Engreixar la cadena

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Engreixar la cadena

Entrada Autor: Steelman » dj. març 29, 2007 1:17 am

Holes ;)
Ja fa uns dies que porto la Varadero i ja la he engreixat un parell o tres de vegades (mes un que m´ho fa fer el Xavi :!: )

La meva pregunta es que sempre he sentit i m´heu dit que quant plou s´ha d´engreixar la cadena.

La meva pregunta es, una cosa es que plogui i vagis amb la moto en marxa pero

A) si tens la moto parada a l'aire lliure mentres plou i quant circules la carretera esta seca

B) si tens la moto al parking cobert i quant surts ja no plou pero el terra esta tot xop

També s´ha de engrassar? Avui m´ha passat una combinacio del primer i el segon. Tenia la moto a l'aire lliure mentres plovia, i al anar amb moto el terra estava mullat pero no plovia, al arribar l´he engrassat.

Ho he fet be? i en els altres dos suposits, que s'ha de fer?

Gracies i disculpeu la meva ignorancia ;)
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dj. març 29, 2007 1:34 am

Jordi, em sembla que no hi ha una norma estricta.

Jo engreixo quan m'enrecordo ..... :lol: :lol:

Parlar seriosament el criteri és quan la cadena estigui seca (millor avants de que sigui seca). Si no ha plogut cada 600 700 km (o 500) en funció del km de les sortides que he fet.

Si ha plogut ho faig sempre. Si el terra es molt mullat igual. No segueixo una parametre fixe, una mica de intuició i tocar la cadena amb els dits; si em dona el punt: engreixo i em quedo tranquil.

El millor és engreixar la cadena quan està calenta (quan arrives) i deixar reposar el greix unes hores (una nit és ideal).

Si no m'enrecordat, ho faig avants de sortir, procuro esperar uns minuts i després circular lenta i suaument per evitar embrutar la moto (s'embrut igual, però en quedo més tranquil :wink: )

Ja veuràs que amb el temps és una rutina que no té cap mena de problema. Passar el dit és el millor sistema, saps perfectament com està la cadena i actues en consecuència.

Si la moto ha tocat poca pluja, o asfalt mullat no cal possar-hi greix, però cada dia és diferent i repeteixo no tinc una norma estricta
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dj. març 29, 2007 1:41 am

Si ha plogut i la moto està al carrer i es mulla, no passa res, el greix repeleix l'aigua.

Exemple: dia d'estiu; xàfec fort al migdiai la moto al carrer, surt el Sol, agafes la moto a les sis de la tarda, asfalt sec. Perfecte, no cal engreixar la cadena.

Exemple dos: Vas en moto i plou, plou i plou; no cal engreixar la cadena a mig camí. Arriva a casa un bany i després engreixaràs la cadena :lol: :lol:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. març 29, 2007 1:42 am

Gracies!!!
:!: :!:
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dj. març 29, 2007 9:22 am

Jo procuro (dic procuro perquè tampoc es una norma estricte) d'engreixar-la cada dos setmanes, prescindint dels kms. que faig o si plou o no plou.

A part d'això de tant en quan li faig una neteja a fons amb querosè i pinzell, perquè encara que l'engreixis ... la merda si enganxa i això diuen els entesos es abrasiu :roll: :roll: :roll:

V'ssssss

Avatar de l’usuari
Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Entrada Autor: Javihospitalet » dj. març 29, 2007 9:53 am

jordi cuando kieras te llegas hasta aqui ( hospitalet) y te le hacemos un repaso, primero con gas-oil o vapor ( para quitar la grasa vieja y la mugre) y luego le damos grasa nueva :form

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dj. març 29, 2007 10:06 am

JAVIHOSPITALET ha escrit:jordi cuando kieras te llegas hasta aqui ( hospitalet) y te le hacemos un repaso, primero con gas-oil o vapor ( para quitar la grasa vieja y la mugre) y luego le damos grasa nueva :form
Tienes un taller?
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dj. març 29, 2007 10:08 am

Osti! Jo no he engrassat mai la cadena!!!! A veure si tindré algun problema de transmissio!!!!!!





Ai, no, que la DV porta cardan... :D jijijiji
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Mckinley
Presentats
Entrades: 347
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 9:38 pm
Ubicació: Calella

Entrada Autor: Mckinley » dj. març 29, 2007 10:05 pm

Hola Jordi!, no t’obsessionis massa amb el tema d’engrassar la cadena, pensa que la cadena ja està engrassada per dintre de cada “eslabó”, per aixó porten retens, perque no pugui sortir la grasa ni entrar-hi la porqueria. Tan sols es tracta d’engrassar-la una mica per fora perque vagi més fina i no es quedi seca. Jo l’engrasso cada 500km. més o menys, però una mica, ja que si s’engrassa molt es forma una crosta que li fa més mal que bé, i evidentment, després de circular en un dia de pluja o després de una sortida off-road. També, de tan en tant, quan veig que pel volt de la corona va quedant una crosta de grasa i porqueria seca, doncs agafo gas-oil i una brotxa i queda tot com una patena.
P.D. Ai si tinguessis cardan lo bé que aniries!!!! :wink:
Vssssssssss
Imatge
UN BON OFF-RIDER NO RECULA MAI!. DONA MITJA VOLTA I CONTINUA.

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dj. març 29, 2007 10:58 pm

Mckinley ha escrit:P.D. Ai si tinguessis cardan lo bé que aniries!!!! :wink:
Vssssssssss
Quanta raó que tens! De ben segur que n'Steelman se'n recorda del cardan, jejejeje. Crec que ha fet forces quilòmetres amb aquest tipus de transmissió. ;)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. març 29, 2007 11:00 pm

miquelpericas ha escrit:
Mckinley ha escrit:P.D. Ai si tinguessis cardan lo bé que aniries!!!! :wink:
Vssssssssss
Quanta raó que tens! De ben segur que n'Steelman se'n recorda del cardan, jejejeje. Crec que ha fet forces quilòmetres amb aquest tipus de transmissió. ;)
50.000 en un any i mig ;)

Pero de moment no el trobo a faltar ni per bo ni per dolent.
l´unic es que encara tinc dubtes de novell en aquest tipus de sistema ;)

Gracies a tots;)
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dj. març 29, 2007 11:08 pm

Bones!!!

Ja m'explicaras Jordi com es fa tot això, que la propera moto hi ha moltes possibilitats que no porti cardan... i mira que va bé!

La veritat és que on estigui el cardan, que s'aparti qualsevol cosa. Això de no haver-te de preocupar per res... no te preu.

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dv. març 30, 2007 5:24 pm

DONCS TU MATEIX CARLES. TUUU MAAATEEEEIXXXX!!!
:666 :666 :666 :666 :666 :666 :666 :666 :666 :666 :666 :666 :form :form :form :form :form :form :form :form :form :form

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dj. abr. 05, 2007 4:56 pm

ja,ja,ja,ja, engreixar la cadena, ja,ja,ja,ja, que es aixó, ja,ja,ja,
:b9 :b9
:b9
Imatge

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. abr. 05, 2007 5:01 pm

gs12 red ha escrit:ja,ja,ja,ja, engreixar la cadena, ja,ja,ja,ja, que es aixó, ja,ja,ja,
:b9 :b9
:b9
Allo que feies amb la VFR
:b9
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. abr. 05, 2007 5:26 pm

Mckinley ha escrit:Hola Jordi!, no t’obsessionis massa amb el tema d’engrassar la cadena, pensa que la cadena ja està engrassada per dintre de cada “eslabó”, per aixó porten retens, perque no pugui sortir la grasa ni entrar-hi la porqueria. Tan sols es tracta d’engrassar-la una mica per fora perque vagi més fina i no es quedi seca.
Aviam..les cadenes de retens o sellades, efectivament, dins porten grassa. Però no confonem en amb la grasa "exterior" que se l'hi té que aplicar perquè no es mengi no la corona ni el pinyó. El meu consell és que millor que vagi sobrada de grasa (sempre es pot netejar) que no pas que en falti. I os pot durar 20.000 km perfectament.

Quan tinguis que canviar-ho tot (perquè es canvia tot=corona, puinyó i cadena) aconsello la marca REGINA, una de les marques amb millor qualitat relació-preu.

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. abr. 06, 2007 9:28 am

Bé ara sense conyes:

Encara recordo com engreixaba la cadena i us puc assegurar que sempre tenia la cadena i la roda netes com una patena:

Aqui us possso uns" truquis":
1-Possar la moto al cavallet central, perqué giri bé la roda de darrere.

2- netejar la cadena per tot arreu amb un pinzell amb una mica de gasoil o 3 en 1 i eixugar-la bé amb un drap.(quedarà neta i pulida )

3- Proveir-se d´un spray tipus "cera" castrol wax etc.

4- Tirar l´espray a sobre les gometes tóriques que porta la cadena a cada banda i una MICA al mitj de la cadena per la part de sota a on toca amb els pinyons.

5-MILLOR fer-ho la nit anterior a la sortida a fi i efecte que l´oli quedi perfectament absorvit ( Així s´aseca i no esquitxa la roda l´endemà :roll: )

6-Jo ho feia desprès de cada sortida ( si era llarga) o bé quan "veia" que ja l´hi faltava engràs.

7-No TENSAR massa la cadena, val mes que vagi una mica destensada doncs si va molt tensada s´estira més (i dura menys) i més si aneu dues persones a dalt.

8- Comprar-se una moto amb cardán i no hauràs de fer-ho mai :b9

Espero que us hagi servit.... :roll:
Imatge

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dv. abr. 06, 2007 2:08 pm

gs12 red ha escrit:
8- Comprar-se una moto amb cardán i no hauràs de fer-ho mai :b9

Espero que us hagi servit.... :roll:
I tant que m'ha servit :b9 :b9 Abans de coneixe-te ja ho havia fet :twisted: :twisted:
... eppur si muove.!!!

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”