borratxera d'oli

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

borratxera d'oli

Entrada Autor: Gandalfgs » dg. ago. 26, 2007 11:44 pm

Hola,


anant per les terres basques i tornant cap a caseta em vaig endur un bon ensurt. Degut a que tenia el tub de sortida dels gasos de l'oli tapat (perquè no degotés) em va sortir l'oli per el reten de l'embrague.
Un cop vaig esser a l'hostal vaig mirar el nivell i arrgg estava per sota dels limits, vaja molt per sota.
Vaig trobar un taller mecànic i vaig comprar oli, vaig posar-n'hi 600cl.
Ja més tranquil passaren els dies de vacances i de rutes i al dia de tornada (prèviament nivell revisat) quan vaig esser a casa una altre menjada d'oli brutal.
No és gaire bon sintoma, però els del meu taller em varen tranquilitzar, el motor està bé i fent vida normal cap problema, ( o sigui res de viatjes llargs). Si ho volgues arreclar hauria d'obrir motor i... com que la moto m'ha de durar fins el 17 de juliol de l'any vinent... anirem tirant.

La paranoia, però, ja la tinc a sobre. Cada cap de setmana miro el nivell d'oli si ha baixat. La setmana passada vaig instalar-hi uns dissipadors al dipòsit de l'oli.
Avui havent fet la revisió ja habitual estic més tranquil, el nivell pràcticament no ha baixat.

porto 33000km a la xt (soposant que siguin reals ja que la vaig comprar de 2 ma). Algu ha tingut una xt?

i ja que hi soc, com que hi han r1200gs al forum com es comporten les vostres màquines i a partir de quin kilometratge és vella aquest tipus de moto?

Avatar de l’usuari
Pere
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
Ubicació: Lliçà d'amunt

Entrada Autor: Pere » dl. ago. 27, 2007 4:27 am

Ep, jo he tingut una xt, i no em consumia gens d'oli, no te nia mes de 38 mil km crec recordar, quina bona maquina, pero no la feia servir pas per viatjar jo, sortides tranquiles per la montanya i poca cosa mes, basicament pistes.
Aqui les ultimes fotografies que en tin d'ella;


http://mototurisme.cat/foros/viewtopic.php?t=500

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: borratxera d'oli

Entrada Autor: Llagasta » dl. ago. 27, 2007 6:42 pm

gandalfxt ha escrit:Hola,


anant per les terres basques i tornant cap a caseta em vaig endur un bon ensurt. Degut a que tenia el tub de sortida dels gasos de l'oli tapat (perquè no degotés) em va sortir l'oli per el reten de l'embrague.
Un cop vaig esser a l'hostal vaig mirar el nivell i arrgg estava per sota dels limits, vaja molt per sota.
Vaig trobar un taller mecànic i vaig comprar oli, vaig posar-n'hi 600cl.
Ja més tranquil passaren els dies de vacances i de rutes i al dia de tornada (prèviament nivell revisat) quan vaig esser a casa una altre menjada d'oli brutal.
No és gaire bon sintoma, però els del meu taller em varen tranquilitzar, el motor està bé i fent vida normal cap problema, ( o sigui res de viatjes llargs). Si ho volgues arreclar hauria d'obrir motor i... com que la moto m'ha de durar fins el 17 de juliol de l'any vinent... anirem tirant.

La paranoia, però, ja la tinc a sobre. Cada cap de setmana miro el nivell d'oli si ha baixat. La setmana passada vaig instalar-hi uns dissipadors al dipòsit de l'oli.
Avui havent fet la revisió ja habitual estic més tranquil, el nivell pràcticament no ha baixat.

porto 33000km a la xt (soposant que siguin reals ja que la vaig comprar de 2 ma). Algu ha tingut una xt?

i ja que hi soc, com que hi han r1200gs al forum com es comporten les vostres màquines i a partir de quin kilometratge és vella aquest tipus de moto?
Hola galdalfxt :

1.- Hi han varies coses al teu escrit que no entenc massa bé :

Primerament. si et surt oli pel tub de sortida de gasos ? (desvaporitzador ) i no "gassos " es que dues coses, la teva moto gasta oli en quantitats industrials, cosa que veuries nomès giran-te i miran el tub d´escapament , t´ha de sortir un fum blau molt intens . també dius que et va sorir oli pel retén del embragatge.

Tingues en compte que el tub del desvaporitzador no es pot tapar mai, doncs a dins del motor es produiexen unes pressions ( i mes si et gasta oli) que per un lloc o altre han de sortir, llavors peten retens ( amb aquest cas de.l embragatge)

Una altre cosa : ja mires bé el nivell ? , jo recordo a la meva XT mod. 1987 que portava càrter sec i s´havia de mirar de una certa manera el nivell d´oli.

Si no ho mires bé, et pot falseijar el nivell i possar-hi mes oli del compte que després el motor s´encarrega de treure per algún lloc.

Jo et recomano per la teva salut i la de la teva moto, que fagis arreglar el motor, doncs aquestes monocilindriques a partir de uns 30000 Kms. ( reals) ja comencen a necessitar fer aros ( com a minim ) i refer les canyes de les vàlvules.

Si vols anar tiran amb aquesta moto un any més, et recomano per la teva seguretat i la dels demés que et gastis uns quants calerons i "Fagis motor"
que tampoc es tant car, amb aquest motors.

Salutacions

PS.- També tinc una Gs 1200 i et puc dir que son unes motos una mica diferents de les altres amb suspensió i transmissió com ja deus saver.

:lol: i que son com les piles Duracell...i duran i durán. :wink:
Mira els foros de BMW i quedarás atabalat de les coses que allà s´expliquen. Bones i dolentes. :!:
Imatge

Avatar de l’usuari
Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

Entrada Autor: Gandalfgs » dl. ago. 27, 2007 10:00 pm

jeje el senyor pompeu em suspendria...

Si el nivell el miro bé, si més no segons el manual d'instruccions.
Fum blau no m'en surt ni tampoc em queda la ma molla d'oli si la poso a la sortida del tub.

De fet m'ha gastat oli quan he fet aquest viatge, o sigui quan he estat unes 8'30h conduïnt (amb parades és clar).

Normalment no m'en consumeix, es clar que faig pocs km al dia i pocs minuts de viatge, el tram més llarg deuen ser uns 10km.

soposo que tal com deia, paranoies.

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dt. ago. 28, 2007 6:58 pm

Bones!!!

Si serveix d'algo exposo el cas que em va passar amb la Deauville... durant el viatge a Faro del juliol de l'any passat, viatge on vam fer vies ràpides el 80% i a bon ritme, puc dir que una vegada arribats i volent comprovar el nivell d'oli, me'n vaig adonar que pràcticament no en tenia... se l'havia begut gairebé tot durant els 3000kms... són motors que pateixen si se'ls apreta a gran velocitat durant una bona tirada, i més si són monocilindrics de gran diàmetre, com és el teu cas!

Si en condicions "normals" d'ús no en consumeix, no em preocuparia gaire... :roll: :roll: :roll: :roll:

Fins aviat!
Imatge

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”