Intercomunicadors per grups

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Carxofa
Presentats
Entrades: 44
Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Carxofa » dg. març 15, 2020 1:18 pm

Bon dia
Aprofitant aquests dies que ens hem de quedar per casa a fer bondat, estic investigant alguns temes per millorar les sortides en moto.
Algú ha provat/trobat algun bon sistema d'intercomunicadors que serveixi per grups de motos (8/10 persones) i que no t'hi deixis el sou?
He trobat alguna cosa que està bé, però que només permet 3 enllaços.
https://www.amazon.es/gp/product/B0179I ... b66b6&th=1
Però potser algú té una solució que no hi hem pensat o algun sistema útil per un grup de motos.
De fet, no es tracta pas tant d'anar fent petar la xerrada, sinó de poder enviar avisos útils tipus que el de davant avisi de l'estat de la carretera, que el de darrera pugui avisar si hi ha hagut una incidència o que algú s'ha perdut i així.
Una opció potser és que portin intercomunicador el de davant i el de darrera, i potser algú pel mig, però en situacions en que vas canviant la formació del grup, això pot ser una mica embolicat.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Airald » dg. març 15, 2020 2:21 pm

Quan es tracta d'intercomunicar grups de "moltes" persones crec que no hi ha res que sigui barat. Per començar, ha de ser un sistema "mesh". Si un intercomunicador té un abast de dos km, si anem tres persones es fàcil manternir-nos els 3 en aquest radi, tot i que a la mínima quedarem fora. Pensem que sempre parlen de condicions òptimes.

Si enlloc de 3 motos parlem de 5, a la mes mínima quedarem separats. Els sitemes mesh, consisteixen en una xarxa, és a dir, que mentre tu no perdis l'enllaç amb el que va davant teu i el que et segueix també, el grup queda unit. Per tant, si tenim 8 motos separades cadascuna 1 km, tenim un grup de 8 km que es pot comunicar sense problemes. Amb Sena pots comunicar 16 motos fins a 8 km, pel que sembla.

Per exemple, els Sena ho tenen però crec que només en el model de gamma alta, diria que l'S30. Cardo segurament també ho deu tenir, però crec que és més car que el Sena.

Aquest vídeo ho explica:


Si mal no recordo, Sena va treure un "afegit" per poder fer mesh amb un dels seus intercomunicadors que no ho té natiu.

Jo personalment sempre he portat Sena i n'estic molt content, té una bona relació qualitat-preu al meu parer, però estic segur que hi ha altres marques igual o més bones.


Salut.

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7579
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Alucinamaripili » dg. març 15, 2020 6:10 pm

Fa un temps, haviem anat amb emisores connectades a la moto i parlàvem amb el ppt (push to talk), jo encara la conservo, però amb aquesta moto ja no vaig posar l'intercomunicador que teniem uns quats instal.lat...tot cablejat i bastant rudimentari, però anava de conya i tenia prou potència.

Ara, amb els sena del Schubert C4 també es pot parlar amb grup, el que desconec, és la potència que té, suposo que depèn d'on siguis, si hi ha molts desnivells, etc...

Avatar de l’usuari
Carxofa
Presentats
Entrades: 44
Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Carxofa » dg. març 15, 2020 7:28 pm

Els Sena són, efectivament, una meravella, però el preu és prohibitiu.
I sé que algú pensarà que tampoc és tant car, però si es tracta que se'n compri cada un del grup, no em soluciona el problema.

Fa un parell d'anys vam fer una sortida al Marroc i anàvem amb walkis. El problema és que ens van deixar els aparells, que anaven molt bé, però que no teníem micro per tots, per tant, només tres persones de l'equip podien sentir dins el casc els avisos. A més, calia fer tota una instal·lació per la moto i anar sempre amb el casc endollat a la moto, cosa que, si caus, quasi t'assegura el trencament d'aquest cable. (jo vaig caure 8 cops en aquest viatge, així que no és una cosa tant improbable)

I el preu tampoc era gaire més econòmic, tot l'equip se n'anava als 250 euros.
Efectivament potser podríem provar-ho amb uns walkis més econòmics.

Però també per això ho preguntava per aquí, per si algú tenia una idea millor. Potser hi ha un sistema d'avisos via smartphone i bluetoth que ens permet, en un moment donat, enviar un avís a tot el grup.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Airald » dg. març 15, 2020 9:36 pm

Darrerament han apujat els preus, fa cosa d'un parell d'anys vaig comprar el model 10S per uns 125 € si no recordo malament. Ara surt per 190 € i és un model bàsic.

El problema d'una app per enviar missatges a grup seria potser la manera d'enviar els missatges, hauria de ser per veu i potser sense interpretar i passar a text, ja que amb el soroll del casc, pot ser complicat. També perdria la funcionalitat en cas de no cobertura... Però es poden fer coses, si.

Anar amb walkies fa que l'abast sigui més alt i el número de participants sigui il·limitat, però tot i que segurament l'intercomunicador que requereix pot ser molt barat, el cost del walkie i cablejat es un altre punt en contra.


Salut.

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Marc » dg. març 15, 2020 10:13 pm

El nostre Cardo Packtalk permet fins a 15 motoristes connectats. Té un radi d’una milla, i val 200 i escaig euros cada aparell.

Jo no el faria servir mai en grup, però. M’atabalaria molt això d’anar canviant el canal privat/grup, i segur que acabaria dient alguna cosa equivocada en el canal que no toca.

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Marc » ds. març 28, 2020 1:48 pm

Buscant una altra cosa, he trobat això:

https://domiosports.com/products/motopr ... ion-system

Sense cables ni altaveus, sense límit de distància entre motos, 6 motos connectades, sense deixar de sentir el que passa al voltant, per tot tipus de cascs i fàcilment intercanviable si en tens més d'un... i a un preu raonable. Només em frena que el veig una mica massa gran i un pèl aparatós.

M'agrada que per estar connectat a d'altres motos, tingui les dues opcions "push to talk" i connexió permanent. I també aquesta tecnologia que no va amb altaveus ni històries que has de muntar i que sovint se senten malament.

He demanat més informació al fabricant sobre connectivitat al GPS i control via la pinya de la moto, a veure què diuen.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Airald » ds. març 28, 2020 2:43 pm

Fa temps q es veuen promos d'aquests aparells que fan servir el casc com a caixa de ressonància, però no conec ningú que el tingui o l'hagi provat. Amb un intercomunicador "normal" segueixes sentint el que passa al voltant.


Salut.

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Marc » ds. març 28, 2020 3:18 pm

Jo no crec que ho sentis igual que quan et mengen l’orella amb un altaveu a un cm de distància, però vaja...
Ah, i sí que hi ha gent que els ha testat: busca a Youtube. Que arribi a les botigues catalanes, és cosa de dies si ja es pot comprar per internet.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Airald » ds. març 28, 2020 3:26 pm

No se pas, al final t'ha d'arribar el so a un volum necessari per sentir-ho tan si et ve d'un altaveu com del propi casc. M'agradaria provar-lo, la veritat.


Salut.

Avatar de l’usuari
JordiPB
Presentats
Entrades: 445
Membre des de: dc. jul. 13, 2016 11:35 pm
Ubicació: Flaçà

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: JordiPB » ds. març 28, 2020 7:14 pm

Pel que he llegit, no recordo on, resulta que tu ho sents, però els demés també. Es a dir, els só es propaga a l’interior i a l’exterior del casc.
__________________________________
Honda Deuville NT650
F800R 2015
Vespa PX125Disco
R1200RT LC 2014 de moment...

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Airald » ds. març 28, 2020 9:19 pm

Té lògica, l'element que genera el so és a l'exterior.


Salut.

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Marc » dg. març 29, 2020 12:23 am

Jordi i Airald, mireu vídeos de provadors: cap de les dues coses que dieu són certes. Especialment la segona, ja que aquest aparell no genera so, sinó que el transmet per vibracions sobre el casc, com ho fan els auriculars que es posen a la templa.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Intercomunicadors per grups

Entrada Autor: Airald » dg. març 29, 2020 3:02 pm

Lo seu és provar-lo, així que esperarem a que el compris i ens l'ensenyis un dia.


Salut.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”