Mesurador tensió cadena BPA

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Mesurador tensió cadena BPA

Entrada Autor: Airald » dj. juny 24, 2021 4:45 pm

Un dels inconvenients de dur cadena enlloc de cardan és el manteniment que se n'ha de fer. També té avantatges, però no és la idea d'aquest post, ni de discutir quin sistema és millor. Un correcte manteniment farà que el kit pinyó - plat - cadena duri més km i la moto vagi més suau.

La tensió és un element prou important. La mesura de la tensió pot semblar molt senzill, només cal mesurar la oscil·lació que té en un cert punt, però a l'hora de la veritat, al estar en un lloc força incòmode fa que de vegades costi més o no l'encertem a la primera.

Fa temps vaig trobar una petita eina que ajuda molt a saber la tensió de la cadena. El que fa bàsicament és fer un "pessic" a la cadena i treure una mesura molt fàcil de veure gràficament. No ens dóna cap valor numèric, només la desviació respecte al valor d'ajust de l'eina.

És molt senzill, primer cal regular la tensió amb el mètode que més ens agradi. Un cop tenim la cadena al valor que considerem perfecte, posem l'eina i n'ajustem el zero.

A partir d'ara, quan es vagi estirant, veurem que la marca va marxant cap al símbol ~, i si ens passem de tensió, anirà cap al cantó marcat amb un -

Si la posem en diferents punts de la cadena també podrem veure si se'ns ha estirat de manera irregular.

Encara que no hi càpiga massa bé no té importància, ja que estem fent una mesura per comparació, el que si que hem de tenir en compte és col·locar-lo sempre en la mateixa posició.

Té una mida prou petita, així que és útil per dur de viatge, no hi ha excusa per verificar la tensió.

És feta d'acer inoxidable i alguna peça d'alumini, molt robusta. Duu una funda i les claus necessàries per fer-ne l'ajust. En vaig pagar uns 40 € aprofitant una oferta.

Pel meu gust hauria de dur a més un dial, així podria servir per més d'una moto a la vegada, o bé per canviar a una regulació més off-road. N'havia provat algun altre basat en la mateixa filosofia, però aquest al dur la molla, assegurem que la lectura no depen de l'usuari, i la lectura de resultat és molt senzilla. El pots deixar posat mentre tenses amb el cargol, i si et fixes en el que gires i ho apliques a l'altre cantó, mantens l'aliniació (un altre factor important).

Imatge Imatge

Imatge Imatge

Salut.

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Mesurador tensió cadena BPA

Entrada Autor: Kinder » dl. juny 28, 2021 2:42 pm

Prou interessant, però em sembla que no em veig capacitada per tensar la cadena!!! Com a molt fer el canvi d’oli i alguns cops amb entrebancs!!!

Avatar de l’usuari
La Padrina
Presentats
Entrades: 385
Membre des de: dl. abr. 14, 2014 5:59 pm
Ubicació: Vic

Re: Mesurador tensió cadena BPA

Entrada Autor: La Padrina » dj. jul. 08, 2021 11:01 pm

I els filtres que es resisteixen!!!
:riure :riure

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”