anticongelant

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
sisK1o
Presentats
Entrades: 118
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:03 pm
Ubicació: barcelona y lleida

anticongelant

Entrada Autor: sisK1o » dj. gen. 24, 2008 8:13 pm

Uns consells per l'anticongelant:

Que sigui d'un punt d'ebullició ben alt 140º esta prou bé. Ens evitara que se facin bosses de vapor en cas de reescalfament.

Lliure de nitrits (amb español nitritos) aquests fan autèntics desastres a l'alumini i coure.

Substituir-lo cada 3 anys o 50.000 km.

No afegir mai aigua, en cas de necessitat,desprès buidar tot el circuit.

Segui aquestes normes tan senzilles allargara la vida de: manguitos, radiadors, termòstats, etc.

Mireu també el punt de congelació, temin em comte que un motor al ras ple d'aigua a -3ºC, nessecista 4 hores perquè quedi glaçat. :wink: :wink:

Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dj. gen. 24, 2008 8:41 pm

Son uns consells molt interessants que ben segur ens faran allargar la vida dels nostres vehicles, si mes no, la dels components que afecten a la refrigeració del motor. Gràcies per aquestos consells, SisK1o. :)

Salutacions.
Salutacions moteres.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. gen. 24, 2008 11:26 pm

Gràcies Sisk10, no ho sabia això. :D

Una cosa: els radiadors surten de fàbrica amb anticongelant dolent o bò? I barrejat amb aigua o 100% anticongelant? :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » dv. gen. 25, 2008 10:36 am

Gracies, es un bon consell, miraré de seguir-ho.

:wink: :wink: :wink:

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. gen. 25, 2008 7:05 pm

Gracies Sisko son coses que no sabia, ja que sempre ho deixo a mans de mecanic.

Pero esta molt be de saber-ho ;)
:!:
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » ds. gen. 26, 2008 7:01 pm

Jo afegiria:

Quan comprem una garrafa d´aigua pel radiador, mirar que possi RADIADORS D´ALUMINI tant per cotxe com per moto, i es possa directament
sense barreijar res més i la majoria aguanten al menys -20º

PS.- En cas d´emergència també s´hi pot possar Vi 8) ep! no es conya !!!!
Imatge

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » ds. gen. 26, 2008 7:19 pm

gs12 red ha escrit:Jo afegiria:

Quan comprem una garrafa d´aigua pel radiador, mirar que possi RADIADORS D´ALUMINI tant per cotxe com per moto, i es possa directament
sense barreijar res més i la majoria aguanten al menys -20º

PS.- En cas d´emergència també s´hi pot possar Vi 8) ep! no es conya !!!!

El vi ens el posem a nosaltres?
:wink: :wink:

suposo que deu ser per el tema de l'alcohol, això seria extensible a tots els alcohols o només per el vi ? es a dir, que la ginebra o el conyac al tenir major graduació anirien més be?
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » ds. gen. 26, 2008 9:15 pm

stromkel ha escrit:es a dir, que la ginebra o el conyac al tenir major graduació anirien més be?

Lògicament aniria més bé. Ara bé, em sembla que amb una quantitat important de ginebra al moto, a l'hora de fer revolts....... :tremolant :tremolant :tremolant :tremolant :tremolant :tremolant :tremolant


:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9




Vsssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » ds. gen. 26, 2008 11:45 pm

James_Bond ha escrit:
stromkel ha escrit:es a dir, que la ginebra o el conyac al tenir major graduació anirien més be?

Lògicament aniria més bé. Ara bé, em sembla que amb una quantitat important de ginebra al moto, a l'hora de fer revolts.......
007
Sr. Bond, James Bond; el punt primer és dit en plan de conya, el segon es en serio; si no tens vi i tens gazpacho, suposo que no va be, la cervesa tampoc per que porta gas com el cava, però el wisky o el rom?

És una pregunta seriosa, tu ja ho entens, si et dediques a "escarxofar", un cop que parlo seriosament ..... :wink: :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
sisK1o
Presentats
Entrades: 118
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:03 pm
Ubicació: barcelona y lleida

Entrada Autor: sisK1o » dl. gen. 28, 2008 2:29 pm

Randy-650 ha escrit:Gràcies Sisk10, no ho sabia això. :D

Una cosa: els radiadors surten de fàbrica amb anticongelant dolent o bò? I barrejat amb aigua o 100% anticongelant? :roll:

Podríem di que bo, amb un punt de congelació no superior a -15ºc, però em de tindre en compte de no parla d'anticongelant, més bé de liquid refrigerant, la majoria dels motors actuals funcionen a 103º, l'obertura dels termòstats es produeix a 95º i els ventiladors arranquen als 97º al radiador no pas al motor. Ens podem imaginar que pot passar amb un liquid refrigerant que hagi perdut les seves qualitats, es torna aigua i a 100º arranca el vull, no refrigera, augmente la pressió, forma bosses de vapor, on es poden arribar a temperatures superiors als 200º, causes: perforació de la junta de la culata, deformació de la culata. :)

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. gen. 28, 2008 10:44 pm

sisK1o ha escrit:
Randy-650 ha escrit:Gràcies Sisk10, no ho sabia això. :D

Una cosa: els radiadors surten de fàbrica amb anticongelant dolent o bò? I barrejat amb aigua o 100% anticongelant? :roll:

Podríem di que bo, amb un punt de congelació no superior a -15ºc, però em de tindre en compte de no parla d'anticongelant, més bé de liquid refrigerant, la majoria dels motors actuals funcionen a 103º, l'obertura dels termòstats es produeix a 95º i els ventiladors arranquen als 97º al radiador no pas al motor. Ens podem imaginar que pot passar amb un liquid refrigerant que hagi perdut les seves qualitats, es torna aigua i a 100º arranca el vull, no refrigera, augmente la pressió, forma bosses de vapor, on es poden arribar a temperatures superiors als 200º, causes: perforació de la junta de la culata, deformació de la culata. :)
GRÀCIES DE NOU!!!!!! :bow :bow :bow :bow :bow
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”