

Entrada Autor: Xavier » dv. abr. 29, 2016 12:43 pm

VMan ha escrit:Jo també crec que el desmuntare
Doncs jo el deixaré tal com està. Pel què pogués passar després...

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”