Pàgina 1 de 1

Llums LED

Publicat: dj. abr. 21, 2022 5:34 pm
Autor: Toni Wan Kenobi
Hola MotoTuristes!

Fa temps que vaig xafardejant per amazon i llocs similars el tema de les bombetes LED.
Sembla que donen molta més llum que les d'incandescencia i molt més blanca.
Ara venen les preguntes:
1.- Si poso un llum LED que consumeixi 55 W, que és el mateix que consumeix la convencional, teòricament la moto no ha de detectar tes estrany i no ha d'aparèixer-hi el avis de llum fosa, correcte?
2.- Hi ha algú que les hagi muntat per saber que caben en el espai que hi ha entre la tapa hermètica del far i la lloc a on es fixen?
3.- A la ITV posen alguna pega? En realitat no en haurien de posar, son làmpares que no alteren el circuit elèctric de la moto.
Tot i que son molt més cares que les convencionals, sembla que les hores de funcionament que els donen compensen la diferència de preu.

Re: Llums LED

Publicat: dj. abr. 21, 2022 5:45 pm
Autor: Toni Wan Kenobi

Re: Llums LED

Publicat: dj. abr. 21, 2022 9:42 pm
Autor: Airald
Normalment els llums led tenen un consum menor que els halògens, però alguns porten una resistència addicional per tal que el conjunt sigui equivalent als 55W per tal que les centraletes no donin error. Les que no en duen, és tan senzill com posar la resistència adeqüada en paral·lel. Sera una R de bastanta potència, normalment ceràmica i amb un radiador, que caldrà posar a algun lloc que no es malmeti.

Pel mateix motiu, cal anar molt en compte amb els llums led, normalment a la part posterior duen un radiador que es fot a parir i sol dur un petit ventilador.

Segurament trobes info de la muntabilitat mecànica a bmwmotos.

Pel que fa a la ITV, no crec que es preocupin perquè el circuit elèctric estigui modificat, el que miraran és que la potència lumínica estigui dins d'uns límits. Si es posessin tontos, podrien obrir el far i verificar que el LED té el marcatge CE corresponent. A més a més, tinc entès que els fars han d'estar homologats per muntar bombeta led.

Si muntes uns LED amb un nivell lumínic raonable, no crec que et diguin res, com a mínim a l'estació que vaig jo.


Salut.

Re: Llums LED

Publicat: dv. abr. 22, 2022 7:32 am
Autor: Geroni
Pues jo crec que SI te'n posaran de problemes al pasar la ITV.
Nomes ho autoritzen amb fars legalitzats per dur lampares led.
Hi ho dic perqué jo m'hi he trobat. M'ha tocat cambiar-les i tornar a posar les halògenes.

Re: Llums LED

Publicat: dv. abr. 22, 2022 7:46 am
Autor: Airald
Això depen sempre de l'estació i de lo molt que "cantin" (justament ahir a la nit parlava amb un company que havia passat la ITV sense problemes). Per això als leds que va posar en Toni deia "nivell de llum raonable", perquè seran més blancs però el nivell de llum no serà el doble que el d'un halogen. Encara que la pasessis, seguiria sent una reforma no autoritzada, lògicament.

Salut.

Re: Llums LED

Publicat: dv. abr. 22, 2022 8:23 am
Autor: Toni Wan Kenobi
Moltes gràcies per les informacions, ara comença el procés de evacuació, però així, d'entrada, veig molts inconvenients i tampoc m'agrada dependre de l'atzar (ITV).
Gràcies un altre cop.

Re: Llums LED

Publicat: ds. abr. 23, 2022 8:26 am
Autor: Jordi Pons
Airald ha escrit:
dv. abr. 22, 2022 7:46 am
Això depen sempre de l'estació i de lo molt que "cantin" (justament ahir a la nit parlava amb un company que havia passat la ITV sense problemes). Per això als leds que va posar en Toni deia "nivell de llum raonable", perquè seran més blancs però el nivell de llum no serà el doble que el d'un halogen. Encara que la pasessis, seguiria sent una reforma no autoritzada, lògicament.

Salut.
a les estacions ITV del Far-West, els que "canten" són els controladors, no en tenen n.p.i.
fins al punt que, a un company que va comprar uns GS1200 nova, que no duia les 2 llums aquestes que duen quasi totes les GS, les va muntar originals al concessionari BMW de Lleida, i li varen tirar la ITV enrera. Va tenir que anar el propietari cel concessionari a veure l'enginyer de la ITV, amb tots els documents d'homologació i tota la parafernalia, per convencer-lo de que eren legals :catcrazy :catcrazy :catcrazy

Re: Llums LED

Publicat: ds. abr. 23, 2022 1:09 pm
Autor: Napoleon
Bé, ja hauràs vist que jo porto tota la lluminària de led. :catok
Doncs cada dos anys, haig de desmuntar mitja moto per a canviar les bombetes originals per poder passar la magnífica ITV que tenim i pagar l'enèsim impost revolucionari dels vehicles. :catcrazy :catcrazy -spam -spam

Re: Llums LED

Publicat: dl. maig 02, 2022 11:02 am
Autor: JordiPB
El problema amb la ITV es que la óptica no està homologada per anar amb leds. De cap manera et passa la ITV, una altra cosa és que no se n’adonin, però si ho veuen te la tomben de ben segur.

Salut.

Re: Llums LED

Publicat: dg. maig 15, 2022 6:03 pm
Autor: Jordi
Tal com comenta el JordiPB, el tema bàsic es la paritat entre la làmpada i la paràbola. És essencial que el punt de generació de llum (el que en les làmpades convencionals anomenem "filament") estigui precisament situat en un punt exacte respecte la paràbola, doncs en cas contrari, el feix generat per la làmpada es reflexarà en àrees incorrectes i això provocarà que,
1r. Enlluernarem la resta de conductors.
2n. La il·luminació obtinguda serà pobre (molta llum se'n va molt per damunt de l'asfalt) i irregular, amb àrees sobre exposades i àrees deficientment il·luminades.
3. El patró "claror/foscor" serà pràcticament inapreciable. Si posem la moto davant d'una paret blanca, en comptes de veure una línia horitzontal amb llum per sota i foscor per sobre, veurem un feix de llum molt difuminat o massa centrat.
Estem jugant amb la nostra seguretat i la dels demès, no tot es tenir una llum blanca, sinó regular, potent i orientada allà on necessitem veure-hi. Molts entenen una llum blanca com si fos més eficaç, però això només passarà si la làmpada i la paràbola (i també la lupa, en cas de fars elipsoidals), han estat dissenyats com un conjunt inseparable.

Salut,

Jordi "Prony"