QUe passa quan.....

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

QUe passa quan.....

Entrada Autor: Steelman » dj. maig 18, 2017 2:17 pm

Ahir tornant de la feina cap a casa...vaig baixar molt bruscament de marxa amb la moto (siiii anava en moto, per molt estrany que sembli) i vaig bloquejar la roda del darrera.

Mentres tornava cap a casa anava pensant...

En cas que portes ABS o control de tracció...

EL ABS no entraria, per que no estava frenant .
Peró el control de tracció , suposo que si oi?

I aleshores, quant bloquejes per que has fet una forta reducció i entra el control... no et pots carregar la càdena o el cardan?
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: QUe passa quan.....

Entrada Autor: Trencaferro » dj. maig 18, 2017 3:58 pm

Crec que amb les motos no té res a veure amb el control de tracció. T'ho dic des desconeixement absolut de com funcionen els sitemes electrònics que porten les motos, però amb els cotxes són dues coses diferents.
Parlo de quant treballava amb cotxes, i que d'això ja fà uns quants dies, però crec que no ha canviat. Els quatre rodes, porten el ASR, que és el control de tracció amb un funcionament igual que les motos, quant accelera ràpid o perd adherència, talla la injecció i amb l'ajuda de l'ABS s'evita el lliscament descontrolat de les rodes.
En casos de reduccions brusques i pèrdua d'adherència per culpa del frè motor, el cotxes (de la marca que treballava jo) porten el MSR, és l'únic sistema que el vehicle dona gas autonomament just per evitar que les rodes bloquejin i perdin la tracció tornant agafar adherència amb l'asfalt. Però crec que això últim amb les motos a dia d'avui no existèix, que jo sàpiga vaja....

P.D. L'altre dia, un Audi petrolero-calamar, es va pensar que amb l'etiqueta i el kit de plàstics S tuning-vull-i-no-puc, els cotxes volen, es va picar amb una merda tdi que portava i vaig haver de frenar a l'entrada d'un revolt perquè el paga-marques no s'estampés, total, que el dropo, va fer una reduida tant bèstia per entrar al revolt, que li va començar a sortir fum blanc com els cotxes de F1 quant trenquen motor i es va haver de parar en una entrada al cap de pocs metres, per lo què dedueixo que una reducció així amb una moto, no sé si afecta la la cadena, el cardan, el motor, o bé tot plegat, però segur que no li és bò...

P.D.2. De totes maneres no patèixis, sol passar quant agafes "les joguines" un cop l'any, que no hi estàs acostumat i passen coses rares, a mi amb la play ultimament també em passa, l'engego de nadal a pasqua, i em maten de seguida. -harhar :riure :riure :riure
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: QUe passa quan.....

Entrada Autor: Jordi » dj. maig 18, 2017 5:40 pm

En les motos, el control de tracció tan sols actua quan els sensors de l'ABS detecten que la roda motriu gira a més velocitat que la roda davantera, per la qual cosa, quan fas una reducció brusca i es bloca la roda del darrera, no entra en funcionament el control de tracció. Pel que fa a l'ABS, entraria en funcionament en el cas que estéssis prement el fre, perquè en aquest suposat, la ECU detectaria que hi ha pressió hidràulica dins el circuit i, per tant, interpretaria que estàs frenant i aquesta es la causa de la blocada de la roda posterior.
El control de tracció monitoritza la diferència de velocitat entre ambdós eixos i, quan detecta que s'ha arrabassat cert nivell de discrepància entre elles (repeteixo, sempre i quant sigui per una major velocitat de l'eix propulsor), s'encarrega de "reduir potència", cosa que pot fer de tres maneres:
En les motos més bàsiques: Inhibeix la injecció de combustible (Tallar l'encesa seria perjudicial pel catalitzador i faria falses explosions)
En els models moderns: Controla la papallona secundaria de l'admissió. Aquesta papallona no va controlada pel comandament del gas, sinó per un servomotor que s'encarrega de obrir-la suaument evitant que donem el gas amb molta alegria i la moto acceleri massa ràpid. Per això, molta gent suprimeix aquestes papallones, doncs son una murga.
En els models avançats: Aquests models porten accelerador electrònic, el que vol dir que la papallona de l'admissió es SEMPRE gestionada per un servomotor (no hi ha cable "bowden" entre l'accelerador i la papallona d'admissió).
Quan tenim diversos nivells de control de tracció, el que fa la ECU es calcular la discrepància de velocitat i modificar l'umbral d'actuació, permetent major o menor diferencia de velocitat abans d'activar-se.

Disposar d'accelerador electrònic ens permet gaudir de diferents modes de conducció i com en el cas de la KTM, de sistemes d'estabilitat electrònica, essent capaços de donar un "cop de gas" de manera automàtica, sense la intervenció del pilot.

El sistema ASR es un sistema d'increment d'adherència (No aplicable a les motos): Quan un eix motriu patina perquè la roda d'aquell costat es troba sobre una superfície més lliscant que la roda de l'altre costat (els sensors d'ABS llegeixen una discrepància de velocitat entre ambdues rodes), la ECU envia pressió hidràulica al fre d'aquesta roda i immediatament, gràcies al diferencial, el parell motor es redirigit vers l'altra roda, que està sobre una superfície menys lliscant. Aquest sistema tan sols pot treballar durant un període de temps limitat, per la escalfor que es genera en el sistema de frenat.

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
JordiPB
Presentats
Entrades: 445
Membre des de: dc. jul. 13, 2016 11:35 pm
Ubicació: Flaçà

Re: QUe passa quan.....

Entrada Autor: JordiPB » dj. maig 18, 2017 6:35 pm

De fet, si no m'equivoco això es soluciona en els nous modes a través de l'embragatge antiblocant, que evita el bloqueig de l'embragatge deixant que "patini" evitant el bloqueig de la transmisió i per tant de la roda.


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
__________________________________
Honda Deuville NT650
F800R 2015
Vespa PX125Disco
R1200RT LC 2014 de moment...

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: QUe passa quan.....

Entrada Autor: Steelman » dv. maig 19, 2017 10:23 am

Gràcies per les explicacions!!!
Quins pous de saviessa que sou!!!!

Dona gust!!! :catBirra :catBirra
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: QUe passa quan.....

Entrada Autor: Napoleon » dv. maig 19, 2017 11:24 am

Ospa, noi!!! -dots
En sabeu un munt :aplaudiment
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: QUe passa quan.....

Entrada Autor: ARBE » dv. maig 19, 2017 5:43 pm

Jo al manual de la KTM vaig llegir nosequè d'aquest tema, però ho vaig mirar per sobre -fisch com que deia que ja s'encarrega de fer-ho tot en qualsevol condició, recta, tombant, frenant, accelerant, reduïnt... i controla frenada, tracció i suspensions simultàniament per resoldre el que sigui, vaig deixar de llegir i vaig anar a fer un volt.

El resum del Jordi m'estalvia llegir el manual :catok
-----------

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: QUe passa quan.....

Entrada Autor: Xavier » dv. maig 19, 2017 5:48 pm

ARBE ha escrit:Jo al manual de la KTM vaig llegir nosequè d'aquest tema, però ho vaig mirar per sobre -fisch com que deia que ja s'encarrega de fer-ho tot en qualsevol condició, recta, tombant, frenant, accelerant, reduïnt... i controla frenada, tracció i suspensions simultàniament per resoldre el que sigui, vaig deixar de llegir i vaig anar a fer un volt.

El resum del Jordi m'estalvia llegir el manual :catok
Tu almenys et vas llegir el manual... Jo vaig anar de dret a donar el volt.

:)

Enviat des del meu Aquaris E5 HD usant Tapatalk

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: QUe passa quan.....

Entrada Autor: Kpeps » dj. juny 15, 2017 12:09 pm

ARBE ha escrit:Jo al manual de la KTM vaig llegir nosequè d'aquest tema, però ho vaig mirar per sobre -fisch com que deia que ja s'encarrega de fer-ho tot en qualsevol condició, recta, tombant, frenant, accelerant, reduïnt... i controla frenada, tracció i suspensions simultàniament per resoldre el que sigui, vaig deixar de llegir i vaig anar a fer un volt.

El resum del Jordi m'estalvia llegir el manual :catok
la moto que tens porta els sistemas mes innovadors en materia de seguretat i ademes d'origen,dificilment aniria recta o es podria controlar en corba tal i com entrega la potencia si no els portes i no ho dic com una critica si no com un afalagament :catok per posar un exemple en las BMW gs de entrega de potencia completament diferent ,el ABS pro i el control dinamic de traccio (que no el ABS,de serie en tota la gamma de fa anys i el ASC opcional en alguns models) SON OPCIONALS !!!
p.d parlo donant gas de debo i no com las conduiria jo, que segurament s'adormirien abans de acabar el rodatge :riure :riure :riure
Imatge

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”