Roba de Motorista
Publicat: dt. març 06, 2007 9:37 am
Quant anem a comprar roba per protegir-nos sabem realment el que estem comprant?
Jo quant vaig comprar tota la roba que porto a diari no en tenia ni idea i em vaig deixar aconsellar per els depenents de les botigues.
Quan em canvii l'equipament estic segur que no els hi fare cas ;)
Us posso una mica d´informacio que he anat trobat al respecte per internet i aixi tots plegats n´estem una mica més informats
Cordura,per exemple un dels materials mes comuns en les nostres robes .
Aquest te diferents nivells d´abressio i es mesuren per uns numeros us posso el numero i la velocitat fins a la que aguanten teoricament aquesta abrassio.
Tot aixo son dades fetes amb el pes mitja de una persona de 80Kg
cordura 300 ............120 km/h
cordura 500 ............135 km/h
cordura 700 ............150 km/h
Aguana entre 210º i 250º
(Quin tipus de cordura ho posa a l'etiqueta de la moto)
dynatec , es un altre material sintetic i aguanta fins a velocitats de 200km/h
Aguanta fins als 290º
Kevlar Un altre material sintetic, d´aquest no he trobat la velocitat que aguanta pero si la temperatura que esta entre 425 y 475 ºC
armacor és la unio de Goretex amb cordura cosida i reforçada amb kevlar aguante fins a arrastrons a 250 km/h .
Aguanta fins al 450º
Homologacions de la CE en l´equipament Motorista
Els estandars descriuen les probes que tenen de superar els teixits i les prendes per conseguir l´homologacio que s´utilitza en la fabricació de monos ,chaquetes i pantalon.
Existeixen dos grups.
NIVELL 1, Per un us principal a la ciutat. Predomina la comoditat i la lleugeressa de la peça de roba, sense descuidar la seguretat.
NIVELL 2, Per a us a la carreterera, Predomina la seguretat sobre la comoditat i lleugeressa
Les exigencies de la resistencia dels materials varien segons quina part del cos ocupin i per aixo segueixen aquest patró,On la zona 1 es la que mes estona estara sobre el asfalt i la 4 la que menys
Per probar la resistencia d'abressio dels materials s´utilitza una maquina anomenada "cambridge" que basicament consiteix en una corretja de material abressiu i un cilindre al que es fixa el teixit i que pressiona a la corretja que gira a una velocitat de 8m/s.
Moltes vegades veurem a les caracteristiques de la roba quants cicles aguanta, es refereix en aquesta maquina.
Per fer-vos una idea uns pantalons de pell aguante uns 1700 cicles i uns de armacor uns 1400.
La cordura depenen del grau 1000 i baixant.
Mireu si voleu mes informacio us podeu llegir una mica tot aixo
http://www.bmf.co.uk/
http://www.bmf.co.uk/briefing/bmfBriefi ... lists.html
http://www.pva-ppe.org.uk/
http://www.bmwmotos.com/cgi-bin/yabb2/Y ... 27233823/0
I la conclusions son
A) Millor no caure mai
B) Comprar roba que amb les etiquetes EN 13595 y CE
De totes maneres i saben tot aixo que us he explicat, mireu :(
Jo quant vaig comprar tota la roba que porto a diari no en tenia ni idea i em vaig deixar aconsellar per els depenents de les botigues.
Quan em canvii l'equipament estic segur que no els hi fare cas ;)
Us posso una mica d´informacio que he anat trobat al respecte per internet i aixi tots plegats n´estem una mica més informats
Cordura,per exemple un dels materials mes comuns en les nostres robes .
Aquest te diferents nivells d´abressio i es mesuren per uns numeros us posso el numero i la velocitat fins a la que aguanten teoricament aquesta abrassio.
Tot aixo son dades fetes amb el pes mitja de una persona de 80Kg
cordura 300 ............120 km/h
cordura 500 ............135 km/h
cordura 700 ............150 km/h
Aguana entre 210º i 250º
(Quin tipus de cordura ho posa a l'etiqueta de la moto)
dynatec , es un altre material sintetic i aguanta fins a velocitats de 200km/h
Aguanta fins als 290º
Kevlar Un altre material sintetic, d´aquest no he trobat la velocitat que aguanta pero si la temperatura que esta entre 425 y 475 ºC
armacor és la unio de Goretex amb cordura cosida i reforçada amb kevlar aguante fins a arrastrons a 250 km/h .
Aguanta fins al 450º
Homologacions de la CE en l´equipament Motorista
Els estandars descriuen les probes que tenen de superar els teixits i les prendes per conseguir l´homologacio que s´utilitza en la fabricació de monos ,chaquetes i pantalon.
Existeixen dos grups.
NIVELL 1, Per un us principal a la ciutat. Predomina la comoditat i la lleugeressa de la peça de roba, sense descuidar la seguretat.
NIVELL 2, Per a us a la carreterera, Predomina la seguretat sobre la comoditat i lleugeressa
Les exigencies de la resistencia dels materials varien segons quina part del cos ocupin i per aixo segueixen aquest patró,On la zona 1 es la que mes estona estara sobre el asfalt i la 4 la que menys
Per probar la resistencia d'abressio dels materials s´utilitza una maquina anomenada "cambridge" que basicament consiteix en una corretja de material abressiu i un cilindre al que es fixa el teixit i que pressiona a la corretja que gira a una velocitat de 8m/s.
Moltes vegades veurem a les caracteristiques de la roba quants cicles aguanta, es refereix en aquesta maquina.
Per fer-vos una idea uns pantalons de pell aguante uns 1700 cicles i uns de armacor uns 1400.
La cordura depenen del grau 1000 i baixant.
Mireu si voleu mes informacio us podeu llegir una mica tot aixo
http://www.bmf.co.uk/
http://www.bmf.co.uk/briefing/bmfBriefi ... lists.html
http://www.pva-ppe.org.uk/
http://www.bmwmotos.com/cgi-bin/yabb2/Y ... 27233823/0
I la conclusions son
A) Millor no caure mai
B) Comprar roba que amb les etiquetes EN 13595 y CE
De totes maneres i saben tot aixo que us he explicat, mireu :(